Tervehdys.Tarkoitus ostaa purjevene trailerilla,
säästänkö rahaa ja ostan campuksen vai puhutaanko niin eri ominaisuuksista että parempi satsata vähän enemmän ja saada purjehduksesta enemmän irti? Kiitos kaikista kommenteista.
sun 2000 vai campus 650?
17
6371
Vastaukset
- avotuuli
En tiedä minkä verran olet valmis sijoittamaan veneeseen, mitä muuta haluat siltä kuin helposti maanteitse paikasta toiseen siirrettävyyttä.
Pitääkö veneen olla uusi ja kuinka paljon sinulla purjehdus kokemusta?
Uuden veneen hankinta ja varustaminen on jonkin arvokasta puhaa. 3-luokan katsastus varusteet ei ihan hirveästi maksa, ei ainkaan tuhansia Euroja.
Vastaavien käytettyjen markkinat ovat melko suppeat, mutta kyllä jokunen on aina kaupan, esim. http://www.vesille.fi/index.php?tmpl=7&do=view&id=1736
Kyseinen vene on varustettu taittuvalla kölillä ja suunniteltu siirrettäväksi paikasta toiseen. Toki vene painaa trailerin kanssa ainakin ~1700kg, jota ei pienellä autolla vedetä. Venetyypiä sivutaa tuolla käydyssä keskustelussa, http://www.plaanaa.com/phpBB/viewtopic.php?t=83.
Ranska pitäisi olla täynnä noita ja käytettyjen hinta kannattaa tarkistaa sieltä ja suhteuttaa se sitten Suomessa pyydettyyn. - Petri
Entä Skippi 650 Cruiser, tähän olen itse päätymässä ja nimenomaan trailerilla, voi yhtenä viikonloppuna purjehtia saimaalla, seuraavana Turunsaaristossa jne. Ei tarvitse myrkkymaalia eikä juuri mitään huoltoa kun ei likoa vedessä.
Käyttötarkoitus ratkaisee, jos veneessä aikoo vietäää koko viikon, niin kaikki ovat tosi pieniä. Me aiomme olla max yksi yö kerralla ja lähinnä lähteä vesille kun on kaunis ilma.- Artsi
Samat tarkoitukset minullakin.Missä voisin parhaiten tutustua Skippiin ja mikä on sen hinta ja paino,minulla max paino 1500 kg trailerin kanssa.
- euroopasta
Artsi kirjoitti:
Samat tarkoitukset minullakin.Missä voisin parhaiten tutustua Skippiin ja mikä on sen hinta ja paino,minulla max paino 1500 kg trailerin kanssa.
Tsekeissä Skiper 6.50 Cruiserin hinta oli viime kesänä ~11500€. Mikä on Suomen hintataso?
- KPy
Joe 17 veneitä on yli neljäsataa, joten niitä on myynnissä joka vuosi muutama. Omani ostin trailereineen pakettina viime kesänä ja olen tyytyväinen.
Jullen hintataso on pykälän alempana kuin yllämainittujen.
http://www.sci.fi/~hsahi/joe17/joe17.html - Veneharrastelija
Campus 650, 13 000 euroa
- sisarmalli Campus 6.3 Vene-lehdessä 8/2003
- nosto/taittoköli
- kölin nosto hieman kömpelö
- taittuva peräsin
- sisätilat melko askeettiset
Sun 2000, alk. 19 500 euroa
- testattu Vene-lehdessä 6/2002
- taittoköli
- 2005-mallissa uutuutena myös peräsin taittuu
- viimeistely sisältä ja ulkoa on erittäin siisti
- avara ulkotila
Skippi Cruiser 650, n. 16 000 euroa
- testattu Purjehtija-lehdessä 6/2004
- nostoköli
- nostoperäsin
- viimeistely keskinkertainen
- avara ulkotila
Skippi 500, ? euroa
- maininta Purjehtija-lehdessä 6/2004
Microtross, n. 13 000 euroa
- taittoköli
- taittoperäsin
- valmistaja www.vene-bjorndahl.fi
Still 525, n. 7000 euroa
- päiväpursi, ei kajuuttaa/makuupaikkoja
- ei köliä
- 250 kg
- valmistaja www.vene-bjorndahl.fi
T. Veneharrastelija- Petri
Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.
Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.
Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.
Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.
Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.
Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu. - Veneharrastaja
Petri kirjoitti:
Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.
Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.
Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.
Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.
Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.
Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu.Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
Hunter 260:
- amerikkalainen
- 4 makuusijaa
- pentteri ja erill. WC-tila
- pituus 8,00 m
- vesilinja 7,09 m
- 2,73 m
- uppouma 2268 kg
- vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)
T. Veneharrastelija - Veneharrastaja
Veneharrastaja kirjoitti:
Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
Hunter 260:
- amerikkalainen
- 4 makuusijaa
- pentteri ja erill. WC-tila
- pituus 8,00 m
- vesilinja 7,09 m
- 2,73 m
- uppouma 2268 kg
- vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)
T. VeneharrastelijaHunter 260 on kuitenkin jo senn verran painava pursi, että Vene-lehdessä suosittelivat ihan laituripaikan hankkimista - Hunter ei siis enää sovellu ihan joka purjehdusta varten veteen - vedestä siirtoihin.
T. Veneharrastaja - Veneharrastaja
Petri kirjoitti:
Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.
Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.
Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.
Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.
Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.
Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu.Sen verran korjausta edelliseen kommenttiin, että Solo Yacht 20:ssä *on* 70 kg nostoköli 250 kg kiinteä köli. Kävin mm. tuon asian toteamassa henk. koht. Vene 2005 -messuilla.
Katso:
http://www.soloi.net/purjevene_screen.pdf
T. Veneharrastaja - Veneharrastaja
Veneharrastaja kirjoitti:
Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
Hunter 260:
- amerikkalainen
- 4 makuusijaa
- pentteri ja erill. WC-tila
- pituus 8,00 m
- vesilinja 7,09 m
- 2,73 m
- uppouma 2268 kg
- vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)
T. VeneharrastelijaHunter 216 taitaa olla valmistajansa pienin kajuutallinen malli. Tämä lienee oikeasti laskettavissa ja nostettavissa trailerin kanssa jokaisen purjehduksen aluksi ja lopuksi kohtuullisella vaivalla.
Hunterien maahantuoja on Bellamer, katso:
http://www.bellamer.com/_su/hunter216.shtml
T. Veneharrastaja - hinnoista
Petri kirjoitti:
Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.
Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.
Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.
Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.
Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.
Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu.Valmistajan nykyiset hinnat.
http://www.skipper-yacht.com.pl/dex?id=639
Muutama käytetty:
http://www.skippi650.ant.pl/skippi/aktualnosci_kupie-sprzedam.php - Petri
Veneharrastaja kirjoitti:
Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
Hunter 260:
- amerikkalainen
- 4 makuusijaa
- pentteri ja erill. WC-tila
- pituus 8,00 m
- vesilinja 7,09 m
- 2,73 m
- uppouma 2268 kg
- vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)
T. VeneharrastelijaKun Hunter 240:n nostaa ylös, niin paino toki ei enää ole tuo massiivinen yli kaksi tonnia vaan, siitä pitää poistaa tuo 900 kg vesipainolasti, sehän tietty tyhjennetään.
Muistaakseni Purjehtija lehti arvosteli Hunter 240 sisätiloja massiivisen tilaviksi traileriveneeksi. Kehyivat purjehdusominaisuuksia ja moittivat viimeistelyä. Vaikuttaa potentiaaliselta täytyy tutkia, mitähän Vene lehti kommentoi purjehdusominaisuuksista ?
Lisäksi minulle tärkeää on nopea takilointi, koska venee tulee olemaan trailerilla ja satamassa täytyy masto saada puolessa tunnissa purjehduskuntoon. Luonnollisesti myös traileri tulee olla kunnollinen, koska sitä nostaa/laskee useita useita kertoja kuussa.
- Weitikka
Kauankohan tällaisen vempaimen vesille lasku ja nosto kestää? Onkohan kellään kellotettuna. JOs päväksi menee vesille ei viitsisi rannassa tuherrella paria tuntia.
- KPy
Julle vesillelaskussa meni ensimmäisellä kerralla tunnin verran. Yhden kesän jälkeen lasku ja nosto kestävät puolisen tuntia, jos on kaksi aikuista käsiparia. Yksin menee hyvinkin tuo tunti, koska veneeni on alkupään sarjaa ja siitä puuttuu mastonkaatomekanismi. Kaatomekanismilla pääsisi varmasti varttiin.
- majestic24
Suomalainen valikoima on melko suppea, mutta Keski-Eurooppa on lauttamatkan päässä varsinkin auton perässä vedettäville veneille.
Yksi vaihtoehto lisää.
http://www.sasanka-yacht.pl/offer/offer_detail.php?mode=tech&id=8 - 595947
Ei saatana näitä kuupoja. Buster sen olla pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265