Tunnen kokoajan sydämenlyönnit

Anonyymi

Löytyisikö täältä ketään eksperttiä joka voisi kertoa vastauksen ongelmaani..

Olen 15-vuotias, perusterve tyttö. Sydän on kaikinpuolin terve, tai ainakaan siitä ei olla mitään sanottu ikinä kun ollaan sydäntä kuunneltu lääkärissä/terveystarkastuksissa, mutta ongelmana on että kuulen sydämensykkeen kokoajan todella kovana rinnassa. Kärsin vaikeasta stressistä mutta vaikka olen ihan rentona sängyssä stressittömänä niin syke tuntuu todella kovana, ei niinkään tiheänä mutta kuulen sen vain niin intensiivisesti ja on läsnä kokoajan. Tämä ei ole silloin henkistä.

Mutta tosiaan häiritsee kyllä arkea, onko siis normaalia että sykkeen tuntee kokoajan, kun mielestäni sitä ei pitäisi kuulla tai ainakin sitten on jotain vikaa jos sen kuulee kokoajan, näin sanoi ainakin äitini..

2

140

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Stressi kun jatkuu se on semmoinen juttu,
      että sitä on melkein aina,
      sitä voi olla "päällä" vaikket tiedostaisikaan sitä.
      Sydämen äänet tiedostaa silloin,
      sydän on ainoa elin, joka reagoi heti tunteisiin.
      Alkaa tykyttää vähän kovemmin, jos on huolestunut, vihainen, ahdistunut jne.
      Ehkä se on vaan sitä.
      Täällä ei ole experttejä, vastauksiin pitää suhtautua varauksella.

Olisiko koulussasi terveydenhoitajaa, jolta voisit kysyä asiaa
      tai koska asia sinua huolestuttaa, mitä jos tilaisit terveyskeskuslääkärille ajan ?
      Ihan mielenrauhasikin takia olisi hyvä, että lääkäri kuuntelisi sydäntäsi
      ja laittaisi lähetteen EKG:hen. Se on alle minuutin tutkimus,
      joka voidaan terveysasemalla ehkä saman tien.
      Se kertoo perusasioita sydämesi toiminnasta.

Koita ottaa rennosti ! Mielenrauhaa sinulle !

• Anonyymi

Kun on vaikea stressi päällä voi monet asiat tuntua vaikealta. Silloin ihminen myös ehkä kuuntelee kehoaan tarkemmin ja monet yleensä huomaamattomat jutut voivat tuntua isommilta. Itse olen jo iäkkäämpi ja kärsin useammasta vaivasta mutta olen huomannut kun olen yksin kotona ja väsynyt ja kipeä niin koko olotila tuntuu kurjemmalta. Onko aloittaja huomannut että johonkin muuhun keskittyessä, tehdessä jotakin joka on itselle mieluisaa, tuntuuko silloin tuo syke? Minulla auttaa kun touhuan jotakin pientä johon voin keskittyä, ei tule niin ajatelleeksi omaa kehoa ja tuntemuksiaan. Jos asia kovasti häiritsee niin kannattaa puhua esim. koulun terveydenhoitajan kanssa. On parempi että puhuu kuin että patoaa tunteet sisälleen sillä siellä ne saattavat saada vain suuremman mittakaavan. Puhuminen on aina hyväksi, koskien joka ikistä asiaa elämän varrella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      271
      18313
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      101
      10510
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      389
      7049
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      70
      6065
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      41
      4646
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      85
      3414
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      124
      3008
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      97
      2535
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      33
      2230
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      28
      2088
    Aihe