Julkaistu on maan kattava väestöennuste, paikkakunnan asukasmäärää ennuste on kutistamassa n. 25 % v.2040 mennessä.
Mikä taas kasvattaa ns. kasvukeskusten ennusteita ?
Mikähän on vinksahtanut tässä ns. kehityksessä aikanaan ?
Paikkakunnan väestöennuste tulevaisuuteen, onko jo toteutumassa ?
11
63
Vastaukset
- Anonyymi
Asumispäätöksen osalta poismuuttoon ja siitä seuraavaan näivettymiseen Ähtärin osalta vaikuttaa patologinen negatiivisuus tällä nettipalstalla ja metsäläinen henkilöihin ja yrityksiin kohdistuva kyttääminen.
- Anonyymi
Ähtärin väkiluku on ollut korkeimmillaan v. 1950, noin 8500 henkeä, nyt noin 5700. Lasku alkoi siis jo ennen nettiaikaa, mutta pidothan paranevat koko ajan.
- Anonyymi
Jos Ähtäriin firmaa ajattelee perustaa tai simppelisti funtsii siirtää asuinpaikkansa sinne, niin luultavasti jossain vaiheessa törmää tähän palstaan. Taustoja tuntematon ulkopaikkakuntalainen kavahtaa ja hakeutuu muualle kuin "hullujen kylään". Tämä on päivystävän palstanpitäjän lahja kuntalaisille ja nuorille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Ähtäriin firmaa ajattelee perustaa tai simppelisti funtsii siirtää asuinpaikkansa sinne, niin luultavasti jossain vaiheessa törmää tähän palstaan. Taustoja tuntematon ulkopaikkakuntalainen kavahtaa ja hakeutuu muualle kuin "hullujen kylään". Tämä on päivystävän palstanpitäjän lahja kuntalaisille ja nuorille.
Nuoret ja firmojen perustajat eivät tällaisia sivustoja lue. Kuitenkin jos leikitään sillä ajatuksella, että tällä olisi merkitystä, vastalääke olisi halpa ja yksinkertainen. Avoin tiedottaminen, ihmisten kuuntelu ja keskusteleminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuoret ja firmojen perustajat eivät tällaisia sivustoja lue. Kuitenkin jos leikitään sillä ajatuksella, että tällä olisi merkitystä, vastalääke olisi halpa ja yksinkertainen. Avoin tiedottaminen, ihmisten kuuntelu ja keskusteleminen.
Oikeasti ajattelet että palstan änkyrälle on oleellista tiedotus ja keskustelut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeasti ajattelet että palstan änkyrälle on oleellista tiedotus ja keskustelut?
Kyllä. Some olisi hyvä lisäväline.
Ilkka 16.9.2019 :
"Kuntien somettavat johtajat yltävät lähelle asukkaita. Sosiaalisessa mediassa aktivoituneet kuntien ja kaupunkien johtajat ovat parhaimmillaan kelpoja esimerkkejä hyvästä heittäytymisestä ihmisten pariin. Jos siinä työssä välttää ylilyönnit ja hoitaa homman niin sanotusti kotiin, se lähentää kuntapäättäjiä ja kuntalaisia isoin harppauksin. Mitäpä olemmekaan kuntalaisina enemmän kaivanneet kuin johtajien tavoittamista?"
- Anonyymi
Ennusteen mukaan ähtäriläisiä olisi kuitenkin yli neljä tuhatta. Ei siis hätäpäivää. Menotkin pienenevät kun asukasmäärä pienenee.
- Anonyymi
Eli mustat rinkulat silmien ympärillä? Sitähän se Ähtärin ilmapiiri teettää. Osuva slogan.
- Anonyymi
Päätäntä alatyylista diktatuuria,kuin Kiinassa.
Palvelut siirretty maakuntamallilla pois.
Lapset sairastuisi kun kukaan ei oireita ota vakavasti.
Ei tällä panda paketilla tervejärkinen sinne muuta.
Mediat pitää huolen,että tieto kulkee.
Tapion jatkuva asioiden henkilöittäminen ja syyllisten nimeäminen päätöksiin joista vastuun kanto kuuluu itselle.Tulee tullakin ilmi. Mikä teitä paikallisia vaivaa? Kävin uimahallissa ja pari setää väijyi lauteiden alla suu auki. Halusivat kuulemma hiki tippoja suuhun
- Anonyymi
eikös uimahalli ole suljettu ja rempassa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
- 95932
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25877Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat293770- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568