Avohakatun metsämaan hinta Uusimaalla?

Anonyymi

Mikä on suureksi osaksi avohakatin metsän neliöhinta Eteläsuomessa Uudellamaalla?

8

10751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Metsäpohjan arvo kaukana nykyisistä ja tulevista kaava-alueista on luokkaa 5 senttiä (0,05 €) per neliö.

• Anonyymi

Metsäpohja ei Uudellamaalla ole kovin kallista 350€ - 500€/ha, siihen vähäinen puusto, niin ei suurissa hinnoissa liikuta. Ostin hiljan 7ha metsätilan Päijät-Hämeestä, jossa vähäistä puustoa ja juuri kylvettyä taimikkoa, metsäarvio oli 3500€ koko palstalle. En maksanut edes tuota arviohintaa! On potentiaalista tonttimaata vaikka teollisuusalueeksi, kangasmaastoa ja valtatie liittymineen lähellä.

• Tuokos se onkin syy avohakkuisiin?
      Kaverille edullista maata hyvällä sijainnilla. Ei muuten täysijärkinen metsäyhtiö suosittele avohakkuita. Raha.raha ja raha.

• Anonyymi

Ihan pihalla olet tästä keskustelusta! Avohakkuu on todella järkevää metsänhoitoa, lisää luonnon monipuolisuutta. Ja jos olet kateellinen edullisesta tonttimaasta, niin kyllä tätä on tarjolla. Tuotakin 7ha metsätilaa kaupiteltiin melkoisesti ja pitkään, minkä nyt ostin suurelta yhtiöltä. Olisi siihen ehtinyt mukaan kuka hyvänsä ostamaan, ei sitä minulle erikseen pedattu sieltä yhtiöstä millään kaverin kaupalla. Ja kyllä näitä on jatkuvasti kaupan, jos mieli tekee.
        Tietty rahaa minä tällä teen, mutta niin tällä olisi joku toinenkin voinnut tehdä, jos olisi vain ostanut. Raha ei minulle nyt ole kuitenkaan se pääasia näissä metsätiloissa mitä olen ostanut, tykkään puuhastella metsissä ja kokeilla kaikenlaista. Kasvatan erikoispuita ja kokeilen monenlaista. Perinnöksi jätän lapsilleni hoidettua eri kasvuvaiheissa olevaa metsää melkoisen määrän.

• Hyvä! Sinä oletkin näkyy järkevän metsänhoidon kannalla.
      Nykyiset avohakkuut vaan kun ovat sitä, että hakataan metsä tyhjäksi ja istutetaan ainoastaan kuusia. Siinä ei monimuotoisuutta ole.
      Niin olisi tehty meidänkin perikunnan metsälle vaan ei suostuttu. Metsässä kasvaa monta puulajia jossa on ihanaa liikkua ja katsella luonnon monimuotoisuutta.
      Kateellinen en toki ole. Teit minut kovin iloiseksi. Kiitos siitä!

• Anonyymi

Mukava että aina vaan löytyy niitä, jotka yhden perintöpalstan hakkuupäätöksestä saadun kokemuksen perusteella ovat valmiita asiantuntijoita jakamaan neuvoja kaikille muillekin.

• Ei mukavaa, että aina vaan löytyy avohakkuiden puolustajia.
      Eikä sekään, että pitää keskustelu höystää veemäisillä sivuhuomautuksilla.
      Onneksi tuttava piirissä on isoja metsätilojen omistajia jotka eivät anna avohakata metsiään vaan suosivat järkevää monimuotoista metsänhoitoa.
      Minun arvoissani on monimuotoinen metsä eläimineen arvokkaampi kuin raha

• Anonyymi

Oikein! Olen itse noin 100 ha:n mo ( yhteismetsäosuudet päälle) ja aina on menty luonto edellä. Omakohtaisesti suurin vaikeus on, kun perin noin 15 hehtaaria 70-luvulla kynnettyä alaa, joka tunkee sitä kuuluisaa räkämänniköä; puuta on siis enemmän siellä oksistossa kuin väärässä rungossa. Selluttava teollisuus tätä kauheutta katsoo onnellisena, mutta minulle se on surun paikka. Mainittu teollisuus tätä asiaa on innokkaasti ajanut ja hallitukset toisensa perään edesauttaneet; kunnon tukkipuu on sellufirmoillemme kirosana. Mainittujen firmojen luontoviha on pelittänyt oikein hyvin ja ovat lobanneet vihansa hienosti myös hallitusohjelmiin. 1970-luvulla hakkuukertymästä oli tukkipuuta yli 60 % … nyt enää noin 45 %... ja suunta laskeva. Samaan aikaan hoetaan valtavasta hakkuuvarannosta. Metsähallituskin on puupulassaan täällä Kainuussa päätynyt siihen, että päätehakkuulle laitetaan yhden tukin leimikoita. Onko hulluudella enää äärtä tai laitaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      126
      10832
    2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      109
      6186
    3. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      163
      5517
    4. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      55
      5376
    5. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      70
      4329
    6. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      116
      4255
    7. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      24
      3797
    8. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      51
      3791
    9. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      13
      3476
    10. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      78
      3062
    Aihe