Tiukat lantionpohjalihakset, miten rentoutetaan?

Anonyymi

Eli tosiaan otskikon mukaisesti epäilen että lantionpohjanlihakseni ovat tiukilla ja ajattelin tulla kysymään, löytyisikö täältä keneltäkään vinkkiä miten niitä saisi rentoutettua?
Googlettelin asiaa ja siellä neuvottiin, että pitäisi vain tehdä normaaleita Kegel-harjoituksia, että lihakset siinä rentoutuvat, mutta en ole kyllä huomannut hirveämmin eroa entiseen niidenkään tekemisen jälkeen.
Minulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja olen huomannut, että ahdistus vetää koko kropan lihakset ihan tiukille, mukaan lukien nuo lantionpohjan lihaksetkin.
Minun ei ole mahdollista käydä lantionpohjan fysioterapiassa tällä hetkellä, joten kaikki "kotikonstit" olisivat tervetulleita.

5

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuntuu vähän oudolta että liian tiukilla olevista lantionpohjalihaksista tulisi ongelmia. Onko siis syntynyt virtsaumpea tms.
      Lantionpohjalihasten fysioterapia keskittyy yleensä liian löysiin lihaksiin joita pyritään opettelemaan kiristämään.

      • Anonyymi

        On ongelmia. Ei vielä virtsaumpea, mutta sinnepäin ollaan hiljalleen menossa, pissaaminen on hankalampaa kuin aiemmin. Siksi kyselenkin neuvoja ennen kuin ollaan virtsaummessa asti.

        Käsitykseni mukaan lantionpohjan fysioterapiaa annetaan sekä löysille että tiukoille lihaksille. Esim. vulvodynian ja vaginismuksen hoidossa käytetään fysioterapiaa samalla lailla kuin heikoista lihaksista johtuvaan virtsankarkailuun. Minun tapauksessani nyt ei ole näistä asioista kyse, mutta yhtälailla tiukat ovat lihakset alapäässä ja vähän joka puolella.

        Ap


    • Anonyymi

      Liian tiukat lantionpohjan lihakset voivat aiheuttaa netin mukaan oireina lisääntynyttä vessahätää ja vessahätä voi tulla vaikka rakko ei olisi vielä täynnä, ummetusta, tunnetta että rakko ei tyhjene kunnolla, pissa ei lähde tulemaan ulos kunnolla, virtaus on huonompi, alavatsaa ja -selkää särkee jne.

      • Anonyymi

        Eikö kenelläkään ole mitään kotikonstia tähän vaivaan. Minulla itselläni sama vaiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö kenelläkään ole mitään kotikonstia tähän vaivaan. Minulla itselläni sama vaiva.

        Ompa todella ihmeellistä ettei tältä palstalta löydy muita joilla sama ongelma. Kuitenkin paljon ihmisiä jotka lukee näitä. Auttakaa ja kertokaa jos joku tietää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe