Pieni mikä-liekoira

Ei vihainen koskaan kellekään. Mutta toiset koirat ovat vastustamattomia. Jos itse on kiltti aina ei ymmärrä että vastapuoli- ehkäkaveri ei välttämättä ole. Koiralla on niin paljon kavereita että rupeaa olemaan itsestään selvyys että kaikki on.

Minulle asia on helppo kun on kyse noin. 12 kg koirasta. En vaan päästä.
Mutta miten muuten voisin sitä kouluttaa ettei se edes haluaisikaan. Se kyllä lienee mahdotonta.
Olen kuitenkin huomannut että tutut koirat eivät ole htä mieltäylentäviä kuin uudet tuttavuudet. Koirallani ei ole mitään väliä onko vastapuoli uros tai narttu, iso tai pieni.

Elefanttikin kävisi jos tarpeen olisi leikkikaveriksi.

2

<50

Vastaukset

• Hei, kaikista helpoin keino saada vähennettyä tuota innostusta on antaa sille paljon koiraseuraa ja muuta aktiviteettia. Ja kannattaa ottaa tavaksi ettei hihnassa päästä tapaamaan toisia koiria, ainoastaan vapaana koirapuistossa tai muualla. Tekisin myös paljon ohitusharjoituksia, siten että pyytää koiraa aluksi istumaan, sitten kontaktia ennen kuin se on ehtinyt kiinnostua toisesta koirasta. Pitää kontaktin ja kehuu/palkkaa koiraa aina kun se katsoo sinua, ja myöhemmin siirtyä siihen niin että menee liikkeessä ohi.

Vaatii kyllä paljon aikaa ja kärsivällisyyttä! Onko kontakti koiraan muuten hallussa? Vaikea opettaa koiraa kiinnittämään itseesi huomiota toisten koirien lähettyvillä jos se on vaikeaa jo helpommissakin tilanteissa.

• Joo millään lailla ei helppoa ole missään tilanteissa. Tulee luokse kun kutsun mutta kotonakin touhuaa omiaan enemmissä määrin. Mutta aina siellä missä olen itse. Siltikään se ei tyhmä ole.
      Esimerkki sellainen että kun näkee kaukana toisen koiran niin jää odottamaan. Kun sanon että ei kun nyt mennään niin tulee kyllä mutta haistelee ja pissaa pienin välimatkoin aina samalla vilkaisten taakse missä se tulijakoira on. Olisiko jo kohta kohdalla kun oikein venytän omaa menoani. Se tekee sen vastaavassa tilanteessa joka kerta ja luulee että minä en ymmärrä.
      Jos vieras koira kääntyykin pois kulkusuunnastamme, sitten tepsuttelee taass normaalisti. Eikä tartte pissatakaan viiden metrin välein.

Tämä on ensimmäinen pieni koira, aiemmin ollut saksanpaimenia. Niiden kanssa nämä asiat olivat helppoja eivätkä osanneet kieroillakaan niin kuin tämä pieni.

Vallottava se on ja kun ei ole vihainen kenellekään niin se ei niin paljo haittaa.
      Kieltämättä kyllä joskus ärsyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.