Kun olin nuori 60-luvulla, jotkut potivat huonoa omaatuntoa, että olivat lapsena harrastaneet vastakkaisen sukupuolen sukupuolielimien ykstyiskohtaista tutkimista ja omiensa tutkituttamista, eli ns. lääkärileikkejä.
Neuvojat kertoivat, ettei syytä huoleen, koska ne olivat aivan tavallisia.
Mutta kuinka tavallisia ne olivat? Olisin kovin iloinen, jos joku kokenut kertoisi. Itse en sellaisessa tilanteessa koskaan ollut, enkä siksi tiennyt tyttöjen elimistä juuri mitään.
Silloinhan oli korkeintaan saatavissa vain joitakin "kaavakuvia", sivuleikkauksia, joista ei tullut hullua hurskaammaksi.
Lääkärileikit
5
792
Vastaukset
- Anonyymi
Ne lääkärileikit olivat tosi ihania. Me leikittiin niitä naapurin likkojen ja poikien kanssa pitkään. Niiden seurauksena jokainen meistä pääsi kokemaan myös ensimmäiset nussimiset. Ihania aikoja, ne olivat.
Myös nuoruuteni tyttöystävä kertoi, että hän oli ollut täydessä emätinyhdynnässä jo 8-vuotiaana. Ei ollut tarkemmin puhetta, mutta lienee ollut kyse lääkärileikeistä.
- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
Myös nuoruuteni tyttöystävä kertoi, että hän oli ollut täydessä emätinyhdynnässä jo 8-vuotiaana. Ei ollut tarkemmin puhetta, mutta lienee ollut kyse lääkärileikeistä.
Sama juttu. Peruskoulun aikaan lääkärileikit tulivat seksuaalisemmiksi, eikä enää pelkästään tökitty ja katseltu. Silloin poikien pippelit seisoivat ja sukuelimiä hangattiin vastakkain milloin missäkin leikkimökissä, varastossa tai leikkikentän vessakopissa. Naapurit tuli läpikäytyä. Eräs naapuri nuoli persereikääni majassa, itse en uskaltanut kuin vähän pakaroita pussailla. Sitten tuli mukaan serkut. Ja vanhempi serkku opetti miten tehdä. Sitä sitten tehtiin mummon pihamökissä, ja metsässä isolla kivellä tuli hinkattua oikein kunnolla. Kaksi serkkua katseli vieressä yhden kerran kun veljen kanssa sain hinkattua ihan orkkuun asti. Se räjäytti pankin ja lääkärileikit muuttuivat täysin. En tiennyt että mitä se oli silloin, mutta hyvältä tuntui. Lopulta oman veljen kanssa yläasteella tehtiin se loppuun asti, eli veli laukesi pilluuni saakka kun orkut olivat tulleet mukaan kuvioon ja niitä oli saatu aikaan pillun nuolemisella ja runkkaamisella. Kortsu oli suojana kun sain sellaisen lehden mukana jossa valistettiin nuoria seksistä. Mutta niitä leikkejä ei enää voinut lääkärileikeiksi laskea.
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu. Peruskoulun aikaan lääkärileikit tulivat seksuaalisemmiksi, eikä enää pelkästään tökitty ja katseltu. Silloin poikien pippelit seisoivat ja sukuelimiä hangattiin vastakkain milloin missäkin leikkimökissä, varastossa tai leikkikentän vessakopissa. Naapurit tuli läpikäytyä. Eräs naapuri nuoli persereikääni majassa, itse en uskaltanut kuin vähän pakaroita pussailla. Sitten tuli mukaan serkut. Ja vanhempi serkku opetti miten tehdä. Sitä sitten tehtiin mummon pihamökissä, ja metsässä isolla kivellä tuli hinkattua oikein kunnolla. Kaksi serkkua katseli vieressä yhden kerran kun veljen kanssa sain hinkattua ihan orkkuun asti. Se räjäytti pankin ja lääkärileikit muuttuivat täysin. En tiennyt että mitä se oli silloin, mutta hyvältä tuntui. Lopulta oman veljen kanssa yläasteella tehtiin se loppuun asti, eli veli laukesi pilluuni saakka kun orkut olivat tulleet mukaan kuvioon ja niitä oli saatu aikaan pillun nuolemisella ja runkkaamisella. Kortsu oli suojana kun sain sellaisen lehden mukana jossa valistettiin nuoria seksistä. Mutta niitä leikkejä ei enää voinut lääkärileikeiksi laskea.
On jäänyt myös kysymys, olivatko lääkärileikit yleisempiä kaupungeissa vai maaseudulla.
Useimmat harvoista kertomuksista, joita olen lukenut, viittaavat ehkä maaseutuympäristöön, etenkin kertomusten samanikäisten sukulaisten runsaus, varsinkin serkkupainotteisuus ja muutenkin kanssakäyminen heidän kanssaan. Vaikuttaisi, kun maaseudun tavat suurempine saunaporukoineen vilahtaisivat taustalla.
Kaupungeissa ja kerrostalosaunoissa serkku ei liene kovin yleinen saunaporukan jäsen (?).- Anonyymi
Firdawsi kirjoitti:
On jäänyt myös kysymys, olivatko lääkärileikit yleisempiä kaupungeissa vai maaseudulla.
Useimmat harvoista kertomuksista, joita olen lukenut, viittaavat ehkä maaseutuympäristöön, etenkin kertomusten samanikäisten sukulaisten runsaus, varsinkin serkkupainotteisuus ja muutenkin kanssakäyminen heidän kanssaan. Vaikuttaisi, kun maaseudun tavat suurempine saunaporukoineen vilahtaisivat taustalla.
Kaupungeissa ja kerrostalosaunoissa serkku ei liene kovin yleinen saunaporukan jäsen (?).Kaupunkien ulkopuolella on muutakin kuin maaseutua. Siellä on mm. pientaloalueita. Näitä pientaloalueita on myös ihan keskikaupunkien vieressä. Luulen että näitä leikkejä tapahtuu ihan yhtäläisesti kaikilla alueilla, niin maaseudusta kaupunkiasuntoihin, riippuen ihan siitä kenen vanhemmat ovat vielä töissä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861849Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181167Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991145Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol80997Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879- 94874
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs54771Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51764Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv56719- 53694