Narsistit ja valehtelu

Anonyymi

Narsisteista on jotenkin vaikea uskoa, että ovat valmiita valehtelemaan mistä tahansa ja mitä tahansa. Ei tunnu rajaa tulevan vastaan ollenkaan. Vaikea uskoa, että sellaisia vakavasti häiriintyneitä tapauksia oikeasti on ihmisten joukossa ja näitä vainoamassa. Ihan vapaana.

241

896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Manipuloijahuijareita on ympäriinsä ihan odottamattomissakin paikoissa.



      "poiuytredfghj"

      • Sinä olet yksi näistä onnettomista tyypeistä, jotka kylvävät pahaa oloa ympäriinsä. Kerrot olevasi vielä uskovainen, vanha mies. No mana kerran sinut vie - helpotus hyvin monille ihmisille.


    • Anonyymi

      Narsisti valehtelee kaikessa. Valheet ovat hänelle totta ja ne ovat niin todellisia ja ihmeellisiä, ettei normaali ihminen voi edes uskoa, että toinen valehtelee. Narsisti sekoittaa toisen pään tavalla, jossa normaali ihminen ei osaa enää erottaa totuutta valheesta. Vaikka narsistille todistaa kuinka hänen valheellisuuden, hän kääntää sen joka tapauksessa toista vastaan, häpeää hän ei tunne. Ja aina löytyy niitä, jotka uskovat häntä.

      • Anonyymi

        Omasta kumppanistasiko puhut?


      • Anonyymi

        Usein suosittu koska kertoo niin hurjia juttuja. Koska itse lisää niihin ja muuntaa niiden merkityksiä ja jos se tarinaan sopii niin pistää vaikka sanoja suuhun, kunhan saa tunnereaktion ja sympatiaa siltä jonka kanssa puhuu. Kunhan hetken tuntee olevansa tärkeä. Maksoi mitä maksoi. Lisäksi se luottoaveri kyllä antaa anteeksi kaiken ja pyytelee lopulta itse anteeksi kunhan ensin vähän huutaa päin naamaa.


      • Anonyymi

        Niin se on vaikka ihan uskomatonta käytöstä.
        Minulle kävi samoin tutustuin mieheen ja rakastui. Elämäni oli yhtä painajaista miten hän kohteli minua. Mutta onnekseni hän löysi varakkaamman huijattavan ja muutti muualle. Näin pääsin hänestä eroon. Ihmettelin miten aikuinen ihminen pystyy valehtelemaan ja kertomaan satuja ihan tuosta vain. Hän meni kyllä myös rahan perässä. Vaikka itse hankki ihan hyvin. Sain selville hänen vanhoja suhteita joihin myöhemmin tutustui. Vähän säälin hänen sairauttaan, mut sain hyvän opetuksen.


    • Anonyymi

      Mulla on sellainen kokemus narsistien valehtelusta, jossa narsisti väittää musta jotain asiaa joka ei pidä paikkaansa, ja hetken päästä narsisti väittää minun sanoneen sen asian. Eli syyttää lopulta minua omista valheistaan. Samaa käytöstä harrastanut jo kauan.

      • Anonyymi

        "Jos tämä henkilö onkin vaan ilkeä sinua kohtaan"

        Varmaan se siitä johtuu. Narsistit ovat tosiaan ilkeitä muita kohtaan ja kovia valehtelemaan toisista ja kieroilemaan. Ihan paskasakkia siis. Narsismihan on maailman vaarallisin mielisairaus, ja täysin parantumaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos tämä henkilö onkin vaan ilkeä sinua kohtaan"

        Varmaan se siitä johtuu. Narsistit ovat tosiaan ilkeitä muita kohtaan ja kovia valehtelemaan toisista ja kieroilemaan. Ihan paskasakkia siis. Narsismihan on maailman vaarallisin mielisairaus, ja täysin parantumaton.

        Tuolla logiikalla olet sitten itsekin narsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla logiikalla olet sitten itsekin narsisti.

        Logiikkasi ei toimi. Minä en valehtele enkä kieroile, enkä ole edes vainonnut netissä ihmisiä vuosikausia. Kokemusta patologisesti valehtelevista narsisteista on kyllä yli 40 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Logiikkasi ei toimi. Minä en valehtele enkä kieroile, enkä ole edes vainonnut netissä ihmisiä vuosikausia. Kokemusta patologisesti valehtelevista narsisteista on kyllä yli 40 vuotta.

        Sinäkin lukeudut näihin ilkeisiin henkilöihin nimittelemälläsi muita narsisteiksi. Teikäläisistäkin on kokemuksia vuosikaudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkin lukeudut näihin ilkeisiin henkilöihin nimittelemälläsi muita narsisteiksi. Teikäläisistäkin on kokemuksia vuosikaudet.

        Jos ihminen käyttäytyy 20 vuotta kuin oppikirjaesimerkki narsistista, niin kyseessä on todennäköisesti narsisti. Jos taas ei ole narsisti, miksi käyttäytyy kuitenkin koko ajan kuten narsistit käyttäytyvät?

        Koetko narsisti-sanan jotenkin nimittelyksi? Se on yleisen mielisairauden nimi, jota sairastaa noin prosentti väestöstä.


      • Anonyymi

        Kaikkien narsistien käytös on niin maneerista ja kaavamaista, että diagnoosi on helppo tehdä jos kokemuspohjaa narsisteista on olemassa muutama vuosikymmen. Narsistia ei saa lääkäriin, joten virallista diagnoosia on vaikea antaa, mutta maneerinen ja häiriintynyt narsistin käytös paljastaa valtaosan ilman lääkäriäkin. Jos ihminen käyttäytyy 20 vuotta kuin oppikirjaesimerkki narsistista, kyseessä on suurella todennäköisyydellä narsisti, koska päästään terve ihminen ei käyttäydy kuten narsistit käyttäytyvät.


      • Anonyymi

        "Eli se diagnoosi on sinun tekemä."

        Kyllä. Ja itselläni on aiheesta yli 40 vuoden kokemus. Jos narsisti ei halua itseään kutsuttavan narsistiksi, kannattaa lopettaa vuosikymmeniä jatkunut narsistinen käytös. Niin yksinkertaista se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eli se diagnoosi on sinun tekemä."

        Kyllä. Ja itselläni on aiheesta yli 40 vuoden kokemus. Jos narsisti ei halua itseään kutsuttavan narsistiksi, kannattaa lopettaa vuosikymmeniä jatkunut narsistinen käytös. Niin yksinkertaista se on.

        Miten tuon diagnoosisi todeksi vakuutat? Sehän on yksin sinun tekemäsi ilman lääkärin diagnoosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon diagnoosisi todeksi vakuutat? Sehän on yksin sinun tekemäsi ilman lääkärin diagnoosia.

        Jos ihminen käyttäytyy 20 vuotta kuin oppikirjaesimerkki narsistista, kyseessä on suurella todennäköisyydellä narsisti, koska päästään terve ihminen ei käyttäydy kuten narsistit käyttäytyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon diagnoosisi todeksi vakuutat? Sehän on yksin sinun tekemäsi ilman lääkärin diagnoosia.

        "Sehän on yksin sinun tekemäsi ilman lääkärin diagnoosia."

        Poliisi ja lääkäri olivat samaa mieltä asiasta kun asiaan tutustuivat. Henkilön käytös viittaa "hyvin vahvasti narsismiin".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sehän on yksin sinun tekemäsi ilman lääkärin diagnoosia."

        Poliisi ja lääkäri olivat samaa mieltä asiasta kun asiaan tutustuivat. Henkilön käytös viittaa "hyvin vahvasti narsismiin".

        Poliisit ei ole päteviä tekemään terveydestä diagnooseja ja sanoit ettei tätä narsistia saa lääkäriin, niin miten hän nyt kumminkin on mielipiteensä antanut asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliisit ei ole päteviä tekemään terveydestä diagnooseja ja sanoit ettei tätä narsistia saa lääkäriin, niin miten hän nyt kumminkin on mielipiteensä antanut asiasta?

        Poliiseilla on paljon kokemusta narsisteista. Usein perheväkivallan tiimoilta. Narsistithan ovat yleensä aina väkivaltaisia. Ja lääkärit myös tietävät asiasta, kun paikkaavat narsistien väkivallan uhreja. Kyllä uskon poliisia ja lääkäriä ennemmin kuin jotain nettikirjoittajaa.


      • Anonyymi

        No jos on ilkeä toista kohtaan on narsisti eli pyrkii tuhoamaan toisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon diagnoosisi todeksi vakuutat? Sehän on yksin sinun tekemäsi ilman lääkärin diagnoosia.

        Mihin sitä diagnoosia tarvitaan? Jos ihminen on ku...pää niin sitten se on, diagnoosilla tai ilman. Narsistisesti käyttäytyvän ihmisen kanssa pitää toimia tilanteen mukaisesti. Diagnoosihan ei käytöstä muuta suuntaan tai toiseen.

        Narsistien (ilman diagnoosia, kyllä) kanssa kun on joutunut olemaan tekemisissä vuosia, sitä alkaa tunnistamaan heidät ja heidän tapansa toimia. He kyllä erottuvat joukosta. Heidän kanssaan toimii ihan eri säännöt kuin normi kansalaisten, turha yrittää mitään muuta.

        Ja uskoisin että jokainen joka on joutunut aidon narsistin kanssa tekemisiin on enemmän kuin onnellinen kun voi todeta ettei joku ole narsisti. En todellakaan halua tavata enää yhtään narsistia ja etsin hankalistakin ihmisistä merkkejä jotka todistaisivat että kyseessä on muuten vaan hankala tyyppi, ei narsisti.

        Heikolla itsetunnolla varustetut ihmiset ovat usein hankalia suojakuoressaan. Kun tällainen ihminen kuitenkin pystyy edes joskus raottamaan kuortaan, tilanteessa on toivoa. Kun itsetunto on äärimmäisen onneton, kuten narsistilla on, kuoresta pidetään kiinni kuin hengen hädässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuon diagnoosisi todeksi vakuutat? Sehän on yksin sinun tekemäsi ilman lääkärin diagnoosia.

        Narsistien uhrit tietävät yleensä paljon enemmän aiheesta kuin lääkärit, joita narsisti ei ole pahoinpidellyt tai joille narsisti ei ole riehunut psykoottisesti. Itse olen narsistien pakkohoidon kannalla.


      • Anonyymi

        "mustamaalaa häntä valehtelemalla koko ajan? "

        Sillähän on useita keskusteluketjuja netissä jossa se tyyppi valehtelee koko ajan siitä soittajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistien uhrit tietävät yleensä paljon enemmän aiheesta kuin lääkärit, joita narsisti ei ole pahoinpidellyt tai joille narsisti ei ole riehunut psykoottisesti. Itse olen narsistien pakkohoidon kannalla.

        Juurikin noin. Narsisti ymmärtää esittää paraatipuolensa henkilöille, joilla on tai voisi olla valtaa häneen ja hänen toimintaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin noin. Narsisti ymmärtää esittää paraatipuolensa henkilöille, joilla on tai voisi olla valtaa häneen ja hänen toimintaansa.

        Tämän ketjun diagnosointiin hieman kommentoisin, jotta harvoin narsistia saadaan sinne saakka, jossa diagnoosi hänelle voitaisiin lääketieteellisesti antaa. Kuka sitten tuossa välillä sitä lääketieteellistä diagnoosia peräsikin, voin hänelle sanoa, että ei narsisti lähde diagnoosia itselleen hakemaan, koska hän ei koe olevansa millään tavalla "sairas". Hänellä ei ole mitään tunnetta omasta ongelmastaan. Kyllähän paljon on ongelmallisia ihmisiä ympärillämme, mutta hän, joka on elänyt narsistin kanssa, kyllä varmasti tuntee ja tietää millainen henkilö narsisti on, ei siihen tarvitse edes diagnoosia.


      • Anonyymi

        Projisointi on narsistin suurimpia tuntomerkkejä.
        Hän projisoi omat huonot asiansa uhriinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Narsistien uhrit tietävät yleensä paljon enemmän aiheesta kuin lääkärit, joita narsisti ei ole pahoinpidellyt tai joille narsisti ei ole riehunut psykoottisesti. Itse olen narsistien pakkohoidon kannalla.

        Ei narsistia voi hoitaa terveeksi;
        Niitä ei olisi enään jos hoito auttaisi.


    • Anonyymi

      Kun itse aikoinaan aloin oivaltaa mitkä asiat ohjaavat narsistin käytöstä, se oli hyvin iso kolaus omassa maailmankuvassani. Olin naivisti uskonut että jokaisessa on sisimmässään kuitenkin jokin perussetti empatiaa, edes läheisimpiä kohtaan, mutta ei narsistissa ole. En yhtään ihmettele että moni valitsee olla ymmärtämättä narsistin tarkoitusperiä, sitä ääretöntä itsekeskeisyyttä joka kumpuaa kun pelkään niin hirvittävän paljon paljastuvansa tavalliseksi.

      Oli pelottavaa tajuta ettei narsisti huolehti lapsistaan siksi että välittäisi heistä. Narsisti huolehtii lapsistaan sen verran että voi pitää äitirooliaan yllä. Äitinäkään narsisti ei voi olla muuta kuin maailman paras äiti, joten hän näyttelee välillä varsin uskottavasti välittävää. Hän vie lastaan lääkäreihin vaikka maailmanääriin tai taistelee julkisuudessa lasten hyvinvoinnin eteen. Kaikki tuo on kuitenkin näytelmää, rooli, eikä sen takana ole todellista välittämistä. Sellaisissa asioissa joissa huolenpito ei tuo narsistiäidille gloriaa, hän yrittää luistaa koska ei oikeasti viitsi. Ei kiinnosta.

      Narsistin lasten oireilu paljastaa laiminlyönnit vaikka narsisti yrittääkin selitellä ne miten milloinkin. Itse asiassa lasten ongelmat ovat vain vettä narsistin myllyyn. Lisää aihetta jolla rakentaa draamaan, juosta lääkäreissä, säikytellä sukulaisia ja kirjoitella vaikka blogikirjoituksia. Lisää liimaa jolla lapsiparat sidotaan äitiin kiinni, estetään lasten itsenäistyminen ja oma elämä. Huolehtiva äitihän ei voi päästää sairaita lapsiaan pois valvonnastaan vaikka nämä olisivat jo aikuisia.

      Kun tajusin tuon, aloin tosissani pelätä että lapseni joutuvat kahden kesken narsistin kanssa. Jos jotain sattuu ja narsisti uskoo ettei kukaan huomaa ettei hän välitä, hän ei tosiaankaan välitä. Kun vielä tiesin narsistin inhoavan minua, hän varmasti ilomielin antaisi pahan tapahtuvan lapsilleni.

    • Anonyymi

      Narsistien kunniaksi on sanottava, että ovat valehtelussa parhaita. Kyky valehdella itselleen, kaikille ympärillä oleville, viranomaisille .. on heidän kaiken toimintansa ja elämänsä peruskallio. Ainoastaan kokemusasiantuntija pystyy huomaamaan narsistin. Psykologian ammattilaisia narsisti vedättää 6-0.

      • Anonyymi

        Tuo on täysin totta, ammattilaiset menevät mukaan täysillä ja antavat todellakin vedättää itseään ja uskovat kaiken. Tavan ihminen ei kykene niin kylmäpäisesti valehtelemaan, ei tietenkään, koska hänellä on omatunto, mutta narsku uskoo itse valheisiinsa ja pitää itseään rehellisyyden perikuvana. Ammattilaiset, viranomaiset, jopa psykologit kumartavat häntä ja kuolaavat hänen hyvyyttään ja tyhjää kuorta, joka ei sisällä mitään. Seuraava valhe mitätöi edellisen valheen, mutta ei sillä ole merkitystä ja on ihan turha kysyä miksi?


      • Anonyymi

        "ovat valehtelussa parhaita."

        Eivät ole, sillä jäävät usein kiinni valheista mutta eivät piittaa asiasta.


    • Anonyymi

      Narsistin päivittäinen "normaali yleisvalehtelu" tulee häneltä luonnostaan. Hän tuskin mieltää totuuden olevan toinen kuin mitä hän kertoo. Hurjat sattumukset ja ihmeelliset tapahtumat, joilla narsisti vangitsee kuulijoiden mielenkiinnon, ovat väritettyjä tai kokonaan keksittyjä juttuja, joita narsistin pää tuottaa automaattisesti.

      Toinen asia ovat laskelmoidut valheen verkot, joita naristi punoo harkiten jonkun ihmisen ympärille että tämä menettäisi maineensa ja uskottavuutensa. Niihin tarinoihin narsisti sijoittelee syötiksi pieniä, sinänsä merkityksettömiä totuuden hippuja, joiden avulla kuulijat nielaisevat varsinaisen emävalheen. Narsistin manipulointikyky perustuu taitoon tuottaa verbaalista p*skaa, jolla hän töhrii kiinnostuneiden kuulijoiden mielet halunsa mukaan.

    • Anonyymi

      ". Niihin tarinoihin narsisti sijoittelee syötiksi pieniä, sinänsä merkityksettömiä totuuden hippuja, joiden avulla kuulijat nielaisevat varsinaisen emävalheen. "
      -Ripaus totuutta tekee uskottavammaksi ja asian kuulijat
      voivat tarkistaa itse, että niin on.
      Huomaamatta, että totuuksia käytetään valheen sisällä.
      Jos on hyvää kerrottavaa, unohdetaan kertoa kuka sen
      hyvän on tehnyt. Osatotuuksillakin on merkitystä
      narsistin luomassa harhakuvassa.

      • Anonyymi

        on myös mahdollista käyttää konreettisia faktoja jopa vääristelemättöminä, mutta antaa
        niille väärä emotionaalinen merkitys. Mun mielestä koko hommassa emotionaalisen merkityksen vääristeleminen on olennaisinta. Tai motiivi ikäänkuin vaidetaan. Siis esim että henkilö on tehnyt konkreettisesti juuri niin kuin kerrotaan, mutta aivan eri syystä kuin annetaan ymmärtää. Tuollaiseen lankaan menee fiksummatkin varsinkin jo todellinen motiivi on jokin sellainen mikä muilla ei tule helposti mieleenkään, kuten vaikka mulla esim jonkin uuden taiteellisen merkityksen luominen. Niin jos heille selitetään siihen kohtaan jonkin ihmisille suht yleinen motiivi, niin läpi menee vaikka näyttäisi aivan älyttömältä siinä kohtaa ja sitten ihmiset uskovatkin henkilön olevan aivan uskomattoman älytön. Tämmöstä on mulle käyny.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on myös mahdollista käyttää konreettisia faktoja jopa vääristelemättöminä, mutta antaa
        niille väärä emotionaalinen merkitys. Mun mielestä koko hommassa emotionaalisen merkityksen vääristeleminen on olennaisinta. Tai motiivi ikäänkuin vaidetaan. Siis esim että henkilö on tehnyt konkreettisesti juuri niin kuin kerrotaan, mutta aivan eri syystä kuin annetaan ymmärtää. Tuollaiseen lankaan menee fiksummatkin varsinkin jo todellinen motiivi on jokin sellainen mikä muilla ei tule helposti mieleenkään, kuten vaikka mulla esim jonkin uuden taiteellisen merkityksen luominen. Niin jos heille selitetään siihen kohtaan jonkin ihmisille suht yleinen motiivi, niin läpi menee vaikka näyttäisi aivan älyttömältä siinä kohtaa ja sitten ihmiset uskovatkin henkilön olevan aivan uskomattoman älytön. Tämmöstä on mulle käyny.

        "poiuytredfgh"

        Siis mulle on käyny tämmöstä että juuri kaikkein älyllisimpien motiivieni kohdalla mun on ajateltu olevan täysin älytön.
        Sain itselleni todistetta että asia on näin, koska yliopistokurssilla sain kirjoitettua itselleni parhaat numerot juuri niillä jutuilla, joita nimenomaan jotkut muut pitävät täysin älyttöminä.


        "poiuytrfdfghj"


    • Anonyymi

      Voin kertoa, että olen äärettömän kiitollinen, että yliopistokurssilla epätyypillistä ajatteluani ei tyrmätty, vaikka sen mainittiin olevan epätyypillistä. Pitkälti sen ansiosta elämästäni voi nyt tulla paljon mielekkäämpi.


      "poiuytrfghj"

      • Anonyymi

        Olen tosi innostunut kehittämään ajatteluani. 20 kirjaa kirjastosta lainalla eri professoreilta jne.


        "poiuytrdfghj"


    • Anonyymi

      Mulle tuntui kuin Jumala olisi pudottanut tuon kurssin päähäni. Sen sisältö kuin kasasi palapelin palat yhteen älynystyröitä ihanasti herättelemällä unestaan.


      "poiuytrdfghj"

    • Anonyymi

      Tuo onkin psyykepotilaan ja Aspergerin epätyypillsen ajattelun oleellisin ero, että Aspergerin epätyypillinen ajattelu on tieteellisesti käyttökelpoista, psyykepotilaan ei.


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Mutta tämä asia koituu ongelmaksi, jos keskustelukumppania ei kiinnosta onko hänen kuulemansa epätyypillinen puhe tieteellisesti ajatellen järjellistä vai ei.
        Siksi mulle ei oikeen sovellu keskustelut luureissa ja palstolla jne, joissa sanotaan että "Ei tässä nyt mitenkään tieteellisesti puhuta tai filosofiaa, vaan ihan vaan jutustellaan. "
        Sitten he muka vain jutustelun perusteella päättelee jotakin niin vakavaa kuin että oliko keskustelukumppanin puhe järjellistä ja uskottavaa vai ei. Miten se on edes mahdollista sellasta päätellä vaan mitä sattuu jutustelemalla niitä näitä ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä asia koituu ongelmaksi, jos keskustelukumppania ei kiinnosta onko hänen kuulemansa epätyypillinen puhe tieteellisesti ajatellen järjellistä vai ei.
        Siksi mulle ei oikeen sovellu keskustelut luureissa ja palstolla jne, joissa sanotaan että "Ei tässä nyt mitenkään tieteellisesti puhuta tai filosofiaa, vaan ihan vaan jutustellaan. "
        Sitten he muka vain jutustelun perusteella päättelee jotakin niin vakavaa kuin että oliko keskustelukumppanin puhe järjellistä ja uskottavaa vai ei. Miten se on edes mahdollista sellasta päätellä vaan mitä sattuu jutustelemalla niitä näitä ?

        "poiuytrdfghj"

        Pitäiskö näiden jutusteluiden olla tieteellisesti perusteltavissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäiskö näiden jutusteluiden olla tieteellisesti perusteltavissa?

        No ei niissä mun mielestä kauheesti ole järkeä jos ne ei ole tieteelisesti tai edes jollakin järjellisellä tavalla perusteltavissa vaikka sitten uskonnon opeilla tai jollain.
        Ja jos emootiokaan ei tunnu niissä tunnu hyvälle. Niin mitä niissä sitten on, jos ei ole järkeä eikä hyvän tuntuista emootiota?


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei niissä mun mielestä kauheesti ole järkeä jos ne ei ole tieteelisesti tai edes jollakin järjellisellä tavalla perusteltavissa vaikka sitten uskonnon opeilla tai jollain.
        Ja jos emootiokaan ei tunnu niissä tunnu hyvälle. Niin mitä niissä sitten on, jos ei ole järkeä eikä hyvän tuntuista emootiota?


        "poiuytredfghj"

        Ei kukaan toinen voi sun emootiostasi tietää jutustelujen perusteella mitään. Aspergerin ajattelutapahan on aivan toinen kuin ns. normaalin henkilön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei niissä mun mielestä kauheesti ole järkeä jos ne ei ole tieteelisesti tai edes jollakin järjellisellä tavalla perusteltavissa vaikka sitten uskonnon opeilla tai jollain.
        Ja jos emootiokaan ei tunnu niissä tunnu hyvälle. Niin mitä niissä sitten on, jos ei ole järkeä eikä hyvän tuntuista emootiota?


        "poiuytredfghj"

        Siis jos he jossain auttavassa luurissa ei tue mua emotionaalisesti eikä puhu mulle mitään tieteellisesti perusteltavissa olevaa, niin mikä heidän anti sitten on josta maksoin kaikki ruokarahani puhelinyhtiölle ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos he jossain auttavassa luurissa ei tue mua emotionaalisesti eikä puhu mulle mitään tieteellisesti perusteltavissa olevaa, niin mikä heidän anti sitten on josta maksoin kaikki ruokarahani puhelinyhtiölle ?

        "poiuytrfghj"

        Olisko heidän pitänyt tukea sun harhaisia luulojasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan toinen voi sun emootiostasi tietää jutustelujen perusteella mitään. Aspergerin ajattelutapahan on aivan toinen kuin ns. normaalin henkilön.

        Joo tätä minä en ole ymmärtänyt etteivät he tunne minun emootiotani ollenkaan.
        Olen niinku olettanut että se tuntuisi emotionaalisella tasolla jollakin tavoin heille.
        Mut siis ei, he todellakin esittelee mulle vaan kaikenlaisia tunteiden nimiä, joilla ei ole mitään tekemistä emootioni kanssa ja sitten haluaa riidellä niistä nimistä mitä niistä mun pitäisi tuntea.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tätä minä en ole ymmärtänyt etteivät he tunne minun emootiotani ollenkaan.
        Olen niinku olettanut että se tuntuisi emotionaalisella tasolla jollakin tavoin heille.
        Mut siis ei, he todellakin esittelee mulle vaan kaikenlaisia tunteiden nimiä, joilla ei ole mitään tekemistä emootioni kanssa ja sitten haluaa riidellä niistä nimistä mitä niistä mun pitäisi tuntea.

        "poiuytrdfghj"

        Kun siis mikä koko jutussa on pöllöintä on seuraava:
        Minä olen soittanut sinne luurin lääkeaineen haittavaikutusreaktion seurauksena koska tuo reaktio osittain halvaannutti aistini ja esti hermostollisia toimintoja joita tarvitaan emootioiden kokemiseen.
        Mutta heitä ei siellä luurissa ollenkaan kiinnostanut tuo minulle tosiasiallisesti tapahtunut, vaan he halusivat keskustella kanssani tunnereaktioideni nimistä ja niiden liittämisestä erilaisiin kuvitteellisiin asioihin .
        Mutta miten tuo on edes mahdollista, jos mun soittoni syy on, että emootioideni toiminta on tukkeentunut fysiologisesti lääkeainereaktion seurauksena mitä asiaa hätäni koski ?
        He vaan rääkkäsi minua niillä johdatteluilla kuvitteellisiin keskusteluihin, joihin mun piti eläytyä halvautuneilla tunteillani. Ja siis olisin mennyt täysin sekaisin, jos en olis saanut lopetettua sitä soittelua, josta tulin riippuvaiseksi, koska nuo mielikuvitusmatkat joihin mua johdateltiin oli niin pelottavia.

        "poiuytrdfghjm"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun siis mikä koko jutussa on pöllöintä on seuraava:
        Minä olen soittanut sinne luurin lääkeaineen haittavaikutusreaktion seurauksena koska tuo reaktio osittain halvaannutti aistini ja esti hermostollisia toimintoja joita tarvitaan emootioiden kokemiseen.
        Mutta heitä ei siellä luurissa ollenkaan kiinnostanut tuo minulle tosiasiallisesti tapahtunut, vaan he halusivat keskustella kanssani tunnereaktioideni nimistä ja niiden liittämisestä erilaisiin kuvitteellisiin asioihin .
        Mutta miten tuo on edes mahdollista, jos mun soittoni syy on, että emootioideni toiminta on tukkeentunut fysiologisesti lääkeainereaktion seurauksena mitä asiaa hätäni koski ?
        He vaan rääkkäsi minua niillä johdatteluilla kuvitteellisiin keskusteluihin, joihin mun piti eläytyä halvautuneilla tunteillani. Ja siis olisin mennyt täysin sekaisin, jos en olis saanut lopetettua sitä soittelua, josta tulin riippuvaiseksi, koska nuo mielikuvitusmatkat joihin mua johdateltiin oli niin pelottavia.

        "poiuytrdfghjm"

        Miten luureissa olisi voitu auttaa sua emootioiden tuntemiseksi? Lääkäriinhän sun ois pitänyt mennä, eikä kuvitella puhelinkeskustelujen auttavan asiaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun siis mikä koko jutussa on pöllöintä on seuraava:
        Minä olen soittanut sinne luurin lääkeaineen haittavaikutusreaktion seurauksena koska tuo reaktio osittain halvaannutti aistini ja esti hermostollisia toimintoja joita tarvitaan emootioiden kokemiseen.
        Mutta heitä ei siellä luurissa ollenkaan kiinnostanut tuo minulle tosiasiallisesti tapahtunut, vaan he halusivat keskustella kanssani tunnereaktioideni nimistä ja niiden liittämisestä erilaisiin kuvitteellisiin asioihin .
        Mutta miten tuo on edes mahdollista, jos mun soittoni syy on, että emootioideni toiminta on tukkeentunut fysiologisesti lääkeainereaktion seurauksena mitä asiaa hätäni koski ?
        He vaan rääkkäsi minua niillä johdatteluilla kuvitteellisiin keskusteluihin, joihin mun piti eläytyä halvautuneilla tunteillani. Ja siis olisin mennyt täysin sekaisin, jos en olis saanut lopetettua sitä soittelua, josta tulin riippuvaiseksi, koska nuo mielikuvitusmatkat joihin mua johdateltiin oli niin pelottavia.

        "poiuytrdfghjm"

        Ja tosiaan kyllä täällä huippuprofessorien kirjoissa niin väitetään että ihmisen ajattelu pääosin koostuu kuvista,


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisko heidän pitänyt tukea sun harhaisia luulojasi?

        Koen että minulle enemmänkin lietsottiin luuloja.
        Osaan selittää tämän yhden neurologian professorin kirjan avulla ilmiön.
        Teksti käsittelee aivojen erilaisia "kuvatyyppejä".


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten luureissa olisi voitu auttaa sua emootioiden tuntemiseksi? Lääkäriinhän sun ois pitänyt mennä, eikä kuvitella puhelinkeskustelujen auttavan asiaasi.

        Joo mutta olin liian rahaton ja kyvytön menemään riittävän pätevälle neurologille sen enempää mitä kävin kerran pari.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi

        ◼️Mitähän_sinä

        "Aspergerin epätyypillinen ajattelu on tieteellisesti käyttökelpoista, psyykepotilaan ei."

        Mitähän sinä taas hourit? Tuo hajatelmasi ei nyt ainakaan ole käyttökelpoinen. Väität siis (lukuisten muiden epäspesifien väitteidesi joukossa).

        Väität että psyykepotilas (mitähän sekin tarkoittaa?) ei voi ajatella tieteellisesti pätevää ajattelua...
        Kun sitten taas hölöpölö-aspergerit muka ajattelisivat tieteellisesti käyttökelpoista ajattelua.

        Voihan Juutas kun typerää tekstiä taas...

        Menehän ottamaan parit profiiliselfiet jospa tulisi tykkäyksiä niistä.


    • Anonyymi

      Sitä paitsi professorit on tutkineet just aivovauroituneita tutkimalla samoja asioita joita mitä päädyin hermostovauriossa pohtimaan.


      "poiuytrdfgh"

      • Anonyymi

        Ja mitä enemmän luen sitä enemmän voin vaan ihmetellä että ompa aika nappiin pohdintani menneet.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä enemmän luen sitä enemmän voin vaan ihmetellä että ompa aika nappiin pohdintani menneet.

        "poiuytrdfghj"

        Ja mitä annettavaa näillä itsekehuilla ja luureista jollottamisella oli tähänkin keskusteluun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä annettavaa näillä itsekehuilla ja luureista jollottamisella oli tähänkin keskusteluun?

        Mutta oletko varma että tässä on pohjimiltaan kyse juurikin itsekehusta vai onko se sellainen väärä merkityksenanto ikäänkuin vale ?


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oletko varma että tässä on pohjimiltaan kyse juurikin itsekehusta vai onko se sellainen väärä merkityksenanto ikäänkuin vale ?


        "poiuytrdfghj"

        Mitä jos mä puhun ihan asiaa, mutta annat asialle tollasen negatiivisen tunnemerkityksen ?
        Ja kyl se liittyy narsismiin juuri koska narsisti yrittää toisen painaa emotionaalisesti alas niin ettei toinen voisi olla omissa voimissaan.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oletko varma että tässä on pohjimiltaan kyse juurikin itsekehusta vai onko se sellainen väärä merkityksenanto ikäänkuin vale ?


        "poiuytrdfghj"

        Kerropa mistä on kyse kohdallasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä jos mä puhun ihan asiaa, mutta annat asialle tollasen negatiivisen tunnemerkityksen ?
        Ja kyl se liittyy narsismiin juuri koska narsisti yrittää toisen painaa emotionaalisesti alas niin ettei toinen voisi olla omissa voimissaan.

        "poiuytrdfghj"

        Siis esim jos mulle tulee inspiraatio: "Jee mulle tule inspiroivia ideoita päähän ja emootio kohoaa ja energia taso", niin sitten paikalle tulee joku lätistämään sitä energiaa.
        Oikeeastaan se on mun mielestä narsistista käytöstä toista kohtaan vaikkei oliskaan narsisti, siis laskea toisin ihmisen emotionaalisia energiatasoja.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis esim jos mulle tulee inspiraatio: "Jee mulle tule inspiroivia ideoita päähän ja emootio kohoaa ja energia taso", niin sitten paikalle tulee joku lätistämään sitä energiaa.
        Oikeeastaan se on mun mielestä narsistista käytöstä toista kohtaan vaikkei oliskaan narsisti, siis laskea toisin ihmisen emotionaalisia energiatasoja.

        "poiuytrdfghj"

        Ja siis mun mielestä auttajan tehtävä on kohottaa autettavan emotionaalisia energioita ei päinvastoin ja se olis kutakuinkin oleellisinta auttamisessa,
        Esim. mua todella auttoi se yliopistokurssi, Se oli samalla koko maailman parhainta terapiaa. Sain tosi paljon työstettyä elettyjä ongelmia aineksena semmoseen jalostettuu hedelmälliseen suuntaan .

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis mun mielestä auttajan tehtävä on kohottaa autettavan emotionaalisia energioita ei päinvastoin ja se olis kutakuinkin oleellisinta auttamisessa,
        Esim. mua todella auttoi se yliopistokurssi, Se oli samalla koko maailman parhainta terapiaa. Sain tosi paljon työstettyä elettyjä ongelmia aineksena semmoseen jalostettuu hedelmälliseen suuntaan .

        "poiuytrdfghj"

        Oikeestaan mun mielestä terapioidenkin olis paras tehdä semmosta. Että vanha paska tulee niinkuin polttoaineeksi jollekin uudelle kauniimmalle.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeestaan mun mielestä terapioidenkin olis paras tehdä semmosta. Että vanha paska tulee niinkuin polttoaineeksi jollekin uudelle kauniimmalle.

        "poiuytrfdfghj"

        Mutta ei siitä tule mitään jos he ei ensinnäkään usko vanhaa paskaa olevan olemassa, eikä sitä jalostamismahdollisuutta.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis mun mielestä auttajan tehtävä on kohottaa autettavan emotionaalisia energioita ei päinvastoin ja se olis kutakuinkin oleellisinta auttamisessa,
        Esim. mua todella auttoi se yliopistokurssi, Se oli samalla koko maailman parhainta terapiaa. Sain tosi paljon työstettyä elettyjä ongelmia aineksena semmoseen jalostettuu hedelmälliseen suuntaan .

        "poiuytrdfghj"

        Yliopistokurssit ei kuitenkaan sinua terapoinut noista luurikeskusteluista, kun jatkuvasti vieläkin niistä jauhat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliopistokurssit ei kuitenkaan sinua terapoinut noista luurikeskusteluista, kun jatkuvasti vieläkin niistä jauhat.

        No ehkä sitten pääsen niistä luureistakin, jos saan joskus kirjoitettua vitosen esseen kokemuksestani.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä sitten pääsen niistä luureistakin, jos saan joskus kirjoitettua vitosen esseen kokemuksestani.

        "poiuytredfgh"

        Koska stten se tuntuis niinku että se on kääntyny joksikin hyväksi.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yliopistokurssit ei kuitenkaan sinua terapoinut noista luurikeskusteluista, kun jatkuvasti vieläkin niistä jauhat.

        Auttavat/ kriisipuhelimet: vastaavatko niihin palkatut työntekijät vai koulutetut vapaaehtoiset?
        Mikä niiden tarkoitus on?
        Auttaa akuutissa kriisissä ja pyrkiä tilanteen mukaan ja tarvittaessa ohjaamaan soittaja avun piiriin?
        Toimia yksittäisen itseään täynnä olevan henkilön täyspäiväisenä kuuntelijana niin, että akuutisti apua ja tukea tarvitsevat ihmiset eivät pääse linjoilla läpi?
        Olla jonkun yksittäisen soittajan jatkuva henkilöterapia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä sitten pääsen niistä luureistakin, jos saan joskus kirjoitettua vitosen esseen kokemuksestani.

        "poiuytredfgh"

        Kun mä en tajua mitä se semmonen auttaminen on jossa halutaan vaan alistaa.
        Katsoin videon äiti Teresan kritiikistä. Siinä krisoitiin ilmaisten että hänelle olisi ollut tärkeämpää katolilaisuuteen käännyttäminen kuin ihmisten olosuhteet.
        Tuli vähän semmonen olo siitä luurista, että tärkeempää edustaa ideologiaansa kuin soittajan subjektiivinen vointi.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska stten se tuntuis niinku että se on kääntyny joksikin hyväksi.


        "poiuytrdfghj"

        Sitä odotellessa 🤡


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttavat/ kriisipuhelimet: vastaavatko niihin palkatut työntekijät vai koulutetut vapaaehtoiset?
        Mikä niiden tarkoitus on?
        Auttaa akuutissa kriisissä ja pyrkiä tilanteen mukaan ja tarvittaessa ohjaamaan soittaja avun piiriin?
        Toimia yksittäisen itseään täynnä olevan henkilön täyspäiväisenä kuuntelijana niin, että akuutisti apua ja tukea tarvitsevat ihmiset eivät pääse linjoilla läpi?
        Olla jonkun yksittäisen soittajan jatkuva henkilöterapia?

        Kyse on ollut ollut yllättävästä äkillisestä lähes kaikkiin hermoston toimintoihin vaikuttaneesta hermostovammautumisesta johonka ei ole lääketieteellistä hoitoa.
        En ymmärrä millä perusteilla sellainen selitetään "ei kriisiksi" ja itseään täynnä olemiseksi ?


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on ollut ollut yllättävästä äkillisestä lähes kaikkiin hermoston toimintoihin vaikuttaneesta hermostovammautumisesta johonka ei ole lääketieteellistä hoitoa.
        En ymmärrä millä perusteilla sellainen selitetään "ei kriisiksi" ja itseään täynnä olemiseksi ?


        "poiuytredfghj"

        Kuinka usein soitit?
        Kerran kuukaudessa? Kerran viikossa? Kerran päivässä? Useita kertoja päivässä?
        Kuinka kauan tuota menoa jatkoit?
        Sinua varmaan kehoitettiin hakeutumaan lääkäriin?
        Miten auttava puhelin olisi voinut auttaa hermostovauriossa, jos lääketieteellistä hoitoa ei ole, etkä suostu hakeutumaan keskusteluapuun, jonne sinut on ohjattu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein soitit?
        Kerran kuukaudessa? Kerran viikossa? Kerran päivässä? Useita kertoja päivässä?
        Kuinka kauan tuota menoa jatkoit?
        Sinua varmaan kehoitettiin hakeutumaan lääkäriin?
        Miten auttava puhelin olisi voinut auttaa hermostovauriossa, jos lääketieteellistä hoitoa ei ole, etkä suostu hakeutumaan keskusteluapuun, jonne sinut on ohjattu?

        Enhän minä mitään keskusteluapua ole tarvinnut vaan ymmärrystä että olin saanut hermostovaurion jonka kanssa tulis konkretiassa pystyä toimimaan ja pärjätä ihmisten keskellä semmosen kanssa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mistä on kyse kohdallasi.

        Nautintoa tuottavasta aivonystyröiden käyttöönoton aloittelupyrkimyksistä.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mistä on kyse kohdallasi.

        On kyse nautintoa tuottavasta aivonystyröiden käyttöönottopyrkimyksistä...aloittelusta


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa mistä on kyse kohdallasi.

        Mihin mun viesti katoaa koko aika...

        on siis kyse aivonystyröiden käyttöönoton aloittelun pyrkimyksestä


        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Nyt mä meen lukeen noita professorien kirjoja, kun niistä tulee mulle emotionaalisesti hyvä olo. Kiva kun on olemassa professoreja,


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Niin. Minustakin on kiva olla professori. Palkka on hyvä. Taitavat jatko-opiskelijat kirjoittavat julkaisut, mutta saan niihin nimeni ja lisää meriittiä.
        Liian paljon menee kyllä nykyisin aikaa rahoitusten hakuun ja hallintoon, se kalvaa. Sihteerin työtkin joutuu nykyisin hoitamaan itse kaikenmailman sovelluksilla. Tämä digitalisaatio!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Minustakin on kiva olla professori. Palkka on hyvä. Taitavat jatko-opiskelijat kirjoittavat julkaisut, mutta saan niihin nimeni ja lisää meriittiä.
        Liian paljon menee kyllä nykyisin aikaa rahoitusten hakuun ja hallintoon, se kalvaa. Sihteerin työtkin joutuu nykyisin hoitamaan itse kaikenmailman sovelluksilla. Tämä digitalisaatio!

        Siis toikin kuulostaa siltä ihan ku oltaisiin kateellisia professoreille,


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis toikin kuulostaa siltä ihan ku oltaisiin kateellisia professoreille,


        "poiuytrfghjk"

        Mutta siis mä löydän kutakuinkin kaikkiin luurikeskustelujen kiistoihin paremmat selitykset professorien kirjoista,

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis mä löydän kutakuinkin kaikkiin luurikeskustelujen kiistoihin paremmat selitykset professorien kirjoista,

        "poiuytredfghj"

        Ja mitä järkeä keskustella huonommilla selityksillä ja vielä jatkaa semmosta selittelyä tukevaisuudessa kun joku on jo paremmatkin selitykset ja tarkemmat keksinyt aikaa sitten ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä järkeä keskustella huonommilla selityksillä ja vielä jatkaa semmosta selittelyä tukevaisuudessa kun joku on jo paremmatkin selitykset ja tarkemmat keksinyt aikaa sitten ?

        "poiuytrfghj"

        Onkohan tuolle "poiuytrfghjk" tullut mieleen, että noihin auttaviin puhelimiin soittaa myös vakavasti ahdistuneita, itsetuhoajatuksissa olevia ihmisiä?
        Mihin kohtaan hän sijoittaa oman avuntarpeensa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan tuolle "poiuytrfghjk" tullut mieleen, että noihin auttaviin puhelimiin soittaa myös vakavasti ahdistuneita, itsetuhoajatuksissa olevia ihmisiä?
        Mihin kohtaan hän sijoittaa oman avuntarpeensa?

        Minä soitin sinne yhtä vakavasta mutta eri syystä.
        Nähndäkseni ei voi määritellä kumpi olisi vakavampi kriisinä:
        psykologinen häiriö vai neurologinen vaurio

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä soitin sinne yhtä vakavasta mutta eri syystä.
        Nähndäkseni ei voi määritellä kumpi olisi vakavampi kriisinä:
        psykologinen häiriö vai neurologinen vaurio

        "poiuytrdfghj"

        Kuinka usein soitit? Sitä kysyttiin jo!
        Eivätkä ne puhelimet ole tarkoitettu neurologisten häiriöiden neuvontapuhelimiksi.
        Sitä varten on lääkärit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä soitin sinne yhtä vakavasta mutta eri syystä.
        Nähndäkseni ei voi määritellä kumpi olisi vakavampi kriisinä:
        psykologinen häiriö vai neurologinen vaurio

        "poiuytrdfghj"

        Mutta ongelma on se että jos neurologista vauriota käsitellään väärin voi tulla jopa psykologinen häiriö päälle. Eli siis, jos neurologisen vaurion päälle alat päättelemään asioita ajatuksellisesti virheellisesti, sittenhän siitä tulee vielä psykologinen häiriö jos ajatus alkaa etenemään virheellisesti. Siksi olis tärkeetä pitää kiinni siitä tieteellisyydestä jne. että ajatus varmasti pysyy tieteellisenä ja silleen vaikka olis aivovaurio.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ongelma on se että jos neurologista vauriota käsitellään väärin voi tulla jopa psykologinen häiriö päälle. Eli siis, jos neurologisen vaurion päälle alat päättelemään asioita ajatuksellisesti virheellisesti, sittenhän siitä tulee vielä psykologinen häiriö jos ajatus alkaa etenemään virheellisesti. Siksi olis tärkeetä pitää kiinni siitä tieteellisyydestä jne. että ajatus varmasti pysyy tieteellisenä ja silleen vaikka olis aivovaurio.

        "poiuytrfghj"

        Tai ainakin että perustelu pysyy kohdallaan ja perustelujen palaset loksahtaa paikoilleen ajattelussa. Koska siis jos saa aivovaurion niin on se kauheeta jos sen lisäksi samalla joutuu luopumaan järkevästä perustelusta.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai ainakin että perustelu pysyy kohdallaan ja perustelujen palaset loksahtaa paikoilleen ajattelussa. Koska siis jos saa aivovaurion niin on se kauheeta jos sen lisäksi samalla joutuu luopumaan järkevästä perustelusta.

        "poiuytrdfghj"

        Koska siis aivovaurio on se neurologinen vaurio, mutta järkevästä perustelusta luopuminen tuottaa psykologisen häiriön, Niin viisaintahan olisi viimeseen asti tukea mahdollisimman tieteellisesti järkevää perustelua. Mitä järkeä olisi tehdä toisinpäin ja luopua siitä ja ryhtyä epätieteelliseen ja perustelemattomaan ajatteluun sen sijaan ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ongelma on se että jos neurologista vauriota käsitellään väärin voi tulla jopa psykologinen häiriö päälle. Eli siis, jos neurologisen vaurion päälle alat päättelemään asioita ajatuksellisesti virheellisesti, sittenhän siitä tulee vielä psykologinen häiriö jos ajatus alkaa etenemään virheellisesti. Siksi olis tärkeetä pitää kiinni siitä tieteellisyydestä jne. että ajatus varmasti pysyy tieteellisenä ja silleen vaikka olis aivovaurio.

        "poiuytrfghj"

        Edelleenkin. Soitit väärään paikkaan. Kuinka usein?
        Oikea osoite neurologisesta häiriöstä aiheutuvien psyykkisten ongelmien käsittelyyn olisi ollut esim. terveyskeskus, jossa asiaa olisi hoidettu kokonaisvaltaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin. Soitit väärään paikkaan. Kuinka usein?
        Oikea osoite neurologisesta häiriöstä aiheutuvien psyykkisten ongelmien käsittelyyn olisi ollut esim. terveyskeskus, jossa asiaa olisi hoidettu kokonaisvaltaisesti.

        Höpöhöpö


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin. Soitit väärään paikkaan. Kuinka usein?
        Oikea osoite neurologisesta häiriöstä aiheutuvien psyykkisten ongelmien käsittelyyn olisi ollut esim. terveyskeskus, jossa asiaa olisi hoidettu kokonaisvaltaisesti.

        Heilläkö ei ole heidän puoleltaan edes velvollisuutta kertoa, että henkilö on soittanut väärään paikkaan, jos niin on tapahtunut ?

        "poiuytrerfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heilläkö ei ole heidän puoleltaan edes velvollisuutta kertoa, että henkilö on soittanut väärään paikkaan, jos niin on tapahtunut ?

        "poiuytrerfghj"

        Mutta en nyt jaksa kiistellä kun on mukavampaa tekemistä lukea professoreita kun jo pikkusen alkaa aivot toimimaankin välillä


        "poiuytrefghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heilläkö ei ole heidän puoleltaan edes velvollisuutta kertoa, että henkilö on soittanut väärään paikkaan, jos niin on tapahtunut ?

        "poiuytrerfghj"

        Varmasti neuvoivatkin.
        Miten tähän neurologinen vaurio/aivovaurio sopii rankutus "äitini on narsistinen noita-akka"?
        Miksi sellaisen puheen kuunteleminen olisi auttavan puhelimen tehtävä?

        Ja edelleen: kuinka usein soitit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta en nyt jaksa kiistellä kun on mukavampaa tekemistä lukea professoreita kun jo pikkusen alkaa aivot toimimaankin välillä


        "poiuytrefghj"

        Mutta hermostovauriossa en pystynyt kunnolle edes pitämään kirjaa kädessä- joten siksi silloin eivät ratkaisut löytyneet kirjastosta kuten nyt kun en edes osannut mennä kirjastoon silloisilla kyvylläni


        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti neuvoivatkin.
        Miten tähän neurologinen vaurio/aivovaurio sopii rankutus "äitini on narsistinen noita-akka"?
        Miksi sellaisen puheen kuunteleminen olisi auttavan puhelimen tehtävä?

        Ja edelleen: kuinka usein soitit?

        Liittyy niin että vastoin kaikkia aiempia puheitaaan hylkääkin aivovaurioon yksin ja saattaa ihmisten manipuloitavaksi avuttomassa tilassa tietäen että ihmiset tulevat väärinymmärtämään tilanteen,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka usein soitit? Sitä kysyttiin jo!
        Eivätkä ne puhelimet ole tarkoitettu neurologisten häiriöiden neuvontapuhelimiksi.
        Sitä varten on lääkärit.

        No alko niin kauheesti pelottaa ne jutut että soitin välillä peloissani monta kertaa päivässä ku pelko kasvoi joka puhelulla.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkin. Soitit väärään paikkaan. Kuinka usein?
        Oikea osoite neurologisesta häiriöstä aiheutuvien psyykkisten ongelmien käsittelyyn olisi ollut esim. terveyskeskus, jossa asiaa olisi hoidettu kokonaisvaltaisesti.

        Mutta kun todennäköisesti tiedän nimenomaan neurologiasta aika paljon enemmän kuin terveyskeskusyleislääkäri.
        Siis tiedän ensinnäkin varsin perehtyneesti Asperger, tourette ja jonkin verran muutkin neurokirjon häiriöt ja sitten hermostovaurioista ja lääkeainereaktioista hermostossa ja lääkeaineiden aiheuttamista neurologisista sairauksista. Olen lukenut suurimman osan Oliver Sacksin kirjoista ja muuta poikkeuksellisia neurologisia tiloja koskevaa kirjallisuutta. Olen myös jonkin verran perhtynyt psykopatiaan neurologiselta kantilta, nyt olen tutustumassa emootioiden, kuvien, tajunnan ja muun sellaisen muodostumiseen hermostossa, sekä pohdin muiden eliöiden hermostoa . Olen lukenut neurologian vaikutuksesta hengellisiin yms. kokemuksiin. Sanojen vaikutuksesta neurologiaan. jne jne. Ionikanavista ja vaikutuksesta hermostoon. jne jne. Sitten on vain osittain luettuna tanssin neurologia ja semmoset.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy niin että vastoin kaikkia aiempia puheitaaan hylkääkin aivovaurioon yksin ja saattaa ihmisten manipuloitavaksi avuttomassa tilassa tietäen että ihmiset tulevat väärinymmärtämään tilanteen,

        "poiuytrfghj"

        Ja mitä sen noita-akka äiti-vanhuksen olisi pitänyt tehdä? Kun lääkärikään ei voi auttaa.
        Soittaa hätäkeskukseen ja vaatia sulle M1-lähete?
        Tulla palvelijaksi ja piikomaan myöhäisessä keski-iässä olevaa tytärtään?
        Kuunnella harhaisen, avusta kieltäytyvän tyttärensä sekavaa jorinaa aamusta iltaan?

        Edelleen on epäselvää, miksi soittelit (ja häiriköit) mielenterveysongelmaisten palvelevaan puhelimeen useita kertoja päivässä, jos sinulla ei mielestäsi ollut mielenterveysongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä sen noita-akka äiti-vanhuksen olisi pitänyt tehdä? Kun lääkärikään ei voi auttaa.
        Soittaa hätäkeskukseen ja vaatia sulle M1-lähete?
        Tulla palvelijaksi ja piikomaan myöhäisessä keski-iässä olevaa tytärtään?
        Kuunnella harhaisen, avusta kieltäytyvän tyttärensä sekavaa jorinaa aamusta iltaan?

        Edelleen on epäselvää, miksi soittelit (ja häiriköit) mielenterveysongelmaisten palvelevaan puhelimeen useita kertoja päivässä, jos sinulla ei mielestäsi ollut mielenterveysongelmaa.

        Minä erikseen kysyin onko puhelin mielenterveysongelmiin vai kaikenlaisiin kriiseihin ja asioihin ja minulle moneen kertaan vastattiin että kaikenlaisiin ei pelkästään mielenterveysongelmaisille. Pidin tärkeää huolta selvittää tuo asian nimenomaan ennenkuin käytän palvelua enempää.
        Minä eriksen varmistin tuon moneen kertaan myös kertoen etten ole mielenterveyspotilas, mutta neurologin asiakas,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä erikseen kysyin onko puhelin mielenterveysongelmiin vai kaikenlaisiin kriiseihin ja asioihin ja minulle moneen kertaan vastattiin että kaikenlaisiin ei pelkästään mielenterveysongelmaisille. Pidin tärkeää huolta selvittää tuo asian nimenomaan ennenkuin käytän palvelua enempää.
        Minä eriksen varmistin tuon moneen kertaan myös kertoen etten ole mielenterveyspotilas, mutta neurologin asiakas,

        "poiuytrfghj"

        Soitin monta kertaa korjatakseni koko ajan kasvaneita väärinkäsityksiä ja selittääkseni tarkemmin jotta ymmärtäisivät oikein . soppa paisui paisumistaan ja piti soittaa enemmän ja enemmän kun mieltä vaivaavien asioiden määrä kasvoin,
        Suinkaan en kokenut että minun mieleni taakan olisi voinut purkaa sinne, vaan he purkivat mielensisältöään minuun enemmänkin jota sitten shamaanimatkailin tunteella. .


        "poiuytredfghn"


    • Anonyymi

      Mun ihannemiestyyppikin on professorityyppi. Oon vaan piilotellut ihannettani koko ikäni.


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        ei pahalla, mutta onko sun pakko paskoo joka ketju täyteen horinoitasi jotka eivät yleensä liity millään tavalla aiheeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei pahalla, mutta onko sun pakko paskoo joka ketju täyteen horinoitasi jotka eivät yleensä liity millään tavalla aiheeseen?

        Ei millään pahalla sinullekaan, mutta miksi keskustella narsismina seksuaalirikollisista jotka eivät pärjänneet parisuhteessaan ja alkoivat hakemaan uusia uhreja? Miksi yritetään tehdä muille ongelma heidän mielenterveys ongelmistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei millään pahalla sinullekaan, mutta miksi keskustella narsismina seksuaalirikollisista jotka eivät pärjänneet parisuhteessaan ja alkoivat hakemaan uusia uhreja? Miksi yritetään tehdä muille ongelma heidän mielenterveys ongelmistaan?

        Tee siitä aiheesta oma ketju, tässä ketjussa kiinnostaa vain aiheet narsistin valehtelusta ja sen eri muodoista.


      • Anonyymi

        🔼Mitähän_sinä

        "Aspergerin epätyypillinen ajattelu on tieteellisesti käyttökelpoista, psyykepotilaan ei."

        Mitähän sinä taas hourit? Tuo hajatelmasi ei nyt ainakaan ole käyttökelpoinen. Väität siis (lukuisten muiden epäspesifien väitteidesi joukossa).

        Väität että psyykepotilas (mitähän sekin tarkoittaa?) ei voi ajatella tieteellisesti pätevää ajattelua...
        Kun sitten taas hölöpölö-aspergerit muka ajattelisivat tieteellisesti käyttökelpoista ajattelua.

        Voihan Juutas kun typerää tekstiä taas...

        Menehän ottamaan parit profiiliselfiet jospa tulisi tykkäyksiä niistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee siitä aiheesta oma ketju, tässä ketjussa kiinnostaa vain aiheet narsistin valehtelusta ja sen eri muodoista.

        Minä kyllä pysyin aiheessa, narsisti joka vainoaa uusia uhreja on seksuaaliahdistelija joka käyttäytyy suvaitsemattomasti uusia uhreja vainoten. Ei ole narsismia rikollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Mitähän_sinä

        "Aspergerin epätyypillinen ajattelu on tieteellisesti käyttökelpoista, psyykepotilaan ei."

        Mitähän sinä taas hourit? Tuo hajatelmasi ei nyt ainakaan ole käyttökelpoinen. Väität siis (lukuisten muiden epäspesifien väitteidesi joukossa).

        Väität että psyykepotilas (mitähän sekin tarkoittaa?) ei voi ajatella tieteellisesti pätevää ajattelua...
        Kun sitten taas hölöpölö-aspergerit muka ajattelisivat tieteellisesti käyttökelpoista ajattelua.

        Voihan Juutas kun typerää tekstiä taas...

        Menehän ottamaan parit profiiliselfiet jospa tulisi tykkäyksiä niistä.

        En väitä noin, vaan tämä ajtukseni on lähtöisin olikos jonkun Lääkäri-lehden artikkelista. En tarkoita, ettei psyykepotilas voisi ajatella tieteellisesti, vaan tarkoitan sitä että jos jokin puhe kuulostaa erikoiselle, niin se erikoiselle tai epätyypilliselle kuulostava puhe ei välttämättä tarkoita, että kyseessä olisi jonkinlainen psyykehäiriö . Psyykehäiriön tuottama ajattelu ei ole tieteellisesti käyttökelpoista. Ei tieteellisesti käyttökelpoinen ajattelu voi tarkoittaa psyykehäiriötä. Ja siis teorioassa jos joku keksisi teteellisesti jotakin aivan uutta, niin luultavasti sekin aluksi saattaisi kuulostaa erikoiselle.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä noin, vaan tämä ajtukseni on lähtöisin olikos jonkun Lääkäri-lehden artikkelista. En tarkoita, ettei psyykepotilas voisi ajatella tieteellisesti, vaan tarkoitan sitä että jos jokin puhe kuulostaa erikoiselle, niin se erikoiselle tai epätyypilliselle kuulostava puhe ei välttämättä tarkoita, että kyseessä olisi jonkinlainen psyykehäiriö . Psyykehäiriön tuottama ajattelu ei ole tieteellisesti käyttökelpoista. Ei tieteellisesti käyttökelpoinen ajattelu voi tarkoittaa psyykehäiriötä. Ja siis teorioassa jos joku keksisi teteellisesti jotakin aivan uutta, niin luultavasti sekin aluksi saattaisi kuulostaa erikoiselle.

        "poiuytredfghj"

        Tarkoitan sitä, että jos joku keksii erikoisen ajatuksen, mutta se kuitenkin on hyödynnettävissä hedelmällisesti tieteessä ja taiteessa, niin nähdäkseni tuota ajatusta ei voi erikoisuudestaan huolimmatta luokitella mitenkään sairaaksi.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitan sitä, että jos joku keksii erikoisen ajatuksen, mutta se kuitenkin on hyödynnettävissä hedelmällisesti tieteessä ja taiteessa, niin nähdäkseni tuota ajatusta ei voi erikoisuudestaan huolimmatta luokitella mitenkään sairaaksi.


        "poiuytrdfghj"

        Mulla on nyt itselläni kokemuksia tästä jo useamman kerran.
        Olen saanut toisten mielestä alkuun älyttömiltä vaikuttavia pälkähdyksiä, mutta toinen johti tuohon ikäänkuin oikeaksi kuvataiteilijaksi sosiaalisesti hyväksytyksi tulemiseen ja toinen pälkähdys tieteellisesti hyvien esseiden kirjoittamiseen. Ensin ajattelin että pälkähdykseni kelpaa vain taiteeseen, mutta olen niin innostunut että jos itseasiassa tieteeseenkin voi soveltaa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on nyt itselläni kokemuksia tästä jo useamman kerran.
        Olen saanut toisten mielestä alkuun älyttömiltä vaikuttavia pälkähdyksiä, mutta toinen johti tuohon ikäänkuin oikeaksi kuvataiteilijaksi sosiaalisesti hyväksytyksi tulemiseen ja toinen pälkähdys tieteellisesti hyvien esseiden kirjoittamiseen. Ensin ajattelin että pälkähdykseni kelpaa vain taiteeseen, mutta olen niin innostunut että jos itseasiassa tieteeseenkin voi soveltaa.

        "poiuytrdfghj"

        Nähdäkseni vain sellaista erikoista ajattelua voi olla syytä pyrkiä karsimaan mitä ei voi rakentavasti käyttää mihinkään. Tarkoitan, että luovuutta ei tulisi rajoittaa. Siis että ajattelun tulisi antaa olla kuinka erikoista hyvänsä mikäli sitä voi hyödyntää esim. taiteessa tai tieteessä hedelmällisesti.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nähdäkseni vain sellaista erikoista ajattelua voi olla syytä pyrkiä karsimaan mitä ei voi rakentavasti käyttää mihinkään. Tarkoitan, että luovuutta ei tulisi rajoittaa. Siis että ajattelun tulisi antaa olla kuinka erikoista hyvänsä mikäli sitä voi hyödyntää esim. taiteessa tai tieteessä hedelmällisesti.

        "poiuytrfghjk"

        Tarkotan että se että ajatus on jotenkin poikkeava ei tulisi tarkoittaa automaattisesti sitä että se on torjuttava,

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotan että se että ajatus on jotenkin poikkeava ei tulisi tarkoittaa automaattisesti sitä että se on torjuttava,

        "poiuytredfgh"

        Niinku että voidaan sanoa vaikka että hei että etkö huomaa että ajatuksesi on poikkeava.
        Mitä sitten vaikka huomaisikin ? miksi ei saisi olla ?

        Mä olen keksinyt nyt tosi hauskoja itselleni, olen keksinyt uusien tunteiden nimiä mitä en ole kenenkään ikinä kuullu käyttävän. Ja siis mä tykkään näiden itsekeksimieni tunteiden tuntemisesta enemmän kuin mistään perustunteiden tuntemisesta,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku että voidaan sanoa vaikka että hei että etkö huomaa että ajatuksesi on poikkeava.
        Mitä sitten vaikka huomaisikin ? miksi ei saisi olla ?

        Mä olen keksinyt nyt tosi hauskoja itselleni, olen keksinyt uusien tunteiden nimiä mitä en ole kenenkään ikinä kuullu käyttävän. Ja siis mä tykkään näiden itsekeksimieni tunteiden tuntemisesta enemmän kuin mistään perustunteiden tuntemisesta,

        "poiuytrfghj"

        Mitäs jos menisin jonnei terveyskeskukseen ja multa kysyttäis että miltäs susta tuntuu ja vastaisin vain jotain hullunkurisen kuuloisia sanoja, joita he ei ole ennen kuulleetkaan ? heheh

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos menisin jonnei terveyskeskukseen ja multa kysyttäis että miltäs susta tuntuu ja vastaisin vain jotain hullunkurisen kuuloisia sanoja, joita he ei ole ennen kuulleetkaan ? heheh

        "poiuytrdfghj"

        Sinun on parasta mennä suoraan psykiatrin puheille.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun on parasta mennä suoraan psykiatrin puheille.

        41neurologistavaivaa

        Tämä idea tuli ihan siitä, että se tuntui epämiellyttävälle siinä luurisoittelussa, että heillä oli ikäänkuin tarjolla skaala tunteita, joista mun pitäisi tuntea jotain niistä muutamasta. Niin tosi vapauttavaa keksiä aivan omia tunteita.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Mitähän_sinä

        "Aspergerin epätyypillinen ajattelu on tieteellisesti käyttökelpoista, psyykepotilaan ei."

        Mitähän sinä taas hourit? Tuo hajatelmasi ei nyt ainakaan ole käyttökelpoinen. Väität siis (lukuisten muiden epäspesifien väitteidesi joukossa).

        Väität että psyykepotilas (mitähän sekin tarkoittaa?) ei voi ajatella tieteellisesti pätevää ajattelua...
        Kun sitten taas hölöpölö-aspergerit muka ajattelisivat tieteellisesti käyttökelpoista ajattelua.

        Voihan Juutas kun typerää tekstiä taas...

        Menehän ottamaan parit profiiliselfiet jospa tulisi tykkäyksiä niistä.

        En tarkota mitenkään vähätellä psyykesairaita.
        Enemmänkin vähän ihmettelen että mikä niissäkään niin häpeällistä on kun neurologiselta kannalta sellaisessakin voi olla kyse vaan jostain joidenkin neuroyhteyksien pienestä ajoitusvirheestä, ei sen kummempaa.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkota mitenkään vähätellä psyykesairaita.
        Enemmänkin vähän ihmettelen että mikä niissäkään niin häpeällistä on kun neurologiselta kannalta sellaisessakin voi olla kyse vaan jostain joidenkin neuroyhteyksien pienestä ajoitusvirheestä, ei sen kummempaa.


        "poiuytrfghj"

        Aivoitoiminta on niin äärimmäisen hienosyistä että minun kaaliini ei se ylipäätään mene miten psyykeä voidaan hoitaa niin summittaisilla tavoilla kun se on millimetrin murto-osasta tai sekuntin murto-osasta kiinni.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivoitoiminta on niin äärimmäisen hienosyistä että minun kaaliini ei se ylipäätään mene miten psyykeä voidaan hoitaa niin summittaisilla tavoilla kun se on millimetrin murto-osasta tai sekuntin murto-osasta kiinni.


        "poiuytrdfghj"

        Niinku mulla, ku aivoihin meni hermosolujen toimintaa estävää kemikaalia, niin eihän se ole mikään ihme että se epätarkuutti mun aivotoimintaa.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku mulla, ku aivoihin meni hermosolujen toimintaa estävää kemikaalia, niin eihän se ole mikään ihme että se epätarkuutti mun aivotoimintaa.

        "poiuytrfgh"

        Voihan tietty olla jos joku on elänyt juopotellen tai jossain lääkepöhnässä niin ei huomaisi tollasta, että jos aivotoimintaa haittaava ulkoinen tekijä ilmaantuu sinne.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä noin, vaan tämä ajtukseni on lähtöisin olikos jonkun Lääkäri-lehden artikkelista. En tarkoita, ettei psyykepotilas voisi ajatella tieteellisesti, vaan tarkoitan sitä että jos jokin puhe kuulostaa erikoiselle, niin se erikoiselle tai epätyypilliselle kuulostava puhe ei välttämättä tarkoita, että kyseessä olisi jonkinlainen psyykehäiriö . Psyykehäiriön tuottama ajattelu ei ole tieteellisesti käyttökelpoista. Ei tieteellisesti käyttökelpoinen ajattelu voi tarkoittaa psyykehäiriötä. Ja siis teorioassa jos joku keksisi teteellisesti jotakin aivan uutta, niin luultavasti sekin aluksi saattaisi kuulostaa erikoiselle.

        "poiuytredfghj"

        🔼Käytännössä

        Käytännössä aspergerit tuottavat hölynpölyä runsaammin kuin muut. Sellaista raskasta väittelyiksi kääntyvää hölynpölyä kun muut sitten taas pysyvät small talkissa jos tarve vaatii.

        Mitä puhut tieteestä niin asia on yleensä päin vastoin, se mikä kuulostaa todelta on myös usein totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarkota mitenkään vähätellä psyykesairaita.
        Enemmänkin vähän ihmettelen että mikä niissäkään niin häpeällistä on kun neurologiselta kannalta sellaisessakin voi olla kyse vaan jostain joidenkin neuroyhteyksien pienestä ajoitusvirheestä, ei sen kummempaa.


        "poiuytrfghj"

        "Enemmänkin vähän ihmettelen että mikä niissäkään niin häpeällistä on kun "

        Kuka on väittänyt että psyykensairauksia pitäisi hävetä?
        Paitsi sinä juuri äsken: tuossa lainauksessa se lukee rivien välissä isoilla kirjaimilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinku mulla, ku aivoihin meni hermosolujen toimintaa estävää kemikaalia, niin eihän se ole mikään ihme että se epätarkuutti mun aivotoimintaa.

        "poiuytrfgh"

        Kerrohan nyt, mikä se kemikaali oli.
        Vaikuttava aine?
        Lääkkeen nimi?
        Mihin vaivaan sitä annettiin?

        Tai ainakin voisit lopettaa tuon kiusaannuttavan VALEHTELUN!

        Narsistin valehteluhan toki oli tämän ketjun aihe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Käytännössä

        Käytännössä aspergerit tuottavat hölynpölyä runsaammin kuin muut. Sellaista raskasta väittelyiksi kääntyvää hölynpölyä kun muut sitten taas pysyvät small talkissa jos tarve vaatii.

        Mitä puhut tieteestä niin asia on yleensä päin vastoin, se mikä kuulostaa todelta on myös usein totta.

        🔼

        Laitetaan esimerkiksi John Forbes Nash josta tehty kuuluisa elokuva Kaunis Mieli.

        "John Forbes Nash Jr. (13. kesäkuuta 1928 Bluefield, Länsi-Virginia – 23. toukokuuta 2015 [1] Gloucester County, New Jersey) oli yhdysvaltalainen matemaatikko ja taloustieteen nobelisti."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Forbes_Nash

        Hän sai diagnoosin paranoidinen skitsofrenia, sekä sairasti myös masennusta.
        Tuollaiset sairaudet saattavat ilmaantua, uinua ja puhjeta, sekä myös kadota tai ainakin laantua.

        Lukuisat muut ihmiset, myös tieteilijät, saattavat sairastaa elämänsä aikana useita sekä bakteeri- että virusperäisiä infektioita että erilaisia mielen sairauksiksi luettavia sairauksia... Ihan tiedoksi vain jos joku on vaikka kasvanut tynnyrissä eikä ole sattunut kuulemaan.
        Kaikenlainen leimaaminen on pahasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan nyt, mikä se kemikaali oli.
        Vaikuttava aine?
        Lääkkeen nimi?
        Mihin vaivaan sitä annettiin?

        Tai ainakin voisit lopettaa tuon kiusaannuttavan VALEHTELUN!

        Narsistin valehteluhan toki oli tämän ketjun aihe.

        Ei tässä ole mitään valehtelua. tuon lääkaineen pääasiallinen tarkoitus on estää solujen välistä informaation kulkua, eikä se sinällään ole mikään mysteeri, jos se niin tekeekin.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼

        Laitetaan esimerkiksi John Forbes Nash josta tehty kuuluisa elokuva Kaunis Mieli.

        "John Forbes Nash Jr. (13. kesäkuuta 1928 Bluefield, Länsi-Virginia – 23. toukokuuta 2015 [1] Gloucester County, New Jersey) oli yhdysvaltalainen matemaatikko ja taloustieteen nobelisti."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Forbes_Nash

        Hän sai diagnoosin paranoidinen skitsofrenia, sekä sairasti myös masennusta.
        Tuollaiset sairaudet saattavat ilmaantua, uinua ja puhjeta, sekä myös kadota tai ainakin laantua.

        Lukuisat muut ihmiset, myös tieteilijät, saattavat sairastaa elämänsä aikana useita sekä bakteeri- että virusperäisiä infektioita että erilaisia mielen sairauksiksi luettavia sairauksia... Ihan tiedoksi vain jos joku on vaikka kasvanut tynnyrissä eikä ole sattunut kuulemaan.
        Kaikenlainen leimaaminen on pahasta.

        Tottakai, Yksinkertaisesti ymmärsit sanomani väärin.
        Tähän sopisi taas ne Wiion lait viestinnästä.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai, Yksinkertaisesti ymmärsit sanomani väärin.
        Tähän sopisi taas ne Wiion lait viestinnästä.


        "poiuytrfghj"

        Ihan tosi miksi pitää aina valita kielteisin mahdollinen tulkinta toisen sanomalle ?


        "poiuytrghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼

        Laitetaan esimerkiksi John Forbes Nash josta tehty kuuluisa elokuva Kaunis Mieli.

        "John Forbes Nash Jr. (13. kesäkuuta 1928 Bluefield, Länsi-Virginia – 23. toukokuuta 2015 [1] Gloucester County, New Jersey) oli yhdysvaltalainen matemaatikko ja taloustieteen nobelisti."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Forbes_Nash

        Hän sai diagnoosin paranoidinen skitsofrenia, sekä sairasti myös masennusta.
        Tuollaiset sairaudet saattavat ilmaantua, uinua ja puhjeta, sekä myös kadota tai ainakin laantua.

        Lukuisat muut ihmiset, myös tieteilijät, saattavat sairastaa elämänsä aikana useita sekä bakteeri- että virusperäisiä infektioita että erilaisia mielen sairauksiksi luettavia sairauksia... Ihan tiedoksi vain jos joku on vaikka kasvanut tynnyrissä eikä ole sattunut kuulemaan.
        Kaikenlainen leimaaminen on pahasta.

        Kiitos! Olin linkittää tuolle saman henkilön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼

        Laitetaan esimerkiksi John Forbes Nash josta tehty kuuluisa elokuva Kaunis Mieli.

        "John Forbes Nash Jr. (13. kesäkuuta 1928 Bluefield, Länsi-Virginia – 23. toukokuuta 2015 [1] Gloucester County, New Jersey) oli yhdysvaltalainen matemaatikko ja taloustieteen nobelisti."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/John_Forbes_Nash

        Hän sai diagnoosin paranoidinen skitsofrenia, sekä sairasti myös masennusta.
        Tuollaiset sairaudet saattavat ilmaantua, uinua ja puhjeta, sekä myös kadota tai ainakin laantua.

        Lukuisat muut ihmiset, myös tieteilijät, saattavat sairastaa elämänsä aikana useita sekä bakteeri- että virusperäisiä infektioita että erilaisia mielen sairauksiksi luettavia sairauksia... Ihan tiedoksi vain jos joku on vaikka kasvanut tynnyrissä eikä ole sattunut kuulemaan.
        Kaikenlainen leimaaminen on pahasta.

        mun ajatukseni liittyi tähän kun tuommoisia olen aikoinani lukenut

        https://docplayer.fi/1314514-Autismin-kirjon-ja-psykoosihairioiden-eroja-ja-yhtalaisyyksia.html

        Tarkotan sitä, että voisko teoriassa esim. joku kirjoittaa psykoosiharhalla tohtoriksi ?
        Jos vois, niin mun mielestä jos jollain olis sellainen diagnoosi, niin sillon se pitäis purkaa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä ole mitään valehtelua. tuon lääkaineen pääasiallinen tarkoitus on estää solujen välistä informaation kulkua, eikä se sinällään ole mikään mysteeri, jos se niin tekeekin.


        "poiuytrdfghj"

        Ja vaikuttava aine?
        Että me muutkin voisimme tarkistaa väitteesi tutkimuskirjallisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai, Yksinkertaisesti ymmärsit sanomani väärin.
        Tähän sopisi taas ne Wiion lait viestinnästä.


        "poiuytrfghj"

        Tarkotan just tota kauheella ennakkoluuloisuudella joka on mun mielestä emotionaalisesti kuvottavaa. Miksi sä kuvittelet että minä ketään leimaisin ?


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotan just tota kauheella ennakkoluuloisuudella joka on mun mielestä emotionaalisesti kuvottavaa. Miksi sä kuvittelet että minä ketään leimaisin ?


        "poiuytrfghjk"

        Yksi päivä tölläsin säikähtäneenä vammaisia ja mua katottiin kauheen vihaisesti.
        Olin vielä säikähtäneempi sitten. Kyse oli siitä kun itellä tajunta pätki ja aistit niin tölläsin nähdäkseni mitä ympärilläni on, he taas varmaan oli vihaisia, että mitäs vammaisia töllötät.


        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi päivä tölläsin säikähtäneenä vammaisia ja mua katottiin kauheen vihaisesti.
        Olin vielä säikähtäneempi sitten. Kyse oli siitä kun itellä tajunta pätki ja aistit niin tölläsin nähdäkseni mitä ympärilläni on, he taas varmaan oli vihaisia, että mitäs vammaisia töllötät.


        "poiuytresdfgh"

        Minä en pidä siitä että jos katsoo vammaisia, niin ajatellaan automaattisesti että vammaisten katsomiseen liittyy ennakkoluulon emootio. Mun mielestä vammaisia pitäisi voida katsoa siinä missä muitakin tai mitä tahansa muutakin ympärillään, mitä merkitystä sillä on katsooko vammaisia vai vammattomia.

        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en pidä siitä että jos katsoo vammaisia, niin ajatellaan automaattisesti että vammaisten katsomiseen liittyy ennakkoluulon emootio. Mun mielestä vammaisia pitäisi voida katsoa siinä missä muitakin tai mitä tahansa muutakin ympärillään, mitä merkitystä sillä on katsooko vammaisia vai vammattomia.

        "poiuytresdfgh"

        Mun on hankala olla jos lähelläni on ihmisiä, joita ei saa katsoa, ihan sama vammaisia vai ei,
        Koska sitten tulee stressi että miten siinä oikein olisi, jos ei saa olla luonnollisesti.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun ajatukseni liittyi tähän kun tuommoisia olen aikoinani lukenut

        https://docplayer.fi/1314514-Autismin-kirjon-ja-psykoosihairioiden-eroja-ja-yhtalaisyyksia.html

        Tarkotan sitä, että voisko teoriassa esim. joku kirjoittaa psykoosiharhalla tohtoriksi ?
        Jos vois, niin mun mielestä jos jollain olis sellainen diagnoosi, niin sillon se pitäis purkaa.

        "poiuytrdfghj"

        Mitä hel*e**iä tarkoitat "psykoosiharhalla tohtoriksi"?
        Kukaan sillä harhalla mitään tutkimusta tee.
        Sensijaan on täysin mahdollista että ihminen tekee omalla alallaan loistavaa tutkimusta vaikka siviilissä olisi psykoottinen. Tai bipolaarinen, masentunut, persoonallisuushäiriöinen, skitsofreeninen, adhd, add jne., kunhan ei ole tyhmä ja hallitsee tieteenalansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai, Yksinkertaisesti ymmärsit sanomani väärin.
        Tähän sopisi taas ne Wiion lait viestinnästä.


        "poiuytrfghj"

        🔼Olet_itse

        "Tottakai, Yksinkertaisesti ymmärsit sanomani väärin. "

        Olet itse ymmärtänyt väärin mitä aspergereista kirjoitetaan yleisimmin.
        Olet käsittänyt että asperger on ikäänkuin diktaattori joka ei koskaan erehdy missään asiassa. Jos sinä olet jotain kirjoittanut niin se pitää paikkansa ja jos se ei sattuisi pitämäänkään paikkaansa niin se on se toinen/muut jotka ovat vain käsittäneet väärin.

        P:mäinen keino pitää puolensa tuo tuollainen. Aina toinen väärässä.
        Minulla runsaasti kokemusta tästä "väärässä olemisesta" koska minulla ihan tuplaten niitä erittäin läheisiä aspergereja ollut. Aina ne olivat oikeassa. Siihen ei voi poikkiteloin toinen mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Olet_itse

        "Tottakai, Yksinkertaisesti ymmärsit sanomani väärin. "

        Olet itse ymmärtänyt väärin mitä aspergereista kirjoitetaan yleisimmin.
        Olet käsittänyt että asperger on ikäänkuin diktaattori joka ei koskaan erehdy missään asiassa. Jos sinä olet jotain kirjoittanut niin se pitää paikkansa ja jos se ei sattuisi pitämäänkään paikkaansa niin se on se toinen/muut jotka ovat vain käsittäneet väärin.

        P:mäinen keino pitää puolensa tuo tuollainen. Aina toinen väärässä.
        Minulla runsaasti kokemusta tästä "väärässä olemisesta" koska minulla ihan tuplaten niitä erittäin läheisiä aspergereja ollut. Aina ne olivat oikeassa. Siihen ei voi poikkiteloin toinen mennä.

        Ihan oikeesti voitko lopettaa. Mä en ole ajatellut mitään tollasta, Mene vähän lukemaan Wiion lakeja.
        Sovit siihen lakikohtaan muunmuassa jossa sanotaan että aina on olemassa joku joka tietää paremmin mitä olet tarkoittanut.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mun ajatukseni liittyi tähän kun tuommoisia olen aikoinani lukenut

        https://docplayer.fi/1314514-Autismin-kirjon-ja-psykoosihairioiden-eroja-ja-yhtalaisyyksia.html

        Tarkotan sitä, että voisko teoriassa esim. joku kirjoittaa psykoosiharhalla tohtoriksi ?
        Jos vois, niin mun mielestä jos jollain olis sellainen diagnoosi, niin sillon se pitäis purkaa.

        "poiuytrdfghj"

        Ja tuossa artikkelissahan käsiteltiin sitä, miten erottaa kouluikäisillä asperger ja autismi psykoottisuudesta tai skitsofreniasta.
        Yksikään kirjoittajista ei ollut professori.
        Ei edes tutkija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti voitko lopettaa. Mä en ole ajatellut mitään tollasta, Mene vähän lukemaan Wiion lakeja.
        Sovit siihen lakikohtaan muunmuassa jossa sanotaan että aina on olemassa joku joka tietää paremmin mitä olet tarkoittanut.

        "poiuytredfgh"

        Joku Asperger jossain täällä suomi24:ssä muistaakseni kirjoitti jotain sellaista että Aspergerit on niin erilaisia toisistaan, että jos sinulla on ongelmia kaikkien Aspergerien kanssa ongelma voi olla omassa ajattelussakin. Se kuulosti mulle järkevälle ajatukselle tuo hänen ajatuksensa.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku Asperger jossain täällä suomi24:ssä muistaakseni kirjoitti jotain sellaista että Aspergerit on niin erilaisia toisistaan, että jos sinulla on ongelmia kaikkien Aspergerien kanssa ongelma voi olla omassa ajattelussakin. Se kuulosti mulle järkevälle ajatukselle tuo hänen ajatuksensa.


        "poiuytrdfghj"

        Mutta siis joo olen todellakin sitä mieltä että ihminen itse tietää parhaiten mitä hän on tarkoittanut, jos tuota tarkoitat diktaattorimaisuudella.
        Koska mun keskusteluthan koskee lähinnä minua ja omaa tarkoittamistani. Omasta mielestäni en ole diktaattorimainen koska en tedä paremmin mitä toiset ovat tarkoittaneet.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis joo olen todellakin sitä mieltä että ihminen itse tietää parhaiten mitä hän on tarkoittanut, jos tuota tarkoitat diktaattorimaisuudella.
        Koska mun keskusteluthan koskee lähinnä minua ja omaa tarkoittamistani. Omasta mielestäni en ole diktaattorimainen koska en tedä paremmin mitä toiset ovat tarkoittaneet.

        "poiuytredfghj"

        Koska esim siinä luursoittelussahan on oleellisinta mitä minä olen tarkoittanut, koska minägän sinne olen soittanut ja minun asiaani on käsitelty.
        SE olis ihan eri asetelma jos olisin siellä vastaaja. Tuskin kukaan pitäisi minua diktaattorimaisena. Voi vaikka ottaa esimerkkiä tanssinopetustyylistäni aikoinaan, joka oli varmasti päinvastainen diktaattormaisesta.


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska esim siinä luursoittelussahan on oleellisinta mitä minä olen tarkoittanut, koska minägän sinne olen soittanut ja minun asiaani on käsitelty.
        SE olis ihan eri asetelma jos olisin siellä vastaaja. Tuskin kukaan pitäisi minua diktaattorimaisena. Voi vaikka ottaa esimerkkiä tanssinopetustyylistäni aikoinaan, joka oli varmasti päinvastainen diktaattormaisesta.


        "poiuytredfgh"

        Mulla on vain erittäin erittäin vahva periaate, että jokainen tietää oman kokemuksensa parhaiten. Ja tuo periaate on päinvastainen diktaattorimaisesta,, Että parempia perusteluja kehiin...


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Olet_itse

        "Tottakai, Yksinkertaisesti ymmärsit sanomani väärin. "

        Olet itse ymmärtänyt väärin mitä aspergereista kirjoitetaan yleisimmin.
        Olet käsittänyt että asperger on ikäänkuin diktaattori joka ei koskaan erehdy missään asiassa. Jos sinä olet jotain kirjoittanut niin se pitää paikkansa ja jos se ei sattuisi pitämäänkään paikkaansa niin se on se toinen/muut jotka ovat vain käsittäneet väärin.

        P:mäinen keino pitää puolensa tuo tuollainen. Aina toinen väärässä.
        Minulla runsaasti kokemusta tästä "väärässä olemisesta" koska minulla ihan tuplaten niitä erittäin läheisiä aspergereja ollut. Aina ne olivat oikeassa. Siihen ei voi poikkiteloin toinen mennä.

        Mitä jos puhuisit joskus itsestäsi ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska esim siinä luursoittelussahan on oleellisinta mitä minä olen tarkoittanut, koska minägän sinne olen soittanut ja minun asiaani on käsitelty.
        SE olis ihan eri asetelma jos olisin siellä vastaaja. Tuskin kukaan pitäisi minua diktaattorimaisena. Voi vaikka ottaa esimerkkiä tanssinopetustyylistäni aikoinaan, joka oli varmasti päinvastainen diktaattormaisesta.


        "poiuytredfgh"

        Ja kun auttavan puhelimen ihminen ei mielestäsi ole riittävän kiltisti kuunnellut ja ymmärtänyt aspergerajatuksiasi, soitat puhelimeen vimmaisesti useita kertoja päivässä saadaksesi vahvistuksen omalle ajatuksenjuoksullesi.
        Ei sinua kiinnosta mitä muilla on anottavaa, ainakaan tänne kirjoittamiesi vestien perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hel*e**iä tarkoitat "psykoosiharhalla tohtoriksi"?
        Kukaan sillä harhalla mitään tutkimusta tee.
        Sensijaan on täysin mahdollista että ihminen tekee omalla alallaan loistavaa tutkimusta vaikka siviilissä olisi psykoottinen. Tai bipolaarinen, masentunut, persoonallisuushäiriöinen, skitsofreeninen, adhd, add jne., kunhan ei ole tyhmä ja hallitsee tieteenalansa.

        Mielenkiintoosta tämä kommunikaatip.
        Etkö oikeesti ymmärrä mitä minä tarkoitan ?

        Mutta minä en täysin ymmärrä miten voi olla siviilissä psykoottinen mutta ammatissa ei.
        Joku kysyi minulta vielä oudompaa luurissa, kysyi että olenko vain vapaa-ajallani halvaantunut. Meinasin tulla hulluksi jutuistaan kun kuulosti niin hullulle miten voi olla työssä ilman halvausta ja kotiin palattuaan halvaantunut.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoosta tämä kommunikaatip.
        Etkö oikeesti ymmärrä mitä minä tarkoitan ?

        Mutta minä en täysin ymmärrä miten voi olla siviilissä psykoottinen mutta ammatissa ei.
        Joku kysyi minulta vielä oudompaa luurissa, kysyi että olenko vain vapaa-ajallani halvaantunut. Meinasin tulla hulluksi jutuistaan kun kuulosti niin hullulle miten voi olla työssä ilman halvausta ja kotiin palattuaan halvaantunut.

        "poiuytrdfghj"

        Siis selitän rautalankamallilla mitä tarkoitan .
        Tarkoitan että jos joku selittää outoa juttua mihin ihmiset sanoo, että onkohan sillä psykoosi, mutta hän menee kirjoittamaan samaa juttua yliopistoon ja saa sillä tutkinnon, niin kyseessä ei voinu olla psykoosi.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis selitän rautalankamallilla mitä tarkoitan .
        Tarkoitan että jos joku selittää outoa juttua mihin ihmiset sanoo, että onkohan sillä psykoosi, mutta hän menee kirjoittamaan samaa juttua yliopistoon ja saa sillä tutkinnon, niin kyseessä ei voinu olla psykoosi.

        "poiuytrfghj"

        Kyse oli vain siis siitä että ne muut ihmiset eivät ymmärtäneet mistä hän puhui, eli väärinkästyksestä tai sellaisesta, Että väärinkäsitys on eri asia kuin psykoosi.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli vain siis siitä että ne muut ihmiset eivät ymmärtäneet mistä hän puhui, eli väärinkästyksestä tai sellaisesta, Että väärinkäsitys on eri asia kuin psykoosi.


        "poiuytrdfghj"

        Tarkotan että jos esim. joku yrittää selittää minulle jotain kissastaan, mutta käsitän sen niin että hänen kissansa on karannut viereiseen puuhun ja sitten alan väittää muille ihmisille, että siellä puussa on kissa. Niin en ole hullu vaikka ilmenisi ettei puussa ei olisikaan mitään kissaa. Tuollainen on väärinkäsitys.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuossa artikkelissahan käsiteltiin sitä, miten erottaa kouluikäisillä asperger ja autismi psykoottisuudesta tai skitsofreniasta.
        Yksikään kirjoittajista ei ollut professori.
        Ei edes tutkija.

        Ei ei, mutta sovelsin samaa ideaa ajatukseen pidemmälle vietynä.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuossa artikkelissahan käsiteltiin sitä, miten erottaa kouluikäisillä asperger ja autismi psykoottisuudesta tai skitsofreniasta.
        Yksikään kirjoittajista ei ollut professori.
        Ei edes tutkija.

        Ei mutta sama teoria voi päteä kehittyneemmällä tasolla.

        Ja kyllä mun ajatuksessa on käytännön järkeä.
        Eli siis, jos mä menisin esim. terveyskeskukseen puhumaan jotain varsin erikoisen kuuloista sepustusta, niin se on vähän ongelmallista jos olisi vain sepustus, mutta jos mulla on osoittaa että se sama sepustus kuuluu osana sosiaalisesti hyväksyttyä taideteostani tai yliopistoesseetäni, niin se on hyväksyttävä siellä terveyskeskuksessakin.
        Koska siis ei heillä ole mitään oikeutta puuttua mun taideteoksiini tai esseisiini kuulosti miten erikoisille kuulosti.


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mutta sama teoria voi päteä kehittyneemmällä tasolla.

        Ja kyllä mun ajatuksessa on käytännön järkeä.
        Eli siis, jos mä menisin esim. terveyskeskukseen puhumaan jotain varsin erikoisen kuuloista sepustusta, niin se on vähän ongelmallista jos olisi vain sepustus, mutta jos mulla on osoittaa että se sama sepustus kuuluu osana sosiaalisesti hyväksyttyä taideteostani tai yliopistoesseetäni, niin se on hyväksyttävä siellä terveyskeskuksessakin.
        Koska siis ei heillä ole mitään oikeutta puuttua mun taideteoksiini tai esseisiini kuulosti miten erikoisille kuulosti.


        "poiuytredfgh"

        En tarkoita etteikö sellainen sepustajakin voisi olla oikeassa, mutta olen vain oppinut että yhteiskunta on sillä tavoin raaka, että erikoisempien näkemysten esittäminen hyväksytysti usein edellyttää että ne on liitettynä johonkin älylliseen tai taidolliseen suoritukseen,

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkotan että jos esim. joku yrittää selittää minulle jotain kissastaan, mutta käsitän sen niin että hänen kissansa on karannut viereiseen puuhun ja sitten alan väittää muille ihmisille, että siellä puussa on kissa. Niin en ole hullu vaikka ilmenisi ettei puussa ei olisikaan mitään kissaa. Tuollainen on väärinkäsitys.

        "poiuytrdfgh"

        Toisen ihmisten tarkoituksen väärintulkinta antaa autistisesta henkilöstä vaikutelman paranoidisuudesta.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen ihmisten tarkoituksen väärintulkinta antaa autistisesta henkilöstä vaikutelman paranoidisuudesta.

        41neurologistavaivaa

        Vaikutelma kuitenkin on vain vaikutelma.
        Minulle itselleni on käynyt niin että tarkoitusperäni on aivan väärintulkittu ja kokemus
        on kieltämättä hämmentävä, enkä meinaa tietää kuinka sellainen tulisi selvittää. Siis useinkin on käynyt niin että nimenomaan kun tarkoitan tehdä jotain poikkeuksellisen hyvää minun luullaan olevan pahoissa aikeissa,

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ei, mutta sovelsin samaa ideaa ajatukseen pidemmälle vietynä.


        "poiuytrdfghj"

        Sovelsit täysin perusteetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutelma kuitenkin on vain vaikutelma.
        Minulle itselleni on käynyt niin että tarkoitusperäni on aivan väärintulkittu ja kokemus
        on kieltämättä hämmentävä, enkä meinaa tietää kuinka sellainen tulisi selvittää. Siis useinkin on käynyt niin että nimenomaan kun tarkoitan tehdä jotain poikkeuksellisen hyvää minun luullaan olevan pahoissa aikeissa,

        "poiuytrfdfgh"

        Olen itse tässä oppimassa että hyvä tarkoitusperä ei riitä, vaan myös perustelun on oltava hyvä. Nimittäin olen itse ollut vain hyvällä tunteella asialla ja oppinut että se ei siis riitä ilman tieteellisesti hyvää perustelua. Jouduin itse koville asiassa näin päin että tilanteeni vaatii perustelujeni tason kohenemista entisestään.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itse tässä oppimassa että hyvä tarkoitusperä ei riitä, vaan myös perustelun on oltava hyvä. Nimittäin olen itse ollut vain hyvällä tunteella asialla ja oppinut että se ei siis riitä ilman tieteellisesti hyvää perustelua. Jouduin itse koville asiassa näin päin että tilanteeni vaatii perustelujeni tason kohenemista entisestään.

        "poiuytrfghjk"

        Jotta tarkoitusperän taso on riittävä siinä tulisi olla sekä hyvä emootio että hyvä perustelu.
        Tuo olisi tavoite.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikutelma kuitenkin on vain vaikutelma.
        Minulle itselleni on käynyt niin että tarkoitusperäni on aivan väärintulkittu ja kokemus
        on kieltämättä hämmentävä, enkä meinaa tietää kuinka sellainen tulisi selvittää. Siis useinkin on käynyt niin että nimenomaan kun tarkoitan tehdä jotain poikkeuksellisen hyvää minun luullaan olevan pahoissa aikeissa,

        "poiuytrfdfgh"

        Silloin sinun on annettava toisenlainen vaikutelma itsestäsi, ettei sinusta saa käsitystä olevasi paranormaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sinun on annettava toisenlainen vaikutelma itsestäsi, ettei sinusta saa käsitystä olevasi paranormaali.

        Niin minä en ole toistaiseksi juuri koskaan piitannut juurikaan siitä mikä vaikutelma minusta tulee.
        Joskus tulen vielä pelleilleeksi niillä vaikutelmilla. Se on huumoriani että luon itsestäni toisille hassuja vaikutelmia.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sinun on annettava toisenlainen vaikutelma itsestäsi, ettei sinusta saa käsitystä olevasi paranormaali.

        Kun jotenkin mä en ymmärrä sitä miks ihmisiä häiritsee semmonen pikkuseikka kuin vaikka vaikuttaminen paranormaalille ?
        Mä itse koen silleen että ei se nyt niin tarkkaa sen vaikutelman kanssa. paranormaali tai ei.
        Kuitenkin se on van vaikutelma. En niinku jaksaisi vaivautua siinä vaikutelma-asiassa luomaan mitään hyviä vaikutelmia. Voin mä sitö tehdä sitten jos mun pitää esiintyä jossain, vaikka TV.ssä jos pääsisin puhumaan, niin kyllä mä sitten näkisin sen vaivan että pyrkisin luomaan itsestäni hyvän vaikutelman.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun jotenkin mä en ymmärrä sitä miks ihmisiä häiritsee semmonen pikkuseikka kuin vaikka vaikuttaminen paranormaalille ?
        Mä itse koen silleen että ei se nyt niin tarkkaa sen vaikutelman kanssa. paranormaali tai ei.
        Kuitenkin se on van vaikutelma. En niinku jaksaisi vaivautua siinä vaikutelma-asiassa luomaan mitään hyviä vaikutelmia. Voin mä sitö tehdä sitten jos mun pitää esiintyä jossain, vaikka TV.ssä jos pääsisin puhumaan, niin kyllä mä sitten näkisin sen vaivan että pyrkisin luomaan itsestäni hyvän vaikutelman.

        "poiuytrdfgh"

        Tai siis kyllä mä aina kaikissa paikoissa missä pitää esiintyä, niin sitten vaivaudun esiintymään hyvin. Ehkä tästä johtuu että usein koen itseän kohtaan ennakkoluuloja, mutta kun mut saadaan paikanpäälle pällisteltäväksi niin ne ennakkoluulot menee ihmisiltä ohi.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta tarkoitusperän taso on riittävä siinä tulisi olla sekä hyvä emootio että hyvä perustelu.
        Tuo olisi tavoite.

        "poiuytrfghj"

        Jos poiu leikit jotain tieteilijää, unohda ne emootios. Sillä mikä tuntuu sinusta kivalle ja mikä ei, ei ole mitään tekemistä tieteellisen ajattelun kanssa. Jos kuitenkin haluat jatkaa kehäpäätelmiäsi, ole hyvä äläkä pasko niillä ihmisten keskusteluja.
        Ai niin, sen aivovauriolääke: mikä oli vaikuttava aine?
        Vai meneekö ihan p-puhumisen piikkiin sekin juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sinun on annettava toisenlainen vaikutelma itsestäsi, ettei sinusta saa käsitystä olevasi paranormaali.

        Tunnustan, että koen jotenkin niin että se on niin päivänselvää että olen järkevä ihminen että mulla on varaa vaikuttaa hullunkuriselle.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnustan, että koen jotenkin niin että se on niin päivänselvää että olen järkevä ihminen että mulla on varaa vaikuttaa hullunkuriselle.


        "poiuytrfghjk"

        Esim. hassuttelin siellä facebookissa jonkun aikaa, mut nyt vaihdoin sinne vakavan ilmeen ja kerroin sivun tarkoituksen hieman muuttuneen.
        (Ei niistä kosijoista mitään ongelmaa vaikuttanu tulleen )

        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku Asperger jossain täällä suomi24:ssä muistaakseni kirjoitti jotain sellaista että Aspergerit on niin erilaisia toisistaan, että jos sinulla on ongelmia kaikkien Aspergerien kanssa ongelma voi olla omassa ajattelussakin. Se kuulosti mulle järkevälle ajatukselle tuo hänen ajatuksensa.


        "poiuytrdfghj"

        🔼Ovat_ne

        Ovat ne erilaisia toinen toisistaan mutta iänikuinen vänkääminen yhdistää niitä kaikkia, ja se oikeassa oleminen tai sen tarve...

        Kivasti pyöräytetty toisten syyksi toisten asperger...
        Kyllä tunnen aspergerini läpikotaisin, kuten myös itseni...

        Ongelma siinä että ovat tottuneet ottamaan väsytysvoiton toisista ihmisistä ja sitten tulen minä joka en sitä väsytysvoittoa käy antamaan...
        No, saattaahan se olla jonkinlainen probleema sekin että pidän puoleni moisia väittäjiä vastaan silloin kun olen oikeassa, kun jotkut muut eivät viitsi, ovat ehkä fiksumpia siinä kuin minä. Ja jotenkin vielä nautinkin sitten omasta oikeassa olemisestani...

        En usko sadalla mitään tekstejä joita en halua uskoa.
        Tunnen tosiaan itseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Ovat_ne

        Ovat ne erilaisia toinen toisistaan mutta iänikuinen vänkääminen yhdistää niitä kaikkia, ja se oikeassa oleminen tai sen tarve...

        Kivasti pyöräytetty toisten syyksi toisten asperger...
        Kyllä tunnen aspergerini läpikotaisin, kuten myös itseni...

        Ongelma siinä että ovat tottuneet ottamaan väsytysvoiton toisista ihmisistä ja sitten tulen minä joka en sitä väsytysvoittoa käy antamaan...
        No, saattaahan se olla jonkinlainen probleema sekin että pidän puoleni moisia väittäjiä vastaan silloin kun olen oikeassa, kun jotkut muut eivät viitsi, ovat ehkä fiksumpia siinä kuin minä. Ja jotenkin vielä nautinkin sitten omasta oikeassa olemisestani...

        En usko sadalla mitään tekstejä joita en halua uskoa.
        Tunnen tosiaan itseni.

        Pystytkö ertottamaan oikeassa olemisen tarpeen itseään koskevissa jja toista koskevissa asioissa. Tuo erotuskyky tuntui myls monelta luurissa puuttuvan. Eikä he tosiaan ymmörrä että on aivan eri asia kiistellä kinua koskevasta asiasta, tai heitä itseään koskevasta asiasta tai ulkopuolista koskevasta asiasta, Se oikeassaolemisen tarve minulla täysin vaihtuu sen mukaan ketä asia koskee, mutta vaihtuuko sinulla ? Jos joku minua koskevaa asiaa vänkää niin todellakin vänkään lopun ikääni, mutta jos asia koskee häntä, en vänkää.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö ertottamaan oikeassa olemisen tarpeen itseään koskevissa jja toista koskevissa asioissa. Tuo erotuskyky tuntui myls monelta luurissa puuttuvan. Eikä he tosiaan ymmörrä että on aivan eri asia kiistellä kinua koskevasta asiasta, tai heitä itseään koskevasta asiasta tai ulkopuolista koskevasta asiasta, Se oikeassaolemisen tarve minulla täysin vaihtuu sen mukaan ketä asia koskee, mutta vaihtuuko sinulla ? Jos joku minua koskevaa asiaa vänkää niin todellakin vänkään lopun ikääni, mutta jos asia koskee häntä, en vänkää.

        "poiuytrdfgh"

        Jos sä arvostelet toista häntä koskevassa asiassa siitä, että hän haluaa olla siinä oikeassa, se kuulostaa siltä että haluat puuttua toisen, toista koskevan henkilön henkilökohtaiseen asiaan joka kuuluu hänen reviirilleen. Huomaatko tuota ?

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sä arvostelet toista häntä koskevassa asiassa siitä, että hän haluaa olla siinä oikeassa, se kuulostaa siltä että haluat puuttua toisen, toista koskevan henkilön henkilökohtaiseen asiaan joka kuuluu hänen reviirilleen. Huomaatko tuota ?

        "poiuytrdfgh"

        Luuletko, että joitain muitakin kuin vain sinua kiinnostaa tuo jatkuva floodauksesi, joka lähinnä lähentelee vain roskapostitusta ja aivan väärään ketjuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos poiu leikit jotain tieteilijää, unohda ne emootios. Sillä mikä tuntuu sinusta kivalle ja mikä ei, ei ole mitään tekemistä tieteellisen ajattelun kanssa. Jos kuitenkin haluat jatkaa kehäpäätelmiäsi, ole hyvä äläkä pasko niillä ihmisten keskusteluja.
        Ai niin, sen aivovauriolääke: mikä oli vaikuttava aine?
        Vai meneekö ihan p-puhumisen piikkiin sekin juttu.

        Et ole välttis oikeessa väitteessäsi.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole välttis oikeessa väitteessäsi.

        "poiuytredfgh"

        Oikeastaan huvittavaa kuinka ristiriitainen väitteesi on sen kanssa mistä juurikin olen tutkijoiden tekstejä kerännyt.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan huvittavaa kuinka ristiriitainen väitteesi on sen kanssa mistä juurikin olen tutkijoiden tekstejä kerännyt.


        "poiuytrdfghj"

        Kykenisin kirjoittamaan esseen jolla argumentoin tieteellisiin tutkimuksiin vedoten väitettäsi vastaan. Ja sun viestisi kalpenee helposti perusteluni rinnalla.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että joitain muitakin kuin vain sinua kiinnostaa tuo jatkuva floodauksesi, joka lähinnä lähentelee vain roskapostitusta ja aivan väärään ketjuun?

        vastasin sinun tai jonkun juttuihin, ja pääasia että minua kiinnostaa :)

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sinun on annettava toisenlainen vaikutelma itsestäsi, ettei sinusta saa käsitystä olevasi paranormaali.

        Kiitos täm'ä neuvo on hyvä-
        Mun kannattaisi kehittää itsestäni tulevaa vaikutelmaa, sisältö jo on :)

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos täm'ä neuvo on hyvä-
        Mun kannattaisi kehittää itsestäni tulevaa vaikutelmaa, sisältö jo on :)

        "poiuytrfghj"

        Eiköhän vaikutelman luominen ole vaikeaa mikäli ei saa palautetta erilaisilta ihmisiltä. Eli tarvitsisit ympäristön peilejä. Yksin ollessa ei tietysti tarvitse olla huolissaan antamistaan vaikutelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän vaikutelman luominen ole vaikeaa mikäli ei saa palautetta erilaisilta ihmisiltä. Eli tarvitsisit ympäristön peilejä. Yksin ollessa ei tietysti tarvitse olla huolissaan antamistaan vaikutelmista.

        On tosiaan hieman hankalaa ilman asiallista palautetta.
        Semmoinen kurssipalaute onkin niin selkeyttävää. Ja minusta ei tiedetty mitään mutta palaute oli pilkulleen sen mukainen mikä käsitys minulla oli itsestäni. Hämmästyin aivan miten olikin pystytty tiivistämään asia muutamaan lauseeseen mun mielestä prikulleen paikkansapitävästi mitää minusta tietämättä pelkän tekstin perusteella.
        Kutsut taidenäyttelyihin antoi myös käsityksen siitä minkä tasoisena taiteilijana itseään kannattaisi pitää.

        Hankalaa vain on se että on olemassa myös vääristäviä peilejä niin että palautetta ei läheskään aina kannattaisi uskoa. Tiedän saavani myös sekä kielteistä että myönteistä falssia palautetta. Luurista valheellista kielteistä palautetta ja kosijoilta liioitellun myönteistä palautetta.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hel*e**iä tarkoitat "psykoosiharhalla tohtoriksi"?
        Kukaan sillä harhalla mitään tutkimusta tee.
        Sensijaan on täysin mahdollista että ihminen tekee omalla alallaan loistavaa tutkimusta vaikka siviilissä olisi psykoottinen. Tai bipolaarinen, masentunut, persoonallisuushäiriöinen, skitsofreeninen, adhd, add jne., kunhan ei ole tyhmä ja hallitsee tieteenalansa.

        Kannattaisi ajatella niin että yleensä aina tarkoitan jotain järkevää.
        Jos ei kuulosta järkevälle, kyseessä on väärinkäsitys 99% todennäköisyydellä.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi ajatella niin että yleensä aina tarkoitan jotain järkevää.
        Jos ei kuulosta järkevälle, kyseessä on väärinkäsitys 99% todennäköisyydellä.


        "poiuytrdfgh"

        Jos mun kirjoitus tai puhe on tulkittavissa hullusti tai järkevästi, siis jos sanat on monimerkityksisiä, niin aina kannattaa valita se järkevin tulkinta oletukseksi.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mun kirjoitus tai puhe on tulkittavissa hullusti tai järkevästi, siis jos sanat on monimerkityksisiä, niin aina kannattaa valita se järkevin tulkinta oletukseksi.

        "poiuytfghj"

        Siis kannattaa hakea sanoilleni mielestään sellainen selitys , jolla puhe olisi järkevää. Kannattaa miettiä, että kuinka ajateltuna kyseinen lause olisi järkevä. Miten sen saisi käännettyä mielessään järkeväksi,. Todennäköisiten olen ajatellut niin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vastasin sinun tai jonkun juttuihin, ja pääasia että minua kiinnostaa :)

        "poiuytrfghj"

        "vastasin sinun tai jonkun juttuihin, ja pääasia että minua kiinnostaa :)"

        eli pilaat tarkoituksella jokaisen keskustelun, eikä kukaan jaksa lukea juttujasi itsesi lisäksi.

        olisi ollut hienoa, jos ketjussa olisi keskusteltu narsistien valehtelusta, mutta sehän ei sinulle taaskaan käynyt.

        mitä jos aloittaisit ihan omat ketjut ja lässyttäisit niissä mitä mieleesi tulee, niin asiaketjut voisivat kerätä asiallistakin keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vastasin sinun tai jonkun juttuihin, ja pääasia että minua kiinnostaa :)"

        eli pilaat tarkoituksella jokaisen keskustelun, eikä kukaan jaksa lukea juttujasi itsesi lisäksi.

        olisi ollut hienoa, jos ketjussa olisi keskusteltu narsistien valehtelusta, mutta sehän ei sinulle taaskaan käynyt.

        mitä jos aloittaisit ihan omat ketjut ja lässyttäisit niissä mitä mieleesi tulee, niin asiaketjut voisivat kerätä asiallistakin keskustelua.

        Minusta valheelliset vaikutelmat (uhrista tai narsistista) sopivat hyvinkin tähän ketjuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kykenisin kirjoittamaan esseen jolla argumentoin tieteellisiin tutkimuksiin vedoten väitettäsi vastaan. Ja sun viestisi kalpenee helposti perusteluni rinnalla.

        "poiuytredfgh"

        Niin varmaan "tieteellisen", Olet kivenkova kreationisti. Uskot että jumbe duunasi universumin 7 päivässä. Tosin siihen aikaan maapalloa pidettiin kaikkeuden keskuksena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan "tieteellisen", Olet kivenkova kreationisti. Uskot että jumbe duunasi universumin 7 päivässä. Tosin siihen aikaan maapalloa pidettiin kaikkeuden keskuksena.

        No se pitäisi sitten olettaakseni uskontotieteellisesti perustella, jos uskontoaihe tieteessä mukana.


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö ertottamaan oikeassa olemisen tarpeen itseään koskevissa jja toista koskevissa asioissa. Tuo erotuskyky tuntui myls monelta luurissa puuttuvan. Eikä he tosiaan ymmörrä että on aivan eri asia kiistellä kinua koskevasta asiasta, tai heitä itseään koskevasta asiasta tai ulkopuolista koskevasta asiasta, Se oikeassaolemisen tarve minulla täysin vaihtuu sen mukaan ketä asia koskee, mutta vaihtuuko sinulla ? Jos joku minua koskevaa asiaa vänkää niin todellakin vänkään lopun ikääni, mutta jos asia koskee häntä, en vänkää.

        "poiuytrdfgh"

        🔼Kysyisit

        Kysyisit tuotakin ennemmin itseltäsi. Sinähän se olet joka on kertonut tällä palstallakin olevansa niin herkkä empatioissaan että menee sinun ja jonkun toisen asiat helposti sekaisin. Samaa todistaisi olettelusi muiden erottelukyvyn puutteista. Minulle ihan vieras asia kokonaan tuollainen erottelukyvyn puuttuminen...

        Tietenkin ihmisen voi olla vaikea tunnistaa toisessa seikkoja joita omasta kokemuspiiristä puuttuukin konsanaan... Tuosta johtuen olen joskus epäillyt joissakin tapauksissa että joillain ei ole kaikki muumit laaksososessa ja puhuvatkin ihka omista puutteistaan kun keksivät toisille ihmisille kaikenmoisia puutteita...

        Aspergereiden kanssa väitellessä ja varsinkin riideltäessä usein kyse minusta, minun mielipiteistäni jotka haluaisin todellakin muotoilla itse. Jos nyt haluaa ajatella että esim. minun poliittinen mielipiteeni on epäedullinen kyseisille aspergereille niin koskeehan se sitten tietenkin heitäkin... Mutta yhtä kaikki pidätän oikeuden äänestää vaaleissa keitä itse tahdon äänestää... Ynnä muuta vastaavaa vänkäämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi ajatella niin että yleensä aina tarkoitan jotain järkevää.
        Jos ei kuulosta järkevälle, kyseessä on väärinkäsitys 99% todennäköisyydellä.


        "poiuytrdfgh"

        🔼Kuule

        "Kannattaisi ajatella niin että yleensä aina tarkoitan jotain järkevää.
        Jos ei kuulosta järkevälle, kyseessä on väärinkäsitys 99% todennäköisyydellä."

        Narsismisi on kukkeimillaan tuossa lauseessa.
        Miten paksua narsistista tulemaa onkin juuri tuossa. Joka narsistin pääunelma ihan itsestään. Että juuri ne mahtavimmat tyypit joilla todellisia taitoja ja arvostelukykyä kääntäisivät omassa päässään ikäänkuin sen narsistin haja-ajatelmat paremmiksi ja oikeiksi, muotoilisivat narsistista todellisen taitajakuvan ilmoille, heijastaisivat narsistille tämän UnelmaValeMinää...pelkästään...

        Pelko perseessä nämä valeminän heijastajat uskoisivat sadalla että ovat itse väärässä jos narsistissa ei jokin täsmää...

        Työnnä kuule se 1% sinne minne ei aurinko paista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sinun on annettava toisenlainen vaikutelma itsestäsi, ettei sinusta saa käsitystä olevasi paranormaali.

        Mietin vaan tässä sitä että tavallaan sekin on ihan loogista että mikäli äiti on noita-akka, tyttärestä tulee jotenkin hieman paranormaali vaikutelma nimenomaan .
        Ja koska vaikutelma on nimenomaan paranormaali niin se viittaa siihen että äiti on nimenomaan noita-akka.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Kuule

        "Kannattaisi ajatella niin että yleensä aina tarkoitan jotain järkevää.
        Jos ei kuulosta järkevälle, kyseessä on väärinkäsitys 99% todennäköisyydellä."

        Narsismisi on kukkeimillaan tuossa lauseessa.
        Miten paksua narsistista tulemaa onkin juuri tuossa. Joka narsistin pääunelma ihan itsestään. Että juuri ne mahtavimmat tyypit joilla todellisia taitoja ja arvostelukykyä kääntäisivät omassa päässään ikäänkuin sen narsistin haja-ajatelmat paremmiksi ja oikeiksi, muotoilisivat narsistista todellisen taitajakuvan ilmoille, heijastaisivat narsistille tämän UnelmaValeMinää...pelkästään...

        Pelko perseessä nämä valeminän heijastajat uskoisivat sadalla että ovat itse väärässä jos narsistissa ei jokin täsmää...

        Työnnä kuule se 1% sinne minne ei aurinko paista.

        Ei ole kyse tuosta vaan siitä, että pyrin ajattelemaan tieteellisellä tavalla järkevästi aina paitsi silloin kun taiteilen sen ulkopuolelle tai pelleilen. Eli siis olen valmis perustelemaan puheeni esim tieteellisiin tutkimuksiin vedoten tai sitten jos en niin kyse on taiteestani jonka annan mennä tieteen ulkopuolelle,


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoosta tämä kommunikaatip.
        Etkö oikeesti ymmärrä mitä minä tarkoitan ?

        Mutta minä en täysin ymmärrä miten voi olla siviilissä psykoottinen mutta ammatissa ei.
        Joku kysyi minulta vielä oudompaa luurissa, kysyi että olenko vain vapaa-ajallani halvaantunut. Meinasin tulla hulluksi jutuistaan kun kuulosti niin hullulle miten voi olla työssä ilman halvausta ja kotiin palattuaan halvaantunut.

        "poiuytrdfghj"

        Tuo tuli mieleen varmaan siitä kun katsoin Youtubessa videon naisesta joka muistaakseni kuuli ääniä niin että sai skitsofreniadiagnooisin, mutta myöhemmin nuo äänet kertoivat hänelle yliopistossa kokeessa oikeat vastaukset niin, että hän kirjoitti tohtoriksi.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tuli mieleen varmaan siitä kun katsoin Youtubessa videon naisesta joka muistaakseni kuuli ääniä niin että sai skitsofreniadiagnooisin, mutta myöhemmin nuo äänet kertoivat hänelle yliopistossa kokeessa oikeat vastaukset niin, että hän kirjoitti tohtoriksi.

        "poiuytrfghj"

        Tuosta siis tuli mieleen se että varmaan jonkin "harhana" pidetynkin avulla voi kirjoittaa tohtoriksi.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta siis tuli mieleen se että varmaan jonkin "harhana" pidetynkin avulla voi kirjoittaa tohtoriksi.

        "poiuytrfghj"

        Elikkä tässäkin ajatuksessa mulla oli ihan järkevä ajatus taustalla: Katsomani Youtube video ilmeisestä tositapauksesta.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🔼Käytännössä

        Käytännössä aspergerit tuottavat hölynpölyä runsaammin kuin muut. Sellaista raskasta väittelyiksi kääntyvää hölynpölyä kun muut sitten taas pysyvät small talkissa jos tarve vaatii.

        Mitä puhut tieteestä niin asia on yleensä päin vastoin, se mikä kuulostaa todelta on myös usein totta.

        Kyllä mutta se riippuu älykkyystasosta mikä kuulostaa todelle. Ihmisille yleensä se mihin älynsä ei riitä ei kuulosta todella. Ja siis tuo ongelma koituu varsinkin jos toinen keskustelija perustelee puheensa tieteellisesti, mutta toinen ei. Niin sen mielestä joka ei perustele puhettaan tieteellisesti koko ajan sen puhe joka perustelee puheensa tieteellisesti ei kuulosta todelle , Miten tuo on perusteltavissa ?

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tuli mieleen varmaan siitä kun katsoin Youtubessa videon naisesta joka muistaakseni kuuli ääniä niin että sai skitsofreniadiagnooisin, mutta myöhemmin nuo äänet kertoivat hänelle yliopistossa kokeessa oikeat vastaukset niin, että hän kirjoitti tohtoriksi.

        "poiuytrfghj"

        Autismin kirjon henkilöillä on muuta väestöä enemmän psykoottisen kaltaisia oireita kuten hallusinaatioita ja harhaluuloja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mutta se riippuu älykkyystasosta mikä kuulostaa todelle. Ihmisille yleensä se mihin älynsä ei riitä ei kuulosta todella. Ja siis tuo ongelma koituu varsinkin jos toinen keskustelija perustelee puheensa tieteellisesti, mutta toinen ei. Niin sen mielestä joka ei perustele puhettaan tieteellisesti koko ajan sen puhe joka perustelee puheensa tieteellisesti ei kuulosta todelle , Miten tuo on perusteltavissa ?

        "poiuytrfghjk"

        🍂Kirjoittele

        Kirjoittele sinä vaikka vauvojen kanssa jokeltelusta ja perustele niille tieteellisesti.
        En ole lukenut täältä ainoatakaan omaa tieteellistä perusteluasi...muuten.
        Kun et osaa.

        Ihan vain sitä että kun normaaliälyiset nentit keskustelevat niin vallitsee kasvu- ja ikätason mukainen yhteinen ajattelutausta ihan jo koulutuksen ja yleisen elämänkokemuksen mukaan muotoutunut. Siten yleensä valitaan ne parhaat kaverit keiden kanssa keskustelu sujuu. Kankeammat ja kovin vääristyneistä kuvatuksista kärsivät jäävät tiettyjen sulavampilinjaisten keskustelupiireistä sitten ulos, ja ehkä myös toisin päin.

        Se mitä sinä jäät perustelemaan tieteellisesti (yrität sitä) toiset ikäänkuin sisällyttävät automaatilla... En tietenkään tarkoita tässä mitään special ammatillisia asioita, joista tosin niistäkin vallitsee konsesus, luojan kiitos, ei tulisi hommista muuten mitään.

        Minulla kokemusta kaikenlaisista ihmisistä niin paljon, että pystyn keskustelemaan niidenkin kanssa joilla vakavia ongelmia ajatusten tuottamisessa, tai niiden joilla aikuisuuteen on vielä matkaa (lapset, nuoret), sekä niiden joilla niitä mielenterveydellisiä ongelmia... Kas kun kaikkien ei aina tarvitse edes olla oikeassa eikä ehkä koskaan edes saavuttaa mitään yleistä aikuisten tasoa... Silloin niissä tapauksissa mennään niillä ehdoilla joita se hitaampi/keskeneräisempi pystyy sulattamaan.

        Pitelee nyt syksyisiä säitä, hyvä niin. Syksyllä on raikkaat ulkoiluilmat.


    • Anonyymi

      narsistisia luonteenpiirteitä esiintyy tutkimusten mukaan luokkaa 0,5 prosentilla väestöstä. Patologisia narsisteja on vielä paljon vähemmän. Kannattaa olla aika varovainen sen oman mutu tuntuman kanssa. Hankalia ja vaikeaselkoisia ja jopa väärien tietojen levittäjiä olen toki tavannut enempikin mutta en nyt heitä mitenkään narsisteiksi luokittelisi.

    • Anonyymi

      Minä kutsun narsisteiksi sellaisia, jotka huomattavassa määrin käyttävät hyväkseen toisen ihmisen emotionaalista energiaa keinoja kaihtamatta,


      "poiuytredfgh"

      • Anonyymi

        Hienosti olet taas pilannut yhden keskusteluketjun.


    • Anonyymi

      Miten se on perusteltavissa, että se osapuoli keskustelua, joka kieltäytyy tieteellisestä tai mistään muustakaan perustelusta, olisi se joka on asiassa oikeassa ?
      No tietenkin mikäli hänellä on perustelu, jota hän voi sanoa sitä ääneen.
      Mutta siis mikäli hänellä ei edes ole sellaista perustelua niin millä perusteella keskustelun epätieteellinen keskustelija on oikeammassa suhteeessa näkemystään tieteellsesti perustelevaan ?
      Mitä se oikeammassa olevuus silloin on ?
      Mistä se oikeammassa olevuus syntyy, jos ei pätevästä argumentoinnista ilman argumentointivirheitä ?
      Mikä muu on sellaista mikä tekee henkilöstä oikeassa olevan ?

      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Jotta voimme puhua oikeassa olemisesta oikeasti järjellisesti, ensin meidän tulisi määritellä mitä "oikeassa olevuus" on .

        ???

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta voimme puhua oikeassa olemisesta oikeasti järjellisesti, ensin meidän tulisi määritellä mitä "oikeassa olevuus" on .

        ???

        "poiuytredfghj"

        Mit järkeä kiisteellä siitä kuka on oikeassa, jos ei tiedetä mitä tarkoittaa olla oikeassa ?

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta voimme puhua oikeassa olemisesta oikeasti järjellisesti, ensin meidän tulisi määritellä mitä "oikeassa olevuus" on .

        ???

        "poiuytredfghj"

        Jos oikeassa olemimen ei ole tieteellisesti tarkin, perustelluin tai onnistunein päätelmä mitä on oikeassa oleminen ? Niin moraalisesti ja eettisesti oikein kenties, mutta sekin pitäisi sitten perustella. Ja eikö niiden perusteluissa käytettyjen seikkojen tulisi taasen olla mieluiten tieteellisesti perusteltavissa olevia ? Koska jos taas etiikka ja moraali perustellaan jollain mitä ei osata perustella, niin mistä tietää onko se mitään oikeaa mihin se nojaa ?

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi

        Juuri aiemmin itse kirjoitit että sinä muodostat tässä "tieteellisessä" ajattelussasikin mielipiteesi/totuutesi poimimalla vain ne tulokset, joista sinulle tulee hyvät emootiot.
        Eli esim. asiasta on tutkimustulokset A ja B sekä näitä vastaan olevat tulokset C, D, E, F, G:
        - A ja B --> Poiu saa hyvän emootion
        - C, D, E, F, G --> Poiu saa huonon emootion
        => Poiun mielestä A ja B on tieteellinen totuus, jolla Poiu voi perustella olevansa oikeassa.
        Hups.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri aiemmin itse kirjoitit että sinä muodostat tässä "tieteellisessä" ajattelussasikin mielipiteesi/totuutesi poimimalla vain ne tulokset, joista sinulle tulee hyvät emootiot.
        Eli esim. asiasta on tutkimustulokset A ja B sekä näitä vastaan olevat tulokset C, D, E, F, G:
        - A ja B --> Poiu saa hyvän emootion
        - C, D, E, F, G --> Poiu saa huonon emootion
        => Poiun mielestä A ja B on tieteellinen totuus, jolla Poiu voi perustella olevansa oikeassa.
        Hups.

        Kylläkin tutkimuksiini kuuluu myös emootioiden vaikutukset tieteelliseen tutkimukseen. Löysin aiheesta tutkimuksen. Ja todellakin ihmisten mieltymyksillä on käytännössä vaikutusta asiaan.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläkin tutkimuksiini kuuluu myös emootioiden vaikutukset tieteelliseen tutkimukseen. Löysin aiheesta tutkimuksen. Ja todellakin ihmisten mieltymyksillä on käytännössä vaikutusta asiaan.

        "poiuytrdfgh"

        Miten voit ymmärtää noin väärin Anonyymin 11.08 kirjoittaman viestin? Ei hän siinä puhu emootioiden vaikutuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit ymmärtää noin väärin Anonyymin 11.08 kirjoittaman viestin? Ei hän siinä puhu emootioiden vaikutuksista.

        Ei tuo ollut väärinymmärrys, vaan tavanomainen harkittu yritys manipuloida keskustelua: jos aidasta puhuminen ei miellytä Poiua, alkaa hän puhumaan aidanseipäistä.
        Tuo ihminen varmaan murenisi, jos joutuisi myöntämään olleensa väärässä jossain asiassa.
        Asperger tai ei, minusta tuo on tyyppillistä narsistista käytöstä ja sopii teemaan "narsistin valehtelu".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit ymmärtää noin väärin Anonyymin 11.08 kirjoittaman viestin? Ei hän siinä puhu emootioiden vaikutuksista.

        Hän puhuu jotain aivan höpöä- Ei ole mitään c d e ja f : ää jos mitään sellaisia ei ole perustellen tuotu esiin kertaakaan

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän puhuu jotain aivan höpöä- Ei ole mitään c d e ja f : ää jos mitään sellaisia ei ole perustellen tuotu esiin kertaakaan

        "poiuytredfghj"

        Ei kukaan ole esittäny mulle mitään tieteellisiä vasta-argumentteja missään asiassa.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole esittäny mulle mitään tieteellisiä vasta-argumentteja missään asiassa.


        "poiuytredfghj"

        Se oliskin just eri asia jos sellaisia olisi esitetty. Niitähän minä just penään, jos väitetään etten ole oikeessa, että pitäis sitten olla c d e ja f:ää olla esittää. Otan mielenkiinnolla sellaiset haasteet vastaan, jos ne on oikeesti tieteellisiä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän puhuu jotain aivan höpöä- Ei ole mitään c d e ja f : ää jos mitään sellaisia ei ole perustellen tuotu esiin kertaakaan

        "poiuytredfghj"

        Tuo vastaus kertoo jo paljon: kyvyttömyyden abstaktiin ajatteluun.
        Jos on referoidussa sarjassa julkaistu tulokset c, d, e, f, ne ON PERUSTELLEN tuotu esiin tiedeyhteisölle.
        Vaikka tämä Poiu tai joku muu kieltäytyy lukemasta ja huomioimasta näitä, se ei vie näiden tutkimusten arvoa.
        Tekee vain lukuhaluttomasta henkilöstä tieteen näkökulmasta joutavan tyhjänpuhujan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole esittäny mulle mitään tieteellisiä vasta-argumentteja missään asiassa.


        "poiuytredfghj"

        Koska itse koskaan ole esittänyt mitään tieteellistä argumenttia.
        Viitteineen. Sinun emootiosi tai you tube ei riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska itse koskaan ole esittänyt mitään tieteellistä argumenttia.
        Viitteineen. Sinun emootiosi tai you tube ei riitä.

        Joo en minä täällä, mutta mulla on melkeen kaikelle elämässäni tapahtuneelle tieteellisiä selityksiä printattuna tms. Ja sitten soitan johkin luuriin jossa koittivat mitätöidä kaiken oikeen joukolla. Se ei tietenkään voinut minulle käydä päinsä-


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo ollut väärinymmärrys, vaan tavanomainen harkittu yritys manipuloida keskustelua: jos aidasta puhuminen ei miellytä Poiua, alkaa hän puhumaan aidanseipäistä.
        Tuo ihminen varmaan murenisi, jos joutuisi myöntämään olleensa väärässä jossain asiassa.
        Asperger tai ei, minusta tuo on tyyppillistä narsistista käytöstä ja sopii teemaan "narsistin valehtelu".

        Kuule minulle on todella helppoa myöntää erehtyneeni, heti kun saan paremmat perustelut, Teen sen viivytyksittä- Ja nautin siitä jopa. Periaate mulla sama kuin tieteessä, vanhaa on tarkoituskin kumota tehokkaaseen tahtiin paremman tiedon uudessa valossa.

        Miksi keksitte noita täysin perestelemattoia paikkansapitämttömoä juttuja luonteenpiirteistäni ?


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule minulle on todella helppoa myöntää erehtyneeni, heti kun saan paremmat perustelut, Teen sen viivytyksittä- Ja nautin siitä jopa. Periaate mulla sama kuin tieteessä, vanhaa on tarkoituskin kumota tehokkaaseen tahtiin paremman tiedon uudessa valossa.

        Miksi keksitte noita täysin perestelemattoia paikkansapitämttömoä juttuja luonteenpiirteistäni ?


        "poiuytrdfgh"

        Ja sitä paitsi olen kiinnostunut juuri sen tyyppisestä tutkimuksesta jossa erityisesti pitää kumota vanhaa uuden valossa, niin se vanhan käsityksen, omanikin, kumoaminen kuuluu kiinnostuksiini, joten en kärsi siitä, vaan haluan sitä intohimoisesti. Haluan löytää uutta mikä kumoaa vanhat ajatukseni ja nautin jos joku sellaista todella minulle tarjoaa...


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitä paitsi olen kiinnostunut juuri sen tyyppisestä tutkimuksesta jossa erityisesti pitää kumota vanhaa uuden valossa, niin se vanhan käsityksen, omanikin, kumoaminen kuuluu kiinnostuksiini, joten en kärsi siitä, vaan haluan sitä intohimoisesti. Haluan löytää uutta mikä kumoaa vanhat ajatukseni ja nautin jos joku sellaista todella minulle tarjoaa...


        "poiuytrdfghj"

        Mun itsetuntoni ei ole kiinni siitä olenko oikeassa jossain mielipiteessä, vaan kyvyssä kehittää ajattelua, kyvyssä kumota vanhaa ja löytää uutta.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole esittäny mulle mitään tieteellisiä vasta-argumentteja missään asiassa.


        "poiuytredfghj"

        Ethän ole itsekään esittänyt mitään perusteltuja argumentteja, joita vastaan olisi mitään esitettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule minulle on todella helppoa myöntää erehtyneeni, heti kun saan paremmat perustelut, Teen sen viivytyksittä- Ja nautin siitä jopa. Periaate mulla sama kuin tieteessä, vanhaa on tarkoituskin kumota tehokkaaseen tahtiin paremman tiedon uudessa valossa.

        Miksi keksitte noita täysin perestelemattoia paikkansapitämttömoä juttuja luonteenpiirteistäni ?


        "poiuytrdfgh"

        Koska ne ovat noissa narsistin perustelluissa tutkimustuloksissa ja olet kertonut olevasi narsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ne ovat noissa narsistin perustelluissa tutkimustuloksissa ja olet kertonut olevasi narsisti.

        Niinpä, narsistin luonteenpiirteet selitetään ymmärrettävästi esim. Terveystalon sivuilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ne ovat noissa narsistin perustelluissa tutkimustuloksissa ja olet kertonut olevasi narsisti.

        En ole mitään semmosta kertonut,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        🃏Siinäpä_ihmettelet

        "Mitä se oikeammassa olevuus silloin on ?
        Mistä se oikeammassa olevuus syntyy, jos ei pätevästä argumentoinnista ilman argumentointivirheitä ?"

        Siinäpä ihmettelet. Ja minä ihmettelen että tynnyrissäkö olet kasvanut...
        Oikeammassa olevuus on usein henkilössä jolla hyvä hoksnokka ja laaja/syvä elämänkokemus ja kyky oppia siitä...

        Ilmeisesti kuvittelet että tiedettä tehdään perusteluista käsin.
        Eiköhän ensin ole olemassa hypoteesit jotka hypoteesit syntyvät näppituntumalla osaavista näpeistä käsin... Olemassa oleva hypoteesi on ollut tosi jo ennen kuin sitä on mihinkään päin vemputettu.

        Menehän nyt ottamaan niitä selfieitä, jos vaikka kosijat taas intoontuisivat...


    • Anonyymi

      Nähdäkseni ensin pitää määritellä oikeassa oleminen ja vasta sitten voi selvittää kuka sitä on


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Autistinen henkilö kärsii aistiharhoista ja ajattelutoiminnan outoudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autistinen henkilö kärsii aistiharhoista ja ajattelutoiminnan outoudesta.

        Tämä ei varmasti ole kumpaakaan, että ensin tulee määritellä mitä jokin on, jotta voidaan määritellä kuka sitä on.


        "poiuytresdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei varmasti ole kumpaakaan, että ensin tulee määritellä mitä jokin on, jotta voidaan määritellä kuka sitä on.


        "poiuytresdfghj"

        Mutta en pidä tätä suomi24 nyt kuitenkaan sopivana paikkana kirjoittaa tänne varsinaisia tutkimuksiani. Teen ne muulla tavoin

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta en pidä tätä suomi24 nyt kuitenkaan sopivana paikkana kirjoittaa tänne varsinaisia tutkimuksiani. Teen ne muulla tavoin

        "poiuytredfgh"

        Nyt kiirettä pitää, on 20 kirjaa kirjastosta,
        Heippa

        "poiuytresdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kiirettä pitää, on 20 kirjaa kirjastosta,
        Heippa

        "poiuytresdfghj"

        Ettet nyt vaan "viisastu" liikaa ne luettuasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei varmasti ole kumpaakaan, että ensin tulee määritellä mitä jokin on, jotta voidaan määritellä kuka sitä on.


        "poiuytresdfghj"

        Olet sen varmaan tieteellisesti perustellut, kun kerroit olevasi autistinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sen varmaan tieteellisesti perustellut, kun kerroit olevasi autistinen.

        En ymmärtänyt.
        Mutta siis tieteessä yleensä käsitteet tulee määritellä.
        En jaksa kiistellä kanssasi. Menkäämme lukemaan professorien kirjoja.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sen varmaan tieteellisesti perustellut, kun kerroit olevasi autistinen.

        Sinä et ole kiinnostunut muusta kuin autismista, mutta minä olen kiinnostunut aika monesta tieteenalasta, Joten tällä kertaa sinä olet se yhden asian tyyppi.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettet nyt vaan "viisastu" liikaa ne luettuasi.

        Sitä ei koskaan tiedä


        "poiuytrfdfghj"


    • Anonyymi

      Narsismia voidaan pitää ihmisen tärkeimpänä positiivisena ominaisuutena

      • Anonyymi

        Itsetyytyväisyys joka teke ystävälliseksi ja ei kateelliseksi muita kohtaan on hyvä asia.


        "poiuytredfghj"


    • Anonyymi

      Mutta nyt todellakin meen jotten vain puhu lukemisesta,
      Mulla on vaan hakaka lukea, kun yhden lauseen lukemisesta saan sata uutta ajatusta joista innostun kirjottaan tms, niin lukeminen ei oikeen etene


      "poiuytrfghj"

      • Anonyymi

        Lukemisesi ei sitten edennytkään ruokailun jälkeen. Mitä teille tarjottiin syötäväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukemisesi ei sitten edennytkään ruokailun jälkeen. Mitä teille tarjottiin syötäväksi?

        Kukaan ei tarjoa minulle mitään. mutta joo hitaasti etenee kun aina väliin hölötän,


        "poiuytrfdfghjk"


    • Anonyymi

      Sitä paitsi he tuntui siellä luureissa ymmärtäneen Aspergerdiagnoosini tarkoituksen kokonaan väärinpäin.
      Minä ymmärsin sen saadessani ikäänkuin saaneeni yhteiskunnan hyväksynnän sille että minä olen tämmönen, että kaikki pitää perustella tieteellisesti jne. eikä tätä seikkaa minussa voi muuttaa. Eikä neurologi lähtenyt yrittämään sitä muuttaa, vaan enemmänkin tiedostaa että on tämmöinen ihminen. .

      Mutta ihan kuin sitten luureissa ja täällä palstoilla ihmiset olisi ymmärtäneet asian nimenomaan päälaelleen että sellainen diagnoosi tarkoittaisi että se ominaiuus pitäisi yrittää muuttaa, poistaa ja sotkea .


      "poiuytrdfgh"

      • Anonyymi

        Ongelma osin on se, että sinä et näytä osaavan perustella mitään tieteellisesti. Kuvittelet osaavasi ja kuvitelmasi perusteella tuomitset, niittaat ja väheksyt muita ihmisiä. Hillitön, armoton kauna esim. auttavien puhelimien ihmisiä ja äitiäsi kohtaan. Vaikka ketään ei kiinnosta, jaksat rankuttaa aiheesta, vaikka sinulla ei ole mitään kiinnostavaa sanottavaa.

        Minkäänlaisia vasta-argumentteja et siedä.
        Mitään väitteitäsi et pysty aidosti perustelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ongelma osin on se, että sinä et näytä osaavan perustella mitään tieteellisesti. Kuvittelet osaavasi ja kuvitelmasi perusteella tuomitset, niittaat ja väheksyt muita ihmisiä. Hillitön, armoton kauna esim. auttavien puhelimien ihmisiä ja äitiäsi kohtaan. Vaikka ketään ei kiinnosta, jaksat rankuttaa aiheesta, vaikka sinulla ei ole mitään kiinnostavaa sanottavaa.

        Minkäänlaisia vasta-argumentteja et siedä.
        Mitään väitteitäsi et pysty aidosti perustelemaan.

        No esimerkiksi pystyn perustelemaan tieteellisesti ainakin aika hyvin kuinka sellainen lääkeainereaktio on mahdollinen, mutta että tuskin kukaan voi tieteellisesti perustella sellaisen mahdottomaksi.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esimerkiksi pystyn perustelemaan tieteellisesti ainakin aika hyvin kuinka sellainen lääkeainereaktio on mahdollinen, mutta että tuskin kukaan voi tieteellisesti perustella sellaisen mahdottomaksi.

        "poiuytrdfghj"

        Mutta tuo pitäis sitten ottaa erikseen hommakseen jos sen oikein hyvin haluaisi kirjoittaa kaiken mahdollisen aiheesta, ja mulla on nyt muita aiheita joita tutkin


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuo pitäis sitten ottaa erikseen hommakseen jos sen oikein hyvin haluaisi kirjoittaa kaiken mahdollisen aiheesta, ja mulla on nyt muita aiheita joita tutkin


        "poiuytredfgh"

        Mutta olen jonkin verran koonnut lääketieteellisiä tutkimuksia kyseisestä lääkeaineesta ja sen toimintamekanimeista joita ei tarkkaan vielä tiedetä ja siitä on hieman eri tulkintoja mihin se mekanismi perustuu. Liittyy ainakin solujen ionikanavien toimintaan hermostossa,
        Sitten olen tutkinut kuinka eri annostelutavat ja reitit vaikuttaa haittavaitusreaktion laatuun ja mahdollisuuteen . jne. Ja millaiset yksilölliset ominaisuudet voi vaikuttaa jne.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta olen jonkin verran koonnut lääketieteellisiä tutkimuksia kyseisestä lääkeaineesta ja sen toimintamekanimeista joita ei tarkkaan vielä tiedetä ja siitä on hieman eri tulkintoja mihin se mekanismi perustuu. Liittyy ainakin solujen ionikanavien toimintaan hermostossa,
        Sitten olen tutkinut kuinka eri annostelutavat ja reitit vaikuttaa haittavaitusreaktion laatuun ja mahdollisuuteen . jne. Ja millaiset yksilölliset ominaisuudet voi vaikuttaa jne.


        "poiuytrdfghj"

        Se on hyvin hyvin monisyistä juttua tosiasiallisesti.
        Ja voi olla erilaisia olosuhteita. Esim. jollakin ilmeisesti lämpö oli niin nopeuttanut kemikaalin imeytymistä, että hän kuoli.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvin hyvin monisyistä juttua tosiasiallisesti.
        Ja voi olla erilaisia olosuhteita. Esim. jollakin ilmeisesti lämpö oli niin nopeuttanut kemikaalin imeytymistä, että hän kuoli.

        "poiuytrfghjk"

        Genetiikka vaikuttaa ja vaikka mikä.
        Hyvin monimutkainen aihe.
        Ja ylipäätään yllättävää on todennäköistä tapahtua.


        "poiuytresdfghj"


      • Anonyymi

        Tosiasiassa sinulla ei ole asperginsynroomadiagnoosia. Jotain paljon vakavampaa sen tilalla. Mikään laillinenpsykiatri suomessa ei vo sinulle asperginsyndroomadiagnoosia kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa sinulla ei ole asperginsynroomadiagnoosia. Jotain paljon vakavampaa sen tilalla. Mikään laillinenpsykiatri suomessa ei vo sinulle asperginsyndroomadiagnoosia kirjoittaa.

        Itse kirjoittelet siellä puolilaittomia parasta-aikaa.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kirjoittelet siellä puolilaittomia parasta-aikaa.

        "poiuytrfghj"

        Ei mulla yhtään psykiatrin kirjoittamaa diagnoosia olekaan,


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla yhtään psykiatrin kirjoittamaa diagnoosia olekaan,


        "poiuytrfghj"

        Ja tarkoitus on keskittyä niin aktiivisesti mielekkääseen tieteilyyn etten mitään sen aiheista koskaan tarvitse,

        "poiuytredfghj"


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe