Ilmansuodattimeen klygooliajon jälkeen!
Muistakaa laitaa muovIpussi pakoputkeen ja
32
93
Vastaukset
- Anonyymi
Paperipussi on ekologisemoi, joten me puuveneilijät suosimme sellukuitua. Muoviveneet ja -pussit on ympäristöjätettä.
- Anonyymi
Muovipussin valmistus saastuttaa vähemmän kuin paperipussin. Muovipussi on kestävämpi. Muovipussista saa polttamalla runsaasti energia. Ainoastaan luontoon joutunut muovipussi häviää paperipussille. Huolelliselle jätteiden kierättäjälle muovipussi on ekologisempi.
Ei missään nimessä mitään tulppia pakoputkeen tai imupuolelle. Niiden johdosta niihin tukitun ilman sisältämä kosteus tiivistyy ulkoilman jäähtyessä, eli syöpyminen kiihtyy.
Dieselmoottorin viimeisen päälle hyvin tehty talvisäilöntä menee näin (toki kohdan yksi voi jättää pois ilman suurempaa vahinkoa):
1. Käyt dieselkorjaamosta hakemassa pari litraa kalibrointiöljyä (esim Shell Calibration Fluid), se on todella puhdasta polttoainetta ja sisältää lisäksi rautaisannoksen syöpymistä estäviä aineita. Kytket polttoaineen imulekun suoraan pönttöön, jossa on kyseistä ihmeainetta, niin, että sitä varmasti menee koko moottorin polttoainejärjestelmään. Nyt on suuttimet suojattu korroosiolta ja suutinremppakin siirtyy kauemmaksi tulevaisuuteen.
2. Juuri ennen nostoa vedestä ajat moottorin lämpimäksi ja vaihdat öljyt sekä öljynsuodattimen.
3. Kun vene on maissa, ajat moottorin merivesipuolesta läpi tarvittavan määrän 50 % glykoliseosta.
4. Suihkutat kaikkiin moottorin sähkölatteisiin ja -liitoksiin reippaasti CRC:tä tai vastaavaa.
Keväällä sitten polttoainesuodattimien vaihto ja homma on siinä. Tosin parin vuoden välein tulee tietysti vaihdettavaksi vesipumpun siipipyörä ja mahdolliset jäähdytysjärjestelmän sinkit. Purjevenevetolaitteissa sitten vielä lisäksi vetolaitteen kumikauluksen vaihto 5-10 vuoden välein, akselivetoisissa taas tiivisteboksin huolto.- Anonyymi
Tietenkään pako- ja imupuolen tukkiminen ei lisää kosteuden tiivistymistä. Tuskin myöskään vähentää, sillä eihän tuolta ilma pääse läpi kiertämään, kun välissä on pakoputken vesilukko, venttiilit jne.
Ilmassa ei paljoa kostetta ole. Kuutiossa 20 C ilmaa voi olla enimmillään 17 g kosteutta, joka voi tiivistyä. Koneeseen ja kanavistoon ei montaa litraa mahdu, joten siitä ilmamäärästä ei voi tiivistyä edes läheskään grammaa vettä.
Jos koneessa kiertäisi ilma vapaasti, voisi sinne kondensoitua vettä haitallisia määriä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkään pako- ja imupuolen tukkiminen ei lisää kosteuden tiivistymistä. Tuskin myöskään vähentää, sillä eihän tuolta ilma pääse läpi kiertämään, kun välissä on pakoputken vesilukko, venttiilit jne.
Ilmassa ei paljoa kostetta ole. Kuutiossa 20 C ilmaa voi olla enimmillään 17 g kosteutta, joka voi tiivistyä. Koneeseen ja kanavistoon ei montaa litraa mahdu, joten siitä ilmamäärästä ei voi tiivistyä edes läheskään grammaa vettä.
Jos koneessa kiertäisi ilma vapaasti, voisi sinne kondensoitua vettä haitallisia määriä.Ei ole välissä vesilukkoa kun on kuiva pakoputki ja koneessa on aina jotkut venttiilit auki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole välissä vesilukkoa kun on kuiva pakoputki ja koneessa on aina jotkut venttiilit auki.
Kuinka monessa purjeveneessä on kuiva pakoputki? Ei ole väliä, jos yksittäisiä venttiilejä on auki. Samasta sylinteristä tuskin on auki sekä imu- että pakoventtiili. Eli ilma ei pääse kiertämään koneen läpi kuivallakaan pakoputkella.
- Anonyymi
Glykoolia se on, ei ole mitään "klygoolia".
- Anonyymi
Kyllä minulla on veneen imupuoli ja pakoputki tukittuna niin ei tule jonkin sylinterin kautta läpivetoa ja kosteutta sylinteriin.
- Anonyymi
Eikös se äänenvaimennin ole täynnä glykoliseosta talven ajan. Näin minä olen asian ymmärtänyt.
Paremmin asiasta tietävät korjatkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se äänenvaimennin ole täynnä glykoliseosta talven ajan. Näin minä olen asian ymmärtänyt.
Paremmin asiasta tietävät korjatkoon.Pakoputki ja äänenvaimennin ovat täynnä vettä tai talvella pakkasnestettä, joten sieltä ei mitään vetoa sylinteriin tule.
Tämä muovipussi pakoputkeen trolli on jo muodostunut klassikoksi. Toisille se on talven tuoloa enteilevä merkki, jota jotkut ovat oppineet kaipaamaan D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputki ja äänenvaimennin ovat täynnä vettä tai talvella pakkasnestettä, joten sieltä ei mitään vetoa sylinteriin tule.
Tämä muovipussi pakoputkeen trolli on jo muodostunut klassikoksi. Toisille se on talven tuoloa enteilevä merkki, jota jotkut ovat oppineet kaipaamaan DJos pakoputki ja äänenvaimennin olisivat moottorin käytön jälkeen vettä täynnä, kävisi niinkuin GGR:ssä eräälle purjehtijalle jo maapallon kierron alkuvaiheissa, sylinteri täynnä vettä DD.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputki ja äänenvaimennin ovat täynnä vettä tai talvella pakkasnestettä, joten sieltä ei mitään vetoa sylinteriin tule.
Tämä muovipussi pakoputkeen trolli on jo muodostunut klassikoksi. Toisille se on talven tuoloa enteilevä merkki, jota jotkut ovat oppineet kaipaamaan DEipä ole minulla mitään glykoolia veneen pakoputkessa kun on kuiva pakoputki ja siksi laitan sekä imu että pakopuolen tukkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole minulla mitään glykoolia veneen pakoputkessa kun on kuiva pakoputki ja siksi laitan sekä imu että pakopuolen tukkoon.
Onko sulla moottori hajonnut niin, että jossain sylinterissä on molemmat venttiilit auki? Jos moottori toimii, ei sen kautta ole läpivirtausta ja tulppaaminen turhaa puuhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pakoputki ja äänenvaimennin olisivat moottorin käytön jälkeen vettä täynnä, kävisi niinkuin GGR:ssä eräälle purjehtijalle jo maapallon kierron alkuvaiheissa, sylinteri täynnä vettä DD.
Mietipä asiaa. Normaali asennuksessa siellä pakoputkessa on joutsenkaula ja moottorin pakomutka on korkeammalla kuin pilssin pohjalla luikerteleva pakoputki.
Mitä arvelet siellä alimmassa osassa putkea olevan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sulla moottori hajonnut niin, että jossain sylinterissä on molemmat venttiilit auki? Jos moottori toimii, ei sen kautta ole läpivirtausta ja tulppaaminen turhaa puuhaa.
Paas tutustuen nelitahtimoottorin toimintaan, kyllä voi olla sekä imu että pakoventtiili yhtäaikaa avoinna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pakoputki ja äänenvaimennin olisivat moottorin käytön jälkeen vettä täynnä, kävisi niinkuin GGR:ssä eräälle purjehtijalle jo maapallon kierron alkuvaiheissa, sylinteri täynnä vettä DD.
Olikos jossain jo kerrottu aikuisten oikeasti että sylintereissä oli vettä? Muuallakin kun suoli24:n tietämysksellä. En meinaan oikein usko että vettä oli, koska kone saatiin niin nopeasti kuntoon maalin tulon jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paas tutustuen nelitahtimoottorin toimintaan, kyllä voi olla sekä imu että pakoventtiili yhtäaikaa avoinna.
Aivan totta, ei vain samanaikaisesti samassa sylinterissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä asiaa. Normaali asennuksessa siellä pakoputkessa on joutsenkaula ja moottorin pakomutka on korkeammalla kuin pilssin pohjalla luikerteleva pakoputki.
Mitä arvelet siellä alimmassa osassa putkea olevan?Ei tarvitse arvella.
Kun eräs sanoi "Pakoputki ja äänenvaimennin ovat täynnä vettä", kommentoin vain tuota lausetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikos jossain jo kerrottu aikuisten oikeasti että sylintereissä oli vettä? Muuallakin kun suoli24:n tietämysksellä. En meinaan oikein usko että vettä oli, koska kone saatiin niin nopeasti kuntoon maalin tulon jälkeen.
En viitsisi noin lapselliseen kommentointiinedes vastata.
Sanottakoon kuitenkin, että "aikuisten oikeasti" moottorin vaihto uuteen ei kauan kestä.
Yritä repiä tuosta:
Le bateau est prêt carène propre nouveau moteur merci à toute l’équipe de Secodi La Rochelle & BJ Nautique distributeur Lombardini, Perkins, Bon vent à toi Tapio. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paas tutustuen nelitahtimoottorin toimintaan, kyllä voi olla sekä imu että pakoventtiili yhtäaikaa avoinna.
Samassa sylinterissäkö muka sekä imu- että pakoventtiiliti auki? Ei ainakaan mun moottorissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olikos jossain jo kerrottu aikuisten oikeasti että sylintereissä oli vettä? Muuallakin kun suoli24:n tietämysksellä. En meinaan oikein usko että vettä oli, koska kone saatiin niin nopeasti kuntoon maalin tulon jälkeen.
Taisipa vain ollakin sylintereissä vettä. Asteriassa oli lappoventtiili asennettu päin /c:tä. Ja uusi moottori katkaisi pulttinsa, koska rihtaus nosti moottorin aivan säätövaran yläpäähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samassa sylinterissäkö muka sekä imu- että pakoventtiiliti auki? Ei ainakaan mun moottorissa.
Ei samassa sylinterissä mutta sylinterit ovat imu ja pakosarjan kautta yhteydessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan totta, ei vain samanaikaisesti samassa sylinterissä.
Aivan mutta ovat yhteydessä imu ja pakosarjan kautta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan mutta ovat yhteydessä imu ja pakosarjan kautta.
Ovat yhteydessä, jos sylinteristä toiseen on avoin yhteys. Jos on, on syöpyminen joskus aiemmin ollut tosi rankkaa, eikä suojelusta enää ole väliä. Imu- ja pakosarjan välille ei ehjässä moottorissa yhteyttä synny.
- Anonyymi
Ajattelin laittaa tänä syksynä Kongon lippuja pari kappaletta. Tuskin niitä enää tarvitsee.
- Anonyymi
Tätä klassikkojuttua jo ehdinkin kaivata. Kiva että muovipussimies elää ja voi hyvin!
- Anonyymi
Eikös sen pitänyt olla nimenomaan S-marketin muovikassi? Muuten kaikki ruostuu ja hapettuu pilalle. Niin, ja eikös piimä liittynyt tähän myös vai oliko se homeenpoistoon -estoon? Vai pitikö sitä kaataa moottoriin?
- Anonyymi
Laitoin kondomin pakoputken päähän. Sitten starttasin sen verran, että lirahti pikkuisen kortsuun clycoolia. Vene on talvisäilytyksessä Kaivopuistossa, kortsu kävelytien puolella ämmien kauhistuksena.
- Anonyymi
Ja muistakaa inventoida ne herneet pullossa, siivota broikkusoosin roiskeet liedeltä ja Orvieto-pullot keräykseen. Talvi saa tulla. Ai mutta CA-kelit ovat vasta alkaneet.
- Anonyymi
Vitsihän tä tietty on, mut sillai hyvä neuvo, et eräänä keväänä oli linnunpesä pakoputkessa, joten muovi- tai paperipussi olisi ollut tarpeen👍
- Anonyymi
Tuosta puheenollen, muovipussi maston molempiin päihin. Kerran ollut topissakin linnunpesä, vaikka siellä on vain fallin mentävä aukko.
- Anonyymi
Kahvinkeittimen suodatinpussi on paras.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632