Dieseleissä tehonrajoituksia?

Anonyymi

Olen ajellut 407HDi 2,0 autolla ja siinä on sellainen omituisuus, että se kiihtyy kovin verkkaisesti pienillä vaihteilla. Vasta kolmosesta alkaen voima alkaa tuntumaan. Ja vasta maantienopeuksissa 100km/h alkaen kiihtyvyys on miellyttävän tanakkaa.

207HDi 1,6 sen sijaan tyrkkää ykkösellä järjettömällä voimalla. Kiihtyvyyttä on aivan tajuttomasti. Eturenkaat saa helposti sutimaan. Pikku dieselin voimat kuitenkin himmenevät vauhdin ja vaihteen kasvaessa. Maantiellä 407HDi 2,0 menee voimalla pikkudieselin ohi.

Onkohan näissä isommissa Peugeoteissa jokin ohjelmallinen tehon rajoitus pienillä vaihteilla? Ainakin siltä tuntuu.

12

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Välitykset.

      • Anonyymi

        Kuinka sinä välityksillä tuon ongelman selität?


    • Anonyymi

      Pösön isot dieselit ovat laiskoja varsinkin ykkösellä. Syytä en tiedä. Ajelin äskettäin Seatin Leon TDi:llä ja täytyy sanoa, että siinä on ripeä lähtijä liikennevaloihin.
      Periaatteessa dieseliin on helposti toteutettavissa ohjelmallinen momentin rajoitus. En tiedä sitten olisiko Peugeoteissa sellaisia.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa katumaasturi,oikeen tehokas ja mieluummi diesel.Niin tää aikoo.Merkkiä en vielä tiedä.Tuhnuttaa kivasti koiria metsälle.Hesassa.

    • Anonyymi

      Jos 407:ssa on agressiivisemmin toimiva luistonesto joka tunnistaa että renkaat on menettämässä pitonsa ja rajoittaa sitäkautta tehoa/vääntöä pienillä vaihteilla.

      • Anonyymi

        Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.

        Et selvästikään tajua tästä asiasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään tajua tästä asiasta mitään.

        Aina sitä jotain tajuaa tästäkin asiasta. Jopa niinkin paljon, että perinteinen turbojen ongelma on juuri hitaasti tapahtuva paineen nousu ja siitä johtuva verkkainen väännön kehittyminen. Mutta kerrohan sinä nyt viisautesi meille tyhmemmille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.

        Joo, ei Pösössä ihan niin helevetisti sitä vääntöä ole, että se jaksaisi aktivoida luistonestoa asfaltilla. 2,0 HDi on vaan verkkainen kiihtymään, vaikka 320Nm vääntöä pitäisi löytyäkin.


    • Anonyymi

      Ihan varmuuden vuoksi kannattaa tarkistuttaa, että onhan ilmamassamittari puhdas/toimintakunnossa. Samalla tsekkaa myös ilmansuodattimen tilanteen. Likainen/viallinen ilmamassamittari aiheuttaa aloittajan kuvaamia oireita kiihdytykseen.

      • Anonyymi

        Ilmamassamittaria ei ole tullut koskaan tarkistettua. Käsittääkseni sitä ei voi oikein puhdistaa, vaan vaatii aina uutta osaa?!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmamassamittaria ei ole tullut koskaan tarkistettua. Käsittääkseni sitä ei voi oikein puhdistaa, vaan vaatii aina uutta osaa?!?

        Viikon seikkailu. Tilasin Motonetista OE-laatuisen ilmamassamittarin (129,00€) rekisterinumeron perusteella. Tuli Hella-merkkinen tekele. Halkaisijasta vain puuttui 20mm, eli eihän se käynyt sinne päinkään. No osa palautukseen ja taas uutta tulemamaan. Jälleen Hella-merkkinen tekele. Tällä kertaa 119,00€. Nyt näytti oikealta tuotteelta. Asensin laitteen paikoilleen ja kaikki meni kivasti, kunnes tuli aika työntää pistoke paikoilleen. No ei mennyt. Ei kun ilmamassamittari irti ja aloin vertailemaan Motonetin toimittamaa uutta OE-laatuista Hella-merkkistä ilmamassamittaria vanhaan. Ja niistähän löytyi selvä ero pistokkeiden ohjausnastojen sijoituksissa. Ei muuta kun osa takaisin pakettiin ja Motonetin tiskille palautukseen. Kolmatta kertaa en nyt ajatellut Motonetin kanssa alkaa yrittämään.

        Siinä samalla putsailin vanhan ilmamassamittarin langat kuivalla pumpulitikulla. Jotain karheutta ja hiukan tummaa töhkää noista langoista irtosi. Nopean putsailun jälkeen vanha ilmamassamittari kiinni ja testiajo. Ja kas! Perstuntumalla sanoisin, että tuo pumpulitikkuoperaatio palautti hienosti moottorin ominaisuuksia. Moottorin vaste kaasupolkimen liikkeeseen oli suorastaan omituisen tarkka. Voimaa tulee tasaisesti lisää sitä mukaan kun pedaali painuu!

        Olen jossain autossani kokeillut ilmamassaanturin putsaukseen tarkoitettuja suihkeita. Niistä ei ainakaan isommin ole apuja ole löytynyt.

        Tuo Hellan anturi vaikutti sisäosiltaan erittäin epäilyttävältä. Langat olivat hyvin lyhyet ja kapineessa oli sisäpuolisia purseita melkoisesti. Aivan kuin halpaa kiinalaista sekundaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe