Tunnen kokoajan sydämenlyönnit

Anonyymi

Löytyisikö täältä ketään eksperttiä joka voisi kertoa vastauksen ongelmaani..

Olen 15-vuotias, perusterve tyttö. Sydän on kaikinpuolin terve, tai ainakaan siitä ei olla mitään sanottu ikinä kun ollaan sydäntä kuunneltu lääkärissä/terveystarkastuksissa, mutta ongelmana on että kuulen sydämensykkeen kokoajan todella kovana rinnassa. Kärsin vaikeasta stressistä mutta vaikka olen ihan rentona sängyssä stressittömänä niin syke tuntuu todella kovana, ei niinkään tiheänä mutta kuulen sen vain niin intensiivisesti ja on läsnä kokoajan. Tämä ei ole silloin henkistä.

Mutta tosiaan häiritsee kyllä arkea, onko siis normaalia että sykkeen tuntee kokoajan, kun mielestäni sitä ei pitäisi kuulla tai ainakin sitten on jotain vikaa jos sen kuulee kokoajan, näin sanoi ainakin äitini..

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Stressi kun jatkuu se on semmoinen juttu,
      että sitä on melkein aina,
      sitä voi olla "päällä" vaikket tiedostaisikaan sitä.
      Sydämen äänet tiedostaa silloin,
      sydän on ainoa elin, joka reagoi heti tunteisiin.
      Alkaa tykyttää vähän kovemmin, jos on huolestunut, vihainen, ahdistunut jne.
      Ehkä se on vaan sitä.
      Täällä ei ole experttejä, vastauksiin pitää suhtautua varauksella.

      Olisiko koulussasi terveydenhoitajaa, jolta voisit kysyä asiaa
      tai koska asia sinua huolestuttaa, mitä jos tilaisit terveyskeskuslääkärille ajan ?
      Ihan mielenrauhasikin takia olisi hyvä, että lääkäri kuuntelisi sydäntäsi
      ja laittaisi lähetteen EKG:hen. Se on alle minuutin tutkimus,
      joka voidaan terveysasemalla ehkä saman tien.
      Se kertoo perusasioita sydämesi toiminnasta.

      Koita ottaa rennosti ! Mielenrauhaa sinulle !

    • Anonyymi

      Kun on vaikea stressi päällä voi monet asiat tuntua vaikealta. Silloin ihminen myös ehkä kuuntelee kehoaan tarkemmin ja monet yleensä huomaamattomat jutut voivat tuntua isommilta. Itse olen jo iäkkäämpi ja kärsin useammasta vaivasta mutta olen huomannut kun olen yksin kotona ja väsynyt ja kipeä niin koko olotila tuntuu kurjemmalta. Onko aloittaja huomannut että johonkin muuhun keskittyessä, tehdessä jotakin joka on itselle mieluisaa, tuntuuko silloin tuo syke? Minulla auttaa kun touhuan jotakin pientä johon voin keskittyä, ei tule niin ajatelleeksi omaa kehoa ja tuntemuksiaan. Jos asia kovasti häiritsee niin kannattaa puhua esim. koulun terveydenhoitajan kanssa. On parempi että puhuu kuin että patoaa tunteet sisälleen sillä siellä ne saattavat saada vain suuremman mittakaavan. Puhuminen on aina hyväksi, koskien joka ikistä asiaa elämän varrella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe