Kallis auto

Anonyymi

Tunnen hyvin erään Etelä-Suomen kaupungin korjaamopäälikön ja tämä kaupunki hankki työkäyttöön Foordeja muistaakseni 63 autoa. Siinä oli eri malleja. Pakettiautoja, pikkubusseja ja henkilöautoja. Saivat halvimman tarjouksen juuri Ford-maahantuojalta, mutta päätös oli susi, koska korjauskulut nousivat pilviin.
Monia autoja oli aina korjauksessa ja vikoja tuhottomasti.
Korjaamopäälikkö kertoi, että Toyota-maahantuoja oli antanut myös tarjouksen, joka oli kalliimpi, joten kaupunki ajatteli säästää tässä asiassa ja meni ojasta allikkoon.
Että näin

10

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno mielikuvitus ja hölmön mieli sinulla.

      • Anonyymi

        Ota asioista selvää. Esim. kaupungit ostavat eri autonvalmistajilta tietyn määrän autoja kaupungin käyttöön. Itse en tiedä, kuinka kauan toi sopimus on voimassa...luulisi kuitenkin vuosia.
        Ford-edustus voi antaa joissakin kaupungeissa halvimman tarjouksen esim. vaikkapa 30 autosta, mutta pitkällä aikavälillä tämä hankita tulee kalliimmaksi, koska autojen jatkuvat korjaukset maksavat.
        Eikä tämä ole fiktiota. Ko. autot ovat niin kuuluisia moninaisista vioistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota asioista selvää. Esim. kaupungit ostavat eri autonvalmistajilta tietyn määrän autoja kaupungin käyttöön. Itse en tiedä, kuinka kauan toi sopimus on voimassa...luulisi kuitenkin vuosia.
        Ford-edustus voi antaa joissakin kaupungeissa halvimman tarjouksen esim. vaikkapa 30 autosta, mutta pitkällä aikavälillä tämä hankita tulee kalliimmaksi, koska autojen jatkuvat korjaukset maksavat.
        Eikä tämä ole fiktiota. Ko. autot ovat niin kuuluisia moninaisista vioistaan.

        No melkein uskon juttusi, keksi jotain vakuuttavaa edes joskus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No melkein uskon juttusi, keksi jotain vakuuttavaa edes joskus.

        Meidän kaupungissa, jossa on noin 100 tuhat asukasta, kaupunki omistaa noin 150 autoa.
        Tiedän tämän siitä, koska korjausmies sanoi, että vaihtavat syksyisin ja keväisin renkaat 150 autoon.
        Jos joku tuan kokoinen kaupunki omistaa 150 Fordia , niin on aivan varmaan tuhottomat korjauslaskut.
        Tuskin kuitenkaan kaikki autot ovat Foordeja, mutta täytyypä ottaa selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota asioista selvää. Esim. kaupungit ostavat eri autonvalmistajilta tietyn määrän autoja kaupungin käyttöön. Itse en tiedä, kuinka kauan toi sopimus on voimassa...luulisi kuitenkin vuosia.
        Ford-edustus voi antaa joissakin kaupungeissa halvimman tarjouksen esim. vaikkapa 30 autosta, mutta pitkällä aikavälillä tämä hankita tulee kalliimmaksi, koska autojen jatkuvat korjaukset maksavat.
        Eikä tämä ole fiktiota. Ko. autot ovat niin kuuluisia moninaisista vioistaan.

        Tunnen saman kaverin! Hän on hyvä vedättämään tietyntyyppisiä ihmisiä 😖


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kaupungissa, jossa on noin 100 tuhat asukasta, kaupunki omistaa noin 150 autoa.
        Tiedän tämän siitä, koska korjausmies sanoi, että vaihtavat syksyisin ja keväisin renkaat 150 autoon.
        Jos joku tuan kokoinen kaupunki omistaa 150 Fordia , niin on aivan varmaan tuhottomat korjauslaskut.
        Tuskin kuitenkaan kaikki autot ovat Foordeja, mutta täytyypä ottaa selvää.

        Niinpä, vaihtoi 600 rengasta niin siitä tulee laskemalla 150 autoa.


    • Pariisi on tilannut 500 vetyautoa Toyotalta taksikäyttöön. Ennestään 100 vetyautoa ollut koekäytössä. Riippumatta mikä merkki on paras, on ehkä aika kallistua tähän päivään ja hankkia seuraavaksi autoksi joku muu kuin bensa- tai dieselauto?

      Enkä taatusti sano tätä ilmaston vuoksi vaan ihan teknologisista syistä. Koska henkilöauto kuljettaa yleensä yhtä ihmistä (miestä :), se voisi painaa paljon vähemmän 300kg tms ja nykymateriaaleilla rakennettu kuin Dronekupla. Auton ei tarvitse kulkea 200km/h, se voidaan suunnitella toimimaan 0km ja 100km/h välillä.

      Auto on kärsimässä inflaation ja sitä ei kannata valmistaa peltikasaksi joka kestää 10 vuotta.

    • Anonyymi

      Sinänsä saattoi olla oikeakin päätös. Isommat korjaukset ovat usein olleet kutenkin halvempia Fordilla kuin Toyotalla.
      Toisekseen tarjouskyselyssä ollaan saatettu painottaa muutakin osa-aluetta kuin hintaa jossa Ford on ollut vahvempi.

    • Anonyymi

      Juu...on painotettu varmaan sitä, että korjaajat oppivat korjaamaan autoja, kun ne on aina rikki..hihihhhiiiiii

      T. Köffffffff

    • Anonyymi

      Hi hii! Ei Omistusautoa , ei murheita!
      (valtion elätti)...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      136
      1260
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      791
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      25
      521
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      506
    7. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      24
      500
    8. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      22
      467
    9. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    10. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      461
    Aihe