Tiukat lantionpohjalihakset, miten rentoutetaan?

Anonyymi

Eli tosiaan otskikon mukaisesti epäilen että lantionpohjanlihakseni ovat tiukilla ja ajattelin tulla kysymään, löytyisikö täältä keneltäkään vinkkiä miten niitä saisi rentoutettua?
Googlettelin asiaa ja siellä neuvottiin, että pitäisi vain tehdä normaaleita Kegel-harjoituksia, että lihakset siinä rentoutuvat, mutta en ole kyllä huomannut hirveämmin eroa entiseen niidenkään tekemisen jälkeen.
Minulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja olen huomannut, että ahdistus vetää koko kropan lihakset ihan tiukille, mukaan lukien nuo lantionpohjan lihaksetkin.
Minun ei ole mahdollista käydä lantionpohjan fysioterapiassa tällä hetkellä, joten kaikki "kotikonstit" olisivat tervetulleita.

5

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuntuu vähän oudolta että liian tiukilla olevista lantionpohjalihaksista tulisi ongelmia. Onko siis syntynyt virtsaumpea tms.
      Lantionpohjalihasten fysioterapia keskittyy yleensä liian löysiin lihaksiin joita pyritään opettelemaan kiristämään.

• Anonyymi

On ongelmia. Ei vielä virtsaumpea, mutta sinnepäin ollaan hiljalleen menossa, pissaaminen on hankalampaa kuin aiemmin. Siksi kyselenkin neuvoja ennen kuin ollaan virtsaummessa asti.

Käsitykseni mukaan lantionpohjan fysioterapiaa annetaan sekä löysille että tiukoille lihaksille. Esim. vulvodynian ja vaginismuksen hoidossa käytetään fysioterapiaa samalla lailla kuin heikoista lihaksista johtuvaan virtsankarkailuun. Minun tapauksessani nyt ei ole näistä asioista kyse, mutta yhtälailla tiukat ovat lihakset alapäässä ja vähän joka puolella.

Ap

• Anonyymi

Liian tiukat lantionpohjan lihakset voivat aiheuttaa netin mukaan oireina lisääntynyttä vessahätää ja vessahätä voi tulla vaikka rakko ei olisi vielä täynnä, ummetusta, tunnetta että rakko ei tyhjene kunnolla, pissa ei lähde tulemaan ulos kunnolla, virtaus on huonompi, alavatsaa ja -selkää särkee jne.

• Anonyymi

Eikö kenelläkään ole mitään kotikonstia tähän vaivaan. Minulla itselläni sama vaiva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö kenelläkään ole mitään kotikonstia tähän vaivaan. Minulla itselläni sama vaiva.

Ompa todella ihmeellistä ettei tältä palstalta löydy muita joilla sama ongelma. Kuitenkin paljon ihmisiä jotka lukee näitä. Auttakaa ja kertokaa jos joku tietää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jetin syöksy saanut lisää vauhtia

Huh huh - uusimmat uutiset viittaa siihen aika vahvasti, että nyt mennään lujaa kyytiä kohti pohjaa! Mutta eipä sitä koskaan tiedä, jospa sieltä viel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      3627
    2. Nainen tuutko mun vaimoksi

Ostin jo sormukset ja rakastan sinua ♥️♥️♥️♥️
      Ikävä
      80
      1672
    3. Mulla on ikävä sinua

Kun oli edes joku yhteys. Nyt ei ole enää mitään, ja tuskin tulee koskaan olemaan. Katsoin kuvaasi ja tulin niin iloiseksi, mutta samalla haikeaksi.
      Ikävä
      32
      1082
    4. Suomi kuihtuu ilman maahanmuuttoa

Aika pahan laittoi Iltalehti persuille :-D https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/87de288c-7c6f-4ed3-b81c-72bea585649a
      Maailman menoa
      445
      1011
    5. Uusi viihdesarja-tietovisa Hengaillaan sai murskakritiikkiä somessa. Mitä itse tykkäsit?

Ylen uusi Hengaillaan starttasi lauantaina. Jenni Poikelus juonsi ja Riku Rantala tuomaroi. Ohjelma sai murskakritiikkiä somessa. Mitä itse tykkäsit
      Tv-sarjat
      49
      981
    6. Hyvää iltaa

Onko tullut edistymistä kaivattunsa kanssa? Tämä kysymys erityisesti yhdelle miehelle täällä. :)
      Ikävä
      88
      901
    7. Törmäsin lauseeseen

"Kun ihmiset tietävät tehneensä sinulle väärin, he välttelevät sinua". Taitaa olla totuuden siemen.
      Ikävä
      74
      809
    8. Sille jollekin, edelleen tunnistat kyllä

Jatkamme siitä mihin jäimme. Tekniikkakin meni kauhusta polvilleen kun rikoimme rajat. Edelleen on vielä verkko avaamatta. Nyt huomaat, että pidät si
      Ikävä
      118
      783
    9. Ikuisuusaihe yön pimeiden tuntien mausteeksi

Kuka nyt sitten on koijannut, ketä ja miten, se on aina hyvä debatin paikka. Ei ne miehetkään puhtaita pulmusia tuolla saralla ole, siksi kummeksuttaa
      Sinkut
      166
      745
    Aihe