Olen ajellut 407HDi 2,0 autolla ja siinä on sellainen omituisuus, että se kiihtyy kovin verkkaisesti pienillä vaihteilla. Vasta kolmosesta alkaen voima alkaa tuntumaan. Ja vasta maantienopeuksissa 100km/h alkaen kiihtyvyys on miellyttävän tanakkaa.
207HDi 1,6 sen sijaan tyrkkää ykkösellä järjettömällä voimalla. Kiihtyvyyttä on aivan tajuttomasti. Eturenkaat saa helposti sutimaan. Pikku dieselin voimat kuitenkin himmenevät vauhdin ja vaihteen kasvaessa. Maantiellä 407HDi 2,0 menee voimalla pikkudieselin ohi.
Onkohan näissä isommissa Peugeoteissa jokin ohjelmallinen tehon rajoitus pienillä vaihteilla? Ainakin siltä tuntuu.
Dieseleissä tehonrajoituksia?
12
171
Vastaukset
- Anonyymi
Välitykset.
- Anonyymi
Kuinka sinä välityksillä tuon ongelman selität?
- Anonyymi
Pösön isot dieselit ovat laiskoja varsinkin ykkösellä. Syytä en tiedä. Ajelin äskettäin Seatin Leon TDi:llä ja täytyy sanoa, että siinä on ripeä lähtijä liikennevaloihin.
Periaatteessa dieseliin on helposti toteutettavissa ohjelmallinen momentin rajoitus. En tiedä sitten olisiko Peugeoteissa sellaisia. - Anonyymi
Kannattaa ostaa katumaasturi,oikeen tehokas ja mieluummi diesel.Niin tää aikoo.Merkkiä en vielä tiedä.Tuhnuttaa kivasti koiria metsälle.Hesassa.
- Anonyymi
Jos 407:ssa on agressiivisemmin toimiva luistonesto joka tunnistaa että renkaat on menettämässä pitonsa ja rajoittaa sitäkautta tehoa/vääntöä pienillä vaihteilla.
- Anonyymi
Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.
Et selvästikään tajua tästä asiasta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et selvästikään tajua tästä asiasta mitään.
Aina sitä jotain tajuaa tästäkin asiasta. Jopa niinkin paljon, että perinteinen turbojen ongelma on juuri hitaasti tapahtuva paineen nousu ja siitä johtuva verkkainen väännön kehittyminen. Mutta kerrohan sinä nyt viisautesi meille tyhmemmille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.
Joo, ei Pösössä ihan niin helevetisti sitä vääntöä ole, että se jaksaisi aktivoida luistonestoa asfaltilla. 2,0 HDi on vaan verkkainen kiihtymään, vaikka 320Nm vääntöä pitäisi löytyäkin.
- Anonyymi
Ihan varmuuden vuoksi kannattaa tarkistuttaa, että onhan ilmamassamittari puhdas/toimintakunnossa. Samalla tsekkaa myös ilmansuodattimen tilanteen. Likainen/viallinen ilmamassamittari aiheuttaa aloittajan kuvaamia oireita kiihdytykseen.
- Anonyymi
Ilmamassamittaria ei ole tullut koskaan tarkistettua. Käsittääkseni sitä ei voi oikein puhdistaa, vaan vaatii aina uutta osaa?!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmamassamittaria ei ole tullut koskaan tarkistettua. Käsittääkseni sitä ei voi oikein puhdistaa, vaan vaatii aina uutta osaa?!?
Viikon seikkailu. Tilasin Motonetista OE-laatuisen ilmamassamittarin (129,00€) rekisterinumeron perusteella. Tuli Hella-merkkinen tekele. Halkaisijasta vain puuttui 20mm, eli eihän se käynyt sinne päinkään. No osa palautukseen ja taas uutta tulemamaan. Jälleen Hella-merkkinen tekele. Tällä kertaa 119,00€. Nyt näytti oikealta tuotteelta. Asensin laitteen paikoilleen ja kaikki meni kivasti, kunnes tuli aika työntää pistoke paikoilleen. No ei mennyt. Ei kun ilmamassamittari irti ja aloin vertailemaan Motonetin toimittamaa uutta OE-laatuista Hella-merkkistä ilmamassamittaria vanhaan. Ja niistähän löytyi selvä ero pistokkeiden ohjausnastojen sijoituksissa. Ei muuta kun osa takaisin pakettiin ja Motonetin tiskille palautukseen. Kolmatta kertaa en nyt ajatellut Motonetin kanssa alkaa yrittämään.
Siinä samalla putsailin vanhan ilmamassamittarin langat kuivalla pumpulitikulla. Jotain karheutta ja hiukan tummaa töhkää noista langoista irtosi. Nopean putsailun jälkeen vanha ilmamassamittari kiinni ja testiajo. Ja kas! Perstuntumalla sanoisin, että tuo pumpulitikkuoperaatio palautti hienosti moottorin ominaisuuksia. Moottorin vaste kaasupolkimen liikkeeseen oli suorastaan omituisen tarkka. Voimaa tulee tasaisesti lisää sitä mukaan kun pedaali painuu!
Olen jossain autossani kokeillut ilmamassaanturin putsaukseen tarkoitettuja suihkeita. Niistä ei ainakaan isommin ole apuja ole löytynyt.
Tuo Hellan anturi vaikutti sisäosiltaan erittäin epäilyttävältä. Langat olivat hyvin lyhyet ja kapineessa oli sisäpuolisia purseita melkoisesti. Aivan kuin halpaa kiinalaista sekundaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5914071Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483418Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662959- 382901
Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192234- 322171
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni122107- 291935
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171930Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471879