Toyota Avensis 2.0 VVT-i bensa

Anonyymi

Tuommoista hankinnan alla.. Auto vm.2007, ajettu 120000km. Missä vaiheessa nokkaketju(vaiko hihna niissä on..) vaihtoon? Se tulee mieleen ensimmäisenä "huolen kohteena".. Mitä mahdollisesti tulis huomioida yleensäkin tuon 2.0-litraisen moottorin ja tuon korimallin kohdalla?

22

2781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      CO2-päästöt 191 g/km
      Kulutus 8.1l/100km

      • Anonyymi

        108kW/147hv. tarvii bensansa.. ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        108kW/147hv. tarvii bensansa.. ;)

        Vauh, mikä potku, melkein 1000cc tasoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauh, mikä potku, melkein 1000cc tasoa.

        Saahan niistä "mopoista" tehoja irti, toinen juttu on se, kauanko "kone laulaa"..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vauh, mikä potku, melkein 1000cc tasoa.

        Kannatat ns. elinkaari-mallia autoille näemmä.. Pikku kone, suht hyvät tehot ja max. 5vuotta ajoaikaa koko komeudelle ja kierrätykseen.. Hah hah. Jos et tiedä, moottorien tilavuus se luo pohjan sille, että kone kestää, eikä siitä revitä hirmutehoja.. Jo jenkit sanoi aikoinaan, ettei kuutiotuumia mikään voita.. Niillähän oli pitkään 6000-8000cm3 koneet autoissaan, ja tehot suhteessa koneen kokoon maltilliset joten koneet kesti..


      • Anonyymi

        Itselläni on aloituksessa mainitun kaltainen Avensis. Talvikulutus 11,9 litraa/ 100 km. kaupunkiajossa, kesäkulutus kaupungissa 9,8 l/ 100 km. Maantieajossa talvella 7,2, kesällä 6,8 litraa. Nämä siis sillä huonommalla 95-bensalla. 98:lla putoaa vähän, joitakin desejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannatat ns. elinkaari-mallia autoille näemmä.. Pikku kone, suht hyvät tehot ja max. 5vuotta ajoaikaa koko komeudelle ja kierrätykseen.. Hah hah. Jos et tiedä, moottorien tilavuus se luo pohjan sille, että kone kestää, eikä siitä revitä hirmutehoja.. Jo jenkit sanoi aikoinaan, ettei kuutiotuumia mikään voita.. Niillähän oli pitkään 6000-8000cm3 koneet autoissaan, ja tehot suhteessa koneen kokoon maltilliset joten koneet kesti..

        Ja paljon on opittu ja muuttunut tuon jälkeen. Ihan hölmö edes puhua tuollaisista asioista tänä pivänä.


    • Anonyymi

      Varaudu reiluun öljyn syöntiin ja jakopään remppaan jos ei ole vielä tehty.

      • Anonyymi

        Onko ihan kokemus-pohjaistakin tietosi? Terv. ketjun aloittaja.


      • Anonyymi

        2 litran koneessa ei ole öljynsyöntiongelmaa eikä jakopääremppaa tarvi tehdä kun on ketjulla.
        Erittäin luja ja luotettava moottori.
        Öljynsyöntiä oli 1.6 litrasessa vvt-i moottorissa mutta sekin korjattiin aika pian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 litran koneessa ei ole öljynsyöntiongelmaa eikä jakopääremppaa tarvi tehdä kun on ketjulla.
        Erittäin luja ja luotettava moottori.
        Öljynsyöntiä oli 1.6 litrasessa vvt-i moottorissa mutta sekin korjattiin aika pian.

        Ketju ei ole ikuinen ja niitä ollaan vaihdeltu aika paljon alle 150tkm. Tuota öljyn syöntiä on myös tuossa koneessa, ei tosin niin pahana.
        Vai 1,6l koneen öljyn syönti korjattiin pian, aikamoisen vitsin heitit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2 litran koneessa ei ole öljynsyöntiongelmaa eikä jakopääremppaa tarvi tehdä kun on ketjulla.
        Erittäin luja ja luotettava moottori.
        Öljynsyöntiä oli 1.6 litrasessa vvt-i moottorissa mutta sekin korjattiin aika pian.

        Ai siis ketjulla on "nokka".. Se hyvä juttu. Jos vielä 2-rivinen ketju, vielä parempi juttu se. Mulla oli aika vasta Mersu(W203) 1.8 bensa ja siinä oli(yllätyksekseni) nokkaketjuna, yksirivinen, kuin "pyöränkejtu" joka venyy jo alla 100000thkm ajettuna.. Tutut varoitteli asiasta, kun olin jo ajanut sillä jo vuoden.. Äkkiä tsekattavaksi ja niin kävi, että venymää oli ja vaihtoon ketju. Sanoivat huollossa, että uusi orkkiskejtu lujempaa tekoa jo sitte.. No, oli miten oli, mutta joku muu ajaa nyt sillä mesellä ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketju ei ole ikuinen ja niitä ollaan vaihdeltu aika paljon alle 150tkm. Tuota öljyn syöntiä on myös tuossa koneessa, ei tosin niin pahana.
        Vai 1,6l koneen öljyn syönti korjattiin pian, aikamoisen vitsin heitit.

        Tuossa puhuttiin 2007 vm jossa ei ole ongelmia ja jakoketjun venymisiä ei ole ollut nuissa yleisesti niinkuin eräässä kuuluisassa saksalaisessa.
        1.6 öljynsyönti johtui pehmeistä männänrenkaista joka korjattiin 2004 malliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa puhuttiin 2007 vm jossa ei ole ongelmia ja jakoketjun venymisiä ei ole ollut nuissa yleisesti niinkuin eräässä kuuluisassa saksalaisessa.
        1.6 öljynsyönti johtui pehmeistä männänrenkaista joka korjattiin 2004 malliin.

        Thanks asiallisesta infosta.. Jos hinnasta, jne. päästään yks-mielisyyteen Avensiksen myyjän kanssa, ajellen moisella jatkossa.. ;)


    • Anonyymi

      Tuolle kelpaa bensaksi vain 98, E10:llä tulee ongelmia.
      Sytytyspuolia noihin välillä joutuu uusimaan.

      • Anonyymi

        Yksi riesa on myös Italiassa valmistettu heikko starttimoottori. Itseltäni on mennyt kaksi starttia rikki viimeisten viiden vuoden aikana.


    • Anonyymi

      Ei mitään vikaa kymmenen vuoden aikana. Ajettu 220000km.

    • Anonyymi

      Sillä rahalla jonka joudut tuohon laittamaan, on saatavana paljon parempia autoja.

    • Anonyymi

      En ostaisi autoa, joka kuluttaa vähintään 8,5-9 litraa sekalaisessa ajossa. Bensan hinta tulee nousemaan, ajoneuvovero tulee nousemaan. Noin vähän ajettu on tässä tilanteessa myös helposti ylihinnoiteltu ja hinta voi pudota nopeasti. Nykyisillä bensan hinnoilla esim 50 tkm ja 3 litran kulutusero tekee rahassa jo 2500 euroa.

      • Anonyymi

        Tuolla hintaerolla et saa vastaavan kokoista hybridiä mikä voisi periaatteessa kuluttaa alle 6L satasella.
        Mun diesel kolmivuotia A4 vie kesällä karvan vajaa 6 ja talvella litran päälle.
        Ei perheauto bensalla kulje alle alle 7/8L kulutuksen.


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan Avensis vm 2005.Nokka-akselin asentotunnistintimen sijaintia,tai onko kellään räjäytyskuvia..Hermo menee kun moottorivalo ei sammu.Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu,nokkaketju vaihdettu ja antaaa vikakoodin po016

      Nyt pitäs tuo vaihtaa...hermo menee

      Huom 2,0l bensakone(ei corollan kone)

    • Anonyymi

      se 2-litrainen vvt-i kone on ihan susi, vielä pikkusen paskempi kuin 1.6 ja 1.8... koskee nimenomaan 2000 ja uudempia avensiksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe