Aloitin viikko sitten Sertralin-nimisen masennuslääkkeen. Voinko siitä huolimatta syödä ulostuslääkettä vai voiko niiden yhteisvaikutuksesta tulla jotain vakavia seuraamuksia?
Masennuslääke ja laksatiivit
2
129
Vastaukset
- Anonyymi
Laksatiiveja voi käyttää psyykelääkkeiden kanssa ja monet jopa joutuvat käyttämään koska usein nuo lääkkeet kovettavat vatsaa, hidastavat suolen toimintaa. Muistat vaan juoda paljon ihan vettä, ainakin 1,5-2 litraa päivässä. Vesi lisää nesteen määrää suolessa ja se jo auttaa ummetukseen ettei suolisto ole liian kuiva. Ainoa että älä ota laksatiivia samaan aikaan lääkkeiden kanssa, on hyvä pitää väliä ainakin n. tunnin verran. Koska jos ottaa samaan aikaan se voi vaikuttaa lääkkeen imeytymiseen.
- Anonyymi
Minä olen käyttänyt Sertralinia nyt reilun kuukauden, ja ensimmäisestä päivästä suoli on toiminut mallikkaasti, alkuun ehkä hieman liiankin mallikkaasti! Ei tulisi mieleenkään ottaa mitään ulostuslääkettä! Mutta jos sinulla on ummetusta ja tunnet tarvitsevasi ulostuslääkettä, kysy toki lääkäriltäsi tai apteekista!
Sertralinista vielä sen verran, että minulla toimii todella hyvin ja olen tyytyväinen. Kärsin voimakkaasta yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä sekä dissosiaatiosta, invalidisoitumiseen asti. Tämä lääke antoi elämäni takaisin vaikka aloitusoireet olivat rajut pahoinvointeineen muineen. Olen varsin tyytyväinen. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3758275Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1622616- 76948
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60863- 12850
- 25836
- 55833
- 64812
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss69725