Kertokaas paras tapa tehdä aloite

Anonyymi

Mikä olis paras tapa tehdä aloite? Viedä juttu ihastuksen kanssa vähän flirttailua syvemmellä. Mut kuitenkin siististi kun ympäristönä pääosin työpaikka ja pieni epävarmuus josko toinen tuntee samoin. Toisaalta riskikin ollaan valmis ottamaan.

44

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En suosittele tekemään aloitetta työaikana tai työpaikalla, ellette ole jo tosi läheisiä.
      Jossain vapaalla missä hän on vapaaehtoisesti kanssasi.

    • Anonyymi

      Tuossa tilanteessa olisi järkevää houkutella ihastus jonnekin työpaikan ulkopuolelle, jossa voi käyttäytyä vapaammin.

      Voit antaa hänelle syötin, tyyliin "tohon viereen on avattu tosi kiva kahvila, olis kiva käydä joskus" tai "tykkäätkö pelata biljardia" tms tms. Mielellään niin, että se liittyy jotenkin luontevasti teidän aikaisempiin keskusteluihinne.

      Jos reaktio on välinpitämätön tai välttelevä, tiedät ainakin ettei ihastuksesi ole kiinnostunut viemään juttuanne pidemmälle. Jos hän innostuu, no, sehän on kiva juttu.

    • Anonyymi

      Jos tämä on se esimies-alainen case, niin älä tee mitään. Muussa tapauksessa, jos olette jo flirttailuväleissä, niin seuraava askel on koskettaminen. Se on sitäpaitsi ainoa tapa saada varmuus siitä, onko hänellä tunteita sinua kohtaan. Onnistuu työpaikallakin, jos olette joskus kahdestaan.

      • Anonyymi

        Anteeks mutta mitä ihmettä selviää koskettamisella...? Tai riippuu tietysti mihin koskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks mutta mitä ihmettä selviää koskettamisella...? Tai riippuu tietysti mihin koskee.

        Ei riipu siitä mihin koskee, mikä tahansa kosketus käy. Jos toisella on tunteita, hän reagoi kaikkeen kosketukseen eri tavalla kuin muiden kosketukseen. Miettikää nyt, tutut naisethan koskettaa toisiaan helposti ihan neutraalisti tai ystävinä, työpaikallakin näin tehdään, mutta tilanteessa on ihan erilainen jännite, jos ihastuksen kohde koskettaa. Tämän takiahan monet nimenomaan välttää koskettamasta ihastuksen kohdetta vahingossakaan.

        Miten kiinnostuksen muuten voisi selvittää, ajattelitko kysyä "tykkäätkö musta?" Voi niinkin tehdä, mutta se ei ole yhtä varmaa, koska puheella voi helpommin valehdella kuin fyysisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riipu siitä mihin koskee, mikä tahansa kosketus käy. Jos toisella on tunteita, hän reagoi kaikkeen kosketukseen eri tavalla kuin muiden kosketukseen. Miettikää nyt, tutut naisethan koskettaa toisiaan helposti ihan neutraalisti tai ystävinä, työpaikallakin näin tehdään, mutta tilanteessa on ihan erilainen jännite, jos ihastuksen kohde koskettaa. Tämän takiahan monet nimenomaan välttää koskettamasta ihastuksen kohdetta vahingossakaan.

        Miten kiinnostuksen muuten voisi selvittää, ajattelitko kysyä "tykkäätkö musta?" Voi niinkin tehdä, mutta se ei ole yhtä varmaa, koska puheella voi helpommin valehdella kuin fyysisesti.

        Kosketus on mullekin merkki välittämisestä. Voin koskettaa ja halata toki ystävääkin, mutta niinkuin aiemmin joku kirjoitti, jos ihastusta ilmassa tai tunteita toista kohtaan niin jännite ja reagointi erilaista. Halaukset, käsivarteen koskettaminen, hiusten sipaisu tai pään silitys ovat mielestäni ihania tapoja näyttää välittämistä. Selkään tai esim. Vyötärölle koskettaminen, kiinnipitäminen on jo vähän intiimimpää, vaatii rohkeutta ja voi saada toisen säikähtämään, jos tunteet eivät ole samat. Nämäkin ovat niin ihmiskohtaisia ja riippuu henkilöiden keskinäisistä väleistä, mikä on ok. Oman ihastuksen seurassa en pelkää koskettaa em.tavoin, mutta en silti tiedä ovatko ne hetket toiselle enemmän kaverillisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riipu siitä mihin koskee, mikä tahansa kosketus käy. Jos toisella on tunteita, hän reagoi kaikkeen kosketukseen eri tavalla kuin muiden kosketukseen. Miettikää nyt, tutut naisethan koskettaa toisiaan helposti ihan neutraalisti tai ystävinä, työpaikallakin näin tehdään, mutta tilanteessa on ihan erilainen jännite, jos ihastuksen kohde koskettaa. Tämän takiahan monet nimenomaan välttää koskettamasta ihastuksen kohdetta vahingossakaan.

        Miten kiinnostuksen muuten voisi selvittää, ajattelitko kysyä "tykkäätkö musta?" Voi niinkin tehdä, mutta se ei ole yhtä varmaa, koska puheella voi helpommin valehdella kuin fyysisesti.

        "ainoa tapa saada varmuus siitä, onko hänellä tunteita"

        Siis koskettaminen ei ole ollenkaan tapa saada yhtään mitään selville. Toinen voi kosketuksesta jähmettyä patsaaksi, säpsähtää tai koskettaa takaisin tai ei ole huomaavinaan kosketusta ja kaikki näistä reagoinneista voi kertoa siitä että hänellä on tunteita tai että ei ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ainoa tapa saada varmuus siitä, onko hänellä tunteita"

        Siis koskettaminen ei ole ollenkaan tapa saada yhtään mitään selville. Toinen voi kosketuksesta jähmettyä patsaaksi, säpsähtää tai koskettaa takaisin tai ei ole huomaavinaan kosketusta ja kaikki näistä reagoinneista voi kertoa siitä että hänellä on tunteita tai että ei ole...

        Olen täysin eri mieltä, fyysisessä kosketuksessa huomaa heti jos toinen vastaa tunteisiin, senhän tuntee omassa vartalossaan. Miksi ihmeessä joku jähmettyisi tai säikähtäisi, kun ihastuksen kohde koskettaa? Eikä niin ohimennen kannata koskea, että sen voi jättää huomaamatta, se on liian epäsuoraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kosketus on mullekin merkki välittämisestä. Voin koskettaa ja halata toki ystävääkin, mutta niinkuin aiemmin joku kirjoitti, jos ihastusta ilmassa tai tunteita toista kohtaan niin jännite ja reagointi erilaista. Halaukset, käsivarteen koskettaminen, hiusten sipaisu tai pään silitys ovat mielestäni ihania tapoja näyttää välittämistä. Selkään tai esim. Vyötärölle koskettaminen, kiinnipitäminen on jo vähän intiimimpää, vaatii rohkeutta ja voi saada toisen säikähtämään, jos tunteet eivät ole samat. Nämäkin ovat niin ihmiskohtaisia ja riippuu henkilöiden keskinäisistä väleistä, mikä on ok. Oman ihastuksen seurassa en pelkää koskettaa em.tavoin, mutta en silti tiedä ovatko ne hetket toiselle enemmän kaverillisia.

        Minusta käsivarsi, olkapää ja selkä ovat neutraaleja alueita ja niihin voi koskea kuka vain tuttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen täysin eri mieltä, fyysisessä kosketuksessa huomaa heti jos toinen vastaa tunteisiin, senhän tuntee omassa vartalossaan. Miksi ihmeessä joku jähmettyisi tai säikähtäisi, kun ihastuksen kohde koskettaa? Eikä niin ohimennen kannata koskea, että sen voi jättää huomaamatta, se on liian epäsuoraa.

        Itse saatan jännittää ihastukseni seurassa niin paljon että tosiaan voisin refleksin omaisesti väistää, säpsähtää tai jähmettyä jos koskisi yllättäen muutoin kuin ohimennen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse saatan jännittää ihastukseni seurassa niin paljon että tosiaan voisin refleksin omaisesti väistää, säpsähtää tai jähmettyä jos koskisi yllättäen muutoin kuin ohimennen.

        Ja joskus taas naisten välisessä kosketuksessa voi olla lämpöä ilman mitään romanttisia virityksiä kummankaan puolelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeks mutta mitä ihmettä selviää koskettamisella...? Tai riippuu tietysti mihin koskee.

        Puheista ei ainakaan voi päätellä yhtään mitään. Ihmiset sanoo läpällä mitä sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ainoa tapa saada varmuus siitä, onko hänellä tunteita"

        Siis koskettaminen ei ole ollenkaan tapa saada yhtään mitään selville. Toinen voi kosketuksesta jähmettyä patsaaksi, säpsähtää tai koskettaa takaisin tai ei ole huomaavinaan kosketusta ja kaikki näistä reagoinneista voi kertoa siitä että hänellä on tunteita tai että ei ole...

        No ellei tunne toista TODELLA hyvin, en menisi koskettelemaan. Sanon tämän siksi että koskaan ei voi tietää kuinka säpsy toinen on tai miltä yhtäkkinen kosketus tuntuu. Minä esmes en tykkäisi että kosketaan tai säikkyisin varmasti, vaikka olisinkin itsekin ihastunut takaisin. Se on vain hlökoht tilan tarve mikä minulla on, uskon että on muitakin. Ei ole ok koskea kysymättä. Kannatan ehkä ennemmin kahville tms pyyntöä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ellei tunne toista TODELLA hyvin, en menisi koskettelemaan. Sanon tämän siksi että koskaan ei voi tietää kuinka säpsy toinen on tai miltä yhtäkkinen kosketus tuntuu. Minä esmes en tykkäisi että kosketaan tai säikkyisin varmasti, vaikka olisinkin itsekin ihastunut takaisin. Se on vain hlökoht tilan tarve mikä minulla on, uskon että on muitakin. Ei ole ok koskea kysymättä. Kannatan ehkä ennemmin kahville tms pyyntöä. :)

        Tottakai pitää tuntea, ei vierasta voi mennä koskettamaan, mutta tässä aloituksessa oltiin jo flirttailutasolla eli silloin tunnetaan. Arkaa ihmistä ei myöskään voi yhtäkkiä koskea tai sellaista, joka itse pitää etäisyyttä selvästi. Tilannetajua kehiin!

        Eli pitääkö tutunkin naisen kysyä sinulta lupa koskettamiseen? Miten se kysytään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja joskus taas naisten välisessä kosketuksessa voi olla lämpöä ilman mitään romanttisia virityksiä kummankaan puolelta.

        Mun mielestä lämpö on eri asia ja tuntuu ihan erilaiselta kuin se sähköinen jännite, mikä ihastuneiden tai rakastuneiden välillä on. Lämpöähän on ystävienkin välillä, eikä siinä ole mitään seksuaalista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse saatan jännittää ihastukseni seurassa niin paljon että tosiaan voisin refleksin omaisesti väistää, säpsähtää tai jähmettyä jos koskisi yllättäen muutoin kuin ohimennen.

        Minä taas säikähtäisin sitä jos ihastukseni väistäisi tai säpsähtäisi kosketustani. Se tuntuisi muutenkin aika ahdistavalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puheista ei ainakaan voi päätellä yhtään mitään. Ihmiset sanoo läpällä mitä sattuu.

        Olen pahasti samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai pitää tuntea, ei vierasta voi mennä koskettamaan, mutta tässä aloituksessa oltiin jo flirttailutasolla eli silloin tunnetaan. Arkaa ihmistä ei myöskään voi yhtäkkiä koskea tai sellaista, joka itse pitää etäisyyttä selvästi. Tilannetajua kehiin!

        Eli pitääkö tutunkin naisen kysyä sinulta lupa koskettamiseen? Miten se kysytään?

        Aloitteen tekemisestä kuitenkin kysyttiin.
        Flirttikään ei kerro siitä että olisi tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä lämpö on eri asia ja tuntuu ihan erilaiselta kuin se sähköinen jännite, mikä ihastuneiden tai rakastuneiden välillä on. Lämpöähän on ystävienkin välillä, eikä siinä ole mitään seksuaalista.

        Aloittaja kysyi aloitteentekemisestä, siinä tilanteessa ei varmaan vielä ole rakastuneiden lämpöä kosketuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kysyi aloitteentekemisestä, siinä tilanteessa ei varmaan vielä ole rakastuneiden lämpöä kosketuksessa.

        Miksi tehdään aloite jos ei ole romanttisia ja seksuaalisia tunteita? Eihän silloin ole mitään motiivia aloittaa mitään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja kysyi aloitteentekemisestä, siinä tilanteessa ei varmaan vielä ole rakastuneiden lämpöä kosketuksessa.

        Minä en ainakaan halua jotain mekaanista kosketusta ilman mitään lämpöä, haloo kelatkaa nyt vähän! Mitä alatte koskemaan ennen kun on tunnetta mukana. Ja sitäkään en ymmärrä miksi silloin ei saa koskea, jos ollaan jo flirttailtu vuosikausia molemminpuolisesti ja ollaan jo läheisiä, ihan nurinkurista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ainakaan halua jotain mekaanista kosketusta ilman mitään lämpöä, haloo kelatkaa nyt vähän! Mitä alatte koskemaan ennen kun on tunnetta mukana. Ja sitäkään en ymmärrä miksi silloin ei saa koskea, jos ollaan jo flirttailtu vuosikausia molemminpuolisesti ja ollaan jo läheisiä, ihan nurinkurista!

        Edelleenkin, ap:n tilanteesta sai kuvan ettei niin läheisiä olla vielä vaikka flirttiä on ollutkin. Hän kysyy työpaikalla tehtävää aloitetta, ei silloin mennä kovin lämpimästi tunteella iholle, varsinkin kun toisen tuntemuksista on epäselvyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin, ap:n tilanteesta sai kuvan ettei niin läheisiä olla vielä vaikka flirttiä on ollutkin. Hän kysyy työpaikalla tehtävää aloitetta, ei silloin mennä kovin lämpimästi tunteella iholle, varsinkin kun toisen tuntemuksista on epäselvyyttä.

        Mutta miten se sitten tehdään ellei lämpimästi tunteella? Viileästikö vai ohimennen? Ehkä olen jotenkin outo, mutta en tajua miten viileys parantaisi sitä koskettamista.

        Työpaikalla ei kannata tehdä mitään muiden nähden, siitä tulee kiusallinen tilanne. Ei myöskään kannata tehdä liian dramaattisia vetoja, jotain sellaista sopivan pientä, mutta ei ihan huomaamatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai pitää tuntea, ei vierasta voi mennä koskettamaan, mutta tässä aloituksessa oltiin jo flirttailutasolla eli silloin tunnetaan. Arkaa ihmistä ei myöskään voi yhtäkkiä koskea tai sellaista, joka itse pitää etäisyyttä selvästi. Tilannetajua kehiin!

        Eli pitääkö tutunkin naisen kysyä sinulta lupa koskettamiseen? Miten se kysytään?

        Jos työpaikalla joku kysyisi saanko koskettaa sua, niin toisen olisi pakko vastata ei, koska sellainen on kiellettyä työpaikoilla. Ottakaa tää huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta käsivarsi, olkapää ja selkä ovat neutraaleja alueita ja niihin voi koskea kuka vain tuttu.

        Muhun ei ainakaan koske kukaan ilman lupaa
        Turha yleistää,ei ole mitään neutraaleja alueita.


    • Anonyymi

      Voidaan flirttailla vaikka kymmenen vuotta ilman että mitään tapahtuu, jos kumpikaan ei tee fyysistä aloitetta. Voidaan käydä kahvilla ja baarissa ja syömässä, voidaan tavata jatkuvasti töissä tai opiskeluympyröissä tai harrastuksissa, MITÄÄN EI TAPAHDU jos kumpikaan ei tee mitään.

      • Anonyymi

        Tää on niin totta!


    • Anonyymi

      Itse ainakin ihan säpsähdin kun yksi kaveri kosketti yllättäen ristiselkään. Hänellä oli tunteita, minulla oli ihan muut asiat mielessä. Ajattelen että kehon reaktio oli sellainen, koska se tuli niin puun takaa. Kosketus/koskettaminen oli luultavasti hänelle hyvin erilainen kokemus kuitenkin kuin itselle. Sitä ei välttämättä vain osaa aina lukea toisen kehon reaktioita tai kieltä oikein, vaan sitä ajattelee tietysti siitä omasta kokevasta ruumiista käsin.

      • Anonyymi

        Alaselkä on minustakin vähän rajatapaus, yläselkä taas on neutraalimpi alue. Ystävät (ja muut kaverit) voivat mielestäni koskettaa yläselkään, olkapäähän ja käsiin, ystävät voivat myös halata.

        Itseäni saa koskettaa muussa mielessä, jos olen ollut mukana yhteisessä flirtissä pidemmän aikaa. Jos toinen ei kuitenkaan tee mitään, annan asian olla, en muista ikinä koskettaneeni ensimmäisenä. Se ei johdu passiivisuudesta tai arkuudesta, vaan muusta syystä.


    • Anonyymi

      Ehkä sinun olisi parasta kertoa hänelle tunteistasi ihan sanallisesti. Toinen ei välttämättä tiedä millaisia tunteita sinulla on, ellet niistä puhu, vaikka onkin jo flirttailtu. Hän voi ajatella, että huvikseen tässä vain flirttaillaan tai että olet kiinnostunut vain seksistä. Mielestäni on yleensäkin virhe olettaa, että muut automaattisesti tietävät mitä omassa päässä liikkuu.

      • Anonyymi

        Tämä on paras neuvo. Flirttailu, koskettelu yms ei johda sellaisenaan yhtään mihinkään.
        Tai, no. Itsellä on kyllä kaksi suhdetta alkanut siten, että olen vain suudellut naista. Molemmat sellaisia, joilla vain miessuhteita ollut siihen asti... mutta työpaikalla tietenkään tällainen ei sovi.


      • Anonyymi

        Itsekin toivois tämän ihastukselta kuulevan. Hän ollut pitkään suhteessa miehen kanssa, välillä mietin voiko tämä kaikki olla vain yksipuolista tunnetta, kuvittelenko kemian ja lämmön välillämme, luenko toista ja ymmärränkö sanotut ( sanomattomat) asiat väärin. Ehkä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsekin toivois tämän ihastukselta kuulevan. Hän ollut pitkään suhteessa miehen kanssa, välillä mietin voiko tämä kaikki olla vain yksipuolista tunnetta, kuvittelenko kemian ja lämmön välillämme, luenko toista ja ymmärränkö sanotut ( sanomattomat) asiat väärin. Ehkä niin.

        Tietääkö ihastuksesi sinun tunteistasi? Ellei niin voisitko sinä olla ensimmäinen joka ottaa asian puheeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö ihastuksesi sinun tunteistasi? Ellei niin voisitko sinä olla ensimmäinen joka ottaa asian puheeksi?

        En tiedä vielä. Saattaa aavistaa, kuten minä hänestä. Mitään ei ole sanottu suoraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä vielä. Saattaa aavistaa, kuten minä hänestä. Mitään ei ole sanottu suoraan.

        Mitä jos sanoisit ;)


    • Anonyymi

      Entäs jos ihastus on ystävä, joka vakuuttaa olevansa hetero, mutta käytös kertoo muuta, pitkiä katseita, poskipusuja ja enemmänkin, no lähinnä hiprakassa...Miten ottaa asia esille?

      • Anonyymi

        Mitä jos sanoisit "käytöksesi hämmentää minua, kertoisitko mitä on mielessäsi?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos sanoisit "käytöksesi hämmentää minua, kertoisitko mitä on mielessäsi?"

        Hyvä ajatus. Yritän uskaltaa seuraavan kerran.


      • Anonyymi

        Jos hän sanoo yhtä ja tekee toista saattaisi olla henkilö joka ehkä on vielä kaapissa muille..?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos hän sanoo yhtä ja tekee toista saattaisi olla henkilö joka ehkä on vielä kaapissa muille..?

        Ehkäpä kaapissa...jopa itseltään. Ja jos ystävä tietyissä tilanteissa katsoo hymyillen intensiivisesti viisikin sekuntia ja kohta taas, kuulostaako ihan hetskulta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä kaapissa...jopa itseltään. Ja jos ystävä tietyissä tilanteissa katsoo hymyillen intensiivisesti viisikin sekuntia ja kohta taas, kuulostaako ihan hetskulta?

        Hui. Tunnistan tuosta vähäsen itseäni. Ja pitkiä katseita tulee luotua juurikin ihastuneena. Tavallaan kun ei muuta uskalla tehdä, vaikka haluaisikin. Ympäristö rajoittaa ja epätietoisuus vastapuolen tunteista. Sinänsä koko tämä ihastus on vasta alkutekijöissään. Katseita ja vähän fyysistä kosketusta.. Niitä on kuitenkin ollut melko usein. Toivoisin, että hän ottaisi puheeksi asian, jos on kiinnostunut. Itse en luultavasti osaa enkä uskalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hui. Tunnistan tuosta vähäsen itseäni. Ja pitkiä katseita tulee luotua juurikin ihastuneena. Tavallaan kun ei muuta uskalla tehdä, vaikka haluaisikin. Ympäristö rajoittaa ja epätietoisuus vastapuolen tunteista. Sinänsä koko tämä ihastus on vasta alkutekijöissään. Katseita ja vähän fyysistä kosketusta.. Niitä on kuitenkin ollut melko usein. Toivoisin, että hän ottaisi puheeksi asian, jos on kiinnostunut. Itse en luultavasti osaa enkä uskalla.

        Millaista kosketusta?


    • Anonyymi

      Entä miten vois tehä tuttavuutta naisten kanssa, jotka saattaa vähän vilkuillakin jossain ruokakaupassa, mutta itellä vaan pää lyö tyhjää eikä osaa mennä puhumaan niille? Olisko se vaan "creepyä" änkeä seuraan jos ei tunne toista yhtään? :D

      • Anonyymi

        Mene kassajonossa perään ja odottaessa aloita keskustelu jostain tilanteeseen sopivasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14901
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3085
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3079
    4. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3076
    5. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3075
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3074
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3064
    Aihe