Oletko ollut tossun alla?

Tiedätkö miltä tuntuu, kun on niin sanotusti tossun alla?

Mielestäni kun nainen saa määrätä kaikesta, niin se on miehelle sama kuin hän olisi vielä varusmiespalveluksessa. Itse ei tarvitse miettiä mitään, kun ohjeet tulevat ylhäältä päin.

146

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun on sopivasti ja oikeissa tilanteissa tossun alla, niin kaikki sujuu eritäin hyvin.

      • Sellaista tervettä joustoa ja tossun alla oloa pitää kin olla. Parisuhde on sellaista paritanssia läpi elämän.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Sellaista tervettä joustoa ja tossun alla oloa pitää kin olla. Parisuhde on sellaista paritanssia läpi elämän.

        Hyvä viesti sinulta,
        juuri noin tehtiin meillä tanssittiin ja halailtiin jopa silloinkin, kun oli vaikeudet ulkonaisissa olosuhteisa.
        Sama huumorintaju meilä,
        se oli mieluinen havainto yhteiselämän aloittamisen kynnyksillä jo ennen häitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä viesti sinulta,
        juuri noin tehtiin meillä tanssittiin ja halailtiin jopa silloinkin, kun oli vaikeudet ulkonaisissa olosuhteisa.
        Sama huumorintaju meilä,
        se oli mieluinen havainto yhteiselämän aloittamisen kynnyksillä jo ennen häitä.

        Kiitos!

        Hyvä yhteinen huumorintaju pitää ehdottomasti olla ja samanlaiset perusnäkemykset yleensä ihmisten elämään. Pitkän yhteisen parisuhteen aikana vaaditaan myös kärsivällisyyttä, sopimuskykyä ja joskus jopa anteeksiantoa.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos!

        Hyvä yhteinen huumorintaju pitää ehdottomasti olla ja samanlaiset perusnäkemykset yleensä ihmisten elämään. Pitkän yhteisen parisuhteen aikana vaaditaan myös kärsivällisyyttä, sopimuskykyä ja joskus jopa anteeksiantoa.

        Jokaisessa pitkässä ihmissuhteessa joudutaan tilanteisiin, joissa kyky antaa anteeksi ja pyytää anteeksi tulee jossain vaiheessa eteen.

        Voin olla aivan hakoteillä mietteineni, mutta minusta tuntuu, että anteeksi pyytäminen on monille ihmisille täysin mahdotonta, koska se vaatii nöyryyttä ja ymmärrystä siitä, että itse on toiminut väärin.

        Ei aito anteeksiantokaan helppoa ole ja on tekoja, joita ei pystykään anteeksi antamaan.
        Monet ihmissuhteet päättyvät siihen, kun luottamus toiseen häviää.

        Anteeksi, että tartuin tuohon asiaan, vaikkei se kai varsinaisesti aloitukseen liitykään.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      En kuulema ole. Kysyin vaimolta ja näin hän käski sanoa ja kirjoittaa.

      • Hehee, tärkeissä asioissa kannattaakin kysyä vaimolta, jos itse ei tiedä.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Hehee, tärkeissä asioissa kannattaakin kysyä vaimolta, jos itse ei tiedä.

        Hehheheh.....


    • Anonyymi

      Parempi tossun alla, kuin taivasalla.
      En ole ollut, mutta tunnen muutaman niin sanotun pirttihirmun, joiden mies on tossun alla.
      Ei hyvä.

      • Omasta mielestäni olen itse joskus melkoinen tyranni, mutta jos en saa vastausta niin osaan kyllä tehdä päätöksiä. Minäkin tiedän useita miehiä, jotkä ovat törkeän pahasti tossun alla.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Omasta mielestäni olen itse joskus melkoinen tyranni, mutta jos en saa vastausta niin osaan kyllä tehdä päätöksiä. Minäkin tiedän useita miehiä, jotkä ovat törkeän pahasti tossun alla.

        En koe olevani tyranni, mutta, jos en saa vastauksia kysymyksiini, niin osaan tehdä vastaamattomuudesta johtopäätöksiä.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe olevani tyranni, mutta, jos en saa vastauksia kysymyksiini, niin osaan tehdä vastaamattomuudesta johtopäätöksiä.

        kylmätotuus

        kuvitteletko sinulla oleva jokin etuoikeus miksi juuri sinulle pitää aina vastata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuvitteletko sinulla oleva jokin etuoikeus miksi juuri sinulle pitää aina vastata

        Minusta keskusteluissa esitettyihin asiallisiin kysymyksiin kuuluu vastata.

        Mitä keskustelua se on, jos mitään vastausta kysymyksiin ei kuulu, esittipä ne kuka tahansa kenelle tahansa?

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta keskusteluissa esitettyihin asiallisiin kysymyksiin kuuluu vastata.

        Mitä keskustelua se on, jos mitään vastausta kysymyksiin ei kuulu, esittipä ne kuka tahansa kenelle tahansa?

        kylmätotuus

        Tellukalle ei useimmiten kukaan vastaa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tellukalle ei useimmiten kukaan vastaa yhtään mitään.

        Yleensä ko. nimimerkki pyrkii haastamaan riitaa tölvimällä toisten mielipiteitä kyseenalaisin keinoin.

        Minä aniharvoin vastaan enää hänen kommentteihinsa, koska se on aivan turhaa.

        Ehkä hän kokee olevansa vahvoilla, mutta minusta asia on juuri päinvastoin.

        Ei tällä palstallakaan kukaan ole kenenkään "tossun alla" ja se on pääasia.

        Sai hän tästäkin kommentistani yhden sulan hattuunsa, mutta saakoon.


        kylmätotuus


    • No enpä tiiä mut miksi mies päästää suhteen sille mallille? Alistuu vihtoriksi?

      • Siis ei kait vihtoriksi alistuminen ole sitä tervettä paritanssia vai onko?


      • No tulee nyt ainakin heti mieleen, että jos ei ole mahdollisuutta muuhun kumppaniin, eikä usko saavansa parempaakaan, niin alistuu toisen tahtoon. Toisaalta jotkut miehet ottavat jopa tahallaan hallitsevamman puolison, niin ehkä tuntevat jonkinlaista turvallisuutta?

        Vähän sama kuin näkee pariskuntia, joissa toinen hoitaa kaiken puhumisen ja toinen on melkein hiljaa koko ajan.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        No tulee nyt ainakin heti mieleen, että jos ei ole mahdollisuutta muuhun kumppaniin, eikä usko saavansa parempaakaan, niin alistuu toisen tahtoon. Toisaalta jotkut miehet ottavat jopa tahallaan hallitsevamman puolison, niin ehkä tuntevat jonkinlaista turvallisuutta?

        Vähän sama kuin näkee pariskuntia, joissa toinen hoitaa kaiken puhumisen ja toinen on melkein hiljaa koko ajan.

        Ai jotenki niinku mun mies sanoi aikanaan että enää ei voi olla kovin vaativa vaan pitää tyytyä vähempään :). Ei vissiin uskonu parempaa saavansa. Huoks. No senkin ois voinu ihan omana tietonaan pitää.

        Turvallisuutta hakevat miehet kaipaavat sitten vissiin jonkinlaista äiti-hahmoa. Aika raskasta naiselle olla se turvanantaja ja äiti varsinkaan jos siitä toisesta e löydy paritanssiin puolikasta.

        Se hiljainen osapuoli paiskunnasta voi kuitenkin loppupeleissä olla hän joka sanoo aina viimeisen sanan. Siis harvoin suuta avaa mutta silloin kun avaa, sieltä tulee painavaa tekstiä.


      • siilivain kirjoitti:

        Ai jotenki niinku mun mies sanoi aikanaan että enää ei voi olla kovin vaativa vaan pitää tyytyä vähempään :). Ei vissiin uskonu parempaa saavansa. Huoks. No senkin ois voinu ihan omana tietonaan pitää.

        Turvallisuutta hakevat miehet kaipaavat sitten vissiin jonkinlaista äiti-hahmoa. Aika raskasta naiselle olla se turvanantaja ja äiti varsinkaan jos siitä toisesta e löydy paritanssiin puolikasta.

        Se hiljainen osapuoli paiskunnasta voi kuitenkin loppupeleissä olla hän joka sanoo aina viimeisen sanan. Siis harvoin suuta avaa mutta silloin kun avaa, sieltä tulee painavaa tekstiä.

        Itsekin puhun rouvaa paljon vähemmän, mutta olen huomannut tuttavapiirissä saavani aina sen puheenvuoron halutessani, eikä tarvitse korottaa ääntäni, niin kuin jotkut puheliaammat tekevät. Jotenkin arvostan miehessä sellaista enemmän. Ei tarvitse olla niin kova seuramies, vähempikin riittää


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Itsekin puhun rouvaa paljon vähemmän, mutta olen huomannut tuttavapiirissä saavani aina sen puheenvuoron halutessani, eikä tarvitse korottaa ääntäni, niin kuin jotkut puheliaammat tekevät. Jotenkin arvostan miehessä sellaista enemmän. Ei tarvitse olla niin kova seuramies, vähempikin riittää

        Ei tarvitsekaan olla suupaltti mutta asiansa pitää saada hoidetuksi, Ja aika yksinäistä on parisuhteessa jos toien on mykkä, siis ei puhu eikä pukahda. Silloin sitä helposti lähtee hakemaan sitä juttukaveria kodin ulkopuolelta. Tai somesta kuten täältä.


    • Anonyymi

      Naisen ylähuulet eivät kuivu koskaan.

      • Jos tarkoitat naisten puhuvan miehiä enemmän, niin olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Saan paljon määrätä omista menoistani ja harrastuksistani.

      Kerrankin muistan kun kaverit tulivat kysymään, että lähdenkö heidän kanssa kalaseissulle.

      Vaimoni luki lehteä olohuoneessa ja huusi, että saa se isäntä lähteä, mutta ei se halua.

      En halunnut sillä kertaa.

      • Kun on sopivasti ja oikeissa tilanteissa tossun alla, niin kaikki sujuu hyvin. Mutta kyllä minä vielä omat kalareissuni päätän!


    • Anonyymi

      Kieltämättä, olen kyllä. Mutta vastarintaakin on. Joskus kun tulee tilaisuus livahtaa valvovan silmän alta, ehkä kerran tai kaksi vuodessa, karkaan kauppaan ja ostan pilsneriä ja suklaata. Alkoholillisesta jäisi kiinni.

      Nämä piilotan tontille ja pelkkä tieto niistä saa kestämään alistettua elämää. Sopiva tilanne nautintoihin on se, kun minun pitää ajaa nurmikko ja vaimo ottaa lounaan jälkeen kauneusunet. Tiskaan ensin ja juoksen sitten äkkiä nurmikon läpi. Ottaa pumpun päälle, mutta jätän moottorin päälle ja kaivan kätköstä herkkupalan, jonka nautin herukkapensaan takana.

      Se on meikäläiselle juhlapäivä kun saa salaa nautittua pilsneripullon tai suklaapatukan.

      • Hohhohoo, nyt lensi kyllä päiväkahvit näytölle...


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Hohhohoo, nyt lensi kyllä päiväkahvit näytölle...

        Tiedän ainakin yhden Vihtorin joka on tottelematon kun vaimon silmä välttää. Niitä alkollisiakin pulloja on piilossa siellä täällä ja käy ottamassa siellä napanderit ja kurkkupastillia päälle. Täydestä menee :D.


      • siilivain kirjoitti:

        Tiedän ainakin yhden Vihtorin joka on tottelematon kun vaimon silmä välttää. Niitä alkollisiakin pulloja on piilossa siellä täällä ja käy ottamassa siellä napanderit ja kurkkupastillia päälle. Täydestä menee :D.

        Uskon näitä olevan enemmänkin, vaijettuja salaisuuksia suomalaisissa huusholleissa. Tuo edellinen ruohonleikkuu tarina oli vaan niin mainio, että pystyin jopa kuvittelemaan itseni tuonne takapihalle herukkapensaan taakse, heh.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Uskon näitä olevan enemmänkin, vaijettuja salaisuuksia suomalaisissa huusholleissa. Tuo edellinen ruohonleikkuu tarina oli vaan niin mainio, että pystyin jopa kuvittelemaan itseni tuonne takapihalle herukkapensaan taakse, heh.

        Totta. On olemassa erilaisia parisuhteessa selviytymistarinoita :D.


      • siilivain kirjoitti:

        Totta. On olemassa erilaisia parisuhteessa selviytymistarinoita :D.

        Mutta ei se silti tarkoita, että tarvitsisi sietää mainitsemisiasi "vaan pitää tyytyä vähempään" -tyyppejä!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Uskon näitä olevan enemmänkin, vaijettuja salaisuuksia suomalaisissa huusholleissa. Tuo edellinen ruohonleikkuu tarina oli vaan niin mainio, että pystyin jopa kuvittelemaan itseni tuonne takapihalle herukkapensaan taakse, heh.

        Muistan vielä omasta perheestä, kun supistiin isoisäni veljellä olevan VIINAPULLO HALKOPINOSSA PIILOSSA!!! 80-luvulla.

        Mies kyllä otti avioeron, kun ne yleistyivät.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Mutta ei se silti tarkoita, että tarvitsisi sietää mainitsemisiasi "vaan pitää tyytyä vähempään" -tyyppejä!

        Juu mut moni tyytyy, syystä tai toisesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistan vielä omasta perheestä, kun supistiin isoisäni veljellä olevan VIINAPULLO HALKOPINOSSA PIILOSSA!!! 80-luvulla.

        Mies kyllä otti avioeron, kun ne yleistyivät.

        Ihan samaan tyyliin kaverini isä otti aika-ajoin ritolat kodistaan ja poikien kanssa oltiin metsissä etsimässä missä se on ryyppäämässä. Nämä halkopino ja autotalli piilot viinapulloille tulivat myöhemmin, kun miehet tarvitsivat omaa aikaa "puuhasteluihinsa".


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihan samaan tyyliin kaverini isä otti aika-ajoin ritolat kodistaan ja poikien kanssa oltiin metsissä etsimässä missä se on ryyppäämässä. Nämä halkopino ja autotalli piilot viinapulloille tulivat myöhemmin, kun miehet tarvitsivat omaa aikaa "puuhasteluihinsa".

        Yhdessä perheessä mies nappaili myö salakätköiltä ja vaimo ei aavistanut mitään koska miehen käyttäytyminen ei muuttunut mitenkään. Kerran sitten miehellä lähti taju ja vaimonsa tietenkin huolestui kovin ja tilasi ambulanssin, koska mihen tajunta oli mennyt. Ambulanssi haki miehen ja päivystyksessä huomattiinkin et mies oli sammunut. Eli salanapanterit tuli julki :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan vielä omasta perheestä, kun supistiin isoisäni veljellä olevan VIINAPULLO HALKOPINOSSA PIILOSSA!!! 80-luvulla.

        Mies kyllä otti avioeron, kun ne yleistyivät.

        Aika paljon naisilla nykyään alkoholi ongelmia ja sen seurauksena äijät ottaa eron.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Uskon näitä olevan enemmänkin, vaijettuja salaisuuksia suomalaisissa huusholleissa. Tuo edellinen ruohonleikkuu tarina oli vaan niin mainio, että pystyin jopa kuvittelemaan itseni tuonne takapihalle herukkapensaan taakse, heh.

        Hörähtelin myös. - Nm. Heh-heh


    • Anonyymi

      Käsitys tossun alla olemisesta on nykykielessä kärsinyt inflaation. Se tarkoittanee sitä että: älä ukko vie roskapussia, älä usko kun akka valittaa selkäkipua, työnny uhastakin baariin vaikka kotonakin olisi jonka viereen käpertyä, haasta riitaa mitättömistä asioista ja mökötä pienimmästäkin...sitten olet vasta mies kun pärjäät ja saat akan alistettua valtikkasi alle, keksi hupaa toisen kustannuksella, naura aina kun jaksat akan pärställe, tukalle, pukeutumiselle - se on sitä nykyajan reelinkiä; ei mittää kunnioitusta toista kohtaa ja sit ollaa kui rinta rottingilla ja luullaan ettei olla ollenkaan alistettuja.

      • Parisuhteissa ei koskaan saisi olla kyse mistään valtasuhteista, kumpi määrää ja mistä asioista. Toiselta vaan sujuvat määrätyt asiat toista paremmin. Mennyt jopa naurettavuuksiin tuo jankkaaminen taspuolisuudesta. Ei se tarkoita perhe-elämässä, että molemmat tekevät kaikkia asioita eikä mukamas saisi olla mitään minkä vaan toinen hoitaa. Riidanhaastaminen ja toiselle nauraminen eivät kuulu terveeseen parisuhteeseen.


      • En ole kyllä tuollaisesta inflaatiosta kuullut. Kenenkään ei ole hyvä olla tossun alla ja eikä siihen kyllä kovin helposti jäädäkkään, näin kertoivat avio/avoerotilastot.


    • Anonyymi

      En tiedä oliko ex-mieheni tossun alla! Sai hoidella oman elämänsä ja minä hoidin omani.

      • Miten yhteisten asioiden hoitaminen, hoiditko myöskin ne?


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Miten yhteisten asioiden hoitaminen, hoiditko myöskin ne?

        "Yhteisten"? Pakkohan se oli, kun ei toiseen voinut luottaa! Itse kun hoiti, niin tiesi, että oli hoidettu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Yhteisten"? Pakkohan se oli, kun ei toiseen voinut luottaa! Itse kun hoiti, niin tiesi, että oli hoidettu.

        Riippuu tietysti miehestä, mutta voi olla että miehisyys kärsi, eikä ainakaan toiminut perheen päänä.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Riippuu tietysti miehestä, mutta voi olla että miehisyys kärsi, eikä ainakaan toiminut perheen päänä.

        Ei huijaavasta pikkurikollisesta ”perheenpääksi” ollut!


    • Anonyymi

      Kun nainen on kuin p i r u, ja yhtä ruma kuin rupisammakko,
      on raivo hullu, väkivaltanen,
      niin miehen elänä on maanpäällinen helvetti,
      ihme jos vielä semmonen mies on elossa,
      ainaki on sairas ja alistunu hirmuvaltaan,
      saa pelätä henkensä puolesta kun akka on väkivaltanen raivo hullu,
      lapsetki pelkää rupisammakon näköstä hullua ,

      tämösiäki perehe-idyllejä suomen kamaralla on olemassa,
      on omin silmin nähty,

      saa vain miettiä miten sen ukkorievun saisi pelastettua , ei kai mitenkää,

      • Suomenkin maankamaralla on monelaisia ihmiskohtaloita, mutta myös rupikonnille hyväksytään parisuhteet. Väkivaltaisuutta vastaan uskon jokaisen miehen pystyvän puolustautumaan ja huolehtimaan ettei se kohdistu lapsiin. Ulkopuolisen on hankala nähdä ja tietää kaikesta mitä seinien sisäpuolella tapahtuu ja toivon todella, että kukaan ei koe mainitsemaasi kohtaloa, ei mies eikä nainen.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Suomenkin maankamaralla on monelaisia ihmiskohtaloita, mutta myös rupikonnille hyväksytään parisuhteet. Väkivaltaisuutta vastaan uskon jokaisen miehen pystyvän puolustautumaan ja huolehtimaan ettei se kohdistu lapsiin. Ulkopuolisen on hankala nähdä ja tietää kaikesta mitä seinien sisäpuolella tapahtuu ja toivon todella, että kukaan ei koe mainitsemaasi kohtaloa, ei mies eikä nainen.

        ikäväjkyllä on olemassa tommonenki kohtalo,
        mies selkeästi pelkää akkaansa, sen pelokotilan näin vahingossa sivullisena yllättäin olin lähistöllä,
        ikäväkyllä kun sivullinen ei osaa sekaantua asiaa
        mutta hirvitti tilanne ,
        ja kauhistuttaa kuinka ukko nykyisin mahtaa voida,
        ukko on korkestikoulutettu työnsä tehny sivistysmaailman huipulla,
        juuri sitä ja siksi väkivaltaa ukko pelkäsi,
        varmasti pelkää vieläki jos on vielä hengissä,
        siksi ettei kukaan saisi tietää totuutta, eikä lapset kärsisi,


      • Anonyymi kirjoitti:

        ikäväjkyllä on olemassa tommonenki kohtalo,
        mies selkeästi pelkää akkaansa, sen pelokotilan näin vahingossa sivullisena yllättäin olin lähistöllä,
        ikäväkyllä kun sivullinen ei osaa sekaantua asiaa
        mutta hirvitti tilanne ,
        ja kauhistuttaa kuinka ukko nykyisin mahtaa voida,
        ukko on korkestikoulutettu työnsä tehny sivistysmaailman huipulla,
        juuri sitä ja siksi väkivaltaa ukko pelkäsi,
        varmasti pelkää vieläki jos on vielä hengissä,
        siksi ettei kukaan saisi tietää totuutta, eikä lapset kärsisi,

        En pidä mahdottomana, että eikö voisi näin ollakin. Iät ja ajat ovat naiset roikkuneet väkivaltaisissa ja epätoivoisissa suhteisessa, taloudellisesti tai muista seikoista riippuen. Miksi ei siis voisi miehellekin käydä yhtä huonosti


      • Anonyymi

        Mutta nainen kuin tuli: hyvä renki huono isäntä


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En pidä mahdottomana, että eikö voisi näin ollakin. Iät ja ajat ovat naiset roikkuneet väkivaltaisissa ja epätoivoisissa suhteisessa, taloudellisesti tai muista seikoista riippuen. Miksi ei siis voisi miehellekin käydä yhtä huonosti

        Joskus muinoin nainen joutui alistumaan miehensä tossun alle, mutta miehet eivät sitä kohtaloa kokeneet tavallisissa perheissä.

        Nykyisin kummankaan sukupuolen ei tarvitse alistua toisen tahdon alle, jos ei halua.
        Jos mies tai nainen valitsee epätyydyttävän parisuhteen, niin siitä saa syyttää itseään.

        Elämä on valintoja, joista kannamme itse vastuun.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Minulle on sattunut pääasiassa suotuisia munkkeja.
      Vain ja ainoastaan tussun alla olen ollut. Jos käytössä ollut korttipeleistä tuttu slogan "kuka tekee työt, kumman työt".
      Reinotossut ovat saaneet olla rauhassa jaloissani, silloin harvoin kun niitä käytin.
      Ehkäpä en ole seurustellut riittävästi, että olisin ehtinyt kaatua tossun alle. Pitempiä parisuhteita on ollut puolen tusinaa ( 5-8 v ) ja siihen päälle orastaneet suhteet niin tossut pysyneet käyttäjiensä jaloissa.

      • Vai munkkeja? En tiedä miksi, mutta siitä tuli mieleen englannin kielinen käännös tälle tossun alle olemiselle...under my thumb. Eli ihan maailmanlaajuisesta asiasta kyse, jota hyvin harvat pystyvät välttämään. Tai sitten eivät vaan huomaa?


    • Anonyymi

      Minäkin sanon aina viimeisen sanan. KYLLÄ RAKAS.

      • Ei nyt sentään tarvitse ruveta liioittelemaan, hehee.


    • Anonyymi

      Päinvastoin! Meillä se on mies,joka määrää!! Minä olen alistuva vaimo..Rakkaudella........

      • Anonyymi

        Meilläkin aikoinaan yritti, meitsi ei sitten loppujen lopuksi suostunut alistumaan. - Nm. Vapaus ennen kaikkea


      • Meillä ei alistu kumpikaan, eikä tarvisekaan. Ihan hyvässä yhteisymmärryksessä saadaan suurimmaksi osaksi asiat hoidettua.


    • Anonyymi

      Heräilee kysymys, onko mies tossun alla myös sängyssä? Ja jos, sehän on mieluisa vaihtoehto. (Mutta varmaan äärimmäinen harvinaisuus, komenteleva akka ei ole kiinnostunut seksistäkään).

      • Aika usein liitetään seksikin tällaiseen keskusteluun, mutta itse en sitä hakenut enkä tarkoittanut.


      • Anonyymi

        Hyvin usein, kun sänkyhommista kirjoitellaan näkee naisten sanovan "ihanaa, kun mies ottaa vallan sängyssä"


    • Anonyymi

      Mies ,joka on aikaansaapa, yhtä hyvin tienaava ,kuin vaimonsa, tasapuolisesti kodin -ja lasten hoitoon osallistuva sekä tyyppi ,joka ei saa koskaan raivokohtauksia, ei ole koskaan tossun alla.
      Tämä tarkoittaa sitä , että puolisonsa täyttää myös nämä samat kriteerit.
      Kotitöitä vieroksuva ja ääntää korottava mies on aina tossun alla.

      • Minä vieroksun kotitöitä ja korotan silloin tällöin ääntänikin. Tossun alla en myönnä olevani.


    • Anonyymi

      Tietääkö joku, onko avioliitossa olevalla miehellä oikeus käydä yksin marketissa vai ei? Minun vaimoni mukaan ei ole ja se seuraa aina mukana. Väittää minun ostavan muuten kaljaa.

      • Anonyymi

        Tässä tapauksessa suosittelen ottamaan yhteyttä sosiaalitoimeen, parisuhde terapioihin ja vaikka mihin instanssiin, jopa mielenterveystoimistoon koska vaimollasi on pakkomielteitä, päästä markettiin.
        Sinulla on myös oikeus hakea vaimolle lähestymiskieltoa marketissa käynnin ajaksi. Äläkä unohda, että marketeissa on myös takaovi, jonka käytöstä sala tienä voit sopia kauppiaan kanssa.
        Pussikaljoille on hyvä löytää ajoissa joku oma jemma, mistä niitä voi nauttia sopivan viileänä. Saunan tulipesä ei ole sellainen piilo, etenkin jos unohtaa ottaa kaljat pois ennen lämmitystä.


      • Miehen tehtävä yhteisillä kauppareissuilla on toimia autonkuljettajana. Rouva ainakin sanoo minulle, että parempi kun jäät autoon surffailemaan netissä, niin ostokset sujuvat helpommin.


    • Anonyymi

      Jaa?Mää vai tossu alla ole?
      Kyll mää pirä akan kuriss ja nuhteess.

      • Nii määki!


    • Anonyymi

      Määennoo. Tossun alla ovat raukkoja nysvääjiä jotka on alakanu pelekästään rojektityöntekijäksi muijanaikkoselle joka sannoo miten asia on. Äijäjäppinen on tarkotettu kulukemmaan ommaa polokuaan ja äijäasiamiehenä mää sanon kaikille tossun alla oleville että sorron yöstä nouskaa ja lähtekää kalijoile.

      • Ja vaikka ei nyt kaljoille lähtisikään, niin parempi ottaa omaa aikaa ja tehdä omia juttuja juuri silloin, kun itselle sopii.


    • Anonyymi

      No jos vaimo on voimakastahtoinen ei halua aina riidelläkkään!En ole koskaan pärjännyt sanallisesti hänelle,joten usein vain myötäillen ja osoittaa että alistuvampi.En koe että olisi ongelma meidän suhteessa se on vaan meidän juttu!

      • Tiedän useita pariskuntia, joissa mies ei puhu paljon mitään ja nainen senkin edestä. Päätäntävallasta ei silti kannata luopua.


    • Anonyymi

      Nuorempana olin pahastikin tossun alla. Sitten panin vaimon kiertoon ja olen oman itseni herra. Eihän se akkojen holhous tässä yhteiskunnassa lopu ennekuin mies oppii kyykyssä pissaamaan. Jokaisen oma vika. Kannattaa laittaa vessaan mennessä ovi kiinni, ja tehdä tarpeeensa niinkuin huvittaa. Pieni vihje näille kaikkein nuorimmille. Kannattaa aina muistaa nostaa vessanpytyn kaulus ylös vessasta lähtiessä. Näin sen naisen energian saa kulumaan sen yhden asian opettamiseen.

      • Onnistuu miesenemmistöisessä huushollissa helposti, mutta ei hyvästä kaverista kannata luopua pelkästään vessanpytyn rillukan takia.


    • Anonyymi

      Naisia on kahta sorttia:
      Niitä, jotka puhuvat aina,
      ja niitä, jotka eivät vaikene koskaan.

      On hyvä muistaa

      • Anonyymi

        Hyvä yleistys, pitää paikkansa.


    • Anonyymi

      Meillä on vaimon ka YYA:sopimus, rauhanomaista rinnakkaiseloa :)

      • Anonyymi

        Samoin, ollaan kahden lällälläää eikä riidellä ikinään :) minulla on hyvä mies.


      • Anonyymi

        Onko tutkimustulosta?


      • Anonyymi

        Sama täällä!
        Jos vaimo sanoo, että hyppää niin kysyn vain, että kuinka korkealle.


    • Anonyymi

      Tapaan naisia edelleen mutta vain seksin ja lämpimän läheisyyden merkeissä. Toki tulee läpytettyä arkipaskaakin, kuten arjessa ja keskustelupalstoilla, samat aiheet.

      • Anonyymi

        arkipaskaakin?


      • Anonyymi

        Hän tarkoittaa niitä kaikkia muita asioita ja aiheita, joita suhteisiin liittyy ja joita hän ei haluaisi ja tahtoisi tehdä ja suorittaa, mutta on pakko, jotta lämpöä, läheisyyttä ja seksiä piisaa. Arkipäiväiset ovat hänelle pakkopullaa. - Nm. Sovinistipossu lie


      • Välillä kun katsoo joitain tosi vanhoja pariskuntia, jotka nojaavat ja tukevat toisiaan, niin tietää että on kyse enemmästä ja suuremmasta välittämisestä.


    • Anonyymi

      " Parempi tossun alla kuin taivasalla. " - Nm. Sanotaan

      • En ala silti ketään miellistelemään sen vuoksi.


    • Anonyymi

      Nykyisin on muotia vanhemmilla aviopareilla pitää kahta asuntoa, joissa toinen asuu toisessa kun toinen toista asuttaa. Ja lasten vierailujen aikaan saattavat olla yhdessä tai erikseen, mutta liitto säilyy turhan eroamisen vaihtoehtona. Myös eri huoneet on suurissa taloissa suosittuja liiton jatkumona pitäjiä.

      • Totta tuokin, mutta onneksi ei nyt sentään mikään jokapojan käytäntö.


    • Anonyymi

      Neljästi on yritetty ja jokaisella kerralla on joutunut toinen lähtemään.
      Nyt on sellainen mukava ihminen samassa makkarissa, että ei ole tarvinnut edes harkita.

      • Sinulla on käynyt lopultakin tuuri.


    • Anonyymi

      Lasse Lehtinen kirjoitti 1998 "yhä useampi kiltti mies huomaa tullensa hyljätyksi kovemman kundin vuoksi. Vain vanhat naiset hyväksyvät nössönkin."

      • Anonyymi

        Tossa just yksi, jonka vaimo kuoli, kehuskeli sillä, etteivät koskaan varsinaisesti riidelleet. En viitsinyt siihen sanoa, että ei kai kun teit aina niinkuin vaimo käski.


      • Enpä paljoakaan pelkää, että joku toinen kaappaisi rouvan mukaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tossa just yksi, jonka vaimo kuoli, kehuskeli sillä, etteivät koskaan varsinaisesti riidelleet. En viitsinyt siihen sanoa, että ei kai kun teit aina niinkuin vaimo käski.

        En tee niin kuin vaimo käskee, mutta emme riitele paljoa.


    • Anonyymi

      Tossunalla, no eihän sitä nyt tartte olla kenenkhään tossun alla, sanoo vain joo joo. Ei sitä aina kannata ees' kuunela mitä se vaimoväki sannoo. Sitte jos tullee jälkipuhheita sannoo vain, että - Jaa oleks' sie niinki sanonu. En mie muista...Hei !

      • Joskus tosiaankaan ei pysty muistamaan mitä toinen on sanonut...joskus!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Joskus tosiaankaan ei pysty muistamaan mitä toinen on sanonut...joskus!

        Naisille huono muistisuus (lue: valikoiva muisti) on hyvin tyypillistä. Näitä tässä lueskellessa vahvistuu oman yksineläjän tilanteen autuus. Miksi vaihtaa tämä hyvä olotila naisen ailahtelevaan mielialaan. Ei mitään järkeä. Enkä jaksa enää alkaa isäntämieheksi, jota naiset odottaa. Sanovat kyllä toivemies on kiltti, hellä, huomasvainen mutta todellisuudessa kiltti hellä huomaavainen=tylsä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisille huono muistisuus (lue: valikoiva muisti) on hyvin tyypillistä. Näitä tässä lueskellessa vahvistuu oman yksineläjän tilanteen autuus. Miksi vaihtaa tämä hyvä olotila naisen ailahtelevaan mielialaan. Ei mitään järkeä. Enkä jaksa enää alkaa isäntämieheksi, jota naiset odottaa. Sanovat kyllä toivemies on kiltti, hellä, huomasvainen mutta todellisuudessa kiltti hellä huomaavainen=tylsä

        Olen sitä mieltä, että jännittävä mies kiinnostaa naisia enemmän kuin kiltti/hellä/huomaavainen.


    • Anonyymi

      Itsekin tunnen muutaman "hiirulais" miehen, he vaikuttavat olevan täysin naisen tossun alla ja toteuttavat jokaisen hänen oikkunsa. Naiset ovat melko näyttäviä ja sosiaalisia tapauksia, joilla on ulkoiset kulissit erittäin hyvässä kunnossa. Olen jutellut miesten kanssa siitä että miten he voivat sietää naisen käyttäytymistä ja mikseivät he taistele omien etujensa puolesta, ja useimmiten se vastaus on ollut se että joko lasten takia tai sitten sen pelon, että suhteen päätyttä mies jäisi yksin.

      • Ei yhteiselämän tule olla mitään "taistelua" omien etujen puolesta.


    • Anonyymi

      Jaa,aa. Omalla kohdallani on toiminut oikein hyvin eräänlainen "valikoiva kuulo" kun tuo vaimo niitä ohjeitaan on antamassa..Selityksenä käy,,"En oo kuullut"

      Ja hyvin voi enemmän kuin puolet unohtaa niistä "ohjeistuksista"

      • Nimenomaan, voi tavallaan olla kuulolla ja kuunnella hyvin valikoivasti mitä kannattaa kuunnella ja mikä on luultavasti vaan sanahelinää...


    • Anonyymi

      oon monenkin tossun alla.

      ja hyvä on olla.

      • Harvoin sitä heti ensimmäisellä kertaa onnistuu löytämään oikeaa tossuparia.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Harvoin sitä heti ensimmäisellä kertaa onnistuu löytämään oikeaa tossuparia.

        Niinpä Oikea tossupari voi olla sellainen että toisessa jalassa on Aino ja toisessa Reino, molemmilla :).


      • PorvoonParoni
        siilivain kirjoitti:

        Niinpä Oikea tossupari voi olla sellainen että toisessa jalassa on Aino ja toisessa Reino, molemmilla :).

        Tottakai. Nykyään ollaan muutenkin suvaitsevaisempia, kun sukatkin voivat olla eri paria. Ei sillä kuulemma ole niin väliä.


    • Anonyymi

      En ole ollut kenenkään tossun alla, enkä ole alistanutkaan ketään.

      Mielestäni suhde on sairas, jos tuollaiseen tilanteeseen ajaudutaan, että tossun alle joudutaan tai sinne toinen halutaan laittaa.

      Tässä aloituksessasi teit suomalaisesta naisesta lähes hirviön, jota useat kommentoijat tukivat mielipiteineen.

      Unohdit sen tosiasian, että juuri miehet yrittävät alistaa naisia.
      Nykyään se ei vain onnistu kovinkan helposti.

      Tukkiko puolisosi suusi, kun et vastannut aiemmassa aloitteessasi esittämiini kysymyksiini, vai katsoitko, ettei minulle ole aiheellista vastata, koska olen vain nainen?

      Tuskinpa saan vastausta, mutta yrittänyttä ei laiteta, sanoo sananlasku.

      kylmätotuus

      • Tottahan toki minä nyt sinulle vastaan.

        Se on taitolaji, kun yrittää kirjoittaa kepeästi eikä pyrikään haudan vakaviin keskusteluihin. Ei tässäkään aloituksessa mielestäni ole mitään sopimatonta, eikä yksikään naiskirjoittaja ole syyttänyt minun tekevän heistä hirviöitä.

        Parisuhde on parhaimmillaan paritanssia, jossa aika ajoin on tilanteita, joissa pitää miettiä kumpi tässä oikein vie ja kumpi vikisee.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tottahan toki minä nyt sinulle vastaan.

        Se on taitolaji, kun yrittää kirjoittaa kepeästi eikä pyrikään haudan vakaviin keskusteluihin. Ei tässäkään aloituksessa mielestäni ole mitään sopimatonta, eikä yksikään naiskirjoittaja ole syyttänyt minun tekevän heistä hirviöitä.

        Parisuhde on parhaimmillaan paritanssia, jossa aika ajoin on tilanteita, joissa pitää miettiä kumpi tässä oikein vie ja kumpi vikisee.

        Parisuhteessa yhteisymmärrys on aina hyväksi - mutta vielä enemmän ihmisen tekee onnelliseksi oikeassa oleminen, kertoo uusi tutkimus.

        Los Angeles Times kertoo British Medical Journalissa julkaistusta kokeesta, jossa aviomiestä pyydettiin olemaan samaa mieltä vaimonsa jokaisesta mielipiteestä ja pyynnöstä, vaikka uskoisi tämän olevan väärässä. Mies ei kertonut vaimolleen kokeesta.

        Tutkimuksen oli tarkoitus osoittaa, että ylpeys ja itsepäisyys estävät onnellisuutta. Jos kaikki luopuisivat tarpeestaan todistaa muille olevansa oikeassa, olisivatko kaikki onnellisempia?


        Tutkimus kuitenkin eteni hieman toisin kuin tutkijat olettivat. Päivien kuluessa miehen tyytyväisyys väheni huomattavasti, mutta vaimon tyytyväisyys kasvoi.

        Kun koetta oli jatkunut 12 päivää, mies ei enää kestänyt ja joutui keskeyttämään kokeen.

        Tutkijat toteavat, että ihmisen tekee onnettomaksi se, jos joutuu olemaan samaa mieltä jostain, mistä on oikeasti eri mieltä. Oikeassa oleminen sen sijaan tekee ihmisten onnellisemmaksi.

        "Lisätutkimuksia tarvitaan sen selvittämiseksi, onko mies aina oikeassa", tutkijat toteavat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parisuhteessa yhteisymmärrys on aina hyväksi - mutta vielä enemmän ihmisen tekee onnelliseksi oikeassa oleminen, kertoo uusi tutkimus.

        Los Angeles Times kertoo British Medical Journalissa julkaistusta kokeesta, jossa aviomiestä pyydettiin olemaan samaa mieltä vaimonsa jokaisesta mielipiteestä ja pyynnöstä, vaikka uskoisi tämän olevan väärässä. Mies ei kertonut vaimolleen kokeesta.

        Tutkimuksen oli tarkoitus osoittaa, että ylpeys ja itsepäisyys estävät onnellisuutta. Jos kaikki luopuisivat tarpeestaan todistaa muille olevansa oikeassa, olisivatko kaikki onnellisempia?


        Tutkimus kuitenkin eteni hieman toisin kuin tutkijat olettivat. Päivien kuluessa miehen tyytyväisyys väheni huomattavasti, mutta vaimon tyytyväisyys kasvoi.

        Kun koetta oli jatkunut 12 päivää, mies ei enää kestänyt ja joutui keskeyttämään kokeen.

        Tutkijat toteavat, että ihmisen tekee onnettomaksi se, jos joutuu olemaan samaa mieltä jostain, mistä on oikeasti eri mieltä. Oikeassa oleminen sen sijaan tekee ihmisten onnellisemmaksi.

        "Lisätutkimuksia tarvitaan sen selvittämiseksi, onko mies aina oikeassa", tutkijat toteavat.

        Vai että oikein tutkimus tehty tossun alla olemisesta, hyvä juttu!

        Varmaan jokainen on nähnyt jollakin tutullaan sellaisen omahyväisen ilmeen sen jälkeen, kun tämä on kertonut jonkun asian. Se on sitä oikeassa olemista ja kuvitelmaa, että on kertonut jonkin mullistavan asian, jonka vain hän tietää.

        Lisätutkimuksia sen suhteen, onko mies aina oikeassa ei tarvitse tehdä!


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Vai että oikein tutkimus tehty tossun alla olemisesta, hyvä juttu!

        Varmaan jokainen on nähnyt jollakin tutullaan sellaisen omahyväisen ilmeen sen jälkeen, kun tämä on kertonut jonkun asian. Se on sitä oikeassa olemista ja kuvitelmaa, että on kertonut jonkin mullistavan asian, jonka vain hän tietää.

        Lisätutkimuksia sen suhteen, onko mies aina oikeassa ei tarvitse tehdä!

        Tutkimustahan voi soveltaa muuhun elämään. Jos ihmiset vaiennetaan, eihän siitä hyvää seuraa. Samaa vaientamista ääripäässä käyttää diktaattori.

        Muutoin ketju on ollut hauskaakin luettavaa.
        Kävelen useimmiten paljain varpain.
        Kyllähän nainen ymmärtää,,että kandee miehenkin mielipidettä kuunnella.
        Mieleen tuli sellainen tausta-asia, että kuka miehen taustalla on ollut 'määräävä' tekijä.
        Äiti vai isä?
        Sitten ovathan naiset nykyisin voimantuntoisempia kuin ennen. Ovessa on kahva ja saranat ja avautuu ulos.
        Sommittelua mun mielestä yhteiselo on missä tahansa yhteisössä, pienimmässäkin, pariskunnan välillä.
        Mieshän voi feikata, jotta omakin tahto pääsee toteutumaan. Kuten nainenkin.
        Hyvä väline on huumori.

        Alkuaikahan menee siihen, että opiskelee toista ihmistä.
        Mietin noita netti deittejä, kun ihmiset ravaavat niissä. Minkä käsityksen niissä toisesta saa. Minulla ei ole kokemusta. Sivusta olen seurannut. Karmeintahan olisi uhriutua jonkun pipipään takia, oli sitten mies tai nainen.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimustahan voi soveltaa muuhun elämään. Jos ihmiset vaiennetaan, eihän siitä hyvää seuraa. Samaa vaientamista ääripäässä käyttää diktaattori.

        Muutoin ketju on ollut hauskaakin luettavaa.
        Kävelen useimmiten paljain varpain.
        Kyllähän nainen ymmärtää,,että kandee miehenkin mielipidettä kuunnella.
        Mieleen tuli sellainen tausta-asia, että kuka miehen taustalla on ollut 'määräävä' tekijä.
        Äiti vai isä?
        Sitten ovathan naiset nykyisin voimantuntoisempia kuin ennen. Ovessa on kahva ja saranat ja avautuu ulos.
        Sommittelua mun mielestä yhteiselo on missä tahansa yhteisössä, pienimmässäkin, pariskunnan välillä.
        Mieshän voi feikata, jotta omakin tahto pääsee toteutumaan. Kuten nainenkin.
        Hyvä väline on huumori.

        Alkuaikahan menee siihen, että opiskelee toista ihmistä.
        Mietin noita netti deittejä, kun ihmiset ravaavat niissä. Minkä käsityksen niissä toisesta saa. Minulla ei ole kokemusta. Sivusta olen seurannut. Karmeintahan olisi uhriutua jonkun pipipään takia, oli sitten mies tai nainen.

        Beng

        Naisten maailma rajoittuu yleensä kotinurkkiin.
        Jos pitää hankkia jokin uusi laite, niin naisen mukaan se pitää olla samamerkkinen kuin naapurin rouvalla, mutta vain vähän isompi.
        Mies taas katselee tilastoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten maailma rajoittuu yleensä kotinurkkiin.
        Jos pitää hankkia jokin uusi laite, niin naisen mukaan se pitää olla samamerkkinen kuin naapurin rouvalla, mutta vain vähän isompi.
        Mies taas katselee tilastoja.

        Mikä on se 'rajoittava tekijä'?
        Minust nyt kyl yleistät.
        Tiedän naisia, jotka hyvinkin tutkivat netistä laitteiden ominaisuuksia esim. älypuhelimen, jääkaapin tms. hankinnassa. Sitten toisaalta, jos naapurilla on hyvä kokemus jostain laitteesta, miksei sitä voi ottaa mukaan harkintaan? Koneen koko kait on riippuvainen tarpeesta.
        Mutta myönnän kyllä, että eräänlaista kilpailuakin voivat jotkut harrastaa.
        Se vain on loputon suo, jos sille tielle lähtee. Järkevyys. Kukkaro.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimustahan voi soveltaa muuhun elämään. Jos ihmiset vaiennetaan, eihän siitä hyvää seuraa. Samaa vaientamista ääripäässä käyttää diktaattori.

        Muutoin ketju on ollut hauskaakin luettavaa.
        Kävelen useimmiten paljain varpain.
        Kyllähän nainen ymmärtää,,että kandee miehenkin mielipidettä kuunnella.
        Mieleen tuli sellainen tausta-asia, että kuka miehen taustalla on ollut 'määräävä' tekijä.
        Äiti vai isä?
        Sitten ovathan naiset nykyisin voimantuntoisempia kuin ennen. Ovessa on kahva ja saranat ja avautuu ulos.
        Sommittelua mun mielestä yhteiselo on missä tahansa yhteisössä, pienimmässäkin, pariskunnan välillä.
        Mieshän voi feikata, jotta omakin tahto pääsee toteutumaan. Kuten nainenkin.
        Hyvä väline on huumori.

        Alkuaikahan menee siihen, että opiskelee toista ihmistä.
        Mietin noita netti deittejä, kun ihmiset ravaavat niissä. Minkä käsityksen niissä toisesta saa. Minulla ei ole kokemusta. Sivusta olen seurannut. Karmeintahan olisi uhriutua jonkun pipipään takia, oli sitten mies tai nainen.

        Beng

        Niin on minunkin mielestä ketju hauskaa luettavaa.

        Ja jos ne päällepäsmärit olisivat vain toista sukupuolta, niin miten nykyaikana onnistuisi lainkaan samaa sukupuolta olevien liitot?

        Kyllä itse olen saanut, sekä että vaikutteita molemmilta vanhemmalta, noita määrääviä tekijöitä. Olen vielä siitä onnellisessa asemassa, että olen kasvanut, sekä isän että äidin yhteiskodissa nuoruuteni, joten kumpikaan ei ole päässyt liikaa hallitsemaan.

        Ei ole meikäläiselläkään kokemusta Tinder tai muista nettipalveluista, vaan ihan olen joutunut tekemään vaikutuksen naisiini livenä. Siinä ne pipipäät ovat karsiutuneet nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten maailma rajoittuu yleensä kotinurkkiin.
        Jos pitää hankkia jokin uusi laite, niin naisen mukaan se pitää olla samamerkkinen kuin naapurin rouvalla, mutta vain vähän isompi.
        Mies taas katselee tilastoja.

        Perinteisesti "naisten maailma" rajoittui "kotinurkkiin" ihan siitä käytännöllisestä syystä, että toisen siellä piti olla. Pienet piltit eivät siellä yksin pärjää vieläkään. Ehkäpä em. syystä nykytytöt eivät enää tahdo lapsia, jotka rajoittavat muuta elämistä ja tekemistä.

        Miten laitteitten hankinta liittyy edelliseen? En tutki naapurin minkään laisia laitteita enkä muitakaan rojuja. Teen hankinnat oman tarpeen mukaan. - Nm. Yleistäminen on typerää


    • Anonyymi

      Joo olen

      • Anonyymi

        Mies on loistava rentoutumaan sohvalla, pizzeriassa tai kavereiden seurassa, mihin täydellisen siistiä kotia ja täydellisen ravitsevaa ruokaa odottava ja miestään mitätöivä nainen ei kykene.


    • Anonyymi

      Kyseessä on väärä ajattelutapa naisia kohtaan, konfliktienpelosta tai kun kuvitellaan että nainen arvostaa miellyttämisenhaluista miestä.

      • Anonyymi

        Just. Auervaarathan ovat ääriesimerkkejä 'miellyttävyydessään'.
        Tosin vastaavia kait löytyy naisissakin. Ei ole vain keksitty nimeä.

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just. Auervaarathan ovat ääriesimerkkejä 'miellyttävyydessään'.
        Tosin vastaavia kait löytyy naisissakin. Ei ole vain keksitty nimeä.

        Beng

        Auetar ? - Nm. Heh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auetar ? - Nm. Heh

        Escort


      • Jotkut miehistä ovat niin rauhaarakastavia, että antvat naisensa meuhkata ja ottavat itse lunkimmin.


    • Anonyymi

      Naiset alkavat naisten illoissa esim. saunassa valittamaan siitä miten se meidän Jukka on niin saamaton ja ei se kyllä mitään tee jollei sitä käskytä jne. Eli ensin otetaan se valta-asema suhteessa ja nujerretaan mies tossun alle ja sitten valitetaan siitä että mies on tossun alla.

      Käytännössä olettaisin siis että parasta olisi vain olla nujertumatta naisen pompotuksen alle; toki pitää osallistua yhteisen huushollin pyörittämiseen ja huomioida kumppania jne mutta ei saa alistua liikaa, suhteessa pitää pysyä tasapaino. Uskon että nainenkin olisi tällöin onnellisempi koska kokisi että kumppani myös "vetää" suhdetta eteenpäin eikä ole niin että nainen vain yksin tekee kaikki päätökset ja tossa toi nahjus vaan tulee perässä.

      • Tuli mieleen vanha sananlasku: "Akka otetaan ja mies saadaan"! Uskon joidenkin miesten tahallaan antavan tällaiselle valta-asemaa tavoittelevalle naiselle kuvitella tämän onnistuvan siinä ja silloin laiskempi mies pääsee naureskellen vähemmällä.


    • Anonyymi

      Niin ja toisaalta, jos nainen opettaa miehen siihen, ettei todellakaan tavitse mistään päättää eikä mistään ottaa vastuuta, miehestä tulee velttoileva ja tahdoton miehenkuvatus. Harmillisesti, monet tällaiset naiset haluaisivat kuitenkin sen miehisen miehen mutta omalla käyttäytymisellään mitätöivät miehisyyden merkityksen ja koko miessukukunnan.

      Itse olen onnellisessa asemassa siinä suhteessa, että puolisoni on Mies muttei kuitenktaan mikään päällepäsmäri, enkä siis ole tossun alla vaan saan olla omana itsenäni eli ihanana naisena!

      • Anonyymi

        Ovatkos miehet katselleet liikaa Bondeja? (Kun livesuometar on vähän eri.)
        4. Bond-leffa (oikeasti 5 nähty): Casino Royal, 60-luvun versio.
        Äiti. Ja apua.
        Bond kaataa naipposia, jotka ovat vasta-agentteja (Auerittaria) tms. kaunotartytsyjä.
        Mikä räiske ja pauke.
        Ohi kiitää sivuosissa niminäyttelijöitä.
        Haluaisin nähdä, miten yleisö on reagoinut näihin elokuviin.
        Hihityttää hirveästi.
        Ovat Bond-elokuvat generoineet Spedeä tekemään keksintöjä? Tuskin Leonardo?

        Beng


      • Ei miestä voi mitenkään "opettaa", emme me ole kenenkään oppilaita ja vastuu ja asioista päättäminen hoituu tarvittaessa ikiaikaisilla perinteillä. Naisten roolin korostuminen on tapahtunut vasta viime vuosikymmeninä.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei miestä voi mitenkään "opettaa", emme me ole kenenkään oppilaita ja vastuu ja asioista päättäminen hoituu tarvittaessa ikiaikaisilla perinteillä. Naisten roolin korostuminen on tapahtunut vasta viime vuosikymmeninä.

        Ehkei voi opettaa. Minusta se, millaista mieskuvaa julkisuudessa on eniten tyrkyllä voi kyllä vaikuttaa. Miten pitää kunnosta ja ulkoisesta habituksesta huolta.
        Mutta toimiiko kiristys, uhkaus ja lahjonta.

        Mietin tätä syntyvyysvouhotusta. Voiko nuo treffi-ym. palstat johtaa siihen, että etsitään lue metsästetään aina vain parempaa saalista. Ollaan kuin ikuisesti soidinmenoilla ja perheen perustaminen jää. Haluavatko nuoret miehet leimautua ikuisiksi dinkkumieheksi tai naiset. Minusta tässä voi olla syy. Eilen katsoin taas tästä aiheesta keskustelua.
        Että ei niin paljon asumistukea pääkaupunkiseudulle, oli erään poliitikon sivulause (kepu).
        Ja P.R:n keskiaikaiset jutut. Eniten paasaavat ne, joille asia ei ole enää ajankohtainen.
        Mitäs on tehty tällaista politiikkaa.
        Ja tähän pataan sekoitetaan kaikki mahdolliset sisäpoliittiset asiat.
        Lapsilisät pitäisi keikauttaa toisin päin. Tulevat korotukset pitäisi nostaa ykköslapsesta rutkasti. Sitten. Tarvitsevatko yhteensä yli satatonnia tienaavat lapsilisiä ollenkaan.
        Kotihoidon vähennys voisi olla luokiteltu: remontti, vanhustyö ja lapset. Remontti voisi olla alhaisin, ihmiseen kohdistuva korkeampi.
        Miehet, kuoriutukaa tossujen alta ja sanokaa painava sana syntyvyydestä.

        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkei voi opettaa. Minusta se, millaista mieskuvaa julkisuudessa on eniten tyrkyllä voi kyllä vaikuttaa. Miten pitää kunnosta ja ulkoisesta habituksesta huolta.
        Mutta toimiiko kiristys, uhkaus ja lahjonta.

        Mietin tätä syntyvyysvouhotusta. Voiko nuo treffi-ym. palstat johtaa siihen, että etsitään lue metsästetään aina vain parempaa saalista. Ollaan kuin ikuisesti soidinmenoilla ja perheen perustaminen jää. Haluavatko nuoret miehet leimautua ikuisiksi dinkkumieheksi tai naiset. Minusta tässä voi olla syy. Eilen katsoin taas tästä aiheesta keskustelua.
        Että ei niin paljon asumistukea pääkaupunkiseudulle, oli erään poliitikon sivulause (kepu).
        Ja P.R:n keskiaikaiset jutut. Eniten paasaavat ne, joille asia ei ole enää ajankohtainen.
        Mitäs on tehty tällaista politiikkaa.
        Ja tähän pataan sekoitetaan kaikki mahdolliset sisäpoliittiset asiat.
        Lapsilisät pitäisi keikauttaa toisin päin. Tulevat korotukset pitäisi nostaa ykköslapsesta rutkasti. Sitten. Tarvitsevatko yhteensä yli satatonnia tienaavat lapsilisiä ollenkaan.
        Kotihoidon vähennys voisi olla luokiteltu: remontti, vanhustyö ja lapset. Remontti voisi olla alhaisin, ihmiseen kohdistuva korkeampi.
        Miehet, kuoriutukaa tossujen alta ja sanokaa painava sana syntyvyydestä.

        Beng

        Tietenkään ei puhua kaikkien koiraiden puolesta, mutta oma mielipiteeni syntyvyyden lisäämisestä on, että nuorempana pitäisi aloittaa lasten tekeminen ja hankkia enemmän kuin vain se yksi lapsi.

        Muistan hyvin miten pohdimme rouvan kanssa tulevaisuutta ja kuinka tulemme pärjäämään lapsen syntymän jälkeen. Nyt vuosikymmeniä myöhemmin voi sanoa, että hyvin tultiin toimeen ja olisi voinut tehdä paljon enemmän pienokaisia.

        Lapsen syntymä on parasta mitä ihminen voi elämässään kokea.


    • Anonyymi

      Olen nainen, ja totta tosiaan, olen muutaman kerran ottanut tossut alle.
      Hyvin olen selvinnyt, tänne asti.

    • Anonyymi

      Miehistä en tiedä mitään! Yhteenkään en ole luottanut. Itse olen aina päätökset tehnyt ja ”miehet” ovat pysyneet perässä tai sitten eivät. En tiedä, mitä miehillä tekisin noin yleensäkään.

      • Heti tulee ainakin mieleen, että perheen perustamiseen mies on ihan käyttökelpoinen väline. Samoin kuin myös tuomaa rahaa talouteen, tunnetusti kun miehet tienaavat naisia paremmin ja vaikka ei tienaisikaan, niin parantaa kokonaistilannetta.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Heti tulee ainakin mieleen, että perheen perustamiseen mies on ihan käyttökelpoinen väline. Samoin kuin myös tuomaa rahaa talouteen, tunnetusti kun miehet tienaavat naisia paremmin ja vaikka ei tienaisikaan, niin parantaa kokonaistilannetta.

        Jos on! Jos on sellainen mies. Voi olla myös ihan päinvastainen "perheenperustamismies"! Voi olla "pikkuorava", joka ei tuo mitään. Vie kaiken!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on! Jos on sellainen mies. Voi olla myös ihan päinvastainen "perheenperustamismies"! Voi olla "pikkuorava", joka ei tuo mitään. Vie kaiken!

        Ehkä sitten vanhuuden päiville edes jotain juttuseuraa?


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ehkä sitten vanhuuden päiville edes jotain juttuseuraa?

        Pois vain koko elämästä, enää koskaan sanaakaan vaihtamatta, on paras. Jotkut ihmettelevät, kun ei monenkymmenenvuoden yhdessäolon jälkeen olla missään tekemisissä, vaikka on lapsia ja lapsenlapsia. On vain yksinkertaisempaa niin! Saa jokainen olla omien tossujensa alla😂


    • Anonyymi

      Yhteiselämä on sellaista paritanssia, että molempien on tarpeen tullen joustettava muuten ei tule mitään sujuvasta tanssista ja se jätetään kesken.

      • Niin on juurikin paritanssia, joskus ihanaa sylipainia ja parhaimmillaan tukemaan toista ihmistä ja mikäli käy mielettömän hyvä tuuri, niin löytää ihmisen jota rakastaa ja jolta sitä rakkautta saa.


    • Anonyymi

      Noh, en ole, mutta tossu on ollut minun alla.

    • Onpas pitkä ketju, kertonee suosiostasi, taidostasi tehdä hyviä, kiinnostavia aloituksia, peukku!

      En ole ollut tossun alla, ja toivon hartaasti, ettei kukaan ole ollut minunkaan tossuni alla.
      Meillä oli selkeä tehtäväjako avioliitossani, (kesti vuosikymmeniä), mieheni sai ihan rauhassa päättää meidän perheen suhtautumisesta ulko- ja turvallisuuspolitiikkaan, niihin en sanallanikaan puuttunut. Sen sijaan minä sain määrätä sisäpolitiikasta, siis kotimme seinien sisäpuolella, eli vain siitä, mihin perheemme rahat käytetään, tai missä oli kaapin paikka. Oli yksinkertainen ja toimiva ratkaisu. Suosittelen muillekin.

      • Anonyymi

        Erinomaisen hyvä tehtäväjako.

        kylmätotuus


      • Kiitos viestisi alkuosan ylisanoista. Epäilen itse, että täällä vietetyillä 20 vuodella on vaikutusta avausten tekotaitoon. No, olen ollut välillä pois, en koko aikaa foorumeilla. Tauko lisää myös kirjoitushaluja ja haluan ihan oikeasti kirjoittaa lähes kaikille vastaajille.

        Ihan varmasti hyvä ratkaisu mainitsemasi tapa ja uskon vastaavan toimivan muillakin. Tarvitaan jonkinlaisia pelisääntöjä kumpi hoitaa mitäkin asioita. Jos molemmat häsläävät kaikkien asioiden kanssa, varmasti jossain vaiheessa karahtaa karille. Ei se ole mitään itsenäisyyttä, että yrittää säätää kaikkea.


    • """Tiedätkö miltä tuntuu, kun on niin sanotusti tossun alla?"""

      Jollakin tavalla ymmärrän sen tunteesi.
      Kun tarkkaan muistelen, niin alakoulussa jouduin olemaan opettajan tossun alla.

    • Anonyymi

      Jotkut miehet haluavat naisen heitä tossuttamaan.Eivät ne sitä julkisesti myönnä edes vaimolleen mutta hakeutuvat tossunalle käytännössä.Jos vaimo ei tätä huomaa ja käytä tilaisuutta, niin ongelmia seuraa.Nykyään puhutaan paljon tasa-arvosta eikä huomata sitä että on johtajia ja johdettavia.Ei kaikki naiset halua johtaa mutta ei myöskään miehet.Taitaa mennä noin puoliksi.Naisena sanoisin että on omaa saamattomuutta jos ei saa miestään kuriin.On niitä keinoja jokaiselle naiselle siunattu

      • Armeijassa oli myös kavereita, jotka nauttivat jatkuvasta käskytetyksi tulemisesta ja jotkut jopa jäivät sinne intin jälkeenkin.

        Sama siviilissä, on tosiaan miehiä, jotka antavat kaiken päätäntävallan puolisolleen!


    • Anonyymi

      Ainakin kaksipiippuinen aihe, sanoisin.
      Ketjussa on otettu kantaa yksinomaan miehen ja naisen väliseen tossutteluun, mutta tossuttelua voi kohdistua myös työpaikalle.

      Ajatuskin tossun alle jyräämisestä saa tuntosarveni heräämään. Jos ei itsekään halua alistaa ketään, niin miksi tulisi olla toisen alistettavana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe