Tunnen hyvin erään Etelä-Suomen kaupungin korjaamopäälikön ja tämä kaupunki hankki työkäyttöön Foordeja muistaakseni 63 autoa. Siinä oli eri malleja. Pakettiautoja, pikkubusseja ja henkilöautoja. Saivat halvimman tarjouksen juuri Ford-maahantuojalta, mutta päätös oli susi, koska korjauskulut nousivat pilviin.
Monia autoja oli aina korjauksessa ja vikoja tuhottomasti.
Korjaamopäälikkö kertoi, että Toyota-maahantuoja oli antanut myös tarjouksen, joka oli kalliimpi, joten kaupunki ajatteli säästää tässä asiassa ja meni ojasta allikkoon.
Että näin
Kallis auto
10
185
Vastaukset
- Anonyymi
Hieno mielikuvitus ja hölmön mieli sinulla.
- Anonyymi
Ota asioista selvää. Esim. kaupungit ostavat eri autonvalmistajilta tietyn määrän autoja kaupungin käyttöön. Itse en tiedä, kuinka kauan toi sopimus on voimassa...luulisi kuitenkin vuosia.
Ford-edustus voi antaa joissakin kaupungeissa halvimman tarjouksen esim. vaikkapa 30 autosta, mutta pitkällä aikavälillä tämä hankita tulee kalliimmaksi, koska autojen jatkuvat korjaukset maksavat.
Eikä tämä ole fiktiota. Ko. autot ovat niin kuuluisia moninaisista vioistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota asioista selvää. Esim. kaupungit ostavat eri autonvalmistajilta tietyn määrän autoja kaupungin käyttöön. Itse en tiedä, kuinka kauan toi sopimus on voimassa...luulisi kuitenkin vuosia.
Ford-edustus voi antaa joissakin kaupungeissa halvimman tarjouksen esim. vaikkapa 30 autosta, mutta pitkällä aikavälillä tämä hankita tulee kalliimmaksi, koska autojen jatkuvat korjaukset maksavat.
Eikä tämä ole fiktiota. Ko. autot ovat niin kuuluisia moninaisista vioistaan.No melkein uskon juttusi, keksi jotain vakuuttavaa edes joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No melkein uskon juttusi, keksi jotain vakuuttavaa edes joskus.
Meidän kaupungissa, jossa on noin 100 tuhat asukasta, kaupunki omistaa noin 150 autoa.
Tiedän tämän siitä, koska korjausmies sanoi, että vaihtavat syksyisin ja keväisin renkaat 150 autoon.
Jos joku tuan kokoinen kaupunki omistaa 150 Fordia , niin on aivan varmaan tuhottomat korjauslaskut.
Tuskin kuitenkaan kaikki autot ovat Foordeja, mutta täytyypä ottaa selvää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota asioista selvää. Esim. kaupungit ostavat eri autonvalmistajilta tietyn määrän autoja kaupungin käyttöön. Itse en tiedä, kuinka kauan toi sopimus on voimassa...luulisi kuitenkin vuosia.
Ford-edustus voi antaa joissakin kaupungeissa halvimman tarjouksen esim. vaikkapa 30 autosta, mutta pitkällä aikavälillä tämä hankita tulee kalliimmaksi, koska autojen jatkuvat korjaukset maksavat.
Eikä tämä ole fiktiota. Ko. autot ovat niin kuuluisia moninaisista vioistaan.Tunnen saman kaverin! Hän on hyvä vedättämään tietyntyyppisiä ihmisiä 😖
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän kaupungissa, jossa on noin 100 tuhat asukasta, kaupunki omistaa noin 150 autoa.
Tiedän tämän siitä, koska korjausmies sanoi, että vaihtavat syksyisin ja keväisin renkaat 150 autoon.
Jos joku tuan kokoinen kaupunki omistaa 150 Fordia , niin on aivan varmaan tuhottomat korjauslaskut.
Tuskin kuitenkaan kaikki autot ovat Foordeja, mutta täytyypä ottaa selvää.Niinpä, vaihtoi 600 rengasta niin siitä tulee laskemalla 150 autoa.
Pariisi on tilannut 500 vetyautoa Toyotalta taksikäyttöön. Ennestään 100 vetyautoa ollut koekäytössä. Riippumatta mikä merkki on paras, on ehkä aika kallistua tähän päivään ja hankkia seuraavaksi autoksi joku muu kuin bensa- tai dieselauto?
Enkä taatusti sano tätä ilmaston vuoksi vaan ihan teknologisista syistä. Koska henkilöauto kuljettaa yleensä yhtä ihmistä (miestä :), se voisi painaa paljon vähemmän 300kg tms ja nykymateriaaleilla rakennettu kuin Dronekupla. Auton ei tarvitse kulkea 200km/h, se voidaan suunnitella toimimaan 0km ja 100km/h välillä.
Auto on kärsimässä inflaation ja sitä ei kannata valmistaa peltikasaksi joka kestää 10 vuotta.- Anonyymi
Sinänsä saattoi olla oikeakin päätös. Isommat korjaukset ovat usein olleet kutenkin halvempia Fordilla kuin Toyotalla.
Toisekseen tarjouskyselyssä ollaan saatettu painottaa muutakin osa-aluetta kuin hintaa jossa Ford on ollut vahvempi. - Anonyymi
Juu...on painotettu varmaan sitä, että korjaajat oppivat korjaamaan autoja, kun ne on aina rikki..hihihhhiiiiii
T. Köffffffff - Anonyymi
Hi hii! Ei Omistusautoa , ei murheita!
(valtion elätti)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361260
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä25521Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad24500- 22467
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461