Toyota Avensis 2.0 VVT-i bensa

Anonyymi

Tuommoista hankinnan alla.. Auto vm.2007, ajettu 120000km. Missä vaiheessa nokkaketju(vaiko hihna niissä on..) vaihtoon? Se tulee mieleen ensimmäisenä "huolen kohteena".. Mitä mahdollisesti tulis huomioida yleensäkin tuon 2.0-litraisen moottorin ja tuon korimallin kohdalla?

21

<50

Vastaukset

  • CO2-päästöt 191 g/km
    Kulutus 8.1l/100km

    • 108kW/147hv. tarvii bensansa.. ;)


    • Anonyymi kirjoitti:

      108kW/147hv. tarvii bensansa.. ;)

      Vauh, mikä potku, melkein 1000cc tasoa.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vauh, mikä potku, melkein 1000cc tasoa.

      Saahan niistä "mopoista" tehoja irti, toinen juttu on se, kauanko "kone laulaa"..


    • Anonyymi kirjoitti:

      Vauh, mikä potku, melkein 1000cc tasoa.

      Kannatat ns. elinkaari-mallia autoille näemmä.. Pikku kone, suht hyvät tehot ja max. 5vuotta ajoaikaa koko komeudelle ja kierrätykseen.. Hah hah. Jos et tiedä, moottorien tilavuus se luo pohjan sille, että kone kestää, eikä siitä revitä hirmutehoja.. Jo jenkit sanoi aikoinaan, ettei kuutiotuumia mikään voita.. Niillähän oli pitkään 6000-8000cm3 koneet autoissaan, ja tehot suhteessa koneen kokoon maltilliset joten koneet kesti..


    • Itselläni on aloituksessa mainitun kaltainen Avensis. Talvikulutus 11,9 litraa/ 100 km. kaupunkiajossa, kesäkulutus kaupungissa 9,8 l/ 100 km. Maantieajossa talvella 7,2, kesällä 6,8 litraa. Nämä siis sillä huonommalla 95-bensalla. 98:lla putoaa vähän, joitakin desejä.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Kannatat ns. elinkaari-mallia autoille näemmä.. Pikku kone, suht hyvät tehot ja max. 5vuotta ajoaikaa koko komeudelle ja kierrätykseen.. Hah hah. Jos et tiedä, moottorien tilavuus se luo pohjan sille, että kone kestää, eikä siitä revitä hirmutehoja.. Jo jenkit sanoi aikoinaan, ettei kuutiotuumia mikään voita.. Niillähän oli pitkään 6000-8000cm3 koneet autoissaan, ja tehot suhteessa koneen kokoon maltilliset joten koneet kesti..

      Ja paljon on opittu ja muuttunut tuon jälkeen. Ihan hölmö edes puhua tuollaisista asioista tänä pivänä.


  • Varaudu reiluun öljyn syöntiin ja jakopään remppaan jos ei ole vielä tehty.

    • Onko ihan kokemus-pohjaistakin tietosi? Terv. ketjun aloittaja.


    • 2 litran koneessa ei ole öljynsyöntiongelmaa eikä jakopääremppaa tarvi tehdä kun on ketjulla.
      Erittäin luja ja luotettava moottori.
      Öljynsyöntiä oli 1.6 litrasessa vvt-i moottorissa mutta sekin korjattiin aika pian.


    • Anonyymi kirjoitti:

      2 litran koneessa ei ole öljynsyöntiongelmaa eikä jakopääremppaa tarvi tehdä kun on ketjulla.
      Erittäin luja ja luotettava moottori.
      Öljynsyöntiä oli 1.6 litrasessa vvt-i moottorissa mutta sekin korjattiin aika pian.

      Ketju ei ole ikuinen ja niitä ollaan vaihdeltu aika paljon alle 150tkm. Tuota öljyn syöntiä on myös tuossa koneessa, ei tosin niin pahana.
      Vai 1,6l koneen öljyn syönti korjattiin pian, aikamoisen vitsin heitit.


    • Anonyymi kirjoitti:

      2 litran koneessa ei ole öljynsyöntiongelmaa eikä jakopääremppaa tarvi tehdä kun on ketjulla.
      Erittäin luja ja luotettava moottori.
      Öljynsyöntiä oli 1.6 litrasessa vvt-i moottorissa mutta sekin korjattiin aika pian.

      Ai siis ketjulla on "nokka".. Se hyvä juttu. Jos vielä 2-rivinen ketju, vielä parempi juttu se. Mulla oli aika vasta Mersu(W203) 1.8 bensa ja siinä oli(yllätyksekseni) nokkaketjuna, yksirivinen, kuin "pyöränkejtu" joka venyy jo alla 100000thkm ajettuna.. Tutut varoitteli asiasta, kun olin jo ajanut sillä jo vuoden.. Äkkiä tsekattavaksi ja niin kävi, että venymää oli ja vaihtoon ketju. Sanoivat huollossa, että uusi orkkiskejtu lujempaa tekoa jo sitte.. No, oli miten oli, mutta joku muu ajaa nyt sillä mesellä ;)


    • Anonyymi kirjoitti:

      Ketju ei ole ikuinen ja niitä ollaan vaihdeltu aika paljon alle 150tkm. Tuota öljyn syöntiä on myös tuossa koneessa, ei tosin niin pahana.
      Vai 1,6l koneen öljyn syönti korjattiin pian, aikamoisen vitsin heitit.

      Tuossa puhuttiin 2007 vm jossa ei ole ongelmia ja jakoketjun venymisiä ei ole ollut nuissa yleisesti niinkuin eräässä kuuluisassa saksalaisessa.
      1.6 öljynsyönti johtui pehmeistä männänrenkaista joka korjattiin 2004 malliin.


    • Anonyymi kirjoitti:

      Tuossa puhuttiin 2007 vm jossa ei ole ongelmia ja jakoketjun venymisiä ei ole ollut nuissa yleisesti niinkuin eräässä kuuluisassa saksalaisessa.
      1.6 öljynsyönti johtui pehmeistä männänrenkaista joka korjattiin 2004 malliin.

      Thanks asiallisesta infosta.. Jos hinnasta, jne. päästään yks-mielisyyteen Avensiksen myyjän kanssa, ajellen moisella jatkossa.. ;)


  • Tuolle kelpaa bensaksi vain 98, E10:llä tulee ongelmia.
    Sytytyspuolia noihin välillä joutuu uusimaan.

    • Yksi riesa on myös Italiassa valmistettu heikko starttimoottori. Itseltäni on mennyt kaksi starttia rikki viimeisten viiden vuoden aikana.


  • Ei mitään vikaa kymmenen vuoden aikana. Ajettu 220000km.

  • Sillä rahalla jonka joudut tuohon laittamaan, on saatavana paljon parempia autoja.

  • En ostaisi autoa, joka kuluttaa vähintään 8,5-9 litraa sekalaisessa ajossa. Bensan hinta tulee nousemaan, ajoneuvovero tulee nousemaan. Noin vähän ajettu on tässä tilanteessa myös helposti ylihinnoiteltu ja hinta voi pudota nopeasti. Nykyisillä bensan hinnoilla esim 50 tkm ja 3 litran kulutusero tekee rahassa jo 2500 euroa.

    • Tuolla hintaerolla et saa vastaavan kokoista hybridiä mikä voisi periaatteessa kuluttaa alle 6L satasella.
      Mun diesel kolmivuotia A4 vie kesällä karvan vajaa 6 ja talvella litran päälle.
      Ei perheauto bensalla kulje alle alle 7/8L kulutuksen.


  • Tietääkö kukaan Avensis vm 2005.Nokka-akselin asentotunnistintimen sijaintia,tai onko kellään räjäytyskuvia..Hermo menee kun moottorivalo ei sammu.Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu,nokkaketju vaihdettu ja antaaa vikakoodin po016

    Nyt pitäs tuo vaihtaa...hermo menee

    Huom 2,0l bensakone(ei corollan kone)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.