En tunne yhtäkään kouluja käymätöntä tai ammattikoulun käynyttä joka lukisi äitini lisäksi.
Työkaverini nauravat minulle kun kerroin että en katso mielelläni kirjoista tehtyjä elokuvia. Poikkeuksiakin on esim. Jurassic Park.
He naureskelevat että on parempaakin tekemistä kuin lukeminen ja mitä varten lukea kun ei ole enää pakko kun koulut on lusittu.
En ole käynyt kouluja kuin pakollisen määrän kun olen hieman hidas. Sen jälkeen menin töihin mutta luen silti kirjoja. Mitä mieltä?
Saako kouluttautumaton lukea?
4
185
Vastaukset
- Anonyymi
Lukeminen on ihan ok harrastus. Minulla on vähän takkuista tuo lukeminen, mutta yritän silti jotain lukea. Mieluummin katselen elokuvia. Minusta kirjoista tehdyt elokuvat voivat toisinaan olla parempia kuin kirjat. Ainakin Koirankynnen leikkaaja on parempi elokuvana.
En tiedä mitä työkaverisi mahtavat pitää parempana tekemisenä, mutta kieltämättä ulkona liikkuminen on ihmiselle hyväksi vaikka olisi koulut ja armeijat jo käynyt. Siinä saapi liikuntaa ja happea ja punkkeja. Kyllä ne punkit siitä häviää, kun käy suihkussa.
Lukaise joskus netistä kirjablogeja. Niissä tavalliset lukijat kertovat lukukokemuksistaan. Voit vaikka itsekin alkaa pitää semmoista blogia. Kouluja käymällä oppii ehken käyttämään hämmentäviä sanoja kirjoista kirjoittaessaan, mutta läheskään välttämättä koulutuksen myötä ei ymmärrys toisen ihmisen ajatusmaailmoihin aukene sen kummemmaksi. - Anonyymi
Lukeminen kannattaa aina ! Koulu aikana luin nuorten kirjoja, mutta läksyt oli pakkopullaa. Kioskikirjallisuudesta: Jerry Cottonista alkoi oikea luku putki. Viime vuosina kirja/pari menee helposti viikossa.
- Anonyymi
Minä kyllä luin ahkerasti ennen kuin olin aloittanut edes peruskoulua. :D
Kannattaa tehdä sitä mikä tuntuu kivalta. Sinun siis lukea.
Toisaalta voisit hyväksyä työkaverisi sellaisina kuin ne on. Siis ei lukemattomuus tee niistä huonoja. Toisaalta älä hanki niiden hyväksymistä lukemisharrastuksellesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3554864Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4763321- 752321
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3501742Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1841705Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-2161643- 1061285
Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal761280Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121177K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81142