Hei !
Olen 56-vuotias nainen. 6 vuotta sitten sain lasit seuraavilla vahvuuksilla:
- oikea silmä sf -6 , cyl -0,5
- vasen silmä sf -6,0 cyl -0,75
Reilut puoli vuotta sitten kävin jossain messuilla, jos ”pikatestinä” sain arvot:
- oikea silmä s -7,50 ja c -0,42
- vasen silmä s -5,46 ja c -0,47
Jotain häikkiä tutkimuksessa oli, koska kehottivat menemään silmälääkärille.
Niinpä parin viikon päästä kävinkin silmälääkärissä ja sain reseptin jossa olivat arvot:
- oikea silmä sf -6,75 ja cyl -0,25
- vasen silmä sf -5,50 ja cyl -0,75
Lisäksi lääkäri sanoi että minulla on kaihin alku oikeassa silmässä ja näöntarkkuus oikeassa silmässä on 0,7 ja vasenmassa 1,0
Paineitten takia kävin eilen optikolla joka tutki silmäni:
Hän sanoi, että jotta näkisin kunnolla pitäisi olla seuraavanlaiset lasit:
- oikea silmä sf -8,0 (cyl 0)
- vasen silmä sf -5,50 ja cyl -0,25
Näöntarkkuudeksi hän määritti oikeassa silmässä 0,9 ja vasenmassa silmässä 1,00.
Ymmärrän kyllä että kaihi voi lisätä likinäköisyyttä, mutta miksi jo puoli vuotta sitten optikkoa sai lähes samat arvot kun mitä minä eilen sain vaikka lääkäri tuolloin määritti ihan erilaiset arvot. Pitääkö minun siis todella nyt ostaa uudet lasit vai odotanko seuraavaa lääkärintarkastusta puolen vuoden päästä ?
Uskoako optikkoa vai lääkäriä silmälasireseptissä
Anonyymi
1
80
Vastaukset
- Anonyymi
Vain sinä itse tiedät, tarvitsetko uudet lasit vai näetkö riittävän hyvin nykyisillä. Ei sitä ostoa kukaan muu voi määrätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit856020KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3195117Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei482599Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831832Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521- 1091497
seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1191402Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393