Ja alta tonnin kone,onko mahollista saada ? hyvilläosolla kasattu jaei pelailua vaan pelkkää perus koti käyttöä. Mikä firma osaa asiansa?
Ei mulla muuta .kiitos.
20v kestävä pöytätietokone?
14
162
Vastaukset
- Anonyymi
Jos 20 vuotta haluat samalla laitteella pärjätä niin tässä on oikea kone siihen: https://www.casio-europe.com/fi/tuotteet/toimistolaskimet/nauhalaskimet/hr-200rce/
20 vuotta.. joopa joo.. :D- Anonyymi
aVaaja niuvaniemen avohoidosta. w-hihhuli. 20 vuodenpäästä et tee koneella mitään vaihka toimisikin.
- Anonyymi
Kyllä Microsoft kaupallisena yhtiönä hoitaa etteivät yli kymmenen vuotta vanhat laitteet enää toimi, ei ainakaan kunnolla.
Koppa ja verkkojohto taitavat olla ainoat asiat jotka 20-vuotta vanhasta Windows98-koneesta kelpaisivat vielä.- Anonyymi
Mainitsiko avaaja että koneessa olisi joku suppea windows?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainitsiko avaaja että koneessa olisi joku suppea windows?
Olisit hiljaa koska et ymmärrä tekstiä.
20-vuotta vanhassa koneessa on ainostaan sen aikaisia suppeita käyttöjärjestelmiä.
Jos 20-vuotta vanhasta koneesta on otettu käyttöön mainitsemani koppa ja verkkojohto ja korvattu kaikki muu uusilla kamoilla ja käyttiksillä niin kone ei ole 20-vuotta vanha.
- Anonyymi
Sitä ei kukaan osaa sanoa. Kotelohan kestää todennäköisesti tuon ajan mutta sisäiset osat voivat hajota koska vain kun tuo aika on varsin pitkä.
Mutta itse kokoamalla saa laadukkaimmat osat kuin jos ostaisi Gigantin koneen.- Anonyymi
Anna minun nauraa, tämä porukka joka ei osaa lukea eikä kirjoittaa, ei varmasti osaa kasata konetta itse, kaikilla menee sormi suuhun vähemmästäkin.
- Anonyymi
Vanhin aiemmassa työpaikassa käytössä ollut kone oli muistaakseni vuodelta 1995, ja käytössä joka päivä. Käyttöjärjestelmänä tuossa oli MS-DOS 6.22 ja WinNT 3.51. Tuo kone oli ohjaamassa erästä laitetta, ja laitteen tuottaman datan keräsi ISA-väyläinen ohjainkortti. Se ei toiminut kovinkaan uusissa käyttöjärjestelmissä. Samassa paikassa oli lukuisia Pentium 133 - Pentium MMX -koneita jatkuvassa käytössä. Koneet olivat todella luotettavia, ainoat osat mitä noista tuppasi hajoamaan oli kiintolevyt ja korppuasemat. Osassa koneita BIOS oli niin vanhan, että siinä oli 8,4 Gt:n raja levyn koolle. Koneiden levyt olivat yleensä 2,4 - 6,4 Gt. Tällaisia koneita on teollisuudessa käytössä tänäkin päivänä, koska tietyn mittalaitteen ohjaaminen ei vaadi valtavaa prosessoritehoa, eikä siitä tulevan datan kerääminen. Data oli pitkälti tekstimuotoista numerodataa, joka sitten muokattiin Excelissä tehokkaammalla & modernimalla koneella.
- Anonyymi
Tämä kone jolla viestiä kirjoitan on pari työpaikkaa sitten lähtiessä mukaan ostettu HP DC 5800, iältään 11 vuotta vanha. Kyllä tälle vielä ainakin 5 vuotta käyttöikää pitäisi vielä saada.
Älä osta kuluttajakäyttöön tarkoitettua laitetta kun ovat laadultaan huonoja. Osta käytetty yrityskone. Alle tonnilla ei saa pidettyä muuttumattomana, mutta jos pieni muutos on ok niin tonni riittää 20v ajalle ostamaan uutta osaa jos jokin vikaantuu.
- Anonyymi
Osta käytetty tori.fi:stä ja testaa, että toimii.
- Anonyymi
Onko tässä kysymyksessä mitään älyä maailma ehtii muuttua melkoisesti 20 vuodessa vai onko tarkoitus siirtyä joksikin retroilijaksi etuajassa
Hinnasta en ole varma mutta 20v pitäisi onnistua kunhan käyttöjärjestelmänä joku Red Hat Enterprise tai Solaris mitkä saavat niin pitkään tukea ja ostaa myös olennaisimmat varaosat kuten vara muistipalikka ja varakiintolevy.
- Anonyymi
Hyvää Joulua M-Kar :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5627366Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3312775Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872054- 1271254
- 311223
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41159- 911016
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021002Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h64993- 44852