20v kestävä pöytätietokone?

Anonyymi

Ja alta tonnin kone,onko mahollista saada ? hyvilläosolla kasattu jaei pelailua vaan pelkkää perus koti käyttöä. Mikä firma osaa asiansa?
Ei mulla muuta .kiitos.

14

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        aVaaja niuvaniemen avohoidosta. w-hihhuli. 20 vuodenpäästä et tee koneella mitään vaihka toimisikin.


    • Anonyymi

      Kyllä Microsoft kaupallisena yhtiönä hoitaa etteivät yli kymmenen vuotta vanhat laitteet enää toimi, ei ainakaan kunnolla.
      Koppa ja verkkojohto taitavat olla ainoat asiat jotka 20-vuotta vanhasta Windows98-koneesta kelpaisivat vielä.

      • Anonyymi

        Mainitsiko avaaja että koneessa olisi joku suppea windows?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainitsiko avaaja että koneessa olisi joku suppea windows?

        Olisit hiljaa koska et ymmärrä tekstiä.
        20-vuotta vanhassa koneessa on ainostaan sen aikaisia suppeita käyttöjärjestelmiä.
        Jos 20-vuotta vanhasta koneesta on otettu käyttöön mainitsemani koppa ja verkkojohto ja korvattu kaikki muu uusilla kamoilla ja käyttiksillä niin kone ei ole 20-vuotta vanha.


    • Anonyymi

      Sitä ei kukaan osaa sanoa. Kotelohan kestää todennäköisesti tuon ajan mutta sisäiset osat voivat hajota koska vain kun tuo aika on varsin pitkä.

      Mutta itse kokoamalla saa laadukkaimmat osat kuin jos ostaisi Gigantin koneen.

      • Anonyymi

        Anna minun nauraa, tämä porukka joka ei osaa lukea eikä kirjoittaa, ei varmasti osaa kasata konetta itse, kaikilla menee sormi suuhun vähemmästäkin.


    • Anonyymi

      Vanhin aiemmassa työpaikassa käytössä ollut kone oli muistaakseni vuodelta 1995, ja käytössä joka päivä. Käyttöjärjestelmänä tuossa oli MS-DOS 6.22 ja WinNT 3.51. Tuo kone oli ohjaamassa erästä laitetta, ja laitteen tuottaman datan keräsi ISA-väyläinen ohjainkortti. Se ei toiminut kovinkaan uusissa käyttöjärjestelmissä. Samassa paikassa oli lukuisia Pentium 133 - Pentium MMX -koneita jatkuvassa käytössä. Koneet olivat todella luotettavia, ainoat osat mitä noista tuppasi hajoamaan oli kiintolevyt ja korppuasemat. Osassa koneita BIOS oli niin vanhan, että siinä oli 8,4 Gt:n raja levyn koolle. Koneiden levyt olivat yleensä 2,4 - 6,4 Gt. Tällaisia koneita on teollisuudessa käytössä tänäkin päivänä, koska tietyn mittalaitteen ohjaaminen ei vaadi valtavaa prosessoritehoa, eikä siitä tulevan datan kerääminen. Data oli pitkälti tekstimuotoista numerodataa, joka sitten muokattiin Excelissä tehokkaammalla & modernimalla koneella.

    • Anonyymi

      Tämä kone jolla viestiä kirjoitan on pari työpaikkaa sitten lähtiessä mukaan ostettu HP DC 5800, iältään 11 vuotta vanha. Kyllä tälle vielä ainakin 5 vuotta käyttöikää pitäisi vielä saada.

      Älä osta kuluttajakäyttöön tarkoitettua laitetta kun ovat laadultaan huonoja. Osta käytetty yrityskone.

    • Alle tonnilla ei saa pidettyä muuttumattomana, mutta jos pieni muutos on ok niin tonni riittää 20v ajalle ostamaan uutta osaa jos jokin vikaantuu.

    • Anonyymi

      Osta käytetty tori.fi:stä ja testaa, että toimii.

    • Anonyymi

      Onko tässä kysymyksessä mitään älyä maailma ehtii muuttua melkoisesti 20 vuodessa vai onko tarkoitus siirtyä joksikin retroilijaksi etuajassa

    • Hinnasta en ole varma mutta 20v pitäisi onnistua kunhan käyttöjärjestelmänä joku Red Hat Enterprise tai Solaris mitkä saavat niin pitkään tukea ja ostaa myös olennaisimmat varaosat kuten vara muistipalikka ja varakiintolevy.

      • Anonyymi

        Hyvää Joulua M-Kar :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe