sun 2000 vai campus 650?

Artsi

Tervehdys.Tarkoitus ostaa purjevene trailerilla,
säästänkö rahaa ja ostan campuksen vai puhutaanko niin eri ominaisuuksista että parempi satsata vähän enemmän ja saada purjehduksesta enemmän irti? Kiitos kaikista kommenteista.

17

6371

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avotuuli

      En tiedä minkä verran olet valmis sijoittamaan veneeseen, mitä muuta haluat siltä kuin helposti maanteitse paikasta toiseen siirrettävyyttä.
      Pitääkö veneen olla uusi ja kuinka paljon sinulla purjehdus kokemusta?
      Uuden veneen hankinta ja varustaminen on jonkin arvokasta puhaa. 3-luokan katsastus varusteet ei ihan hirveästi maksa, ei ainkaan tuhansia Euroja.
      Vastaavien käytettyjen markkinat ovat melko suppeat, mutta kyllä jokunen on aina kaupan, esim. http://www.vesille.fi/index.php?tmpl=7&do=view&id=1736
      Kyseinen vene on varustettu taittuvalla kölillä ja suunniteltu siirrettäväksi paikasta toiseen. Toki vene painaa trailerin kanssa ainakin ~1700kg, jota ei pienellä autolla vedetä. Venetyypiä sivutaa tuolla käydyssä keskustelussa, http://www.plaanaa.com/phpBB/viewtopic.php?t=83.
      Ranska pitäisi olla täynnä noita ja käytettyjen hinta kannattaa tarkistaa sieltä ja suhteuttaa se sitten Suomessa pyydettyyn.

    • Petri

      Entä Skippi 650 Cruiser, tähän olen itse päätymässä ja nimenomaan trailerilla, voi yhtenä viikonloppuna purjehtia saimaalla, seuraavana Turunsaaristossa jne. Ei tarvitse myrkkymaalia eikä juuri mitään huoltoa kun ei likoa vedessä.
      Käyttötarkoitus ratkaisee, jos veneessä aikoo vietäää koko viikon, niin kaikki ovat tosi pieniä. Me aiomme olla max yksi yö kerralla ja lähinnä lähteä vesille kun on kaunis ilma.

      • Artsi

        Samat tarkoitukset minullakin.Missä voisin parhaiten tutustua Skippiin ja mikä on sen hinta ja paino,minulla max paino 1500 kg trailerin kanssa.


      • euroopasta
        Artsi kirjoitti:

        Samat tarkoitukset minullakin.Missä voisin parhaiten tutustua Skippiin ja mikä on sen hinta ja paino,minulla max paino 1500 kg trailerin kanssa.

        Tsekeissä Skiper 6.50 Cruiserin hinta oli viime kesänä ~11500€. Mikä on Suomen hintataso?


    • KPy

      Joe 17 veneitä on yli neljäsataa, joten niitä on myynnissä joka vuosi muutama. Omani ostin trailereineen pakettina viime kesänä ja olen tyytyväinen.

      Jullen hintataso on pykälän alempana kuin yllämainittujen.

      http://www.sci.fi/~hsahi/joe17/joe17.html

    • Veneharrastelija

      Campus 650, 13 000 euroa
      - sisarmalli Campus 6.3 Vene-lehdessä 8/2003
      - nosto/taittoköli
      - kölin nosto hieman kömpelö
      - taittuva peräsin
      - sisätilat melko askeettiset

      Sun 2000, alk. 19 500 euroa
      - testattu Vene-lehdessä 6/2002
      - taittoköli
      - 2005-mallissa uutuutena myös peräsin taittuu
      - viimeistely sisältä ja ulkoa on erittäin siisti
      - avara ulkotila

      Skippi Cruiser 650, n. 16 000 euroa
      - testattu Purjehtija-lehdessä 6/2004
      - nostoköli
      - nostoperäsin
      - viimeistely keskinkertainen
      - avara ulkotila

      Skippi 500, ? euroa
      - maininta Purjehtija-lehdessä 6/2004

      Microtross, n. 13 000 euroa
      - taittoköli
      - taittoperäsin
      - valmistaja www.vene-bjorndahl.fi

      Still 525, n. 7000 euroa
      - päiväpursi, ei kajuuttaa/makuupaikkoja
      - ei köliä
      - 250 kg
      - valmistaja www.vene-bjorndahl.fi

      T. Veneharrastelija

      • Petri

        Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.

        Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.

        Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.

        Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.

        Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.

        Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
        Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu.


      • Veneharrastaja
        Petri kirjoitti:

        Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.

        Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.

        Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.

        Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.

        Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.

        Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
        Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu.

        Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
        Hunter 260:
        - amerikkalainen
        - 4 makuusijaa
        - pentteri ja erill. WC-tila
        - pituus 8,00 m
        - vesilinja 7,09 m
        - 2,73 m
        - uppouma 2268 kg
        - vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)

        T. Veneharrastelija


      • Veneharrastaja
        Veneharrastaja kirjoitti:

        Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
        Hunter 260:
        - amerikkalainen
        - 4 makuusijaa
        - pentteri ja erill. WC-tila
        - pituus 8,00 m
        - vesilinja 7,09 m
        - 2,73 m
        - uppouma 2268 kg
        - vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)

        T. Veneharrastelija

        Hunter 260 on kuitenkin jo senn verran painava pursi, että Vene-lehdessä suosittelivat ihan laituripaikan hankkimista - Hunter ei siis enää sovellu ihan joka purjehdusta varten veteen - vedestä siirtoihin.

        T. Veneharrastaja


      • Veneharrastaja
        Petri kirjoitti:

        Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.

        Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.

        Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.

        Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.

        Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.

        Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
        Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu.

        Sen verran korjausta edelliseen kommenttiin, että Solo Yacht 20:ssä *on* 70 kg nostoköli 250 kg kiinteä köli. Kävin mm. tuon asian toteamassa henk. koht. Vene 2005 -messuilla.

        Katso:
        http://www.soloi.net/purjevene_screen.pdf

        T. Veneharrastaja


      • Veneharrastaja
        Veneharrastaja kirjoitti:

        Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
        Hunter 260:
        - amerikkalainen
        - 4 makuusijaa
        - pentteri ja erill. WC-tila
        - pituus 8,00 m
        - vesilinja 7,09 m
        - 2,73 m
        - uppouma 2268 kg
        - vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)

        T. Veneharrastelija

        Hunter 216 taitaa olla valmistajansa pienin kajuutallinen malli. Tämä lienee oikeasti laskettavissa ja nostettavissa trailerin kanssa jokaisen purjehduksen aluksi ja lopuksi kohtuullisella vaivalla.

        Hunterien maahantuoja on Bellamer, katso:
        http://www.bellamer.com/_su/hunter216.shtml

        T. Veneharrastaja


      • hinnoista
        Petri kirjoitti:

        Niin ehkä Campus 6.3 tai 650, Jeanneau Sun 2000, Skippi 650 Cruiser ovat n. 6.5 metrisiä veneitä, joissa mahtuu 2 2 nukkumaan. Skippi painaa esitteen mukaan 750kg, Sun 1250kg ja Campus 6.3 530kg ja 650 450kg, suuri osa kölipainosta on vesi tankki, joka voidaan tyhjentää ennen trailerointia.

        Campus valmistettu Virossa, Skippi Puolassa, Sun Ranskassa, Sunin viimeistely ehkä paras, mutta halvan työvoiman maassa valmistetut täysin kelvollisia ja ostajan eduksi tulee edullisemmat valmistuskustannukset. Tosin messuilla katselin Skippä ja minusta se oli ihan ok. Campus on karu.

        Jos Skippi on Tsekeissä maksanut 11.500 €, niin Suomen hintaa 15.900 € ei voi mitenkään hyväksyä. Suomen 22% ALV on mahdollisesti korkeampi kuin Tsekkien ja ehkä myös kuljetuskustannus, mutta ei selitä hinta eroa.

        Yksi saman kokoluokan vene on Solo Yacht 20, sisätiloiltaan vaikuttaa jopa suuremmalta kuin muut, jopa WC on. Vene valmistettu myös Puolassa ja testattu Vene lehdessä 12/04. Hintaa tosin muistaakseni miltei 30k€, sisältäen kyllä sitten myös moottorin ja trailerin. Veneessa ei ole nosto/taitto köliä ja vaikuttaa trailerilla paljon suuremmalta kuin muut.

        Itselläni on Joe 17, vm 75. Hinta trailerilla ja moottorilla sille tuli 4k€. Vene on eri hyvässä kunnossa ja siis vain 5.3m pitkä, mutta yhden yön siinnä aina yöpyy. Tällä on hyvä harjoitella ja seuraavaksi sitten kiinnostaa Skippin perhe versio eli tuo Cruiser, jos hinta on järkevällä tasolla. Suurempaa en osta, vaan viikon kesälomalle kannattaa sitten vuokrata vene, tulee halvemmaksi ja ei riskejä eikä mitään huolta.

        Tässä linkki Saksalaiseen mikroveneluokan (n.5.5.m)sivuille, jolta saa käsityksen muistakin venevalmistajista joita Suomeen ei tuoda. http://www.micro-ger.de/microhpuk.html
        Traileri veneet ovat keski-Euroopassa erittäin suosittuja ja mielestäni sopii loistavasti myös Suomeen. On niin paljon vaihtelevampaa kun ei tarvitse purjehtia sitä samaa rannikkoa koko ajan. Se maston eli takilan nosto ja lasku systeemi on oikeastaan tosi kriittinen ja Purjehtia lehden mukaan se on Skipissä ratkaistu hyvin ja nosto tapahtuu nopeasti kun asia on kunnolla harjoiteltu.

        Valmistajan nykyiset hinnat.
        http://www.skipper-yacht.com.pl/dex?id=639
        Muutama käytetty:
        http://www.skippi650.ant.pl/skippi/aktualnosci_kupie-sprzedam.php


      • Petri
        Veneharrastaja kirjoitti:

        Jos mennään tuohon Solo Yacht 20:en hintaluokkaan eli 30 000 euroon, niin siihen mahtuu sitten myös trailerilla kulkeva Hunter 260, testattu Vene-lehdessä 6/2004. Solo Yachtin ja Hunterin sisätiloissa hyvin samanlaiset varustelu.
        Hunter 260:
        - amerikkalainen
        - 4 makuusijaa
        - pentteri ja erill. WC-tila
        - pituus 8,00 m
        - vesilinja 7,09 m
        - 2,73 m
        - uppouma 2268 kg
        - vesipainolasti 907 kg (vesipainol. myös Campuksessa)

        T. Veneharrastelija

        Kun Hunter 240:n nostaa ylös, niin paino toki ei enää ole tuo massiivinen yli kaksi tonnia vaan, siitä pitää poistaa tuo 900 kg vesipainolasti, sehän tietty tyhjennetään.
        Muistaakseni Purjehtija lehti arvosteli Hunter 240 sisätiloja massiivisen tilaviksi traileriveneeksi. Kehyivat purjehdusominaisuuksia ja moittivat viimeistelyä. Vaikuttaa potentiaaliselta täytyy tutkia, mitähän Vene lehti kommentoi purjehdusominaisuuksista ?

        Lisäksi minulle tärkeää on nopea takilointi, koska venee tulee olemaan trailerilla ja satamassa täytyy masto saada puolessa tunnissa purjehduskuntoon. Luonnollisesti myös traileri tulee olla kunnollinen, koska sitä nostaa/laskee useita useita kertoja kuussa.


    • Weitikka

      Kauankohan tällaisen vempaimen vesille lasku ja nosto kestää? Onkohan kellään kellotettuna. JOs päväksi menee vesille ei viitsisi rannassa tuherrella paria tuntia.

      • KPy

        Julle vesillelaskussa meni ensimmäisellä kerralla tunnin verran. Yhden kesän jälkeen lasku ja nosto kestävät puolisen tuntia, jos on kaksi aikuista käsiparia. Yksin menee hyvinkin tuo tunti, koska veneeni on alkupään sarjaa ja siitä puuttuu mastonkaatomekanismi. Kaatomekanismilla pääsisi varmasti varttiin.


    • majestic24
    • 595947

      Ei saatana näitä kuupoja. Buster sen olla pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe