Olen etsinyt ppv-lavetille uutta veturia ja näyttää pahalta että joutuu ostamaan uuden... ensinmäiseksi teho pitäisi olla vähintään 480 hevosvoimaa ja akseliväli 4,9 m ja napaperä ja päälirakenne vaihtolavalaite koska lavetti on vaihtolava korkeudella.... on kai pakko ostaa uusi volvo fh 16
lavetin veturi
8
6533
Vastaukset
- Autoilija
Onpas hirmunen akseliväli, vai onko ääriakseleiden väli. Otapas selvää katsastusasemalta tuosta vaihtolavakorkeudesta. Itse kysyin mahdollisuudesta asentaa vetopöytä vaihtolavarungolle ja meinasivat siellä ettei enää nykyään käy. Vetopöydän pitäisi olla auton rungossa kiinni vähintään kuudella kartiotapilla. Osta Scania R580.
- mies-21
vanhassa volvo f16:ssa on laitteiden pituus 6,4 m ja vaihtolava sovitteista vetopöytää saa käyttää erikoiskuljetuksissa ja nykyisen lavettiyhdistelmän löytää osoitteesta: www.auranpaalutus.fi
- mies-21
kyl se normaaleissa painoissa scania menee mutta kun ruvetaan tosissaan ajamaan yli 80 kokonaispainoilla niin volvo on ehdoton koska voimansiirtolinja ja itsellä on volvo ja scania ja volvo vie eikä vikise ja scaniaa saa kempittää jä lyödä ja volvoa tarttee toppuutella
- eesau
mies-21 kirjoitti:
kyl se normaaleissa painoissa scania menee mutta kun ruvetaan tosissaan ajamaan yli 80 kokonaispainoilla niin volvo on ehdoton koska voimansiirtolinja ja itsellä on volvo ja scania ja volvo vie eikä vikise ja scaniaa saa kempittää jä lyödä ja volvoa tarttee toppuutella
siinä on taas joku piripäissään kirjoitellu...opetelkaa saatana kirjoittamaan suurinpiirtein normaalilla tavalla, että asiasta saisi joskus selvääki.
- Autoilija
mies-21 kirjoitti:
Niinhän se on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja kaikilla töitä tehdään. Itse olin ennen kova Sisu-mies ja sitten menin vahingossa koeajamaan Scaniaa (143) ja oli niinkuin henkilöautoa ajaisi Sisuun verrattuna. Nyt muutaman vuoden jälkeen tuntuu että seuraava auto on suora kutonen. Kauheesti ei ole kokemusta erilaisista autoista, mutta mitä isot pojat on puhuneet niin kuusisylinterinen olisi parempi vetämään alakierroksilla kuin V8.
Minulla on täysperälavetti, joka on raideväliltään kapea ja sillä pääsee aika ahtaisiin paikkoihin. Onko tuollaisella leveällä ja pitkällä puoliperälavetilla ollut vaikeuksia päästä ahtaille työmaille. Itsellä on välillä käynyt ajatuksissa vaihtaa täysperä puolikkaaseen. Olisi talvellakin jotain edellytyksiä siirrellä koneita. - urakoitsija
Autoilija kirjoitti:
Niinhän se on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja kaikilla töitä tehdään. Itse olin ennen kova Sisu-mies ja sitten menin vahingossa koeajamaan Scaniaa (143) ja oli niinkuin henkilöautoa ajaisi Sisuun verrattuna. Nyt muutaman vuoden jälkeen tuntuu että seuraava auto on suora kutonen. Kauheesti ei ole kokemusta erilaisista autoista, mutta mitä isot pojat on puhuneet niin kuusisylinterinen olisi parempi vetämään alakierroksilla kuin V8.
Minulla on täysperälavetti, joka on raideväliltään kapea ja sillä pääsee aika ahtaisiin paikkoihin. Onko tuollaisella leveällä ja pitkällä puoliperälavetilla ollut vaikeuksia päästä ahtaille työmaille. Itsellä on välillä käynyt ajatuksissa vaihtaa täysperä puolikkaaseen. Olisi talvellakin jotain edellytyksiä siirrellä koneita.kyllä jokainen keikka on hoidettu ja jos on ollu tosi ahdas paikka ollaan kävelty koneen kanssa työmaalle ja kapeilla teillä saa pelätä jos reuna pettää kun kone on päällä siin sit ollaan ja konetta ei uskalla ajaa pois jos se kaatuu... niin joka pitäjästä sellaista hinuria ei löydy... ja asia on eri jos on kaivuri sen kanssa viellä pärjää ja on apua mutta jos on paalutuskone.... tilanne on eri.
- reiska
eesau kirjoitti:
siinä on taas joku piripäissään kirjoitellu...opetelkaa saatana kirjoittamaan suurinpiirtein normaalilla tavalla, että asiasta saisi joskus selvääki.
taitaa olla niitä, rätyn lakkokenraaleja tämä... herra ei kun narri siis rouva eikun vanhapiika
- Ko?
Kysyä tarjous sisusta. 630 heppasia puolikkaan vetäjiä on vielä aika vähän liikentessä näkyny...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es402272Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271188
- 251124