Olen ajellut 407HDi 2,0 autolla ja siinä on sellainen omituisuus, että se kiihtyy kovin verkkaisesti pienillä vaihteilla. Vasta kolmosesta alkaen voima alkaa tuntumaan. Ja vasta maantienopeuksissa 100km/h alkaen kiihtyvyys on miellyttävän tanakkaa.
207HDi 1,6 sen sijaan tyrkkää ykkösellä järjettömällä voimalla. Kiihtyvyyttä on aivan tajuttomasti. Eturenkaat saa helposti sutimaan. Pikku dieselin voimat kuitenkin himmenevät vauhdin ja vaihteen kasvaessa. Maantiellä 407HDi 2,0 menee voimalla pikkudieselin ohi.
Onkohan näissä isommissa Peugeoteissa jokin ohjelmallinen tehon rajoitus pienillä vaihteilla? Ainakin siltä tuntuu.
Dieseleissä tehonrajoituksia?
12
211
Vastaukset
- Anonyymi
Välitykset.
- Anonyymi
Kuinka sinä välityksillä tuon ongelman selität?
- Anonyymi
Pösön isot dieselit ovat laiskoja varsinkin ykkösellä. Syytä en tiedä. Ajelin äskettäin Seatin Leon TDi:llä ja täytyy sanoa, että siinä on ripeä lähtijä liikennevaloihin.
Periaatteessa dieseliin on helposti toteutettavissa ohjelmallinen momentin rajoitus. En tiedä sitten olisiko Peugeoteissa sellaisia. - Anonyymi
Kannattaa ostaa katumaasturi,oikeen tehokas ja mieluummi diesel.Niin tää aikoo.Merkkiä en vielä tiedä.Tuhnuttaa kivasti koiria metsälle.Hesassa.
- Anonyymi
Jos 407:ssa on agressiivisemmin toimiva luistonesto joka tunnistaa että renkaat on menettämässä pitonsa ja rajoittaa sitäkautta tehoa/vääntöä pienillä vaihteilla.
- Anonyymi
Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.
Et selvästikään tajua tästä asiasta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et selvästikään tajua tästä asiasta mitään.
Aina sitä jotain tajuaa tästäkin asiasta. Jopa niinkin paljon, että perinteinen turbojen ongelma on juuri hitaasti tapahtuva paineen nousu ja siitä johtuva verkkainen väännön kehittyminen. Mutta kerrohan sinä nyt viisautesi meille tyhmemmille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se luistonestokysymys ole. Yhtenä selityksenä voisi olla se, että moottori ei pysty pienellä vaihteella päivittämään toimintapistettään moottorin kartalla riittävän nopeasti. Jonka päälle tulee lisäksi turbon hitaus.
Joo, ei Pösössä ihan niin helevetisti sitä vääntöä ole, että se jaksaisi aktivoida luistonestoa asfaltilla. 2,0 HDi on vaan verkkainen kiihtymään, vaikka 320Nm vääntöä pitäisi löytyäkin.
- Anonyymi
Ihan varmuuden vuoksi kannattaa tarkistuttaa, että onhan ilmamassamittari puhdas/toimintakunnossa. Samalla tsekkaa myös ilmansuodattimen tilanteen. Likainen/viallinen ilmamassamittari aiheuttaa aloittajan kuvaamia oireita kiihdytykseen.
- Anonyymi
Ilmamassamittaria ei ole tullut koskaan tarkistettua. Käsittääkseni sitä ei voi oikein puhdistaa, vaan vaatii aina uutta osaa?!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmamassamittaria ei ole tullut koskaan tarkistettua. Käsittääkseni sitä ei voi oikein puhdistaa, vaan vaatii aina uutta osaa?!?
Viikon seikkailu. Tilasin Motonetista OE-laatuisen ilmamassamittarin (129,00€) rekisterinumeron perusteella. Tuli Hella-merkkinen tekele. Halkaisijasta vain puuttui 20mm, eli eihän se käynyt sinne päinkään. No osa palautukseen ja taas uutta tulemamaan. Jälleen Hella-merkkinen tekele. Tällä kertaa 119,00€. Nyt näytti oikealta tuotteelta. Asensin laitteen paikoilleen ja kaikki meni kivasti, kunnes tuli aika työntää pistoke paikoilleen. No ei mennyt. Ei kun ilmamassamittari irti ja aloin vertailemaan Motonetin toimittamaa uutta OE-laatuista Hella-merkkistä ilmamassamittaria vanhaan. Ja niistähän löytyi selvä ero pistokkeiden ohjausnastojen sijoituksissa. Ei muuta kun osa takaisin pakettiin ja Motonetin tiskille palautukseen. Kolmatta kertaa en nyt ajatellut Motonetin kanssa alkaa yrittämään.
Siinä samalla putsailin vanhan ilmamassamittarin langat kuivalla pumpulitikulla. Jotain karheutta ja hiukan tummaa töhkää noista langoista irtosi. Nopean putsailun jälkeen vanha ilmamassamittari kiinni ja testiajo. Ja kas! Perstuntumalla sanoisin, että tuo pumpulitikkuoperaatio palautti hienosti moottorin ominaisuuksia. Moottorin vaste kaasupolkimen liikkeeseen oli suorastaan omituisen tarkka. Voimaa tulee tasaisesti lisää sitä mukaan kun pedaali painuu!
Olen jossain autossani kokeillut ilmamassaanturin putsaukseen tarkoitettuja suihkeita. Niistä ei ainakaan isommin ole apuja ole löytynyt.
Tuo Hellan anturi vaikutti sisäosiltaan erittäin epäilyttävältä. Langat olivat hyvin lyhyet ja kapineessa oli sisäpuolisia purseita melkoisesti. Aivan kuin halpaa kiinalaista sekundaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892