Onko sähkösänky hyvä

Onkos teillä jollain hankittuna ja käytössä sähkösänky. Itse olen jo jonkin aikaa miettinyt sellaisen hankintaa. Mitkä ovat edut ja haitat?

62

1612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähkötuolikin voisi olla hyvä.

      • No harkitse einä vaan sellaista :).


      • siilivain kirjoitti:

        No harkitse einä vaan sellaista :).

        siis sinä


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        siis sinä

        Harkitsen ja sähköpyörää myös, entä sähkösukset, onkohan sellaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Harkitsen ja sähköpyörää myös, entä sähkösukset, onkohan sellaisia.

        Sähkösuksia vosin minäkin harkita.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Sähkösuksia vosin minäkin harkita.

        Olen istunut sähkötuolissa. Mutta Donald armahti ennen töpseliä.
        Siitä riehaantuneena aion hankkia sähkökävelysauvat jotka pomppivat vierelläni kun kävelen.
        Niin paha en ole että kallistuisin sähkösänkyyn. Kyllä kaksi tyynyä päädyssä ajaa saman asian, ylävartalo koholle esimerkiksi läppärillä läpyttäessä tai lukiessa.


    • Anonyymi

      Not.

      Miettinyt tosin jo pitemmän aikaa sellaisen hankkimista, Mulla kai omanlaiseni nukkuma-asento. jotenkin puoli-istuva, Sitä sitten on kaikenlaisia tyynyviritelmiä ja paras asento löytyy sohvalta. Normipatjat ei oikein toimi.

      Moottorisänkyjä saa halvalla käytettynä, patjaan kandee satsata. Ei net sängyt välttämättä ole kovin kalliita uutenakaan, mitä joskus tutkaillut.

      Vanhemmiten alkaa kuitenkin ilmaantuu kolotuksia ja jalat bragaa jo nyt. Moottorisänky voi olla oikein tarpeellinenkin aikanaan.

      Olin muuten nuorena duunissa pajassa, jossa tehtiin sairaalakalusteita, myös moottorisänkyjä. Yhdellä duunikamulla oli sellainen himassa, kehui kovin. Sitä en tiedä, oliko ostanut henkilökunta-alella, vaiko pöllinyt osa kerrallaan.

      =DW=

      • Ok. Varsinkin lentsu-aikana tuntuu kivemmalta nukkua niin että pääpuoli on kohoasennossa.
        Ite en käytettyä osta. Kyttään alennuksia ja ostan sitten. Petari näkyy monessakin olevan ostettavissa eri hintaan.


    • Anonyymi

      Mulla ollu sähkösänky ainakin 10 vuotta, saa kätevästi istuma-asentoon kun katsoo TV:ä, kun napista painaa on jo nukkuma-asennossa hetken kuluttua unten mailla, napista painaen istumassa,

      • Anonyymi

        Osuuko yöllä sormet vahingossa nappiin niin että ponnahdat kesken unien istuma-asentoon.


      • Onko sulla langaton kapula?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Osuuko yöllä sormet vahingossa nappiin niin että ponnahdat kesken unien istuma-asentoon.

        Ei kait sinä vissiin mitään heittoistuinta liene :D


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ei kait sinä vissiin mitään heittoistuinta liene :D

        Heittoistuin olisi hyvä. Se kun lennättäs petistä keittiiöön ja sieltä taas telkun luo. Sellainen pitäisi patentoida ikääntyville halpaversiona. Sen voisi laittaa vyötärölle kiinni. Ja liikkua paikasta toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heittoistuin olisi hyvä. Se kun lennättäs petistä keittiiöön ja sieltä taas telkun luo. Sellainen pitäisi patentoida ikääntyville halpaversiona. Sen voisi laittaa vyötärölle kiinni. Ja liikkua paikasta toiseen.

        Kyllä mikrosiru otsaan olisi parempi vaihtoehto, kaukosäätimestä etsii asennot valvoo-puolinukuksissa-koomassa-nukkuu-herää (esimerkiksi 5 - 10 tunnin kuluttua).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mikrosiru otsaan olisi parempi vaihtoehto, kaukosäätimestä etsii asennot valvoo-puolinukuksissa-koomassa-nukkuu-herää (esimerkiksi 5 - 10 tunnin kuluttua).

        Haha, odotan myös aikaa jolloin ihmisen kaikki elintoiminnot muuttuvat digitaalisiksi. Silloin kuollessa olisi mahdollisuus siirtyä bittiavaruuteen virtuaaliolennoksi.


    • Anonyymi

      Kotona ei ole, mutta kuten tuossa joku jo totesikin, sairaalasängyt ovat varsin mukavia.

    • Anonyymi

      Ikean sähköheteka ja sen mukana kylkiäisenä tullut sähkötuoli ovat hyvin pelittäneet, ainakin tähän saakka. Hyvin kompakti yhdistelmä, jota suosittelen kaikille niska- ja selkävaivaisille.

      • Anonyymi

        Voiko sähkösänkyyn tulla oikosulku, kun niihin sähkötyynyihinkinmvoi tulla.
        Tutulla lehahti.
        Entä, jos se jumittaa? Hot-Dog?

        Beng


      • Anonyymi

        Yleensä niska-ja selkävaivat loppuvat heti, kun istutetaan potilas sähkötuoliin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko sähkösänkyyn tulla oikosulku, kun niihin sähkötyynyihinkinmvoi tulla.
        Tutulla lehahti.
        Entä, jos se jumittaa? Hot-Dog?

        Beng

        Nukkuma huoneessa ei ole syytä olla mitään sähköistä lukulamppua lukuunottamatta, ei edes latureita; laturin, akun, puhelimen alkaessa kärytä, voi tulla nukkuessa viimeinen lataus. Laitteet pois virrasta. Monet hölmöt lataa puhelimiaankin sängyn vieressä yön yli.
        Itsellä on lämmin keltasävyinen led valo ja läppäri akku käytöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä niska-ja selkävaivat loppuvat heti, kun istutetaan potilas sähkötuoliin...

        ... ja masennus loppuu. Sähkösänky kuulostaa yhtä pelottavalle, vaikka moottorisänkynä myyvätkin. En aio hankkia, minulle riittää leveä jenkkisänky


    • Jos on selkä-ym.ta nivelvaivoja Jenssen on silloin paras. on varmaan hintavinkin.
      On se hyvä, kun siinä on hierontakin, ja asentoja vaikka minkälaisia.
      Hyvällä petauspatjalla voi korjata huonommankin sängyn, se kannattaa ostaa kalleimmasta päästä.

    • Anonyymi

      Alkaa olla ikää jo, eikä mikään takaa inko-vaivojen poissaoloa. Jotenkin sähkö ja nesteet ovat iskostuneet selkäytimeeni hengenvaarallisena yhdistelmänä. Mutta jos joku parantuu masennuksestaan sähkösängyn avulla, niin senkun.

      • Sähkösängyt ovat ihan yleisessä käytössä niin sairaaloissa kuin hoivakodeissakin. Erikoinen yhdistelmä sähkösänky ja masennus. Mistäs tuo tuli mieleen?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Sähkösängyt ovat ihan yleisessä käytössä niin sairaaloissa kuin hoivakodeissakin. Erikoinen yhdistelmä sähkösänky ja masennus. Mistäs tuo tuli mieleen?

        Ovat vai?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat vai?

        No ovat.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Sähkösängyt ovat ihan yleisessä käytössä niin sairaaloissa kuin hoivakodeissakin. Erikoinen yhdistelmä sähkösänky ja masennus. Mistäs tuo tuli mieleen?

        Huomaamattomat sähköaallot ja pulssit aiheuttavat sekavuutta, houreita, masennusta ja mielisairautta. Kysy vaikka niuvanniemen potilailta.


      • siilivain kirjoitti:

        Sähkösängyt ovat ihan yleisessä käytössä niin sairaaloissa kuin hoivakodeissakin. Erikoinen yhdistelmä sähkösänky ja masennus. Mistäs tuo tuli mieleen?

        No kummassas sinä olet?
        Joko niin kehnossa kunnossa, että pitää olla laitossänky kotonaan, nuori ihminen?


      • Tellukka kirjoitti:

        No kummassas sinä olet?
        Joko niin kehnossa kunnossa, että pitää olla laitossänky kotonaan, nuori ihminen?

        No en minä aattele sähkösänkyä pelkästään laitossänkynä. Ajatus siitä että päädyn korkeutta voi säätää tarpeen mukaan kiehtoo.


    • Anonyymi

      1eero
      On ollu jo pitkään, päivät melkein asun siinä jollei kiireempää.
      Saa ittesä mukavaan asentoon, vieressä iso matala tarjoilupöytä kaikkine herkkuineen jossa hiiri hiiirimaton päällä ja langaton näppäin. puolentoista metrin päässä 4K 43" älytelevisio näyttönä.

      • Moi. Mitäpä sitä viihdytykseen muuta tarttee😁


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Moi. Mitäpä sitä viihdytykseen muuta tarttee😁

        1eero
        Joo patjan vaihdan josssan vaiheessa, jotenkin kimmoisuus hävinny mut vielä mennee.
        jos on ostamassa ei kannata ostaa liian kapeaa.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Moi. Mitäpä sitä viihdytykseen muuta tarttee😁

        Minulla on nukahtamisvaikeuksien vuoksi elektroniikka eri huoneessa. Tulee mukavasti liikuntaakin, kun keskittäminen sänkyyn on poissa. Eri asia olisi, jos olisin sänkypotilas, haluiaisin toki, että kaikki vaan käden ulottuville.


      • Anonyymi

        Oletko laitoksessa :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        1eero
        Joo patjan vaihdan josssan vaiheessa, jotenkin kimmoisuus hävinny mut vielä mennee.
        jos on ostamassa ei kannata ostaa liian kapeaa.

        Aattelin 90-sentistä. 120 senttinen liian leveä.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Aattelin 90-sentistä. 120 senttinen liian leveä.

        90 cm mulla, ei haittaisi vaikka 120 cm


      • Anonyymi kirjoitti:

        90 cm mulla, ei haittaisi vaikka 120 cm

        Juu 120cm ois hyvä mut mulla tila tulee vastaan


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Juu 120cm ois hyvä mut mulla tila tulee vastaan

        Eli puoliso on jo ulkoistettu muihin kamareihin? Huonoa parisuhdejohtamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli puoliso on jo ulkoistettu muihin kamareihin? Huonoa parisuhdejohtamista.

        Ehhehe. Huvittavaa tuo sun luuloihis perustuva johtopäätöksen teko😄.
        Toisaalta ei kai parisuhteen hoito ole sängyn paikasta kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli puoliso on jo ulkoistettu muihin kamareihin? Huonoa parisuhdejohtamista.

        Ei sillä ukkoa ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sillä ukkoa ole.

        Ai mulla vai. Kyllä mulla ihan vihitty mies tässä samassa huushollissa pyörii. Mut meillä on neljä makkaria joten ei välttämättä tarvitse nukkua samassa huoneessa. Vuorokausirytmi erilainen ja toisella vielä vuorotyö. Mikäs sen mukavampaa kuin mennä ommaan makkariin nukkumaan. Tosin ihan vielä ei olla menty.


    • Anonyymi

      En laitoksessa, syksystä kevääseen paljon kotona, kuntopyörä ja soutulaite ettei jäykisty, aika vähän ulkoilua

      1eero

      • siilivain

        Ekkö nää tykkää ulkoilla?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ekkö nää tykkää ulkoilla?

        1eero

        Nykyään enemmän mitä viime talvena jolloin oli puhti pois, viime syksystä asti on tutkittu vähän jokapaikka, viikon päästä tutkitaan onko ahtautuma jos sieltä löytyisi syy. parissa vuodessa on tullu lopahdus
        Psoriakseen löytyi keväällä lopulta lääkitys, piti monta lääkettä ensin kokeilla mut nyt on hyvä toivottovasti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        1eero

        Nykyään enemmän mitä viime talvena jolloin oli puhti pois, viime syksystä asti on tutkittu vähän jokapaikka, viikon päästä tutkitaan onko ahtautuma jos sieltä löytyisi syy. parissa vuodessa on tullu lopahdus
        Psoriakseen löytyi keväällä lopulta lääkitys, piti monta lääkettä ensin kokeilla mut nyt on hyvä toivottovasti.

        Ahtauma pumpussa vai keuhkoissa?


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Ahtauma pumpussa vai keuhkoissa?

        Todennäköisesti keuhkot tutkitaan ensin, sisko odottaa pallolaajennus leikkausta Kuopioon, häntäkin tutkittiin pitkään ennenkuin selvisi.
        Kyllä näin pärjään hissukseen, kuntolaiteilla jonkinlaista kuntoa

        1eero


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti keuhkot tutkitaan ensin, sisko odottaa pallolaajennus leikkausta Kuopioon, häntäkin tutkittiin pitkään ennenkuin selvisi.
        Kyllä näin pärjään hissukseen, kuntolaiteilla jonkinlaista kuntoa

        1eero

        Hyvä että tutkitaan. Liikuntaa sen mukaan mikä tuntuu hyvältä.


    • Anonyymi

      Se on hyvä!
      Loukkasin selkäni 18-vuotta sitten ja joka yö heräilin selkäkipuun. Piti nousta kävelemään välillä useitakin kertoja yössä. 10 vuotta sitten hommasin moottorisängyn ja rupesin nukkumaan niin, että jalkopää on koholla. Nostan sen aina niin korkealle kuin se nousee. Ei ole kertaakaan sen jälkeen tarvinnut selkäkipuun herätä.

    • On olemassa myös sellaisia sänkyjä, joiden jalka- ja/tai pääpuolen voi nostaa pienin portain ylempään asentoon ja laskea käsin takaisin alas. Myös kaappisängyissä on sellaisia malleja.
      Ellei halua sähköistettyä mallia, löytyy myös vaihtoehtoja.

    • Kaikki sähköllä käyvä on hyvää ja suositeltavaa nykyisin.
      Ei muuta kuin hankkimaan lisää kaikenlaisia sähkövempaimia.

      Sammutetaan sitten tunniksi se energiansäästölamppu, kun on se Earth Hour, puhdistetaan omaatuntoamme ja tunnetaan olevamme oikein ympäristötietoisia.

      • Ei ihminen pärjää ilman sähköä.
        Toisaalta aiemmin oli sairaalasängytkin sellaisia kammalla väännettäviä.


      • Tellukka
        siilivain kirjoitti:

        Ei ihminen pärjää ilman sähköä.
        Toisaalta aiemmin oli sairaalasängytkin sellaisia kammalla väännettäviä.

        Mutta tarvitseeko sitä jokaiseen vempaimeen käyttää, mikä toimisi käsikäyttöisestikin aivan hyvin tai "kammalla" väännettynä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta tarvitseeko sitä jokaiseen vempaimeen käyttää, mikä toimisi käsikäyttöisestikin aivan hyvin tai "kammalla" väännettynä.

        Hoitajia on ajateltu näillä laitosten sähkösängyillä ja heidän selkiään. Toki myös potilasmukavuutta.


      • Anonyymi

        Totta. Sähkömiehet rulaa


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta tarvitseeko sitä jokaiseen vempaimeen käyttää, mikä toimisi käsikäyttöisestikin aivan hyvin tai "kammalla" väännettynä.

        Onkohan niitä nykyisin edes myynnissä käsikäyttöisinä?


    • Anonyymi

      Sähkösänky hyvä, sähkötuoli parempi !

    • Anonyymi

      Minulla on 90-senttinen Tempur moottorisänky ja olen ollut siihen tyytyväinen.
      Petauspatjan olen vaihtanut, kun alkuperäisestä petarista tuli littana.

      Sänky kannattaa sijoittaa niin, että sen alla olevan lattian voi helposti pitää puhtaana.
      Vuode on painava, joten sen siirtely on aika työlästä.

      kylmätotuus

      • Tempur on varmaan hyvä mutta myös hintava.


      • Anonyymi

        Taidat olla melko pieni ja lyhyt, kun 90 senttinen sänky on sopiva

        Onnittelen


    • Anonyymi

      90sm leveys hyvä, minulla oli 120 sm ja piti hivuttautua sängyn reunalle, ei ollu kivaa.

      • Mun nykyinenkin sänky on 90 cm leveä ja se on just sopiva. Vielä kun aluslakanat on sellaisia kirjekuorimalleja, joihin pujotetaan sijauspatja sisään, ei mene lakanat uusiksi.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Mun nykyinenkin sänky on 90 cm leveä ja se on just sopiva. Vielä kun aluslakanat on sellaisia kirjekuorimalleja, joihin pujotetaan sijauspatja sisään, ei mene lakanat uusiksi.

        Sähkösängyistä sivulle hieman.
        Onko uni koskaan herättänyt teitä viestillä?
        Tänään aamulla heräsinmsiihen, kun joku unessani sanoi, että nyt kannattaa herätä, kun televisiossa 'xxx trsqpah' haastattelu. Nimiä en muista, mutta sukunimessä oli konsonantteja ja yksi vokaali.
        No, kilttinä tyttönä heräsin, mutten avannut tv:ta.

        Beng
        Tämän takia kysyn, että oletteko nähneet erilaisia unia sähkösängyssä kuin ennen sitä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3013
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2354
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2102
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1933
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 163
      1234
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe