inhoan lapsia ja nyt raskaana

ulla81

Inhoan lapsia yli kaiken...en voi sietää niitä räkänokkia. Hermot menee kaupoissa ja yleisillä paikoilla kun niitä joutuu pakosta kuuntelemaan. Ajattelin aina etten lapsia hanki mutta nyt on niin käynyt että varmaakin varmempi ehkäisy on pettänyt..olen siis raskaana. Rv on jotain 7.
Huhhuh...vaikea on tilanne. En koskaan kuvitellut joutuvani kokemaan tällaista. Mielialat hyppii taivaasta maan pimeimpään uumeniin. En oikein tiedä mitä pitäisi tehdä...toisaalta en ole abortin suuri kannattaja mutta kyllä pistää tässä tilanteessa miettimään sitäkin vaihtoehtoa. Tiedän etten voi tarjota lapselle milläänlailla rakastavaa vanhempaa ja mielestäni hän sen ansaitsee.

Onpa kyllä vaikeeta. Olen tuominnut abortin tähän mennessä sillä olen ollut sitä mieltä että "turhia" abortteja tapahtuu ihan liikaa. Jos raskauden tosissaan haluaa estää niin sen voi estää...mutta ei näköjään pidä paikkaansa. Joten onhan tämä vaikeeta...kertokaa kokemuksia puolin ja toisin, kasvaako se äidinrakkaus todellakin ajanmyötä? Itse olen niin lapsivastainen että en oikein tiedä onko se kohdallani edes mahdollista. Mutta toisaalta aborttikin tuntuu väärältä vaihtoehdolta...emmie tiä, hirveän vaikeeta. Olisi kiva kuulla ihmisten kokemuksia...niin niiltä jotka ovat lapsen päättäneet tehdä kuin myös niiltä jotka ovat päätyneet aborttiin. Oliko se oikea ratkaisu? Miten elämä on jatkunut...kertokaa, olisi ihana kuulla!

29

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipide

      Itse olen aina inhonnut muiden kakaroita, mutta omia lapsia olen aina halunnut. Ne on kuitenkin ihan eri asia kun muiden kakarat. Voithan antaa lapsesi adoptoitavaksi jos et haluakkaan pitää lasta. Sulla on 8 viikkoa aikaa miettiä sitä ja myöhemminkin se on mahdollista...

    • Keskustele jonkun asiantunt...

      Nykyään ajatellaan ettei ole muita vaihtoehtoja kuin joko pitää lapsi tai tehdä abortti. Mutta onhan olemassa vielä kolmaskin vaihtoehto: synnyttää lapsi ja antaa se synnytyksen jälkeen adoptioon. Suomessa on paljon lapsettomia pariskuntia, jotka olisivat erittäin onnellisia saadessaan adoptiolapsen ja vielä aivan vauvaikäisen.

      Toisaalta jos annat raskauden jatkua ja synnytät lapsen, mielesi ja ajatuksesi lapsista saattaa muuttua aivan päinvastaiseen suuntaan.

      Olisi ihan hyvä vaihtoehto antaa raskauden edetä ja synnyttää lapsi ja miettiä asiaa sitten uudelleen. Ellei sitten tuo raskausaika tai synnyttäminen ole sinulle jotenkin vastenmielistä.

      Ja voithan kysyä vielä isäehdokkaan mielipidettä asiaan?

      • aida

        On todella olemassa paljonkin naisia, jotka eivät pidä muiden lapsista, mutta omistaan kyllä.
        Oma äitini esim. on monta kertaa sanonut, ettei välitä muiden kakaroista, mutta omiaan kyllä rakastaa.


      • Tuire

        Kuullostaa siltä, että fiksuinta olisi valita abortti tai adobtio. Sillä on vähän turhan epäreilua pelata uhkapeliä lapsen tulevaisuudella. Kun voi hyvinkin käydä niin, ettei sitä äidin rakkautta tupsahda esiin mistään kivenkolosta.
        Se on ihan ok homma. Eivät kaikki ihmiset sovi samaan muottiin. Eikä pidäkään. Siitä ei seuraa mitään hyvää jos yrittää väkisin.


    • inhoan

      myös lapsia yli kaiken. Nyt on kuitenkin jo toinen lapsi tulossa. Molemmat vahinkoja. En tehnyt aborttia, koska en sitä hyväksy, mutta mietin tosissani, voinko synnyttää ensimmäistäni, kun raskauteni havaitsin. Toisen kohdalla jo tiedän, että oma lapsi on ihana ja vauvaa on jopa kiva hoitaa.

      No, edelleenkään en käy lapseni kanssa leikkipuistoissa, koska en siedä katsella toisten riehuvia ja huonosti käyttäytyviä kakaroita. Minulla ei ole juurikaan ystävinäni lasten omistajia, sillä en jaksa katsella toisten lapsia. Koskaan en kutsu lapsiperheitä meille, enkä koskaan vieraile lapsiperheissä. Mä inhoan lapsia. Mutta oma lapsi on aivan ihana. Ja ihan varmasti toinenkin on, kunhan syntyy.

      • rillipää

        opetat sitten kakarasi sosiaalisiksi ja toisten kanssa hyvin toimeen tuleviksi, miten?
        Kiellät niiltä toisten lasten seuran, olet pimeä.
        Miksi yleensä lisäännyt, anna lapsesi sellaisille, jotka osaavat olla vanhempia.


      • on muuten
        rillipää kirjoitti:

        opetat sitten kakarasi sosiaalisiksi ja toisten kanssa hyvin toimeen tuleviksi, miten?
        Kiellät niiltä toisten lasten seuran, olet pimeä.
        Miksi yleensä lisäännyt, anna lapsesi sellaisille, jotka osaavat olla vanhempia.

        päivisin päiväkodissa, jossa on ymmärtääkseni niitä toisten kauhukakaroita pilvin pimein. Hän myös leikkii nyt 6-vuotiaana pihalla naapureiden lasten kanssa (ilman minua) ja nähtävästi pärjäilee niiden kanssa varsin hyvin. Lisäksi hän viihtyy erittäin hyvin myös aikuisessa seurassa (luulisin, että lapset yleensäkin), muun muassa päiväkodissa on häntä kehuttu poikkeuksellisen sosiaaliseksi.

        Kuten jo edellä mainitsin, en tarkoituksella ole lisääntynytkään. En vain vahingon sattuessa ole viitsinyt lapsiani tappaakaan. En usko, että kukaan on lapselleni parempi vanhempi kuin minä. Ja olen aivan vakuuttunut, että pystyn kasvattamaan niistä onnellisia ja tasapainoisia, sosiaalisia ihmisiä.


    • klipsit

      Hae klipsit äläkä ulise siellä. Häpeä puheitasi. Hanki se abortti lapsesi vuoksi, ei hän TUOLLAISTA äitiä tarvitse. YMMÄRSITKÖ! ja anna se toinenkin lapsi pois, vie turvakotiin. Kaikkea sitä kuuleekin. Yök sinua...Yök.

      • ymmällään...

        Klipsejä ei taida saada vasta kuin 30-vuotiaana...

        Ja muutenkin, loppujen lopuksi aika asialliseen sävyyn tämä aloittaja kysyi kokemuksia asiasta...ei teidän moraalisaarnojanne. Ja mistä toisesta lapsesta oikein puhut?!? Minä ainakin sain sellaisen käsityksen tekstistä ettei tällä naisella ole muita lapsia...nyt vasta ehkäisyn pettämisen jälkeen on tullut raskaaksi ja kyselee kokemuksia muilta samaa kokeneilta! Yritäppäs nyt vähän hyväksyä erilaisia ihmisiä äläkä moralisoi koska et tapauksesta juuri mitään tiedä...


      • oikein!
        ymmällään... kirjoitti:

        Klipsejä ei taida saada vasta kuin 30-vuotiaana...

        Ja muutenkin, loppujen lopuksi aika asialliseen sävyyn tämä aloittaja kysyi kokemuksia asiasta...ei teidän moraalisaarnojanne. Ja mistä toisesta lapsesta oikein puhut?!? Minä ainakin sain sellaisen käsityksen tekstistä ettei tällä naisella ole muita lapsia...nyt vasta ehkäisyn pettämisen jälkeen on tullut raskaaksi ja kyselee kokemuksia muilta samaa kokeneilta! Yritäppäs nyt vähän hyväksyä erilaisia ihmisiä äläkä moralisoi koska et tapauksesta juuri mitään tiedä...

        Ihmisillä on oikeus tykätä lapsista tai olla tykkäämättä. Samoin kuin voi tykätä vaikka autoista tai sitten ei.

        Ja itse olen 34 ja mulla on kolme lasta, mutta lääkäri kieltäytyi sterilisaatiosta. Sitä ei saa lain mukaan kuulemma tehdä alle 3-kymppiselle ilman pätevää perustetta, mutta ikä ei kuitenkaan automaattisesti velvoita lääkäreitä sitä tekemään.


      • Nissa
        oikein! kirjoitti:

        Ihmisillä on oikeus tykätä lapsista tai olla tykkäämättä. Samoin kuin voi tykätä vaikka autoista tai sitten ei.

        Ja itse olen 34 ja mulla on kolme lasta, mutta lääkäri kieltäytyi sterilisaatiosta. Sitä ei saa lain mukaan kuulemma tehdä alle 3-kymppiselle ilman pätevää perustetta, mutta ikä ei kuitenkaan automaattisesti velvoita lääkäreitä sitä tekemään.

        toiselle lääkärille.


    • lapsi

      ja anna adoptoitavaksi perheeseen, joka haluaa lapsen. Kannnat vastuusi ja lapsesi saa toivottavasti hyvän kasvuympäristön. Ei silti helppo päätös.

      • siirtäkö

        inhoanne lapsiin.
        Olette kuvottavaa porukkaa, oikein ällöttää,että
        tollaisia ihmisiä on oikeasti olemassa.
        Ja miksi tehdä sitten lapsia?
        Mitä annettavaa voi olla tolla järjellä
        varustetulla äidillä?
        Pysykää toisiaan kaukana lapsiperheistä ja myös
        miehistä.


    • ..........

      Jos mies haluaa pitää lapsen, niin miksei hän voisi kasvattaa lapsen kokonaan, jos et itse lapsen synnyttyäkään "opi" rakastamaan lasta??

    • Samoja miettinyt...

      Minulle abortti ei vain ollut mikään pois suljettu vaihtoehto, mutta iän puolesta päädyin toiseen. Kyllä niitä ainakin itselläni jotain tunteita heräsi, kaikki ei todella ole positiivisia. Enimmäkseen vähän kaivelee, kun sanottiin, että ei niin suurta rakkautta maailmasta löydy kuin mitä tunnet lasta kohtaan, niin missä se on? Ennakkopaineet luotiin niin suuret, nyt on vähän pettynyt, kun esimerkiksi ensimmäiset miehekkään hajuiset vaipassa, eivät saaneet minua huokumaan ihastuksesta. Lasta rakastaa, aivan kuten kaikkia läheisiään varmaankin aivan luonnostaan, tietenkään en voi sanoa onko sekään mitenkään yleispätevää, minulle kävi näin. Niitä suuria tunteita ei välttämättä synny, sen voin varmana kertoa omasta kokemuksesta. Toisaalta, vaikka lapsista en yleensä pidäkään, en todella vihaakaan omaa lastani (päin vastoin), kuten en vihaa (koskaan ole vihannut) kaikkia muitakaan lapsia, joitakin ärsytyksiä kyllä. Mutta eipä tämä ole ollut mitään onnen ilotulitusten räiskettäkään. Lapsi rajoittaa tietenkin elämää, se saattaa lisätä katkeruutta. Toivottavasti lapsen isä on kuvioissa ja muuten perhe suhteet ok, niin ei tarvitse luopua esimerkiksi harrastuksistasi. Itse en pidä pahana pitää lasta hoidossa, haukkukaa vaan. Aviopuolisollani ja minulla molemmilla harrastuksia noin kahtena iltana viikossa, yksi ilta samaanaikaa, jolloin ilman omantunnon tuskia poika on isovanhemmilla. Kuten myös muulloinkin, sillä teemme avioparin juttuja, teattereita jne. aivan kuten ennenkin. Lisäksi koiraharrastus vie minut usein viikonloppuisin yöreissulekin kilpailuihin. Pää leviäisi ilman tätä muuta elämää, en ole vain äiti, ehkä siksi sopimaton äidiksi, että lapsi ei ole edelleenkään se tärkein juttu elämässä. Vaan se on tärkeä juttu kaikkien muiden minun tärkeiden juttujeni rinnalla, näiden meidän molempien juttujen yhteensovittaminen onnistuu meillä ja elämämme on onnellista ja melko samanlaista kuin ennenkin, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Kannattaa miettiä tarkkaan, mutta uskon, että valintasi on jo selvä, jos et ole aborttia koskaan vaihtoehtona pitänyt. Vaikka et ole lapsirakas ja vaikka ne tunteet eivät syntyisikään raskauden myötä, elämä onnistuu silti. Itselleni uskon vahvempia tunteita kehittyvän kunhan voin tehdä näitä omia juttujani pojan kanssa, tällähetkellä hän on minulle niinkuin ihan toisesta maailmasta. Meillä ei ole samoja intressejä juurikaan, sillä en ole sellainen lapsirakas, jolle pelkkä lapsen olemassa olo tuottaa mielihyvää. Mutta kunhan on vanhempi ja voin ottaa mukaan juttuihini, tunteet varmasti vahvistuvat, kun jaamme jotain yhteistä. Näinhän olen miehenikin valinnut, tunteet vahvistuneet, sitä mukaan mitä enempi jaamme yhteistä. Onnea odotukseen!

    • kukka

      tee abortti siinä mun neuvo, sä pääset abortista yli vaikka se vaikeaa tulee olemaankin, kuitenkin jossain vaiheessa pääset jaloilleen ja pystyt jatkamaan normaalia elämää. Mikäli annat lapsen adoptoitavaksi tulet aina miettimään minkä näköinen lapsi on ja mitä se tekee ja tulet aina olemaan tietoinen että sulla on lapsi jossain joka kasvaa päivä päivältä...jne. siitä tunteesta et tule pääsemään.Sun ei tarvitse ryhtyä siihen mihin et halua eli äidiksi jos et sitä halua...

      • Anonyymi

        Että silleen... taas näemmä r.unkutellaan poistoon kaikki suosijat.rollille epämieluisa XD

        "tulet aina miettimään minkä näköinen lapsi on ja mitä se tekee ja tulet aina olemaan tietoinen että sulla on lapsi jossain joka kasvaa päivä päivältä...jne. siitä tunteesta et tule pääsemään."

        Ja näitä ei sitten varmaan tule miettimään "yhtään" jos tappaa lapsen abortilla, minkä näköinen oliSI ollut, mitä oliSI tehnyt elämässään, missä nyt oliSI jne...?? Lisänä vielä monet traumatisoiva syyllisyys ym. piinaavat mielenterveysongelmat moninkertaisesta itsemurhariskistä lähtien. Harva siitä suosta pääsee enää koskaan normaaliin elämään. Silloin kun teko on peruuttamaton eikä lasta voi esim. koskaan myöhemmin enää tavata, tutustua ja selvittää asioita hänen kanssaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että silleen... taas näemmä r.unkutellaan poistoon kaikki suosijat.rollille epämieluisa XD

        "tulet aina miettimään minkä näköinen lapsi on ja mitä se tekee ja tulet aina olemaan tietoinen että sulla on lapsi jossain joka kasvaa päivä päivältä...jne. siitä tunteesta et tule pääsemään."

        Ja näitä ei sitten varmaan tule miettimään "yhtään" jos tappaa lapsen abortilla, minkä näköinen oliSI ollut, mitä oliSI tehnyt elämässään, missä nyt oliSI jne...?? Lisänä vielä monet traumatisoiva syyllisyys ym. piinaavat mielenterveysongelmat moninkertaisesta itsemurhariskistä lähtien. Harva siitä suosta pääsee enää koskaan normaaliin elämään. Silloin kun teko on peruuttamaton eikä lasta voi esim. koskaan myöhemmin enää tavata, tutustua ja selvittää asioita hänen kanssaan.

        Miksi jonkun alkion kanssa pitäisi "selvittää" asioita. Mitä ihmeen asioita. Jos raskaus keskeytyy tai keskeytetään ei siinä ole mitään selvitettävää jonkun kudoksen kanssa josta ei mitään tule kuitenkaan. 50 prosenttia alkaneesta raskauksista menee kesken muutenkin eli turhaa draamaa tommonen... Ajatella jos joku miettis että pitää "selvittää"asioita hedelmöitysklinikan säilöalkioiden kans jotain. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jonkun alkion kanssa pitäisi "selvittää" asioita. Mitä ihmeen asioita. Jos raskaus keskeytyy tai keskeytetään ei siinä ole mitään selvitettävää jonkun kudoksen kanssa josta ei mitään tule kuitenkaan. 50 prosenttia alkaneesta raskauksista menee kesken muutenkin eli turhaa draamaa tommonen... Ajatella jos joku miettis että pitää "selvittää"asioita hedelmöitysklinikan säilöalkioiden kans jotain. 😄

        Taas piti suosijatrollin tulla viisastelemaan joutavia. Missä sanottiinkaan että lapsen kanssa selvitellään silloin jotain kun on vielä mahasssa? No tietenkään ei uskalleta nähdä että sen "kudoksen" kanssa voisi tosiaan selvitellä asioita vuosien päästä, jos siis annettaisiin jatkaa elämää..

        "50 prosenttia alkaneesta raskauksista menee kesken muutenkin eli turhaa draamaa tommone"

        Ihan turhaa vähättelyä tommonen koska tällaiset luvut ei koske enää likikään niitä viikkoja joilla abortteja vasta tehdään, jolloin se keskenmenon mahdollisuus onkin näivettynyt 2%iin. Mutta pitäähän sitä takertua epätodennäköisimpäänkin toivoon siitä ettei nyt olisikaan lopettanut jonkun elämää joka muuten olisi jatkunut vuosikymmeniä..


    • Anonyymi

      Oisko ollu syytä hoitaa ehkäisy kuntoon se on nyt myöhäistä. Abortti mahdollisimman pian jos siihen päätyy. Lapsen synnyttäminen ja sitte pois antaminen on järkyttävää. (läheltä asian nähnyt) lapsen pitäminen itsellä on varmasti parempi vaihtoehto. Äitiyteen kasvaa ja oma lapsi on oma. Toisten lapset on aina eri juttu. Ei lapsen kanssa eläminen olipa parisuhteessa tai ei ole mitään rakettitiedettä. Hyvin yksinkertainen asia. Hoida hyväksy rakasta kasvata siinä se

      • Anonyymi

        Ehkä tämä aloituksen tilanne on jo ratkaistu melkein 20 vuotta sitten..


      • Anonyymi

        20 vuoden jälkeen tulee joku hurskastelemaan tuntemattomalle että olisit käyttänyt ehkäisyä. 🙄Olisit tehnyt sitä ja tätä. Sanotaan turhaksi jälkiviisaudeksi kun vielä tietää että ehkäisy pettääkin, edes sterilisaatio ei ole varma. Mies se ruikkii mällinsä eli miehille antakaa mielummin viesti että pitää muna housuissaan ettei naiset joudu tommosen vähä- älyisen jälkihurskastelun uhriksi.

        Se nyt on ainakin tosiasia että jos ei halua lasta niin raskautta ei tarvitse jatkaa. Niin yksinkertainen asia kuin mikä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä tämä aloituksen tilanne on jo ratkaistu melkein 20 vuotta sitten..

        Niinpä samaa mietin että eikö joku jälkihurskastelija ymmärrä että hänen mielipiteensä on arvoton kun jonkun tilanne on ollut 20 v sitten ja se on aikanaan hoidettu.


      • Anonyymi

        "Oisko ollu syytä hoitaa ehkäisy kuntoon se on nyt myöhäistä. "

        Olisko ollu syytä jättää kommentoimatta 20 vuotta sitten tapahtuneeseen asiaan, se on ny myöhäistä.


    • Anonyymi

      Jos ei tykkää lapsista hankkikaa ehkäisy tai sitten sterilisaatio ei tuu lapsia eikä tartte arpoo haluuko sen vai ei

      • Anonyymi

        Sterilisaatio voi pettää, monta tapausta vuosittain.


    • Anonyymi

      joo abortti vaa....kiva ku joku muukin inhoo skidei..... ne on ihan turhii...

      • Anonyymi

        Meinaat siis että jos aloituksen lapsi onkin saanut jatkaa elämäänsä tulee se jälkiabortoida lähes 20 vuoden jälkeen?


    • Anonyymi

      Oletpas tumpelo jos nyt olet tiineenä . Katastrofin alku yhteiskunnalle .

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe