Siskot hadith

Anonyymi

Mitä haditheja islam sanoo siskoista? Veljistä kyllä löytyy paljon ja sukulaisuudesta.
Toinen mikä on ollut epäselvää.. kuka on muslimi. Siis millainen henkilö ei ainakaan ole?
Ja miksi islamissa ei ole toisten tukemista vaan kaikki on.. aika raakaa kilpailua ja taiteilua? Ei kyllä muissakaan uskonnoissa tunnu olevan tukemista.. mutta luin joidenkin kokemuksia että kristinuskossa saa enemmän rakkautta ja että islamissa vaan joutuu kokoajan todistamaan ensisijaisesti ja rakkaus on pienempi asia..

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haditheissa, joissa yleensä puhutaan "veljistä", se tarkoittaa kuitenkin "uskonsisaruksia" yleisesti, sekä veljiä että siskoa.

      Muslimi on henkilö, joka uskoo, että on vain yksi Jumala ja ihmisen kuuluu palvoa Häntä. Ja että tämä Jumala lähetti profeetat Adamista ja Muhammadiin (rauha heille). Muslimi ei ole sellainen, joka uskoo moniin jumaliin, horoskooppeihin tai ennustajiin.

      Ainakin minä olen kokenut olevani vain hyväksytty ja arvostettu muslimiyhteisössä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe