Paikkakunnan väestöennuste tulevaisuuteen, onko jo toteutumassa ?

Anonyymi

Julkaistu on maan kattava väestöennuste, paikkakunnan asukasmäärää ennuste on kutistamassa n. 25 % v.2040 mennessä.

Mikä taas kasvattaa ns. kasvukeskusten ennusteita ?
Mikähän on vinksahtanut tässä ns. kehityksessä aikanaan ?

11

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asumispäätöksen osalta poismuuttoon ja siitä seuraavaan näivettymiseen Ähtärin osalta vaikuttaa patologinen negatiivisuus tällä nettipalstalla ja metsäläinen henkilöihin ja yrityksiin kohdistuva kyttääminen.

    • Anonyymi

      Ähtärin väkiluku on ollut korkeimmillaan v. 1950, noin 8500 henkeä, nyt noin 5700. Lasku alkoi siis jo ennen nettiaikaa, mutta pidothan paranevat koko ajan.

      • Anonyymi

        Jos Ähtäriin firmaa ajattelee perustaa tai simppelisti funtsii siirtää asuinpaikkansa sinne, niin luultavasti jossain vaiheessa törmää tähän palstaan. Taustoja tuntematon ulkopaikkakuntalainen kavahtaa ja hakeutuu muualle kuin "hullujen kylään". Tämä on päivystävän palstanpitäjän lahja kuntalaisille ja nuorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Ähtäriin firmaa ajattelee perustaa tai simppelisti funtsii siirtää asuinpaikkansa sinne, niin luultavasti jossain vaiheessa törmää tähän palstaan. Taustoja tuntematon ulkopaikkakuntalainen kavahtaa ja hakeutuu muualle kuin "hullujen kylään". Tämä on päivystävän palstanpitäjän lahja kuntalaisille ja nuorille.

        Nuoret ja firmojen perustajat eivät tällaisia sivustoja lue. Kuitenkin jos leikitään sillä ajatuksella, että tällä olisi merkitystä, vastalääke olisi halpa ja yksinkertainen. Avoin tiedottaminen, ihmisten kuuntelu ja keskusteleminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoret ja firmojen perustajat eivät tällaisia sivustoja lue. Kuitenkin jos leikitään sillä ajatuksella, että tällä olisi merkitystä, vastalääke olisi halpa ja yksinkertainen. Avoin tiedottaminen, ihmisten kuuntelu ja keskusteleminen.

        Oikeasti ajattelet että palstan änkyrälle on oleellista tiedotus ja keskustelut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti ajattelet että palstan änkyrälle on oleellista tiedotus ja keskustelut?

        Kyllä. Some olisi hyvä lisäväline.

        Ilkka 16.9.2019 :

        "Kuntien somettavat johtajat yltävät lähelle asukkaita. Sosiaalisessa mediassa aktivoituneet kuntien ja kaupunkien johtajat ovat parhaimmillaan kelpoja esimerkkejä hyvästä heittäytymisestä ihmisten pariin. Jos siinä työssä välttää ylilyönnit ja hoitaa homman niin sanotusti kotiin, se lähentää kuntapäättäjiä ja kuntalaisia isoin harppauksin. Mitäpä olemmekaan kuntalaisina enemmän kaivanneet kuin johtajien tavoittamista?"


    • Anonyymi

      Ennusteen mukaan ähtäriläisiä olisi kuitenkin yli neljä tuhatta. Ei siis hätäpäivää. Menotkin pienenevät kun asukasmäärä pienenee.

      • Anonyymi

        Eli mustat rinkulat silmien ympärillä? Sitähän se Ähtärin ilmapiiri teettää. Osuva slogan.


    • Anonyymi

      Päätäntä alatyylista diktatuuria,kuin Kiinassa.
      Palvelut siirretty maakuntamallilla pois.
      Lapset sairastuisi kun kukaan ei oireita ota vakavasti.
      Ei tällä panda paketilla tervejärkinen sinne muuta.
      Mediat pitää huolen,että tieto kulkee.
      Tapion jatkuva asioiden henkilöittäminen ja syyllisten nimeäminen päätöksiin joista vastuun kanto kuuluu itselle.Tulee tullakin ilmi.

    • Mikä teitä paikallisia vaivaa? Kävin uimahallissa ja pari setää väijyi lauteiden alla suu auki. Halusivat kuulemma hiki tippoja suuhun

      • Anonyymi

        eikös uimahalli ole suljettu ja rempassa?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      95
      932
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      877
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      293
      770
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      646
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      131
      568
    Aihe