Eli kannattaako itse ilmoitta ulosottoon siitä ett on päässyt töihin ja sopia maksusuunnitelma, vai antaa vain olla ja odottaa että tieto menee työnantajalle siitä
ulosotto ja palkka
18
241
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ilmoitat itse, uo-mies ajattelee, että tuossapa yhteistyökykyinen ihminen ja antaa sinulle helpommin tulevaisuudessa uo-vapaita ja muita joustoja.
- Anonyymi
Kannattaa tunnustella millainen se oma vouti on ennen kuin tekee mitään. Jos ei ole tietoa kuka se vouti olisi niin katso oman alueesi voudit netistä, siellä kerrotaan millä aakkosella kenenkin sukunimen alkukirjaimen mukaan se oma vode määräytyy. Sitten hommaat prepaidin jolla soitat anonyymisti ja tiedustelet että miten ko. vode toimii eri tilanteissa. Jos on tinkimättömän oloinen niin ei kannata ehkä mennä hommiin verokortin kanssa ollenkaan tai vaan siihen asti että se iskee palkkaan kiinni. Sen jälkeen voi sohlata duunissa sillai että saat kenkää mutta merkinnän ettei ollut sun oma vika niin saa taas heti työttömyyskorvauksen.
Suojaosuutta pitäs äkkiä jo nostaa niin moni menis hommiin mut saa nähdä miten kauan ne taas säätää sen kanssa. Mahtaako ens vuonna jo sentään indeksi korotusta tulla? *LOL* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tunnustella millainen se oma vouti on ennen kuin tekee mitään. Jos ei ole tietoa kuka se vouti olisi niin katso oman alueesi voudit netistä, siellä kerrotaan millä aakkosella kenenkin sukunimen alkukirjaimen mukaan se oma vode määräytyy. Sitten hommaat prepaidin jolla soitat anonyymisti ja tiedustelet että miten ko. vode toimii eri tilanteissa. Jos on tinkimättömän oloinen niin ei kannata ehkä mennä hommiin verokortin kanssa ollenkaan tai vaan siihen asti että se iskee palkkaan kiinni. Sen jälkeen voi sohlata duunissa sillai että saat kenkää mutta merkinnän ettei ollut sun oma vika niin saa taas heti työttömyyskorvauksen.
Suojaosuutta pitäs äkkiä jo nostaa niin moni menis hommiin mut saa nähdä miten kauan ne taas säätää sen kanssa. Mahtaako ens vuonna jo sentään indeksi korotusta tulla? *LOL*Jos on pieni firma jossa työskentelee, on ehkä vähän noloa jos siellä tietävät ulosotosta. Tuossa tapauksessa on ollut kivempi ilmoittautua voudille ja tehdä maksusuunnitelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on pieni firma jossa työskentelee, on ehkä vähän noloa jos siellä tietävät ulosotosta. Tuossa tapauksessa on ollut kivempi ilmoittautua voudille ja tehdä maksusuunnitelma.
Mutta kaikki uo-miehet eivät suostu maksusuunnitelmiin. Omani ei suostunut, sillä siinä on hänen mielestään liikaa hommaa, eli ns. manuaalista kyttäämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kaikki uo-miehet eivät suostu maksusuunnitelmiin. Omani ei suostunut, sillä siinä on hänen mielestään liikaa hommaa, eli ns. manuaalista kyttäämistä.
Jos sattuu olemaan toimeentulotuki asiakas niin kannattaa antaa voudin viedä suoraan tilistä niin se hyväksytään mutta jos maksaa itse niin ei hyväksytä toimeentulotuessa joka on kummallista kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sattuu olemaan toimeentulotuki asiakas niin kannattaa antaa voudin viedä suoraan tilistä niin se hyväksytään mutta jos maksaa itse niin ei hyväksytä toimeentulotuessa joka on kummallista kyllä.
Kelan voimassa oleva omia työntekijöitä varten tarkoitettu toimeentulotukilain soveltamisohje sanoo ulosotosta näin:
"Jos hakijan tai hänen perheensä tulot ovat ulosoton kohteena, ota niistä huomioon vain ulosoton jälkeinen, tosiasiassa käytettävissä oleva osuus . Informoi asiakasta päätöksessä tarkistamaan tarvittaessa ulosottoviranomaiselta suojaosuutensa oikeellisuus, jos suojaosuuteen vaikuttavissa perhesuhteissa on lähiaikoina tapahtunut muutos eikä muutosta ole ulosottoviranomaiselle ilmoitettu. Suojaosuuteen vaikuttavia perhesuhteiden muutoksia on lapsen syntymä, yhteenmuutto avo- tai aviopuolison kanssa, jolla on lapsi, ja yhteenmuutto avo- tai aviopuolison kanssa, jonka tulot alittavat 600 euroa.
Jos hakija lyhentää vapaaehtoisesti ulosotossa olevaa velkaansa, suoritukseen suhtaudutaan kuten muihinkin velanhoitomenoihin. Vapaaehtoisen ulosoton maksua ei huomioida toimeentulotuessa.
Poikkeuksen tästä muodostaa ulosottomiehen vahvistama maksusuunnitelma, jonka ulosottomies vahvistaa palkan ulosmittauksen sijasta. Maksusuunnitelman mukainen maksu rinnastuu palkan ulosmittaukseen eikä suoritusta voida tosiasiassa pitää vapaaehtoisena. Maksusuunnitelmassa on vahvistettu se määrä, jonka asiakas maksaa itse ulosottoon. Sen mukainen maksu vähennetään asiakkaan huomioon otettavista tuloista, joilla tarkoitetaan ansiotuloa tai muuta etuustuloa, josta ulosmittaus lain mukaan olisi mahdollista. Jos asiakas saa pelkästään etuuksia, joita ei voida ulosmitata (esim. yleinen asumistuki, lapsilisä) ei vahvistetun maksusuunnitelman mukaista maksua voida hyväksyä menona vaan se rinnastuu velanhoitomenoihin . Ulosottomiehen vahvistama maksusuunnitelma tulee liittää toimeentulotukihakemukseen." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suojaosuutta pitäs äkkiä jo nostaa niin moni menis hommiin mut saa nähdä miten kauan ne taas säätää sen kanssa. Mahtaako ens vuonna jo sentään indeksi korotusta tulla? *LOL*"Suojaosuutta pitäs äkkiä jo nostaa niin moni menis hommiin mut saa nähdä miten kauan ne taas säätää sen kanssa."
Moni saattaisi tosiaan mennä osapäivätöihin hankkimaan lisätuloja juuri sen verran, ettei tarvitse maksaa vielä ulosottoon yhtään mitään, samalla kuitenkin sosiaalietuuksista nauttien. Eli suojaosuuden nosto siirtäisi kannustinloukkua vain ylöspäin. Sitä paitsi suojaosuuden nosto esim. 900 euroon vähentäisi eniten juuri hyvätuloisten, n. 4000 euroa/kk nettona ansaitsevien ulosottomääriä, mikä ei voi olla oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Suojaosuutta pitäs äkkiä jo nostaa niin moni menis hommiin mut saa nähdä miten kauan ne taas säätää sen kanssa."
Moni saattaisi tosiaan mennä osapäivätöihin hankkimaan lisätuloja juuri sen verran, ettei tarvitse maksaa vielä ulosottoon yhtään mitään, samalla kuitenkin sosiaalietuuksista nauttien. Eli suojaosuuden nosto siirtäisi kannustinloukkua vain ylöspäin. Sitä paitsi suojaosuuden nosto esim. 900 euroon vähentäisi eniten juuri hyvätuloisten, n. 4000 euroa/kk nettona ansaitsevien ulosottomääriä, mikä ei voi olla oikein.Mee sää ny vaan töihis siitä jankuttamasta samaa omaa soopaasi. Jotain on sussa vialla kun jopa ennen klo aamu viittäkin täytyy tota samaa tuubaa soittaa.
Tottakai se on parempi jos pienituloiset menis edes pätkähommiin kuin että pilaavat lopun elämäänsä tai ainakin 15-20vuotta vaan nostamalla pelkkiä tukia. Ja viimeisen kerran: Se suojaosuuden nosto voidaan kohdistaa vain pienituloisimpiin jos tahtoa oikeasti sen toteutukseen löytyy. Minä olen päänsäryn takia hereillä, en siksi että klo 6:20 mitenkään pelkästään tämä palsta kiinnostaisi jotta tiedät! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mee sää ny vaan töihis siitä jankuttamasta samaa omaa soopaasi. Jotain on sussa vialla kun jopa ennen klo aamu viittäkin täytyy tota samaa tuubaa soittaa.
Tottakai se on parempi jos pienituloiset menis edes pätkähommiin kuin että pilaavat lopun elämäänsä tai ainakin 15-20vuotta vaan nostamalla pelkkiä tukia. Ja viimeisen kerran: Se suojaosuuden nosto voidaan kohdistaa vain pienituloisimpiin jos tahtoa oikeasti sen toteutukseen löytyy. Minä olen päänsäryn takia hereillä, en siksi että klo 6:20 mitenkään pelkästään tämä palsta kiinnostaisi jotta tiedät!"Jotain on sussa vialla kun jopa ennen klo aamu viittäkin täytyy tota samaa tuubaa soittaa."
Itse asiassa se taisit olla juuri sinä, joka otit jälleen kerran suojaosuuden noston esille.
"Tottakai se on parempi jos pienituloiset menis edes pätkähommiin kuin että pilaavat lopun elämäänsä tai ainakin 15-20vuotta vaan nostamalla pelkkiä tukia. "
Olette aiemmin kyllä monesti sanoneet, että elätte hyvinkin auvoisaa aikaa työttömänä. Ehkäpä kun päänsärkysi helpottaa, alat taas nähdä pummina elämisen hyvät puolet?
Olette aiemmin perustelleet suojaosuuden nostoa sillä, että kun työttömät ulosottoa pakoilevat alkavat taas käydä työssä, velkojillekin alkaa muka kertyä rahaa. Tosiasiallisesti teidän on vain tarkoitus hankkia sen verran lisärahaa, että ulosottoon ei edelleenkään mene senttiäkään ja voitte samalla jatkaa elämäänne Suomen sosiaalitukien varassa.
Suojaosuuden nostosta ei saa tehdä uutta velkojenleikkausautomaattia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jotain on sussa vialla kun jopa ennen klo aamu viittäkin täytyy tota samaa tuubaa soittaa."
Itse asiassa se taisit olla juuri sinä, joka otit jälleen kerran suojaosuuden noston esille.
"Tottakai se on parempi jos pienituloiset menis edes pätkähommiin kuin että pilaavat lopun elämäänsä tai ainakin 15-20vuotta vaan nostamalla pelkkiä tukia. "
Olette aiemmin kyllä monesti sanoneet, että elätte hyvinkin auvoisaa aikaa työttömänä. Ehkäpä kun päänsärkysi helpottaa, alat taas nähdä pummina elämisen hyvät puolet?
Olette aiemmin perustelleet suojaosuuden nostoa sillä, että kun työttömät ulosottoa pakoilevat alkavat taas käydä työssä, velkojillekin alkaa muka kertyä rahaa. Tosiasiallisesti teidän on vain tarkoitus hankkia sen verran lisärahaa, että ulosottoon ei edelleenkään mene senttiäkään ja voitte samalla jatkaa elämäänne Suomen sosiaalitukien varassa.
Suojaosuuden nostosta ei saa tehdä uutta velkojenleikkausautomaattia!Siis olet pikavippiparooni tai muuten äärimmäisen yksinkertainen tapaus. Ei se nosto ole mikään velkojenleikkausautomaatti vaan se takaa sen että velallinen voi selviytyä arjen välttämättömistä menoista vaikka olisi ulosotossa. Nyt on suojaosuus liian pieni minkä takia jää koko ajan jotain uusia laskuja maksamatta ja se takaa ettei uo lopu ehkä ikinä pienituloisilta. Ulosotto on tällä hetkellä ihmisarvoisen elämän leikkausautomaatti, se on asian ydin vaikka kuinka pänkäisit. Vastaa nyt vihdoinkin myös siihen, että miksi Ruotsissa asiat sujuvat vallan mainiosti kaikkien osapuolten kannalta vaikka siellä samainen suojaosuus on yli 1000 euroa/kk?!
Aika kummallista vai mitä? Suomessa perintäfirmojen ja pankkien pohjaton paapominen ajaa ihmisoikeuksienkin ylitse, sairasta touhua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis olet pikavippiparooni tai muuten äärimmäisen yksinkertainen tapaus. Ei se nosto ole mikään velkojenleikkausautomaatti vaan se takaa sen että velallinen voi selviytyä arjen välttämättömistä menoista vaikka olisi ulosotossa. Nyt on suojaosuus liian pieni minkä takia jää koko ajan jotain uusia laskuja maksamatta ja se takaa ettei uo lopu ehkä ikinä pienituloisilta. Ulosotto on tällä hetkellä ihmisarvoisen elämän leikkausautomaatti, se on asian ydin vaikka kuinka pänkäisit. Vastaa nyt vihdoinkin myös siihen, että miksi Ruotsissa asiat sujuvat vallan mainiosti kaikkien osapuolten kannalta vaikka siellä samainen suojaosuus on yli 1000 euroa/kk?!
Aika kummallista vai mitä? Suomessa perintäfirmojen ja pankkien pohjaton paapominen ajaa ihmisoikeuksienkin ylitse, sairasta touhua!Kokopäivätyössä käyvien, jotka joutuvat ulosoton takia hakemaan toimeentulotukea, ulosottoa pitääkin helpottaa, mutta suojaosuuden suora nosto ei ole viisas ratkaisu, sillä se siirtäisi kannustinloukkua vain ylöspäin. Lisäksi esim. 1800 euroa nettona/kk tienaavalle suojaosuuden noston vaikutus olisi plus miinus nolla, tarkistakaa vaikkapa ulosoton maksukieltolaskurilla.
Nykyisin 1800 euroa tienaava maksaa ulosottoon 600 euroa. Kun suojaosuus nostetaan 900 euroon (eli 30 euroon/pv), ulosoton määrä olisi heillä täysin sama.
Suojaosuuden nostosta "hyötyisivät" eniten suurituloiset n. 4000 euroa tienaavat, jotka saisivat yli 400 euroa lisärahaa/kk.
Ruotsissa voi olla korkeampi suojaosuus, mutta siellä veloilla ei ole mitään 15 vuoden vanhenemisaikaa, eikä oikeastaan missään muuallakaan Euroopassa kuin Suomessa.
Mitä nopeammin maksatte velkojanne, sen edullisemmaksi se teille loppupeleissä käy. Liian hitaalla maksuvauhdilla osa veloistanne ehtisi vanhentua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on pieni firma jossa työskentelee, on ehkä vähän noloa jos siellä tietävät ulosotosta. Tuossa tapauksessa on ollut kivempi ilmoittautua voudille ja tehdä maksusuunnitelma.
Kaikki yritykset eivät hyväksy ulosotossa olevia työntekijöitä. Esim. itse jäin ilman työpaikkaa, kun lopuksi päättivät tarkistaa luottotiedot (työpaikka oli jo luvattu minulle). Aamulla ennen töihinlähtöä soittivat ja pahoittelivat, etteivät voikaan minua palkata, tokihan tiesin mistä kiikasti. Eikä siinä työssä edes olisi ollut yrityksen raha-asioiden hoitoa, vaan ihan duunarihommaa! Nykyisin on ulosotot maksettu eikä onneksi ole tuota pelkoa !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokopäivätyössä käyvien, jotka joutuvat ulosoton takia hakemaan toimeentulotukea, ulosottoa pitääkin helpottaa, mutta suojaosuuden suora nosto ei ole viisas ratkaisu, sillä se siirtäisi kannustinloukkua vain ylöspäin. Lisäksi esim. 1800 euroa nettona/kk tienaavalle suojaosuuden noston vaikutus olisi plus miinus nolla, tarkistakaa vaikkapa ulosoton maksukieltolaskurilla.
Nykyisin 1800 euroa tienaava maksaa ulosottoon 600 euroa. Kun suojaosuus nostetaan 900 euroon (eli 30 euroon/pv), ulosoton määrä olisi heillä täysin sama.
Suojaosuuden nostosta "hyötyisivät" eniten suurituloiset n. 4000 euroa tienaavat, jotka saisivat yli 400 euroa lisärahaa/kk.
Ruotsissa voi olla korkeampi suojaosuus, mutta siellä veloilla ei ole mitään 15 vuoden vanhenemisaikaa, eikä oikeastaan missään muuallakaan Euroopassa kuin Suomessa.
Mitä nopeammin maksatte velkojanne, sen edullisemmaksi se teille loppupeleissä käy. Liian hitaalla maksuvauhdilla osa veloistanne ehtisi vanhentua.Paljon edullisempaa on kun ei makseta ollenkaan. Siinähän kinuavat rahojensa. Mitä tohon 1800 euroa tienaavan esimerkkinä sanomaasi tulee niin 1200 egel/kk pärjää ok mutta pätkätyöläinen tai pientyöeläkeläinen ei pärjää 700-800egellään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon edullisempaa on kun ei makseta ollenkaan. Siinähän kinuavat rahojensa. Mitä tohon 1800 euroa tienaavan esimerkkinä sanomaasi tulee niin 1200 egel/kk pärjää ok mutta pätkätyöläinen tai pientyöeläkeläinen ei pärjää 700-800egellään.
Pätkätyöläiset ja pientyöeläkeläiset saavat kuitenkin tarvittaessa toimeentulotukea, jotta heidän minimitoimeentulonsa olisi taattu. Lisäksi toimeentulotukihakemuksessa jätetään 20 % ansiotuloista (enintään 150 euroa) ottamatta huomioon. Yhteiskunta maksaa tavallaan siis osan veloistasi, jotta pääsisit jaloillesi tuottavaksi veronmaksajaksi nopeammin. Täsätäkin edusta kyllä voidaan tietysti luopua, jos esim. Kela vastedes laskisi uo-miehen puolesta toimeentulotukea ulosoton takia hakevan ulosottovaran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät minunkaan tapauksessa suostuneet maksusopimukseen. Kuulemma liian paljon manuaalista työtä ja tarkkailtavaa, että maksut tulevat oikein. Tosin omalla kohdallani sen ehkä ymmärränkin, kun on kaksi eri työnantajaa ja palkkaa tulee kolme kertaa kuukaudessa. Noh, eipähän tarvitse itse tehdä mitään, kun palkanlaskijat vähentävät joka palkasta 1/3.
- Anonyymi
Ulosottomies tai tässä tapauksessa nainen ei meinannut millään suostua siihen että tekee maksusuunnitelman ja maksaisin 8kk ajan velkaa pois.
Sanoin että haluan itse maksaa velkaa pois, enkä tehdä semmoi että joka kk lähtee automaattisesti se tietty summa pois, ei meinannut vieläkään suostua.
Sanoi ettei häntä kiinnosta mitä minä sanon, totesin vaa että jos et suostu siihen että maksan velkaa pois maksusuunnitelman mukaan niin silloin et myöskään halua sitä että minä maksan sitä velkaa ulosottoon ja en ota kyseistä työtä vastaa, niin rupesi ääni muuttamaan ja kyllähän se sitten suostui siihen maksusuunnitelmaan joka alkaa tammikuussa ja kestää sen 8kk- Anonyymi
Ulosottomiehen pitäisi kyllä suostua maksusuunnitelmaan, jos hän pitää velallista luotettavana.
Päinvastaisessa tapauksessa uo-miehen ei pitäisi suostua maksusuunnitelmaan eikä taipua kiristykseen, tai muuten hän osoittaisi itsekin olevansa epäluotettava.
Se kuka voittaa tai häviää rahaa loppupeleissä, ei ole ratkaisevaa.
- Anonyymi
Aina kannattaa itse ilmoittaa uo että on töissä, ja sopia maksusuunitelmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232