minkä ikäisenä alkoi

mam77

Haluaisin vain tietää minkäs ikäisenä on koliikki vauvoillanne alkanut, jos sellaista vaivaa on ollut. Meidän vauva tulee huomenna kolmen viikon ikään ja jotkut sanovat että se alkaa viimeistään silloin jos on alkaakseen... Olen tässä jäämässä yksin lastani hoitaan, sillä miehen on lähdettä reissuhommiin, joten siksi tässä vähän jännitän selvitäänkö meillä koliikitta...

6

4689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SONYA

      Turha sitä koliikkia on etukäteen pelätä. Paljonhan siitä puhutaan ja kauhistellaan mutta nykyäänhän on jo jotain "hoitoja" koliikkiinkin. Ja sehän on varma tieto että se menee kyllä ohi!! Itselläni on 2 lasta joista toinen kärsi koliikkia 2,5 kk...joten tiedän mistä puhun! Zombienahan sitä sen ajan kulki, mutta aurinko paistoi lopulta meidänkin risukasaan.Joten: ÄLÄ "ODOTTELE" KOLIIKKIA TURHAAN!!!

    • Äiti-76

      Meillä 1. lapsella oli koliikki joka alkoi aika tarkelleen 3viikkoisena, mutta taisi olla muutaman päivän ylikin.
      Huuto alkoi klo. 14 ja lapsi nukahti yöunille heti huudon loputtua n. klo. 22 joskus 21 mennessä joka päivä.
      Huuto oli melk. yhtä soittoista muutaman minuutin tauko ja taas huudettiin...
      Huudot loppui kuin salama kirkkaalta taivaalta 4kk ikäisenä.
      Olen kuullut tutulta, että heillä se alkoi muutaman kuukauden iässä jolloin ei olisi uskonut alkavan enään.
      Tiedä sitten oliko koliikkia, mutta allergia testeissä ei ollut mitään.
      Lääkäri ainakin totesi koliikiksi koska vatsa kävi (kuplivaa ääntä).
      Ole rauhallisin mielin, älä jännitä niin vauvakin pysyy rauhallisena kun tuntee sinunkin olevan rentona :)
      Jos teillä se ilmenee niin pyydä hoitoapua seuraksesi ja etsi käsiisi vyöhyketerapeutti ja kokeilkaa sitä.
      Apteekissa osaavat neuvoa kuplatonia tms. ja maitohappobakteeria, kaikkea kannattaa kokeilla.
      Vyöhyketerapeutti sanoi meille, että hoidot kannattaa aloittaa mahdollisimman pian, kun koliikka epäilee.
      Me ei oltais selvitty ilman mummua ja pappaa, kun
      mieheni kulki/kulkee 5vuorotyössä.
      4 ihmistä kantoi vauvaa vuoron perään muusiikin tahtiin...
      Toivotaan ettei sitä tule teille, se on todella voimia vievää aikaa.

    • äiskä85

      meillä koliikki alkoi melkein heti kun päästiin kotiin ja sitä kesti kolme kuukautta. päivällä vauva oli hyvällä tuulella, mutta huuto alkoi illalla. sitä kesti sitten niin kauan että sain vauvan nukahtamaan tissille...

      kyllä siitä koliikista selviää kun ajattelee että kyllä se joskus loppuu! yleensä sitä kestää sen kolme kuukautta, mutta voi kestää enemmänkin tai vähemmänkin.

    • Laura

      Sehän voi alkaa vaikka kuukauden iässä.

      Meillä alkoi 13 päivän ikäisenä. Kummasti siitä selviää yksinkin, minä ainakin selvisin, kun mies oli koko ajan töissä. Onhan se rankkaa, mutta ei se maailmaa kaada. Ja menee ohikin kumman nopeasti.

      Mutta aika turhaa sitä on etukäteen murehtia.

    • äitsyli

      En muista millon alkoi mutta mulla on ollut 4 koliikkivauvaa. Ensimmäinen huusi ainakin5 kk. Mutta sillon ei ollut vielä tietoa niinkään vauvan hoidost sun muuta ja olin nuori. Olin nuori. Kyllä se siitä. sitä kummasti selviytyy tilanteesta kuin tilanteesta. Paha koliikki alkaa jo viikon kuluttua joten ei teidän lapsella varmaan ole kovinkaan paha tulossa. Pidä hermot ja ole rauhallinen itse, niin lapsikin on. Kyllähän niitä kilometreja tuli käveltyä yöllä. Sillonhan ne koliikkivauvat on pahimpia eli valvoin joka yö lähes 1. tai 2.00. ei ollut armoa mulla. Mies oli päivä töissä ja minä valvoin. Nukun kun sai ja silleen.

      • Nimetön

        Meidän koliikkivaavi ei muuten yöllä juurikaan huutanut. Huuto alkoi aamukymmeneltä ja loppui iltakymmeneltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe