Mikä on nopea, mikä reipas, mikä hidas?
Oletteko osallistuneet puolentoista kuukauden pituiseen kilometrikävelykilpailuun?
Itse vai isommassa joukkueessa?
Itse olen kävellyt kohtuullisen rauhallisesti ja sijoitukseni vaihtelee jossain 140. ja 160. välillä. Vauhti on yleensä alle 7 km tunnissa.
Mitaleita on turha odottaa, vaikka kävelisin kuinka pitkiä matkoja joka päivä kuukauden viimeisinä päivinä.
Kävelevä vanhus kyselee
Mikä on hyvä kävelyvauhti?
23
2125
Vastaukset
- Anonyymi
Olen mukana. Kävelen noin 12 km/h vauhdilla ja keskimäärin 6 km päivässä.
Tiedättekö, millä vauhdilla ammattilaiset kävelevät? Siis ne, jotka osallistuvat kansainvälisiin kilpailuihin
Antti Anonymos- Anonyymi
Oho! Olet ilmeisesti kansainvälisellä huipulla? Taidat olla ihme tavallisten suomalaisten kuuskymppisten joukossa tai otat väliin juoksuaskeleitakin. Mutta eihän tyylin puhtaudesta ollut varmaan kysekään.
Olen joskus mitannut kävelyvauhtiani, ja vaikka pistelin aika terhakkaan tossua toisen eteen niin vähän yli 6 km/h taisi keskimääräiseksi vauhdiksi tulla muutaman kilometrin matkalla. Seitsemään en yltänyt - eikäpä mikään kilpailu ollut edes kysymyksessä. Nainen ja yli 65:nen siis. Aloittajan mainitsemista joukkuekilpailuista en ole kuullutkaan. Kunhan kävelen, tai nykyisin kyllä sauvakävelen, se on mukavampaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho! Olet ilmeisesti kansainvälisellä huipulla? Taidat olla ihme tavallisten suomalaisten kuuskymppisten joukossa tai otat väliin juoksuaskeleitakin. Mutta eihän tyylin puhtaudesta ollut varmaan kysekään.
Olen joskus mitannut kävelyvauhtiani, ja vaikka pistelin aika terhakkaan tossua toisen eteen niin vähän yli 6 km/h taisi keskimääräiseksi vauhdiksi tulla muutaman kilometrin matkalla. Seitsemään en yltänyt - eikäpä mikään kilpailu ollut edes kysymyksessä. Nainen ja yli 65:nen siis. Aloittajan mainitsemista joukkuekilpailuista en ole kuullutkaan. Kunhan kävelen, tai nykyisin kyllä sauvakävelen, se on mukavampaa.Tuo kisa on kehitetty leikkimieliseksi kilpailuksi ja tavoitteena on saada ihmiset liikkumaan.
Olen osallistunut, jotta saan käsityksen omasta liikuntamäärästä yms.
Katsopa tänne: kavelykilometrikisa.fi
On meitä melkoinen joukko siellä. Kilpailu esitellään ja kerrotaan taustaakin.
Reila kävelijä oon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen joskus mitannut kävelyvauhtiani, ja vaikka pistelin aika terhakkaan tossua toisen eteen niin vähän yli 6 km/h taisi keskimääräiseksi vauhdiksi tulla muutaman kilometrin matkalla. Seitsemään en yltänyt - eikäpä mikään kilpailu ollut edes kysymyksessä. Nainen ja yli 65:nen siis. Aloittajan mainitsemista joukkuekilpailuista en ole kuullutkaan. Kunhan kävelen, tai nykyisin kyllä sauvakävelen, se on mukavampaa.Tuo kisa on kehitetty leikkimieliseksi kilpailuksi ja tavoitteena on saada ihmiset liikkumaan.
Olen osallistunut, jotta saan käsityksen omasta liikuntamäärästä yms.
Katsopa tänne: kavelykilometrikisa.fi
On meitä melkoinen joukko siellä. Kilpailu esitellään ja kerrotaan taustaakin.
Reila kävelijä oon
- Anonyymi
Maailman nopeimmat mies-essayahit yltävät 15 km/h vauhtiin, joten en kehtaisi tulla diivailemaan jollain lapsellisen naurettavalla vauhdilla 12 km/h.
- Anonyymi
Kävelyvauhti? Voisiko olla mahdollista?
Kuka uskoo?
Todista!
Mistä luita "faktoja"? Anna linkki!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävelyvauhti? Voisiko olla mahdollista?
Kuka uskoo?
Todista!
Mistä luita "faktoja"? Anna linkki!!!Ranskalainen Yohann Diniz Zurichissä 50 km kävelyssä 15.8.2014 maailmanennätys 3,5 tuntia. Keskinopeus tulee aika lähelle 15 km/h, tarkemmin 14,6, mutta välillä varmaan mennään yli 15 vauhtia.
1921 ME oli alle 11 km/h.
https://fi.wikipedia.org/wiki/50_kilometrin_kävely
Olen itse "tavallinen 65 sunnuntaimieskävelijä" ja laskeskellut, että nopeus on 6 - 7 km/h. Siinäkin saa rivakasti ottaa eteen.
- minä tässä taas - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ranskalainen Yohann Diniz Zurichissä 50 km kävelyssä 15.8.2014 maailmanennätys 3,5 tuntia. Keskinopeus tulee aika lähelle 15 km/h, tarkemmin 14,6, mutta välillä varmaan mennään yli 15 vauhtia.
1921 ME oli alle 11 km/h.
https://fi.wikipedia.org/wiki/50_kilometrin_kävely
Olen itse "tavallinen 65 sunnuntaimieskävelijä" ja laskeskellut, että nopeus on 6 - 7 km/h. Siinäkin saa rivakasti ottaa eteen.
- minä tässä taas -Ä katkaisi linkin. Lyhyenä sama
https://tinyurl.com/y5mumder
- minä tässä taas -
- Anonyymi
12 kmn tuntivauhti on valtava, jollei tämä menijä sitten ole tosi pitkäsäärinen ja vielä tosi hyvässä kunnossa. Melkein sanoisin että on kirjvirhe tai olet ymmärtänyt väärin tulokset, mutta sorry, väittelemään en rupea.
Itse olen 160 senttinen ja olen kävellyt nuorempana lähellä toisiaan mitatuissa kuntotutkimuksissa 9,2 km, 8,4 km ja 7,2 km tunnissa UKK-kävelyssä, joka oli muistaakseni 2 km ja tulos sen matkan keskimääräinen aika. Ne kaikki ovat kovia vauhteja. Työpaikalla järjestettiin ja muut tekivät pilaa, että ´joku sininen siinä singahti ohi´ kun painelin sinisessä urheilupuvussani. Syke nousi 172een. Siis kaikenlaisia lappusia sitä pitää tallessa piirongin laatikossa. - Anonyymi
Hyvä kävelyvauhti on sellainen, että huomaat karistaneesi takaa-ajajat kannoiltasi.
- Anonyymi
:D hyvä on
- Anonyymi
Juuri tulin aamulenkiltä, sopivalla vauhdilla ehdin kerätä kuivurillisen suppiksia.
- Anonyymi
Käyn 3-5 kertaa viikossa sauvakävelyllä, aikaa menee n. 1 tunti 40 minuuttia. Tänään mittasin matkaksi n. 10 km. Tästä päissään laskettuna sain nopeudeksi n. 6 km/h. Ikää on 61 vuotta ja vähän nuorempana kävelin saman matkan vähän nopeammin.
- Anonyymi
Herää miettimisen paikka, mitä eroa on kävellä sauvoilla ja ilman sauvoja?
Eikö nuo jalakset kuitenkin määrää tahdin, ei voi kävellä määräänsä nopeampaa? Meinaan jos kävelee itseään / vauhtiaan vastaan. - Anonyymi
Mulla melko samat sauvakävelymatkat ja sama vauhti, myös vähintään 3 krt/viikko sen lenkin teen. Muunlaisia välillä, ja lisäksi harrastan kahvakuulaa ja tanssia tms. pikkuliikuntaa. Olen 74-vuotias. Sauvoja käytän koska sairastelun ja leikkausten myötä käsivoimia menetin, sauvomalla ja punteilla ja kahvikuulalla toivoakseni voimat palautuvat. Ja hartiaseutukin saa liikuntaa. Luulen että vauhti on melko sama käveleekö sauvoilla vai ilman, ylämäessä ne toki vähän avittaa.
- Anonyymi
Kävelyvauhti on hyvä kun syke nousee ja tulee hiki pintaan. - Nm. Pumppu saa töitä
- Anonyymi
Vielä n. 5 vuotta sitten kävelin 1km/10min, nyt en enää tuhon pysty. Hyvä kävelyvauhti on jokaiselle omanlaisensa, kun muistaa ettei matka tapa vaan vauhti.
- Anonyymi
Juuu-juuu, silti sykkeen on noustava ja lämmin tultava, jotta pumppu saa duunia. - Nm. Jokainen omalla vauhdillaan
- Anonyymi
En kyllä yhtään ajatellut vauhtia ...kun lenkillä olin ...Katselin kaunista ruskan alkua ....vaahteran lehdet kauniin värikkäät ...punaista... ja sitten tuli keltainen matto pitkälti polulla...olisiko ollut leppää...kaunis syksyinen päivä .. senjälkeen kun sateinen meni ohi...
Syke ei nouse muutoinkaan niin korkealle kun verenpainelääkkeenä on beetasalpaaja.
mimmimum-..mi- Anonyymi
Kuntolenkki ja nautiskelu- / luonnon tutkiskelulenkki ovatkin aivan eri asioita. - Nm. Hyviä molemmat
- Anonyymi
En tykkää kävelystä kuin pakon tarpeessa
- Anonyymi
Armeijan marssivauhti taisi olla 6 km/h keskimäärin,en tiedä,oliko siinä tauot mukana.
- Anonyymi
Armeijan polkupyörämarssivauhti oli 14 km/h, siinä oli tauot mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006434
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303843törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283230Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3701746- 331398
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46999Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879