Uutisen mukaan Skodasta tulee Dacian pääkilpailija. Kauppalehdessä nyt!

Anonyymi

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-konserni-haluaa-erottaa-eri-merkkinsa-selkeammin-toisistaan-skodasta-halpa-auto-ita-euroopan-markkinoille-kisaisi-dacian-kanssa-samoista-asiakkaista/51d92b8b-0ae2-4a0b-b689-22b84325760a

Skoda on nyt päättänyt lähteä tekemään merkistään entistä enemmän halpa brändiä ja pääkilpailijaksi uutisessa nimetään Dacia. Mielestäni Skoda on suomessa jo pitkään juuri Dacian kanssa kilpaillut että ei tässä sinänsä ole mitään uutta.

87

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No tietysti. En ylläty ettei skoda edes havittele toyotan kanssa kilpailua. Skoda haluaa olla paras omassa luokassaa dacian kanssa. Eli funktionaalinen halpa brändi kuten uutisessa kerrotaan. Skodan imago on suomessakin juuri halpa-auto kun toyota on hyvä perusauto. Toyotaa ei tarvitse hävetä sillä maine on kunnossa.

      • Anonyymi

        Kyllä minä Toyotaa - kaukoitäbrändiä - suuresti häpeän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä Toyotaa - kaukoitäbrändiä - suuresti häpeän.

        Ei sun tarvi ostaa tojoa jos sitä häpeät.vertaa vaan skodaa ja daciaa kumpi on parempi.


      • Anonyymi

        Tojotan myyntiluvut ovat hyvät, kun taas skoota laahaa kaukana.
        Tojotaa myydään sekä uutta että vanhaa hyvin. Skodaa ei oikeastaan ollenkaan.


    • Mahtaa tuo sinua kovastikin harmittaa.

    • Anonyymi

      Skoda ja Dacia eivät ole olleet tähän asti millään tavalla toistensa verrokkeja, mutta jos valmistaja haluaa jatkossa halpuuttaa Skodan Dacian tasolle, niin mikäs siinä. Kyllä meillä kuluttajilla riittää kuitenkin valinnan varaa. Viime vuosisadalla ajoin Bemarilla ja viime vuodet olen ajanut Skodalla.

      • Anonyymi

        Lama ja tason lasku näkyy tuolla tavalla.
        Skoda on semmoinen itäblokin koppero huonolla imagolla varustettu.
        Mutta kyllä niillä jotkut yrittää ajaa ja osa niistä on tienposkessa.


      • Anonyymi

        Ei VW saa tuosta ainakaan lisää asiakkaita

        Kieltämättä ollut noloa siellä Saksassakin kun Saksan poliisi luottaa enemmän Skodaan kuin Volkkariin


    • Anonyymi

      Hyvin sanottu Volsulta, että halutaan selkeyttää Skodan brändi-imagoa itäeurooppalainen autona. Taisi nyt mennä palstan Skoda-kestotrolleilta aamukahvit väärään kurkkuun. Pääkonttori vahvistaa että Skoda on itäauto.

      • Anonyymi

        On se ja peltopäristin!


    • Anonyymi

      Röhöö!

    • Anonyymi

      Voi surkeus: Skootasta halpa-auto itä-euroopan markkinoille. Se siitä preemiumista!

      • Anonyymi

        Mites selität, että Skoda halpuutetaan pois premiumista halppikseksi? Kovasti on väitetty Skodan jo olleen halppis, mikä nyt siis osoittaui virheelliseksi väitteeki. Skoda on jo liian hyvä, vie kriisityvältä Volkkarilta ostajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites selität, että Skoda halpuutetaan pois premiumista halppikseksi? Kovasti on väitetty Skodan jo olleen halppis, mikä nyt siis osoittaui virheelliseksi väitteeki. Skoda on jo liian hyvä, vie kriisityvältä Volkkarilta ostajia.

        No, sinne menee sekin "premium", tilalle tulee lisää veivejä, vipuja ja vipstaakeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sinne menee sekin "premium", tilalle tulee lisää veivejä, vipuja ja vipstaakeja.

        Jotkut ilmaiseekin asiaa hyvin " pirkkavolkkari" ja " skodillakki" :D
        Kuolen nauruun.
        Koota on hupi kärry,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sinne menee sekin "premium", tilalle tulee lisää veivejä, vipuja ja vipstaakeja.

        Daciassa sentään mersun moottorit ja lienee siis kestää.toisin on skodan vw öljynsyönti ja saaste tdi huijaukset.asiakas maksaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Daciassa sentään mersun moottorit ja lienee siis kestää.toisin on skodan vw öljynsyönti ja saaste tdi huijaukset.asiakas maksaa

        Että Mersun moottorit.... Rellun 0,9-litran isolohkoja ne on hyvinkin pitkälti ja vielä pitkään. Esitteissä ei ilmoiteta kuin huippunopeus. Kiihtyvyys 0 - 100 kmh on ilmeisesti niin huono, etteivät ilkiä kertoa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että Mersun moottorit.... Rellun 0,9-litran isolohkoja ne on hyvinkin pitkälti ja vielä pitkään. Esitteissä ei ilmoiteta kuin huippunopeus. Kiihtyvyys 0 - 100 kmh on ilmeisesti niin huono, etteivät ilkiä kertoa...

        Eikö ne ole jotain 90-luvun teknologiaa ne dacian koneet kulutus 8 litraa ja ylikin


    • Anonyymi

      Ihmeen hienoksi päästivät Skodan ennen kuin tajusivat, että se ei tee hyvää konsernille. Mielenkiintoista seurata, miten konsernin uusi strategia vaikuttaa jatkossa. Ajan siis Skodalla. En ole kuitenkaan kommunisti tai moppikuski, joten automerkin vaihto ei tuota ongelmia.

    • Anonyymi

      Nonniin. Tätähän täällä on palstalla kerrottu jo vuosia että Skoda ja dacia ovat suoria kilpailijoita. Skodatrollit vaan on rillit huurussa yrittäneet kieltää kaikkien tietämät kilpailuasetelmat.

    • Anonyymi

      Näyttää Hyny ja Kia myös olevan Dacian halpiskilpailijoita. Mahtaa niiden kanssa sompailevia vituttaa. Nuo itäisimmät itäautot pl. tojo.

      • Anonyymi

        Ja Hyny ja Kia ovat yrittäneet olla niin eurooppalaista, niin eurooppalaista. Mitta ei auta, kyllä saksalainen tietää: itämaiden autoja ovat, kuten Dacia ja jatkossa halpuutettava Skoda...


    • Anonyymi

      Just tilattiin taloohi 11 uutta skoda 120L autoo, niissä ei perkele oo canbus väylää ja mylly pauhaa peräs

    • Anonyymi

      Skootat on yritetty hilata länsiautojen tasolle mutta siinä touhussa on sitten hinnat nousseet niihin lukemiin ettei nimi ja imago niitä enää kestä.

      • Anonyymi

        Sinua kiusaa se, että Skoda on edelleen edullinen hinnaltaan. Milläs köyhä ostaa, satanen tai kymppi on paljon, kun sitä ei ole.


      • Anonyymi

        Laatu ja ominaisuudet luokassaan loistavat ja syö VW:n ja Toyotan myyntiä liikaa, ainakin "uhrien" mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laatu ja ominaisuudet luokassaan loistavat ja syö VW:n ja Toyotan myyntiä liikaa, ainakin "uhrien" mielestä.

        Dacia ei syö Toyotan myyntiä,sillä Dacia on kaukana Toyotan laadusta. Kaksikymmentä vuotta vanha Toyota on huomattavasti luotettavampi kuin uusi Dacia


    • Anonyymi

      Kuinkahan paljon Skodasta pitää karsia varusteita, että Dacia alkaa mennä kaupaksi, kun ei edes isäntämerkki Renault kelpaa...

    • Anonyymi

      Sinne humahti vaihtoarvo. Kuka haluaa itä-eurooppaan suunnatun halpa-auton?

      • Anonyymi

        Tuskin juuri kukaan.


    • Anonyymi

      Simply eastern.. Buhahahaaaa!

      • Anonyymi

        Huhhuh, on se huono.


    • Anonyymi

      Viime päivien tapahtumien perusteella on hyvä olla edes jokin harrastus ja kontakti ympäristöön... :(

    • Anonyymi

      VW öljynsyöntikoneet ei pärjää mersudacia kestävyydelle ei

    • Anonyymi

      Sinänsä ihan fiksua, nyt Škoda syö markkinoita volkkarilta.
      Viimeiset 330tkm olen ajanut Škodalla ja saattaapa seuraavakin olla samaa merkkiä.

    • Anonyymi

      Tulee ja tulee...ainahan se on ollut Dacian ja Ladan pääkilpailija, mutta kun on ollut ylihinnoiteltu niin Dacia on vallannut Skodalta markkinaosuuttaan.

      • Anonyymi

        MInkähänlainen on Dacian markkinaosuus Romanian ulkopuolella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MInkähänlainen on Dacian markkinaosuus Romanian ulkopuolella?

        Dacia kasvaa koko ajan ja syö Skodan markkinaosuutta, myös Itä-Euroopan ulkopuolella. Herää jo, Dacia tulee! Skoda yrittää vastata minkä voi halpuuttamalla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eiköhän tuo selviä, kun Dacian "mersumallit" ovat olleet muutaman kuukauden myynnissä.

        Mielipiteitähän asiasta saa toki esittää kuten sinä Skodasta, mutta ne ovat kuin, sanonko mikä...


    • Anonyymi

      Miten niin "tulee". Kun on jo.

    • Anonyymi

      Itäautot ovat nykyään paras valinta käyttöautoksi. Hintalaatusuhde on aivan ylivoimainen verrattuna premium-merkkeihin. Itäautot ovat kehittyneet kaikkein eniten tällä vuosisadalla. Itäauto antaa nykyään rahalle eniten vastinetta.

      • Anonyymi

        Eikös itäautot ole perinteisesti tulleet kovinkin kalliiksi omistaa ellei osaa itse tehdä moottori- ja vaihteistoremppoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös itäautot ole perinteisesti tulleet kovinkin kalliiksi omistaa ellei osaa itse tehdä moottori- ja vaihteistoremppoja?

        Sun perinteet juontuvat viime vuosisadalta. Nykyään on asiat toisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun perinteet juontuvat viime vuosisadalta. Nykyään on asiat toisin.

        Sieltä mistä Skodankin perinteet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä mistä Skodankin perinteet!

        Mitä perinneruokaa syöt? Olet selvästi perinteen mies, jolle nykyaika aiheuttaa ongelmia.


    • Valinta kahen Neuvostoliittolaisen kommunisti rutanohvin välillä on valinta ruton ja koleran välillä.

      • Anonyymi

        Kuka on nykyään Neuvostoliiton kommunistisen puolueen pääsihteeri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on nykyään Neuvostoliiton kommunistisen puolueen pääsihteeri?

        Taitaa olla itse hutsu mintukka. Sen verran on jämähtänyt 80 luvulle.


    • Anonyymi

      mersun moottorilla dacia nousee suomessa toyotan kilpailijaksi taatusti

      hintalaatu voittaa kyllä ja nelivetoa tarjolla

    • Anonyymi

      Skoda taitaa olla 3:ksi vanhin yhä toiminnassa olevista autotehtaista. Alunperin hyvä tuote. Sitten tuli pitkä korpivaellus Moskovan kynsissä ja sen jälkeen hivenen valoa VAG:n ostettua tuotannon itselleen.

      • Anonyymi

        Suurelta osin alkuperäisillä tuotantovälineilläkin toimivat vielä.


      • Anonyymi

        Kyllä nyt oli valitettavasti valeuutinen. Ensimmäinen skoota kasattiin 1930 tienoilla. Länsiautovalmistajat aloittivat polttomoottoriautojen valmistuksen jo 1800-luvulla (Benz, Maybach, ranskalaiset ja Ford 1900-luvun alussa). Mutta kyllä skoota on yksi vanhimmista itäautovalmistajista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt oli valitettavasti valeuutinen. Ensimmäinen skoota kasattiin 1930 tienoilla. Länsiautovalmistajat aloittivat polttomoottoriautojen valmistuksen jo 1800-luvulla (Benz, Maybach, ranskalaiset ja Ford 1900-luvun alussa). Mutta kyllä skoota on yksi vanhimmista itäautovalmistajista.

        Juu, heti v. 1945 alettiin tehdä fasismin vastaisia panssarivaunuja, kun saksaiset vapauttajat oli ajettu epäkunnioittavasti pois


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan onko Skodaa ja Daciaa testattu parivertailussa jossain puolueettomassa autolehdessä. Ei siis mikään TM-”testi”. Ulkomaisissa lehdissä?

      • Anonyymi

        Dasia voittaa skodan mennentullen. Ei skoda uskalla ottaa mittaa daciasta.
        Mitens se meni ; dacia se vaan kulkee ja koirat räksyttää ( = skodakääkät?)


      • Anonyymi

        Skoda Octavia voitti Autobildin parivertailuissa C-Mersun ja kolmos-Bemarin. Onkohan Dacia ollut parivertailussa Mersun tai Bemarin kanssa?


    • Anonyymi

      Nyt sitten odotellaan Skodan hinnanalennuksia, jotta pärjää kilpailussa Dacian kanssa. Tai sitten Dacian hinnannousua. Yhtäkaikki, Dacian arvo säilyy, Skodan romahtaa.

      • Anonyymi

        Ocu IV:n hinta? Alle 20t €? Dacia Logan 25t €?


    • Anonyymi

      Lada tai Skoda... samantekevää...vain itäautoharrastajille.

      • Anonyymi

        Tämä palsta ei ole tarkoitettu itäautoilijoille eikä muillekaan autoharrastajille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta ei ole tarkoitettu itäautoilijoille eikä muillekaan autoharrastajille.

        Skeida on itäauto.


    • Anonyymi

      Skeida on kallis vain Suomessa, koska heikkolahjaisimmat haluavat ajaa itäautolla. Kun isällä oli Lada ja isoisällä Mosse pitää pojalla olla Skeida.

      Virossa Skeida on Vaginakonsernin halvin kinneri. Taavikin maksaa 15490 € : https://www.skoda.ee/mudelid/octavia

      • Anonyymi

        Olet todellinen Skoda-fani. Toivottavasti saat sen unelmiesi auton vielä joskus. Eipä ole tarvinnut Virosta hintoja katsella vielä, vaikka Skoda kiinnostaa minuakin. Toistaiseksi on Suomen tarjonta riittänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet todellinen Skoda-fani. Toivottavasti saat sen unelmiesi auton vielä joskus. Eipä ole tarvinnut Virosta hintoja katsella vielä, vaikka Skoda kiinnostaa minuakin. Toistaiseksi on Suomen tarjonta riittänyt.

        Aivan - haluat maksaa Skeidasta ylihintaa! Juuri Sinua skeidakauppias tarvitsee.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eikös Tsekki ole joku kommunistimaa missä Skodia myydään? Eikös Skoda ole täysin venäläinen, miten Volkkari tähän liittyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Tsekki ole joku kommunistimaa missä Skodia myydään? Eikös Skoda ole täysin venäläinen, miten Volkkari tähän liittyy?

        Pillerit ottamatta? Tuota se itäautoharrastus tuottaa. Ota hieman selvää niin Skodan itäautoperinne kirkastuu sinullekin. Nythän sen siis myös Volsu vahvistaa, että Skoda on nimenomaan konsernin itäautomerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pillerit ottamatta? Tuota se itäautoharrastus tuottaa. Ota hieman selvää niin Skodan itäautoperinne kirkastuu sinullekin. Nythän sen siis myös Volsu vahvistaa, että Skoda on nimenomaan konsernin itäautomerkki.

        Niin, niin. Täysin venäläinen, Kalugasta, kuten sinä Pietarista.

        Eikö joka konsernilla pitäisi olla yksi itäautomerkki??? Tai kaksi.


    • Anonyymi

      Skodan hintalaatusuhde siis paranee entisestään. Skodalla tulee menemään entistä paremmin jatkossa.

      • Anonyymi

        Kohta siis Ladan myynti sakkaa.


    • Anonyymi

      Skodalla on kylläkin laajempi mallisto, niin johan on kumma ellei myy enemmän kuin Dacia ja ole Skoda kingi tässä luokassa.

    • Anonyymi

      Ei yllätä, sellainenhan se on ollut tähänkin asti (paitsi ehkä (Suomessa).

    • Anonyymi

      Ei todellakaan kummempaa. Ei uutinen. Vahvistaa vain jo kaikkien tuntemat tosiasiat. Škoda tulee idästä. Škodan juuret on syvällä itäautoperinteessä. Škoda kilpailee muiden itäautojen kanssa eli Ladan ja Dacian kanssa.

      Škoda on kyllä monen mielestä jopa itäautojen premiumia, joka on noussut jo lähes länsiautojen rupusakin eli Fiatin ja Rellun tasolle.

      • Anonyymi

        Nyt kun 8-kopan Golf on esitelty, kerrotaan uutisissa , että Skoda siirtyy välittömästi toteuttamaan konsernin uutta strategiaa. Tuotekehitysosasto irtisanottiin jo keväällä ja kun III Ocun ruosteiset palikat ovat loppu, aletaan linjaa palauttamaan I-korin Octavian tuotantoon. Halppista pitäisi itämarkkinoille olla tarjolla jo ensi vuoden alussa. Täällä reuna-alueilla myytäneen IV-Octaviana, mutta auto on sama kuin vuonna 1996. Ihan hyvä kopio VW Borasta isolla takaloosterilla, ei mitään. Kyllä sillä kaali kulkee ja siiderivalas kuskin vieressä... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kun 8-kopan Golf on esitelty, kerrotaan uutisissa , että Skoda siirtyy välittömästi toteuttamaan konsernin uutta strategiaa. Tuotekehitysosasto irtisanottiin jo keväällä ja kun III Ocun ruosteiset palikat ovat loppu, aletaan linjaa palauttamaan I-korin Octavian tuotantoon. Halppista pitäisi itämarkkinoille olla tarjolla jo ensi vuoden alussa. Täällä reuna-alueilla myytäneen IV-Octaviana, mutta auto on sama kuin vuonna 1996. Ihan hyvä kopio VW Borasta isolla takaloosterilla, ei mitään. Kyllä sillä kaali kulkee ja siiderivalas kuskin vieressä... :)

        Mutta jos haluaa oikean länsimaisen auton, on valinta Toyota. Kaunis, virheetön ja arvostettu.

        Toki kommunistisen aatteen vuoksi Skodan päätyville on turha kertoa edes yleisesti kaikkien tiedossa olevia faktoja. Eivät hyväksy, koska oma uskonto kieltää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos haluaa oikean länsimaisen auton, on valinta Toyota. Kaunis, virheetön ja arvostettu.

        Toki kommunistisen aatteen vuoksi Skodan päätyville on turha kertoa edes yleisesti kaikkien tiedossa olevia faktoja. Eivät hyväksy, koska oma uskonto kieltää.

        Politrukki miettii Tammiston mäkkärillä uutta strategiaa Skodajormien kyykyttämiseksi. Pokka sillä ei pidä ollenkaan, joten strategia lienee jo selvinnyt. Se kerrotaan varmasti tällä palstalla vielä moneen kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Politrukki miettii Tammiston mäkkärillä uutta strategiaa Skodajormien kyykyttämiseksi. Pokka sillä ei pidä ollenkaan, joten strategia lienee jo selvinnyt. Se kerrotaan varmasti tällä palstalla vielä moneen kertaan.

        Politrukki jää Tammiston valoissa katselemaan takavetoisen sporttisen oikean länsiauton takavaloja vielä monta kertaa. Tuskin uskaltaa häpeissään edes mäkkärille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Politrukki jää Tammiston valoissa katselemaan takavetoisen sporttisen oikean länsiauton takavaloja vielä monta kertaa. Tuskin uskaltaa häpeissään edes mäkkärille...

        Niin totta niin totta. Tesla vie voiton, kolmiruksinokka kukkapaitavalaat kaahaavat mäkkärille hakemaan lohtua kaksi yhden hinnalla tarjouksista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      7715
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      54
      5758
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      79
      3268
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2863
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1668
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      209
      1580
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      322
      1293
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1172
    9. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1159
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1061
    Aihe