2013 vm 1.8 multidrive, joku väitti että kierrokset pysyy samana, ns portaaton laatikko, mutta kyllä mulla ainakin auto selkeästi vaihteita vaihtaa. Onko näitä kahdenlaisia laatikoita?
Multidrive, onhan tässä vaihteet
13
163
Vastaukset
- Anonyymi
Ei siinä ole vaihteita, vaihteiston ohjema luulottee vaan vaihteita.
- Anonyymi
Japsi hujaus. Euroissa on aidot latu vaihteet sentään, tsi dsg rulettaa
- Anonyymi
Tsi, dsg, rallattaa korjaamolla.
Multidrive on muuttuvavälityksinen varaattori missä voiman välittää metalliketju.
Audi yritti joskus saada samaa tekniikkaa toimimaan, mutta eihän sekään onnistunut Lapinpolttajilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tsi, dsg, rallattaa korjaamolla.
Multidrive on muuttuvavälityksinen varaattori missä voiman välittää metalliketju.
Audi yritti joskus saada samaa tekniikkaa toimimaan, mutta eihän sekään onnistunut Lapinpolttajilta.Eipä ole Toyotakaan saanut tuota omaa vaihteistoaan kovin hyvin toimimaan. Asiasta voi lukea faktaa lukuisista testeistä ja vertailuista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole Toyotakaan saanut tuota omaa vaihteistoaan kovin hyvin toimimaan. Asiasta voi lukea faktaa lukuisista testeistä ja vertailuista.
On toiminut jo 300tkm
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On toiminut jo 300tkm
jotenkuten....ei uutenakaan toimi kovin hyvin.
- Anonyymi
Vaihdelaatikko hoitaa välitykset siis samoilla kierroksilla alati ei tartte enää vinkuttaa viittä tonttua kuin mulkosimmus?
- Anonyymi
Mun CVT toitsun moottori kiertää 1400 varvia kun vauhti on tasamaalla 60kmh ja sama auto normi laatikolla 6 vaihteella 2100rpm. Johan tämä nnäkyy sitten bensamittarillakin.
- Anonyymi
Mulla isäni vanha Avensis vm. 2011 1,8l multidriveS wagon ajettu 283.000 km ei vaihteistossa mitään ongelmaa. Laatikon öljyt vaihdettu kahdesti merkkiliikkeessä 120.000km ja 240.000km kohdalla. Muuten tiedoksi niille jotka väittävät että avensis ruostuu niin ihmettelen omaa yksilöäni kun ei ole muualla ruostetta kuin etu ja taka akselistossa (pellit ja pohja täysin ruosteettomat).
- Anonyymi
Avensishan oli tutkimuksissa golffin tasolla ruostumaan.
Passat oli ruostuvimmista päästä. - Anonyymi
Onko siihen tehty ruosteenestokäsittely? Tuossa iässä ei pellit saa mennä puhki, mutta pintaruoste alkaa jo näkyä.
Tukirakenteissa on sen verran tavaraa, että ne kyllä kestävät melkoistakin ruostekerrosta.
Kantavat kotelot kuten helmat, ovat niitä joita täytyy seurata.
Minun -00 mallisesta piti ensimmäinen reikä hitsata 18 vuoden ikäisenä, vaikka se on saanut massakäsittelyn.
Pahinta mitä voi talvella tehdä autolleen, on viedä se talvella suolaisena lämpimään talliin.
Siellä voi melkein kuulla kuinka ruoste rouskuttaa D
2024 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko siihen tehty ruosteenestokäsittely? Tuossa iässä ei pellit saa mennä puhki, mutta pintaruoste alkaa jo näkyä.
Tukirakenteissa on sen verran tavaraa, että ne kyllä kestävät melkoistakin ruostekerrosta.
Kantavat kotelot kuten helmat, ovat niitä joita täytyy seurata.
Minun -00 mallisesta piti ensimmäinen reikä hitsata 18 vuoden ikäisenä, vaikka se on saanut massakäsittelyn.
Pahinta mitä voi talvella tehdä autolleen, on viedä se talvella suolaisena lämpimään talliin.
Siellä voi melkein kuulla kuinka ruoste rouskuttaa D
2024Ei ole tehty mitään ruosteenesto käsittelyä eikä ole missään alkavaa pintaruostetta. Toki oma ja isäni ajotyyli on sellainen että ajamme kaikki isommat vesilätäköt reippaasti läpi ja suoritamme siten alustan pesun. Näin on isäni toiminut kaikkilla autoillaan aina monet vuosikymmennet ja toimii edelleen ja niin teen minäkin. Auto on meille käyttöesine jota tarvitaan työssä. Se ei öle meiille näyttöesine vaan tärkeä työkalu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tehty mitään ruosteenesto käsittelyä eikä ole missään alkavaa pintaruostetta. Toki oma ja isäni ajotyyli on sellainen että ajamme kaikki isommat vesilätäköt reippaasti läpi ja suoritamme siten alustan pesun. Näin on isäni toiminut kaikkilla autoillaan aina monet vuosikymmennet ja toimii edelleen ja niin teen minäkin. Auto on meille käyttöesine jota tarvitaan työssä. Se ei öle meiille näyttöesine vaan tärkeä työkalu.
Alustan pesu on hyvä, joissakin autoissa tarvitaan muutakin.
C ja E sarjan mersuissa on pitkään käytetty pyöränkaarissa kanttausta eli pari cm kantti ja sisälokari tulee lähelle mutta rakoa. Kaikki hiekka, suola, paska kerääntyy sinne kantin päälle kokomatkalle, sieltä lähtee ruoste jos ei vesiletkulla laske vettä ja sormella tyhjennä kanttia! Sisälokaria saa sen verran kammettua sormella että saa kantin päälle. Tämä on todella uusissa mersuissakin. Rengas heittää hiekan ja maan suoraan sinne kantin ja sisälokarin väliin, jopa 10cm korkea kasa jos ei koskaan putsattu,
Käykääpä pihassa mersumiehet vesiletkun kanssa putsaamassa.
Vanhassa 4 koppasessa golfissa järkevämmin tehty, ei ole kanttia ollenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225536
- 715198
- 994275
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753670Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603308- 432881
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582059- 451917
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381733