Kitkarenkailla kesät ja talvet

Anonyymi

Naurattavat nuo "renkaanvaihtajat". Olen ajanut kitkarenkailla lähes koko "ikäni". Kitkat ovat kuin tyynyjen päällä lepäisi. Uudet kitkarenkaat alle rengasliikkeessä tarpeen mukaan (4-6v), niin välttyy tuolta saa..nallisen typerältä rengasrumbalta, kylmettymiseltä ja välilevyjen pullistuksilta. Kitkarenkaat pitävät kaikilla keleillä ja kaikissa olosuhteissa. Ei muuta kuin "menox ja panox", hah hah haaa!!!...

139

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joo, kitkat pitää jäällä yhtä hyvin kuin tyynyt.

    • Anonyymi

      Taitaa olla hyvin vähäistä autolla ajo, tarviiko juuri tankilla käydä talven aikana.

      • Anonyymi

        No se on täysin oma asiasi käytkö vai et, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Kyllähän halkokarilta viinakuppaan tai vesiveijariin pääsee vaikka kesärenkailla.

      • Anonyymi

        Olenkin ihmetellyt jo vuosia. Siksikö poliisit kyttäävät sinua lähes joka päivä. Ovat varmaan saaneet "vihiä", että ajelet Alko-Kuppaan", ja/tai VesiVeijariin "kuluneilla kumilla, yön huurteissa, ja talvikeleillä olemattomilla natsoilla", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Voi teitä lapsukaiset, viisikymmentä luvulla ajettiin vielä kesärenkailla kesät talvet.
        Kitkatkatkat renkaat riittää mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi teitä lapsukaiset, viisikymmentä luvulla ajettiin vielä kesärenkailla kesät talvet.
        Kitkatkatkat renkaat riittää mainiosti.

        Näin se on. Jos nyt yksinkertaistas tämän homman niin voisi sanoa, että mitä olosuhteisiin sopimattomampi kuski, sen pitemmät nastat.


    • Anonyymi

      Tai sitten ikäsi on 18,5 v.

    • Anonyymi

      Käypäs ajamassa niillä kitkarenkailla muutama kierros jossain moottoriradalla, tai talvella jossain jääradalla, niin sun mielipitees vois muuttua.

      Tai tietysti, kyllähän sitä teoriassa, ja ehkä käytännössäkin pärjäis vaikka tavallisilla kesärenkaillakin, vaikka ympäri vuoden, jos ajaisi hiljaa, eikä tekis äkkijarrutuksia, jne...

      • Anonyymi

        Hölmöläisten hommaa on pitää tuplarenkaita, kun yhdet riittävät, eli kitkarenkaat. Tulee muuten vähintään kaksi kertaa halvemmaksikin. Ja voi niitä turhia kustannuksia, mikä syntyy, kun "lapsiperheessä" saattaa olla jopa 5 autoa, eli sama määrä kuin on pihanurkkauksessa typeriä ja täysin turhia roskapönttöjä...
        Turha on vitttuilla ajokilometreistä. Ajoin 8 vuotta Kokkolan ja Vaasan väliä pelkillä kitkarenkailla. Eihän valtatiet ole olleet jäässä enää 40:een vuoteen, joten mihin hell..ttiin muka nastoja tarvitaan. Sitä paitsi, nastarenkaat kuluttavat kadut ja tiet parissa vuodessa "ajokelvottomiksi". Vanha Veistämöntie päällystettiin 3 vuotta sitten, ja nyt se on taas pahemmassa kunnossa kuin kynnetty perunapelto.
        Nastoilla ajellaan sitä saattanan samaa uraa laput silmillä, vaikka tielle mahtuisi 4 autoa "rinta rinnan". Mutta siinäpä maksatte aiheuttamianne "tieveroja ja korjauksia" omaa tyhmyyttänne. Minä kyllä pärjään - köyhä eläkeläinen, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöläisten hommaa on pitää tuplarenkaita, kun yhdet riittävät, eli kitkarenkaat. Tulee muuten vähintään kaksi kertaa halvemmaksikin. Ja voi niitä turhia kustannuksia, mikä syntyy, kun "lapsiperheessä" saattaa olla jopa 5 autoa, eli sama määrä kuin on pihanurkkauksessa typeriä ja täysin turhia roskapönttöjä...
        Turha on vitttuilla ajokilometreistä. Ajoin 8 vuotta Kokkolan ja Vaasan väliä pelkillä kitkarenkailla. Eihän valtatiet ole olleet jäässä enää 40:een vuoteen, joten mihin hell..ttiin muka nastoja tarvitaan. Sitä paitsi, nastarenkaat kuluttavat kadut ja tiet parissa vuodessa "ajokelvottomiksi". Vanha Veistämöntie päällystettiin 3 vuotta sitten, ja nyt se on taas pahemmassa kunnossa kuin kynnetty perunapelto.
        Nastoilla ajellaan sitä saattanan samaa uraa laput silmillä, vaikka tielle mahtuisi 4 autoa "rinta rinnan". Mutta siinäpä maksatte aiheuttamianne "tieveroja ja korjauksia" omaa tyhmyyttänne. Minä kyllä pärjään - köyhä eläkeläinen, hah hah haaa!!!...

        Ressulta taas täyttä asiaa.


      • Anonyymi

        Mitä saa..naa sönkkäät. Kuka hullu nyt lähtisi asiasta tehden jollekin typerälle "moottoriradalle, tai jääradalle". Niissähän käyvät vain autokouluoppilaat, ja sekin "pakko-ruotsina"...
        Järkevä kuski ajaa sään ja tilanteen mukaan, ja se jos mikä on viisautta. Äkkijarrutuksia joutuu tekemään vain toisen hölmöilyn takia. Luulevat, että nastarenkaat "pelastavat kaiken"...
        Olette te niin saa..nan tyhmiä, elämää kokemattomat kakkiaiset ja piripissiäiset...
        Ajakaa ensin 3 ja puoli miljoonaa kilometriä kolaritta, ja alkakaa vasta sen jälkeen sönkätä passkaa, ja laukoa muka viisauksia, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöläisten hommaa on pitää tuplarenkaita, kun yhdet riittävät, eli kitkarenkaat. Tulee muuten vähintään kaksi kertaa halvemmaksikin. Ja voi niitä turhia kustannuksia, mikä syntyy, kun "lapsiperheessä" saattaa olla jopa 5 autoa, eli sama määrä kuin on pihanurkkauksessa typeriä ja täysin turhia roskapönttöjä...
        Turha on vitttuilla ajokilometreistä. Ajoin 8 vuotta Kokkolan ja Vaasan väliä pelkillä kitkarenkailla. Eihän valtatiet ole olleet jäässä enää 40:een vuoteen, joten mihin hell..ttiin muka nastoja tarvitaan. Sitä paitsi, nastarenkaat kuluttavat kadut ja tiet parissa vuodessa "ajokelvottomiksi". Vanha Veistämöntie päällystettiin 3 vuotta sitten, ja nyt se on taas pahemmassa kunnossa kuin kynnetty perunapelto.
        Nastoilla ajellaan sitä saattanan samaa uraa laput silmillä, vaikka tielle mahtuisi 4 autoa "rinta rinnan". Mutta siinäpä maksatte aiheuttamianne "tieveroja ja korjauksia" omaa tyhmyyttänne. Minä kyllä pärjään - köyhä eläkeläinen, hah hah haaa!!!...

        nastarenkaat kuluttavat kadut ja tiet parissa vuodessa "ajokelvottomiksi". ?? Se on kuule niin että ei ne täällä suomessa osaa tehdä " tiet niin kun pitää oikeesti tehdä" ruotsissa ja norjassa osaavat!hahhahhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nastarenkaat kuluttavat kadut ja tiet parissa vuodessa "ajokelvottomiksi". ?? Se on kuule niin että ei ne täällä suomessa osaa tehdä " tiet niin kun pitää oikeesti tehdä" ruotsissa ja norjassa osaavat!hahhahhaa

        Sori. En tiennyt, että Ruotsissa ja Norjassa osataan tehdä parempaa asfalttia. Sinun täytyy tulla opettamaan "tänne Suomeen", kun lienet alan asiantuntija. Asiantuntemuksesi ansiosta maamme tiet ja kadut ovat pian maapallon parhaimmat, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi

        Kalliiksi se tulee yteiskunnalle tämä yletön nastavöyhötys.


    • Anonyymi

      Varmasti kitkarenkailla pärjää ympärivuoden jos on ns "mummoautoilija" jajelee 60-80km/h. Normaaliajoon kitkarengas ei kesällä sovi koska rengas on materiaaliltaan pehmeä johon sen pitokin perustuu.

      Lakihan sallii talvirenkailla ajon kesälläkin kunhan ei ole nastoja. Toki taksitkin ajaisivat kesällä kitkoilla jos se olisi järkevää. Onhan ollut aikoja jolloinka pärjättiin kesärenkailla ympäri vuoden.

      Suomihan on vapaa maa täällähän saa jokainen hölmöillä tarpeittensa mukaan.

      • Anonyymi

        Puhut passkaa: Taidat olla itse se saa..nan "tuhariautoilija". Ajan kitkoilla aina nopeusrajoitusten mukaan, enkä mainitsemaasi huomattavaa alinopeutta. Joten pidä suuri turrpasi kiinni.
        Kitkarengas on "maailman paras", ja se sopii Suomen olosuhteisiin erinomaisesti - kesät ja talvet, yöt ja päivät, aamut ja illat. Jopa olemattomat "takatalvet ja muka mustat jäät", hah hah haaa!!!...
        Useimmat taksit ajavat aina kitkarenkailla, kuten minäkin...
        Vain "hölmöt" vaihtelevat renkaita "muutaman kerran" vuodessa, kun pärjäisi ilman pirullisia vaihdoksia, ajamalla "ikuisesti" kitkarenkailla, Taidatkin olla itse "rengaskauppias", hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Näitä realistin kaltaisia eläkeläisiä on tien tukkona talvella runsaasti kitkarenkaineen. Realistin kaltaiset muutama sata kilometriä vuodessa ajavat vanhat ukot suurin vaara liikenteessä hirvien lisäksi.

      • Anonyymi

        Hah, yritähän tulla yleisen järjestyksen ja turvallisuutesi vuoksi "noutamaan ja kierrättämään", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, yritähän tulla yleisen järjestyksen ja turvallisuutesi vuoksi "noutamaan ja kierrättämään", hah hah haaa!!!...

        On tämä mahtavaa elämää - ajamisen ihanuutta - helppoutta ja huokeutta...
        Ei tarvitse pelätä aamupakkasia, ei vääntää selkäänsä sijoiltaan, ei kinastella eikä väitellä.
        Voi iloisin mielin ja vapautuneena lähteä "ajelulle" koska tahansa, kun "alla ovat turvalliset ja pehmeät; äänettömät ja ulisemattomat KITKARENKAAT...
        Kesät ja talvet, yöt ja päivät; missä ja milloin, ja koska tahansa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämä mahtavaa elämää - ajamisen ihanuutta - helppoutta ja huokeutta...
        Ei tarvitse pelätä aamupakkasia, ei vääntää selkäänsä sijoiltaan, ei kinastella eikä väitellä.
        Voi iloisin mielin ja vapautuneena lähteä "ajelulle" koska tahansa, kun "alla ovat turvalliset ja pehmeät; äänettömät ja ulisemattomat KITKARENKAAT...
        Kesät ja talvet, yöt ja päivät; missä ja milloin, ja koska tahansa, hah hah haaa!!!...

        Ressu on nero. Olen samaa mieltä. Nastarenkaat rahisevat, raapivat asfalttia, ja ulisevat kamalasti. Etenkin kun tiet ja kadut ovat kesät ja talvet sulana. Vain kipinät sinkoilevat yltympäriinsä, kun ajaa kitkarengasauton takana. Autosta kimmahtaa tuon tuosta irtoava nasta ja asfalttikivi päin tuulisia ja valoumpioita; etupaneelia ja nokkapeltiä aiheuttaen satojen eurojen korjauskustannukset. Katsokaa autojen nokkapeltiä. Täynnä muka kiveniskemiä. Pääosin ne ovat nastojen aiheuttamia naarmuja ja nirhaumia...
        Ja kuka vastaa. Tietysti takapuskurissa ajava. Siksi jätänkin riittävän "turvavälin" edellä ajavaan, vaikka ajaisin "keskellä kaupungin katua", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on nero. Olen samaa mieltä. Nastarenkaat rahisevat, raapivat asfalttia, ja ulisevat kamalasti. Etenkin kun tiet ja kadut ovat kesät ja talvet sulana. Vain kipinät sinkoilevat yltympäriinsä, kun ajaa kitkarengasauton takana. Autosta kimmahtaa tuon tuosta irtoava nasta ja asfalttikivi päin tuulisia ja valoumpioita; etupaneelia ja nokkapeltiä aiheuttaen satojen eurojen korjauskustannukset. Katsokaa autojen nokkapeltiä. Täynnä muka kiveniskemiä. Pääosin ne ovat nastojen aiheuttamia naarmuja ja nirhaumia...
        Ja kuka vastaa. Tietysti takapuskurissa ajava. Siksi jätänkin riittävän "turvavälin" edellä ajavaan, vaikka ajaisin "keskellä kaupungin katua", hah hah haaa!!!...

        Saksassa nastarenkaat on kielletty. Jos "Suomalainen" ajaa Saksaan, tai keskieurooppaan, niin autossa pitää olla joko kesärenkaat, tai kitkarenkaat. Saksassa on ilmasto, ja ajo-olosuhteet lähes prikulleen samat kuin Suomessa: On aamupakkasia, lunta, jäätä, tuulta ja tuiskuja. Autobahnit ovat aina sulat, sillä runsas liikenne pitää ne "jatkuvassa kesäolosuhteessa". Suomessakin valtatiet ja kadut ovat poikkeuksetta aina sulat...
        Vuoristoseuduilla Saksassa paikalliset asukkaat käyttävät rengasketjuja tilanteen ja tarpeen mukaan. Ne on helposti asennettavissa ja poisotettavissa.
        Joten, mikä saa..nan holhousvaltio ja takapajula tämä "Suomenmaa" onkaan. Eletään edelleen kivikautisella "ala-asteella", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa nastarenkaat on kielletty. Jos "Suomalainen" ajaa Saksaan, tai keskieurooppaan, niin autossa pitää olla joko kesärenkaat, tai kitkarenkaat. Saksassa on ilmasto, ja ajo-olosuhteet lähes prikulleen samat kuin Suomessa: On aamupakkasia, lunta, jäätä, tuulta ja tuiskuja. Autobahnit ovat aina sulat, sillä runsas liikenne pitää ne "jatkuvassa kesäolosuhteessa". Suomessakin valtatiet ja kadut ovat poikkeuksetta aina sulat...
        Vuoristoseuduilla Saksassa paikalliset asukkaat käyttävät rengasketjuja tilanteen ja tarpeen mukaan. Ne on helposti asennettavissa ja poisotettavissa.
        Joten, mikä saa..nan holhousvaltio ja takapajula tämä "Suomenmaa" onkaan. Eletään edelleen kivikautisella "ala-asteella", hah hah haaa!!!...

        Uskokaa jo, että heitätte ne turhat ja typerät nastarenkaat "hevon vittuun". ja alatte ajaa pysyvästi kitkarenkailla. Tulette huomaamaan jo parissa vuodessa, että se "muutos" kannatti, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskokaa jo, että heitätte ne turhat ja typerät nastarenkaat "hevon vittuun". ja alatte ajaa pysyvästi kitkarenkailla. Tulette huomaamaan jo parissa vuodessa, että se "muutos" kannatti, hah hah haaa!!!...

        Eräs kaverini, tekniikan insinööri kävi kanssani töissä Vaasassa pari vuotta. Kaverilla oli komennustyö eräässä firmassa. Mies ajoi myös aina kitkarenkailla kesät ja talvet. Terveisin vain sinulle Jarkko, hah hah haaa!!!..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs kaverini, tekniikan insinööri kävi kanssani töissä Vaasassa pari vuotta. Kaverilla oli komennustyö eräässä firmassa. Mies ajoi myös aina kitkarenkailla kesät ja talvet. Terveisin vain sinulle Jarkko, hah hah haaa!!!..

        Lähetäänpä kokeileen miten sun kottero nousee peilijäistä mäkeä ylös, tietysti mäkilähdöltä. Minulla on alla hakkapeliitta 8 renkaat. Meinaatko että mitään eroa ei olisi? Taidat kehua kitkoja joko sen takia että rengasmyyjä sulle joskus sellaiset kusetti etkä ylpeyttäsi myönnä että ne on sudet, tai sitten sulla ei ole rahaa ostaa kunnon renkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetäänpä kokeileen miten sun kottero nousee peilijäistä mäkeä ylös, tietysti mäkilähdöltä. Minulla on alla hakkapeliitta 8 renkaat. Meinaatko että mitään eroa ei olisi? Taidat kehua kitkoja joko sen takia että rengasmyyjä sulle joskus sellaiset kusetti etkä ylpeyttäsi myönnä että ne on sudet, tai sitten sulla ei ole rahaa ostaa kunnon renkaita.

        ripulistin kitkojen kunnosta ei voi arvailla mitään, eikä tietää kuinka monta vuotta meluisilla lötköillään körötellyt. Hyvinpä arvattavasti jää sutimaan paikalleen suoltaen houreitaan vitutukseltaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ripulistin kitkojen kunnosta ei voi arvailla mitään, eikä tietää kuinka monta vuotta meluisilla lötköillään körötellyt. Hyvinpä arvattavasti jää sutimaan paikalleen suoltaen houreitaan vitutukseltaan...

        Kitkarengas on kuin luotu Suomen olosuhteisiin. Loistavat "lotjakkeet", joita voi käyttää kesät ja talvet - jopa planeetta "Marsin maanteillä". Hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetäänpä kokeileen miten sun kottero nousee peilijäistä mäkeä ylös, tietysti mäkilähdöltä. Minulla on alla hakkapeliitta 8 renkaat. Meinaatko että mitään eroa ei olisi? Taidat kehua kitkoja joko sen takia että rengasmyyjä sulle joskus sellaiset kusetti etkä ylpeyttäsi myönnä että ne on sudet, tai sitten sulla ei ole rahaa ostaa kunnon renkaita.

        Mikä saa..nan peilijää ja missä ja koska, hah. En ole eläissäni nähnyt missään "peilijäätä",, paitsi pilkillä ollessani, vaikka olen ajanut 3 ja puoli miljoonaa kilometriä kolareitta. Lukuun ottamatta kahta pientä nirhaumaa ja nekin omaa "tyhmyyttäni", yksin koheltaessani; pelkkää huolimattomuuttani, hah...
        "Päälleni" on ajettu, tai eteen törmätty 5 kertaa, jopa kerran STOP-merkin takaa, kerran pihalta peruuttaen, ja 3 kertaa niistä tapahtui "vastapuolen nastarenkailla"...
        Sitä paitsi, jos sellainen ihme sattuisi, että olisi peilijäätä; niin hell..ttiäkö sellaisiin olosuhteisiin pitäisi lähteä "urheilemaan". Siskoni mies, "Lasse", ja siskoni ajoivat kitkarenkailla siitä alkaen, kun ne ilmestyivät "markkinoille" joskus 1970- luvun alussa. Lasse ei koskaan ajanut nastarenkailla. Hän ajoi paljon pelkästään työnsä takia, kuten minäkin. "Virka-autossakin" oli kitkarenkaat. Kertaakaan mies ei ajanut kolaria. Poistuikin "kitkarengasmaille puhtain paperein" nauraen näin, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä saa..nan peilijää ja missä ja koska, hah. En ole eläissäni nähnyt missään "peilijäätä",, paitsi pilkillä ollessani, vaikka olen ajanut 3 ja puoli miljoonaa kilometriä kolareitta. Lukuun ottamatta kahta pientä nirhaumaa ja nekin omaa "tyhmyyttäni", yksin koheltaessani; pelkkää huolimattomuuttani, hah...
        "Päälleni" on ajettu, tai eteen törmätty 5 kertaa, jopa kerran STOP-merkin takaa, kerran pihalta peruuttaen, ja 3 kertaa niistä tapahtui "vastapuolen nastarenkailla"...
        Sitä paitsi, jos sellainen ihme sattuisi, että olisi peilijäätä; niin hell..ttiäkö sellaisiin olosuhteisiin pitäisi lähteä "urheilemaan". Siskoni mies, "Lasse", ja siskoni ajoivat kitkarenkailla siitä alkaen, kun ne ilmestyivät "markkinoille" joskus 1970- luvun alussa. Lasse ei koskaan ajanut nastarenkailla. Hän ajoi paljon pelkästään työnsä takia, kuten minäkin. "Virka-autossakin" oli kitkarenkaat. Kertaakaan mies ei ajanut kolaria. Poistuikin "kitkarengasmaille puhtain paperein" nauraen näin, hah hah haaa!!!...

        Kyllä sitä peilijäätä tulee vastaan varsinkin keväisin kun ajelee töikseen pitkin suomea. Ja sun kilometrit on suoranaista valehtelua. Jos olisit ajanut 30 vuotta joka vuosi vähintään 100 000 kilsaa niin se pitäisi paikkansa, moni ammattiautoilijakaan ei ole ajanut niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä peilijäätä tulee vastaan varsinkin keväisin kun ajelee töikseen pitkin suomea. Ja sun kilometrit on suoranaista valehtelua. Jos olisit ajanut 30 vuotta joka vuosi vähintään 100 000 kilsaa niin se pitäisi paikkansa, moni ammattiautoilijakaan ei ole ajanut niin paljon.

        So so poikaseni. Olen ajanut yli 48 vuotta pitkin Suomea. Ei ole sellaista kohtaa, jossa en olisi "ajellut". Yli puolet kilometreistä on koostunut työmatkoista. Olen ajanut vuosittain keskimäärin 70 000 kilometriä, eli 48 x 70 000 =... Laitahan poika kalkulaattori "päällensä", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        So so poikaseni. Olen ajanut yli 48 vuotta pitkin Suomea. Ei ole sellaista kohtaa, jossa en olisi "ajellut". Yli puolet kilometreistä on koostunut työmatkoista. Olen ajanut vuosittain keskimäärin 70 000 kilometriä, eli 48 x 70 000 =... Laitahan poika kalkulaattori "päällensä", hah hah haaa!!!...

        En ole poika.... ihan naiseksi yleensä on kutsuttu. Mutta tämähän selittää.. Jos et erota miestä naisesta tai tyttöä pojasta niin ei ole ihme että oot pikkupoikia jahdannut vesiveijarissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkarengas on kuin luotu Suomen olosuhteisiin. Loistavat "lotjakkeet", joita voi käyttää kesät ja talvet - jopa planeetta "Marsin maanteillä". Hah hah haaa!!!...

        "Köyhät" ajaa kitkoilla(kesät talvet). Jos ei ole varaa kunnon nastarenkaisiin niin kannattaa luopua autosta. Ainut hyvä puoli kitkoilla on jos TR sattuis eksymään auton eteen talvella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Köyhät" ajaa kitkoilla(kesät talvet). Jos ei ole varaa kunnon nastarenkaisiin niin kannattaa luopua autosta. Ainut hyvä puoli kitkoilla on jos TR sattuis eksymään auton eteen talvella!

        Hah hah hah hah hah hah haaa, ei voi muuta kuin nauraa, hah hah hah hah hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole poika.... ihan naiseksi yleensä on kutsuttu. Mutta tämähän selittää.. Jos et erota miestä naisesta tai tyttöä pojasta niin ei ole ihme että oot pikkupoikia jahdannut vesiveijarissa.

        Eikös tämä tosirealisti juuri siksi saanut porttikiellon sinne?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tämä tosirealisti juuri siksi saanut porttikiellon sinne?

        Tosirealisti on nuorena tintanut liika HERBA! Lopputulos on tämä. Voi olla että kiljuponttö auttallisssa on sen paras kaveri nykyään!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetäänpä kokeileen miten sun kottero nousee peilijäistä mäkeä ylös, tietysti mäkilähdöltä. Minulla on alla hakkapeliitta 8 renkaat. Meinaatko että mitään eroa ei olisi? Taidat kehua kitkoja joko sen takia että rengasmyyjä sulle joskus sellaiset kusetti etkä ylpeyttäsi myönnä että ne on sudet, tai sitten sulla ei ole rahaa ostaa kunnon renkaita.

        Piikkipyörät voittavat aina kitkat vesijäällä, se on selvä. Kerran kapealla sivutiellä Nokian Nakkapeliitoilla Uudehkoine nastoineen oja veti alamäkeen vesijäällä, mutta ehdin kytkeä nelivedon pois ja vetäistä käsijarrulla puskemisen luisuisuksi ja heti nelivedolla takaisin suuntaansa. Ainoa tapaus laatuaan yli 50 auton kokemuksella ja siihen raskas kalusto päälle.

        Musta jää yllätti valoista lähtiessä siten, että takavedon ollessa päällä ”lukkoperällä” Nakkapeliitat rapisutti nastojaan, kun pojan avoperäinen BMW tuli kitkoilla Good Yearin tyyliin sutimatta perässä.


    • Anonyymi

      Kyllä tuo pitää paikkansa. Ajoin bemarilla samoilla kitkoilla 7 vuotta ilman renkaisiin liittyviä ongelmia. Toki on myönnettävä, että kohdalle sattui vaikeitakin keliolosuhteita. Silloin olisi kannattanut olla kokonaan pois tien päältä riippumatta renkaista.

      90% talviajosta vaivatonta menoa kitkoilla. Sen kymmenen prosentin vuoksi ei kannata kahta rengassarjaa ylläpitää ja vaihdella - ei ole sen arvoista.

      Jättää ajamatta ne viisi tai kymmene todella huonon kelin päivää talvessa.

      • Anonyymi

        No mutta. Siinäpä on toinen viisas. Kaikkea hyvää sinulle, aateveli. Olisi muuten kiva tavata ja "ryystää kahvit". Minä tarjoan. Jos tilanne sallii, niin konjakin kera!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta. Siinäpä on toinen viisas. Kaikkea hyvää sinulle, aateveli. Olisi muuten kiva tavata ja "ryystää kahvit". Minä tarjoan. Jos tilanne sallii, niin konjakin kera!!!...

        Juopot justiin tuommoisia, viinaa pitää sotkea joka paikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta. Siinäpä on toinen viisas. Kaikkea hyvää sinulle, aateveli. Olisi muuten kiva tavata ja "ryystää kahvit". Minä tarjoan. Jos tilanne sallii, niin konjakin kera!!!...

        MOT. Nyt se on todistettu: Useat kommentit osoittavat, että nastarenkaat ovat vain huiputusta, pelkkää rengasfirmojen "propakandaa" - markkinaa - myyntimaniaa...
        Esitän kaikille Suomen autoilijoille kitkarenkaita, joilla ajatte kesät ja talvet, ja vaihdatte ne ajettujen kilometrien mukaan (5 - 8 vuoden välein). Uudet kitkat alle ostohetkellä rengasliikkeessä, jossa tarkastetaan mm renkaiden ilmanpaine, aurauskulma ja vilkaistaan jarrupalojen kunto yms samaan "hintaan". Miltä rouvat ja herrat kuulostaa... Hyvältä tietysti, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MOT. Nyt se on todistettu: Useat kommentit osoittavat, että nastarenkaat ovat vain huiputusta, pelkkää rengasfirmojen "propakandaa" - markkinaa - myyntimaniaa...
        Esitän kaikille Suomen autoilijoille kitkarenkaita, joilla ajatte kesät ja talvet, ja vaihdatte ne ajettujen kilometrien mukaan (5 - 8 vuoden välein). Uudet kitkat alle ostohetkellä rengasliikkeessä, jossa tarkastetaan mm renkaiden ilmanpaine, aurauskulma ja vilkaistaan jarrupalojen kunto yms samaan "hintaan". Miltä rouvat ja herrat kuulostaa... Hyvältä tietysti, hah hah haaa!!!...

        Mikään ei pidä niin hyvin kuin laadukas nastarengas. Tietäisit tämän jos sinulla olisi varaa sellaisiin.


      • Anonyymi

        Olipahan siis yksi persiissäroikkuja vähemmän - vai oliko?

        Bemarin ajo-omituisuudet ja kitkarenkaat ei oikein mahdu samaan lauseeseen.

        No, nuorukaisen kuuluu kuolla pyssyvaltion määritelmin joten onnea vaan seuraavalle keikalle.


    • Anonyymi

      Kumma juttu että hankitaan meikäläisittäin kallis sakemanni ja sittem ruvetaan säästämään renkaissa... Naapurin KIA Pikachu pysähtyy STOP-merkin viivalle rajoitusten mukaisella nopeudella mutta mesesimo ajaa sinne 30 alle "koska voin" .

      • Anonyymi

        Nastarenkailla ajavien autovero on tuplattava, ja vastaavasti kitkarenkailla ajavien vero on puolitettava. Siten saisimme edes auttavasti pidetyksi katumme ja tiemme ajettavassa kunnossa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkailla ajavien autovero on tuplattava, ja vastaavasti kitkarenkailla ajavien vero on puolitettava. Siten saisimme edes auttavasti pidetyksi katumme ja tiemme ajettavassa kunnossa, hah hah haaa!!!...

        Luminen maisema, hiutaleet putoilee.
        Ukki skrapaa auton ikkunoita.
        Kohta lähdetään!
        Ajoissa liikenteeseen rakas ukki.
        Että ehditään koulun joulujuhlaan.

        Hyvin ehdittiin, Halkokarin ala-asteen kuusijuhlaan.
        Kun puolelta lähdettiin ajamaan, oltiin viittä vaille jo perillä.
        Ukki ehti vielä liikennettä ohjata ja juoksevia kuudesluokkalaisia sättiä.
        Että olin ylpeä, sinusta ukki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkailla ajavien autovero on tuplattava, ja vastaavasti kitkarenkailla ajavien vero on puolitettava. Siten saisimme edes auttavasti pidetyksi katumme ja tiemme ajettavassa kunnossa, hah hah haaa!!!...

        Totta. Nastarenkaat kuluttavat tiestöä 10 kertaa enemmän kuin kitkarenkaat. Nastat kuluvat "loppuun" kahdessa vuodessa ja kovettavat jo valmiiksi kovan kumiseoksen vaaralliseksi neljässä vuodessa...
        Sitä paitsi nastarenkaat pitävät kamalaa ääntä ja tärinää (resonanssia) sulilla teillä ja muodostavat ylläpitoineen (tuplarenkaineen) kolminkertaiset kulut; aiheuttaen jatkuvaa "päänvaivaa, vitutusta, selkä- ja lihasvammoja , välilevyjen pullistumia ym".
        Mikä onkin kamalinta. 5 kertaa useammin kolarin kuin kitkarenkaat. Nastarenkaat ovat vain kaupallista propagandaa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Nastarenkaat kuluttavat tiestöä 10 kertaa enemmän kuin kitkarenkaat. Nastat kuluvat "loppuun" kahdessa vuodessa ja kovettavat jo valmiiksi kovan kumiseoksen vaaralliseksi neljässä vuodessa...
        Sitä paitsi nastarenkaat pitävät kamalaa ääntä ja tärinää (resonanssia) sulilla teillä ja muodostavat ylläpitoineen (tuplarenkaineen) kolminkertaiset kulut; aiheuttaen jatkuvaa "päänvaivaa, vitutusta, selkä- ja lihasvammoja , välilevyjen pullistumia ym".
        Mikä onkin kamalinta. 5 kertaa useammin kolarin kuin kitkarenkaat. Nastarenkaat ovat vain kaupallista propagandaa, hah hah haaa!!!...

        Onhan taas Ressulla viisaita ja todeksi tutkittuja väittämiä, oikeita lukuja, MOT.


      • Anonyymi

        "Sakemannilla" on kiva körötellä, etenkin kun alla ovat kitkarenkaat kesät ja talvet. Tosin vaimollani on "Ranskatar", ja hyviä ovat - molemmat. Kuka järkevä haluaisi ajaa "Aasiattarella", kun parempiakin on saatavissa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sakemannilla" on kiva körötellä, etenkin kun alla ovat kitkarenkaat kesät ja talvet. Tosin vaimollani on "Ranskatar", ja hyviä ovat - molemmat. Kuka järkevä haluaisi ajaa "Aasiattarella", kun parempiakin on saatavissa, hah hah haaa!!!...

        Näyttä sulla aika monta facebookissa olevan näitä aasialaisia kavereina. Tosin näyttävät olevan näitä eläkeläisukkojen vedättäjiä joihin olet tyhmyyksissäsi yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttä sulla aika monta facebookissa olevan näitä aasialaisia kavereina. Tosin näyttävät olevan näitä eläkeläisukkojen vedättäjiä joihin olet tyhmyyksissäsi yhteydessä.

        Hah, nyt ei ole puhe kuin autojen renkaista. On eri asia puhua Aasian ihanista tytöistä, jotka on opetettu kunnioittamaan miestä, etenkin suurta rakastajaa, perheen huoltajaa, kodin haltijaa, ja kaikin puolin kunnollista miestä ja isää tuleville lapsille, ja opettavaista tutaa lapsenlapsilleen... "Eta maja kravatski musja papa i grasnoi "papisja"... Hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, nyt ei ole puhe kuin autojen renkaista. On eri asia puhua Aasian ihanista tytöistä, jotka on opetettu kunnioittamaan miestä, etenkin suurta rakastajaa, perheen huoltajaa, kodin haltijaa, ja kaikin puolin kunnollista miestä ja isää tuleville lapsille, ja opettavaista tutaa lapsenlapsilleen... "Eta maja kravatski musja papa i grasnoi "papisja"... Hah hah haaa!!!...

        Kuten avaaja kertoo, olen myös käyttänyt kitkarenkaita yli 20 vuotta. Ajan työkseni lähes päivittäin, eikä yhtään törmäystä ole sattunut renkaitten takia. Kitkarenkaat ovat yllättävän pitkäikäisiä ja ne eivät kuluta asfalttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten avaaja kertoo, olen myös käyttänyt kitkarenkaita yli 20 vuotta. Ajan työkseni lähes päivittäin, eikä yhtään törmäystä ole sattunut renkaitten takia. Kitkarenkaat ovat yllättävän pitkäikäisiä ja ne eivät kuluta asfalttia.

        Kiitos. Eikö ole ihmeellistä rutinaa ja vastaanhangoittelua. Ovatko ihmiset todella noin tyhmiä, että ajavat nastarenkailla sulilla teillä, ja vaikka tapahtuisi sellainen harvinainen ilmiö, että tie ei olisi sula, niin kitkat pitävät aina, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Eikö ole ihmeellistä rutinaa ja vastaanhangoittelua. Ovatko ihmiset todella noin tyhmiä, että ajavat nastarenkailla sulilla teillä, ja vaikka tapahtuisi sellainen harvinainen ilmiö, että tie ei olisi sula, niin kitkat pitävät aina, hah hah haaa!!!...

        Kyllä se niin on. Kitkarenkaat pitävät aina, ellei ajele "formularallia" lumettomalla jäällä. Olet ressu oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se niin on. Kitkarenkaat pitävät aina, ellei ajele "formularallia" lumettomalla jäällä. Olet ressu oikeassa.

        Nöyrä kiitos. Näinhän se menee. Kitkarenkaat ovat parhaat - kesät ja talvet, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyrä kiitos. Näinhän se menee. Kitkarenkaat ovat parhaat - kesät ja talvet, hah hah haaa!!!...

        Hyvä, nyt typerä sälli voidaankin sitten haudata jälleen yksi joutava makuasiasta väittely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, nyt typerä sälli voidaankin sitten haudata jälleen yksi joutava makuasiasta väittely.

        Renkaat eivät ole mikään "makuasia", vaan kokreettista asiaa; tutkittua tietoa, vuosikymmeniä kestävää käytännön kokemusta, vuosia kestänyttä testausta, tilastotietoutta, haastatteluja, palautetta yms...
        Renkaita ei "makustella", vaan niitä verrataan toisiinsa vain ajamalla/testaamalla: Käyttömukavuuksia, ajo-ominaisuuksia, ajo-olosuhteita, kestävyyttä, kulutusta, turvallisuutta, kustannuksia jne...
        Ruokia ja juomia maistellaan, ja silloin se on makuasiaa. Kaikki nämä yhteen liitettynä, on todettu, että kitkarenkaat ovat Suomen teillä ja kaduilla ylivoimaisesti parhaimmat, hah hah haaa!!!... MOT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renkaat eivät ole mikään "makuasia", vaan kokreettista asiaa; tutkittua tietoa, vuosikymmeniä kestävää käytännön kokemusta, vuosia kestänyttä testausta, tilastotietoutta, haastatteluja, palautetta yms...
        Renkaita ei "makustella", vaan niitä verrataan toisiinsa vain ajamalla/testaamalla: Käyttömukavuuksia, ajo-ominaisuuksia, ajo-olosuhteita, kestävyyttä, kulutusta, turvallisuutta, kustannuksia jne...
        Ruokia ja juomia maistellaan, ja silloin se on makuasiaa. Kaikki nämä yhteen liitettynä, on todettu, että kitkarenkaat ovat Suomen teillä ja kaduilla ylivoimaisesti parhaimmat, hah hah haaa!!!... MOT

        Erinomaista asiaa, hyvä ressu.


    • Anonyymi

      Yhden talven ja kesän ajetut kitkat (20.000km) ei paljoa loppuunajetuista eroa.

      • Anonyymi

        Olipa taas mukava lähteä aamulla liikenteeseen, kun ei tarvinnut miettiä millaiset "kumit" on alla. Eli kitkarenkaat kesät ja talvet, yötä päivää, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas mukava lähteä aamulla liikenteeseen, kun ei tarvinnut miettiä millaiset "kumit" on alla. Eli kitkarenkaat kesät ja talvet, yötä päivää, hah hah haaa!!!...

        Kitkoilla ei tee mitään. Kaikki vastaväitteet ovat turhia. T. Ammattikuljettaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kitkoilla ei tee mitään. Kaikki vastaväitteet ovat turhia. T. Ammattikuljettaja.

        Joko te hampaattomat ja kynnettömät alatte uskoa, että laitatte (laitatatte, huom ihana sana) autoon "pysyvät ja pystyvät" kitkarenkaat, ja ajelette niillä kesät ja talvet - yöt ja päivät seuraavat 4-8 vuotta. Vaihdatte ne uusiin rengasliikkeessä tarpeen/ajettujen kilometrien mukaan. "Huoletonta ja takuuvarmaa ajoa", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko te hampaattomat ja kynnettömät alatte uskoa, että laitatte (laitatatte, huom ihana sana) autoon "pysyvät ja pystyvät" kitkarenkaat, ja ajelette niillä kesät ja talvet - yöt ja päivät seuraavat 4-8 vuotta. Vaihdatte ne uusiin rengasliikkeessä tarpeen/ajettujen kilometrien mukaan. "Huoletonta ja takuuvarmaa ajoa", hah hah haaa!!!...

        Nastarenkaat alle! Älä törmää perään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkaat alle! Älä törmää perään!

        Hah, vain homot törmäävät peräpäähän, ja silloinkin tarkoituksella. "Kumisilla nastoilla - näppylöillä", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko te hampaattomat ja kynnettömät alatte uskoa, että laitatte (laitatatte, huom ihana sana) autoon "pysyvät ja pystyvät" kitkarenkaat, ja ajelette niillä kesät ja talvet - yöt ja päivät seuraavat 4-8 vuotta. Vaihdatte ne uusiin rengasliikkeessä tarpeen/ajettujen kilometrien mukaan. "Huoletonta ja takuuvarmaa ajoa", hah hah haaa!!!...

        Ammattiajossa ei ole varaa pelleillä. Siinä on oltava alla renkaat joihin voi luottaa ja ainoat renkaat jotka pitää kelillä kuin kelillä ja kaikilla pinnoilla on nastarenkaat. Vastaväitteet ovat turhia. T. Ammattiautoilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiajossa ei ole varaa pelleillä. Siinä on oltava alla renkaat joihin voi luottaa ja ainoat renkaat jotka pitää kelillä kuin kelillä ja kaikilla pinnoilla on nastarenkaat. Vastaväitteet ovat turhia. T. Ammattiautoilija.

        Tottahan se on. Juttelin Vesi-Veijarissa tutun linja-autokuljettajan kanssa eräänä "liukkaana syysaamuna" (2016?), kun yksi bussi oli luistellut ojaan Vetelissä tai jossain siellä päin. Taisi olla Kruunupyyn "puolella"...
        Kaverini oli ajanut Vetelin Pulkkisesta Kokkolaan, ja tapansa mukaan kävi "paluumatkaa odotellessa" uimassa ja vesijumpassa. Kuski kertoi, että liukasta oli, mutta kelin mukaan ajetaan. Kysyessäni renkaista, niin Kimmo vastasi, että edessä on nastarenkaat, mutta ei se paljon auta jos perä alkaa luistaa. Ajotapa ja sään huomioiminen on tärkeintä...
        Appi-isäni, vielä kohtuukuntoinen sotaveteraani 94v, kertoi jo ajat sitten, joskus "seurusteluaikaan" 1970 luvun alkuvuosina kehuessaan syystä tytärtään: tulevaa ja nykyistä rakasta vaimoani...:
        "Ajoin paljon tukkikuormia ja kaikkea mahollista mitä siihen aikaan (1940-1960- luvulla) tarvittiin. Kuorma lastattiin käsin. Vain Kokkolan satamassa oli joku rukki, tai kuorma vain purettiin laanille avaamalla köyvet. Siihen se levis ku Jokisen evväät...
        JK En ole koskaan nähnyt rekoissa, tai takseissa nastarenkaita - ei kotimaisissa, saati ulkomaisissa., joten tuskin olet "ammattiautoilija"...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan se on. Juttelin Vesi-Veijarissa tutun linja-autokuljettajan kanssa eräänä "liukkaana syysaamuna" (2016?), kun yksi bussi oli luistellut ojaan Vetelissä tai jossain siellä päin. Taisi olla Kruunupyyn "puolella"...
        Kaverini oli ajanut Vetelin Pulkkisesta Kokkolaan, ja tapansa mukaan kävi "paluumatkaa odotellessa" uimassa ja vesijumpassa. Kuski kertoi, että liukasta oli, mutta kelin mukaan ajetaan. Kysyessäni renkaista, niin Kimmo vastasi, että edessä on nastarenkaat, mutta ei se paljon auta jos perä alkaa luistaa. Ajotapa ja sään huomioiminen on tärkeintä...
        Appi-isäni, vielä kohtuukuntoinen sotaveteraani 94v, kertoi jo ajat sitten, joskus "seurusteluaikaan" 1970 luvun alkuvuosina kehuessaan syystä tytärtään: tulevaa ja nykyistä rakasta vaimoani...:
        "Ajoin paljon tukkikuormia ja kaikkea mahollista mitä siihen aikaan (1940-1960- luvulla) tarvittiin. Kuorma lastattiin käsin. Vain Kokkolan satamassa oli joku rukki, tai kuorma vain purettiin laanille avaamalla köyvet. Siihen se levis ku Jokisen evväät...
        JK En ole koskaan nähnyt rekoissa, tai takseissa nastarenkaita - ei kotimaisissa, saati ulkomaisissa., joten tuskin olet "ammattiautoilija"...

        Kaikissa firmani pakettiautoissa on talvella nastarenkaat. Ja kaikissa kuorma-autoissani on edessä nastarenkaat. Tuskin appi-isäsi koskaan kertonut tuollaisia. Ja jos et ole nähnyt nastarenkaita niin olet sokea. Tuskin omistat edes autoa tai edes koskaan olet ajanut, taidat kirjoitella kiusataksesi ihmisiä.
        T. Ammattiautoilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa firmani pakettiautoissa on talvella nastarenkaat. Ja kaikissa kuorma-autoissani on edessä nastarenkaat. Tuskin appi-isäsi koskaan kertonut tuollaisia. Ja jos et ole nähnyt nastarenkaita niin olet sokea. Tuskin omistat edes autoa tai edes koskaan olet ajanut, taidat kirjoitella kiusataksesi ihmisiä.
        T. Ammattiautoilija.

        Nastarenkaita käytetään vain Tunturirallissa Lapin lumisilla ja jäisillä sivuteillä. Nastat ovat sitten sitäkin komeammat - sentin mittaisia - olen nähnyt. Suomen sula päätiestö ja katuverkosto "inhoaa" nastarenkaita, ja senhän "näkee sokea Reettakin"..
        Ennustin jo tammikuussa, että syksy on piiitkä, lämmin ja vesisateinen. Siltähän tuo sää näyttääkin. Viides lämpöjakso on alkamassa, jopa 10 asteen lämpötiloja, tosin runsasta vesisadetta. Mutta sehän tietää sitä, että sadetta ei paljoakaan talveksi riitä, eli tulossa on taas vähäluminen talvi, ja sekin vain "parin kuukauden mittainen", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkaita käytetään vain Tunturirallissa Lapin lumisilla ja jäisillä sivuteillä. Nastat ovat sitten sitäkin komeammat - sentin mittaisia - olen nähnyt. Suomen sula päätiestö ja katuverkosto "inhoaa" nastarenkaita, ja senhän "näkee sokea Reettakin"..
        Ennustin jo tammikuussa, että syksy on piiitkä, lämmin ja vesisateinen. Siltähän tuo sää näyttääkin. Viides lämpöjakso on alkamassa, jopa 10 asteen lämpötiloja, tosin runsasta vesisadetta. Mutta sehän tietää sitä, että sadetta ei paljoakaan talveksi riitä, eli tulossa on taas vähäluminen talvi, ja sekin vain "parin kuukauden mittainen", hah hah haaa!!!...

        Ei tuo kommenttisi tuonut yhtään valoa siihen miksi nastarenkaat olisivat huonommat. Louskutat vain leukojasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo kommenttisi tuonut yhtään valoa siihen miksi nastarenkaat olisivat huonommat. Louskutat vain leukojasi.

        Kuka on väittänyt, että nastarenkaat "olisivat huonommat". Ne vain ovat tarpeettomat, kalliita ajettavia, kuluvat nopeasti ja kuluttavat Suomen tie- ja katuverkoston 10 kertaa nopeammin kuin kitkarenkaat. Nastarenkaat ovat Suomen tiesyöpä ja vuosittain satoja miljoonia maksavat turhakkeet, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on väittänyt, että nastarenkaat "olisivat huonommat". Ne vain ovat tarpeettomat, kalliita ajettavia, kuluvat nopeasti ja kuluttavat Suomen tie- ja katuverkoston 10 kertaa nopeammin kuin kitkarenkaat. Nastarenkaat ovat Suomen tiesyöpä ja vuosittain satoja miljoonia maksavat turhakkeet, hah hah haaa!!!...

        Mutta ne on paremmat ja pitävämmät. Eli ajan niillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ne on paremmat ja pitävämmät. Eli ajan niillä.

        Sen kuin ajat jäisillä metsäteilläsi, mutta älä tule kuluttamaan Kokkolan sulia katuja ja teitä nastoillasi. Onko selvä, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kuin ajat jäisillä metsäteilläsi, mutta älä tule kuluttamaan Kokkolan sulia katuja ja teitä nastoillasi. Onko selvä, hah hah haaa!!!...

        Ressu on taas oikeassa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kuin ajat jäisillä metsäteilläsi, mutta älä tule kuluttamaan Kokkolan sulia katuja ja teitä nastoillasi. Onko selvä, hah hah haaa!!!...

        Asun halkokarilla ja ajan nastoillani missä haluan ja sinä et voi sitä estää mitenkään, lällällää hahahaa.:-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on taas oikeassa. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.

        Ressu on persaukinen juoppo ja sitä harmittaa kun sillä ei ole varaa 800e laaturenkaisiin. Siksi kehuu sliksejä täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on persaukinen juoppo ja sitä harmittaa kun sillä ei ole varaa 800e laaturenkaisiin. Siksi kehuu sliksejä täällä.

        RESSU on rikas ja raitis = kolme kovaa RRR:ää, sekä "Sunttilan" (Sundby), entisen Kokkolan kovanahkaisin, kovakuntoisin KINGSI = kolme kivenkovaa KKK:ta, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RESSU on rikas ja raitis = kolme kovaa RRR:ää, sekä "Sunttilan" (Sundby), entisen Kokkolan kovanahkaisin, kovakuntoisin KINGSI = kolme kivenkovaa KKK:ta, hah hah haaa!!!...

        Ressu on Ryyppäävä Runkkari=RRR sekä juntbyn esinahkaisin, löysäkuntoisin IMPO. Mutta joo, on kolme KKK:ta, Köyhä Kaljuuntuva Kaappijuoppo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on Ryyppäävä Runkkari=RRR sekä juntbyn esinahkaisin, löysäkuntoisin IMPO. Mutta joo, on kolme KKK:ta, Köyhä Kaljuuntuva Kaappijuoppo.

        No nyt oli hyvin kirjoitettu vai mitä Ressu.:-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt oli hyvin kirjoitettu vai mitä Ressu.:-D

        On sekin eräänlainen sairaus - hulluus, kun asiallinen rengaskeskustelu kääntyy tosirealistin haukkumiseksi, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sekin eräänlainen sairaus - hulluus, kun asiallinen rengaskeskustelu kääntyy tosirealistin haukkumiseksi, hah hah haaa!!!...

        Joko olette laittaneet kitkarenkaat alle - pysyvästi. Ja heittäneet ne saa..nalliset nastakumit napajäätikölle... Hah hah hah!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko olette laittaneet kitkarenkaat alle - pysyvästi. Ja heittäneet ne saa..nalliset nastakumit napajäätikölle... Hah hah hah!!!...

        Kyllä vain. Ostin tuliterät kitkat ja nastoja en enää käytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko olette laittaneet kitkarenkaat alle - pysyvästi. Ja heittäneet ne saa..nalliset nastakumit napajäätikölle... Hah hah hah!!!...

        Meidän perheen autoihin tuli uudet nastarenkaat. ripulistin "mainostus" osaltaan johti ratkaisuun. Itse vanhuksellekin kunnon nastarenkaat olisi liikenneturvallisuuden kannalta ehdoton valinta loppuunajettujen kitkojen sijaan. Saahan niillä toki laillisesti liukastella.


    • Kaikista viisain mies Tofferi ajaa myös kitkoilla. Tekojärvi aloitteen tekijä ja vaatimaton itsestään turhia kirjoitteleva Tofferi on Perhojokilaakson viisain mies, hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Pitää ne kitkatkin ajoittain irroittaa tasapainotusta varten mitä ripulisti tuskin teettää ja mikä tekee korjaamokuluissa helposti yhden rengassarjan hinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää ne kitkatkin ajoittain irroittaa tasapainotusta varten mitä ripulisti tuskin teettää ja mikä tekee korjaamokuluissa helposti yhden rengassarjan hinnan.

        No mutta hyvä veli. Älä viitsi kertoilla itsestäänselviyksiä. Tietysti auto vaatii jatkuvaa huoltoa ja tarkistuksia. Eivät renkaat ole poikkeus, vaikka ajaisi ikuisesti "kestävillä timenteilla", hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta hyvä veli. Älä viitsi kertoilla itsestäänselviyksiä. Tietysti auto vaatii jatkuvaa huoltoa ja tarkistuksia. Eivät renkaat ole poikkeus, vaikka ajaisi ikuisesti "kestävillä timenteilla", hah hah haaa!!!...

        Täysin selvää ettei talvikelin renkaita kannata kuluttaa kesäaikaan. Surkeat ajo-ominaisuudet ja mm. rengasmelu tietenkin jää puolikuurolta tutisevalta vanhukselta huomioimatta. Lisäksi pihistelevä vanhus ajelee takuulla renkaansa todella vaaralliseen kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin selvää ettei talvikelin renkaita kannata kuluttaa kesäaikaan. Surkeat ajo-ominaisuudet ja mm. rengasmelu tietenkin jää puolikuurolta tutisevalta vanhukselta huomioimatta. Lisäksi pihistelevä vanhus ajelee takuulla renkaansa todella vaaralliseen kuntoon.

        Olen ajanut näillä kitkarenkailla tasan 3 vuotta, ja ne ovat "kuin pakasta reväisty".
        Tosin enää ei tarvitse ajaa Kokkola-Vaasa väliä päivittäisiä työmatkoja, jolloin (8 v) vuodessa kertyi 60-80 000 kilometriä. Nykyisin autooni kertyy kilometrejä vuodessa 15- 20 000 kilometriä. Ne on helposti "luettavissa" katsastuksen yhteydessä, joten omaa kirjanpitoa en tarvitse. Harrastukset vaativat kilometrinsä, mm metsästys-, kalastus-, yms reissut Lohtajalla, Halsualla ja Perhossa...
        Pitää muistaa myös se totuus, että vaimollani on ollut oma auto jo 32 vuotta, eli siitä alkaen, kun Kokkolaan muutimme 1987, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut näillä kitkarenkailla tasan 3 vuotta, ja ne ovat "kuin pakasta reväisty".
        Tosin enää ei tarvitse ajaa Kokkola-Vaasa väliä päivittäisiä työmatkoja, jolloin (8 v) vuodessa kertyi 60-80 000 kilometriä. Nykyisin autooni kertyy kilometrejä vuodessa 15- 20 000 kilometriä. Ne on helposti "luettavissa" katsastuksen yhteydessä, joten omaa kirjanpitoa en tarvitse. Harrastukset vaativat kilometrinsä, mm metsästys-, kalastus-, yms reissut Lohtajalla, Halsualla ja Perhossa...
        Pitää muistaa myös se totuus, että vaimollani on ollut oma auto jo 32 vuotta, eli siitä alkaen, kun Kokkolaan muutimme 1987, hah hah haaa!!!...

        Mutta eihän sulla persaukisella juopolla ole enää vaimoa??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut näillä kitkarenkailla tasan 3 vuotta, ja ne ovat "kuin pakasta reväisty".
        Tosin enää ei tarvitse ajaa Kokkola-Vaasa väliä päivittäisiä työmatkoja, jolloin (8 v) vuodessa kertyi 60-80 000 kilometriä. Nykyisin autooni kertyy kilometrejä vuodessa 15- 20 000 kilometriä. Ne on helposti "luettavissa" katsastuksen yhteydessä, joten omaa kirjanpitoa en tarvitse. Harrastukset vaativat kilometrinsä, mm metsästys-, kalastus-, yms reissut Lohtajalla, Halsualla ja Perhossa...
        Pitää muistaa myös se totuus, että vaimollani on ollut oma auto jo 32 vuotta, eli siitä alkaen, kun Kokkolaan muutimme 1987, hah hah haaa!!!...

        Vähennät vielä ajelua niin että saat 3 nollaa pois, niin ei kulu renkaat enää juuri ollenkaan. Todellisuus kuitenkin on taas täysin muuta kuin mitä ripulisti esittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähennät vielä ajelua niin että saat 3 nollaa pois, niin ei kulu renkaat enää juuri ollenkaan. Todellisuus kuitenkin on taas täysin muuta kuin mitä ripulisti esittää.

        Onko taas puhdas omatunto lähteä, tai on jo lähtenyt kuluttamaan nastojaan; teitä ja katuja. Sitä lienee kestänyt monilla jo pari kuukautta täysin kesäisissä olosuhteissa. Mittari näyttää nyt 8,6 astetta. Kun on kitkarenkaat kesät ja talvet, niin ei ole huolta huomisesta - ei omatunto kolkuta. Tiet ja kadut pysyvät ajokelpoisina /- 10 vuotta, kun nastarenkaitten takia ajouria pitää paikkailla, tai jopa uusia 2-4:n vuoden välein, hah hah haaa!!!...
        Nastat sopivat hyvin koululaisten pyöriin. Koluikäisethän pyöräilevät myös talviolosuhteissa, etenkin ne, joiden perheessä ei ole autoa, ei ole koulukuljetusta, saati "sopivaa" bussireittiä/aikataulua. Ja nyt ei naureta!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko taas puhdas omatunto lähteä, tai on jo lähtenyt kuluttamaan nastojaan; teitä ja katuja. Sitä lienee kestänyt monilla jo pari kuukautta täysin kesäisissä olosuhteissa. Mittari näyttää nyt 8,6 astetta. Kun on kitkarenkaat kesät ja talvet, niin ei ole huolta huomisesta - ei omatunto kolkuta. Tiet ja kadut pysyvät ajokelpoisina /- 10 vuotta, kun nastarenkaitten takia ajouria pitää paikkailla, tai jopa uusia 2-4:n vuoden välein, hah hah haaa!!!...
        Nastat sopivat hyvin koululaisten pyöriin. Koluikäisethän pyöräilevät myös talviolosuhteissa, etenkin ne, joiden perheessä ei ole autoa, ei ole koulukuljetusta, saati "sopivaa" bussireittiä/aikataulua. Ja nyt ei naureta!!!...

        Nyt mittari näyttää 10,1 astetta. Tosin tulossa on pakkasia, joten ei muuta kuin viimeistään nyt kitkarenkaat alle, hah hah haaa!!!...
        JK Eräs "Hokki" kertoi tänään radiossa, että uusilla nastarenkailla voit (Petri Kuikka) ajaa seuraavat 500 000 kilometriä. Hah. Onkohan tuo sälli, H Nyman koko elämässään ajanut tuota matkaa - saati nastarenkailla. "Normikansalainen" ajaa vuodessa 10 000 - 20 000 kilometriä. Nymanin mukaan pitäisi uudet nastarenkaat kestää seuraavat 32-35 vuotta, hah. Naurettava sälli, ja jopa rengaskauppias, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähennät vielä ajelua niin että saat 3 nollaa pois, niin ei kulu renkaat enää juuri ollenkaan. Todellisuus kuitenkin on taas täysin muuta kuin mitä ripulisti esittää.

        Onko ripulisti koskaan kolaroinut parkkipaikalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mittari näyttää 10,1 astetta. Tosin tulossa on pakkasia, joten ei muuta kuin viimeistään nyt kitkarenkaat alle, hah hah haaa!!!...
        JK Eräs "Hokki" kertoi tänään radiossa, että uusilla nastarenkailla voit (Petri Kuikka) ajaa seuraavat 500 000 kilometriä. Hah. Onkohan tuo sälli, H Nyman koko elämässään ajanut tuota matkaa - saati nastarenkailla. "Normikansalainen" ajaa vuodessa 10 000 - 20 000 kilometriä. Nymanin mukaan pitäisi uudet nastarenkaat kestää seuraavat 32-35 vuotta, hah. Naurettava sälli, ja jopa rengaskauppias, hah hah haaa!!!...

        Mittari taitaa näyttää nyt 4-5 pakkasastetta. Harkitsen vakavasti renkaanvaihtoa, joka on minun, hennon rouvan, mielestä hauskaa touhua 🤗 vuoden 01 nastarenkaat, jos sitä sanaa voi talvikumeistani käyttää, eivät paljon halvalla tehtyä asvalttia kuluta; nastoja niitä laskemaan ryhtyneet löysivät rengassarjasta tasan yhden 🤗 ennakoiden toki joka metri liikenteessä edetään 🤓 mikäli luotto kestokumeihini katoaa tulevalla kaudella, saatan jopa hankkia uudet talvikumet 🤗


    • Anonyymi

      Turvallisuudesta ei kannata tinkiä mutta sitähän ei seitsemänkymppinen eläkeläisukko ymmärrä jonka ei tarvitse kiikkutuolista nousta kuin vessassa käymään. Kirjoittele Reijo vain tekojärvi juttujasi tai kuluta aikasi johonkin vielä turhenpaan.

      • Anonyymi

        Hah, mitä turvallisuutta se on, kun kolariosapuolena 10:ssä on 8 nastarenkailla ajavaa (syyllistä), hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, mitä turvallisuutta se on, kun kolariosapuolena 10:ssä on 8 nastarenkailla ajavaa (syyllistä), hah hah haaa!!!...

        Nastarenkaita käytetään yli 10 kertaisesti enemmän kuin kitkoja hömelö.


    • Anonyymi

      Vetävät renkaat kuluvat paaljon nopeammin kuin vapaasti pyörivät. Tästä syystä renkaiden paikkoja tulee erinomaisesti kierrätettyä kaksi kertaa vuodessa tapahtuvan renkaiden vaihdon yhteydessä.

    • Anonyymi

      Nyt on uudet nokian nastarenkaat mersun katumaasturin alla, maksoi vain 1050e alle laitettuna liikkeessä ja ottivat kesärenkaat talveksi säilytykseen, ei paljoa selkä rasittunut renkaita vaihtaessa.:-)

    • Anonyymi

      Ajoin kahdeksan vuotta töihin päivittäin Poriin kesärenkailla. Tein töitä usein myös viikonloppuisin ja kesälomia en pitänyt koskaan. Yhtään kolaria en ajanut ja hyvin talvellakin neliveto autoni pysyi tiellä kesärenkailla.

      • Anonyymi

        Lähdenkin tästä aamupuuron syötyäni "kitkoilla kitkuttelemaan" kohti metsän apajia ja antimia. On se vain huoletonta ajoa kesät ja talvet äänettömilla ja pitävillä kitkarenkailla. Koskaan ei ole "huolta huomisesta", eikä tarvitse huolehtia ja pelätä vaimonikaan puolesta, sillä hän ajaa myös kitkoilla. Tosin hän vaihdattaa kesäksi kesäkumit, säästäväinen tyttö kun on, ja kun sattuu olemaan tuplarenkaat. Muuten rengashotelli on hyvä ratkaisu, eikä säilytys maksa maltaita. Eräs firma säilyttää renkaita ulkona olevissa konteissa, joten renkaat eivät vie sisätilaa varsinaisilta töiltä, että silleen, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähdenkin tästä aamupuuron syötyäni "kitkoilla kitkuttelemaan" kohti metsän apajia ja antimia. On se vain huoletonta ajoa kesät ja talvet äänettömilla ja pitävillä kitkarenkailla. Koskaan ei ole "huolta huomisesta", eikä tarvitse huolehtia ja pelätä vaimonikaan puolesta, sillä hän ajaa myös kitkoilla. Tosin hän vaihdattaa kesäksi kesäkumit, säästäväinen tyttö kun on, ja kun sattuu olemaan tuplarenkaat. Muuten rengashotelli on hyvä ratkaisu, eikä säilytys maksa maltaita. Eräs firma säilyttää renkaita ulkona olevissa konteissa, joten renkaat eivät vie sisätilaa varsinaisilta töiltä, että silleen, hah hah haaa!!!...

        Ressu on nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on nero.

        Nöyrä kiitos. Ei ole kitkarenkaiden voittanutta, vaikka siirryttiin talviaikaan. Tuntui pahalta, kun naapurin "kiva isäntä" vaihtoi räntäsateessa nastarenkaita, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on nero.

        Nöyrä kiitos. Ei ole kitkarenkaiden voittanutta, vaikka siirryttiin talviaikaan. Tuntui pahalta, kun naapurin "kiva isäntä" vaihtoi räntäsateessa nastarenkaita, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyrä kiitos. Ei ole kitkarenkaiden voittanutta, vaikka siirryttiin talviaikaan. Tuntui pahalta, kun naapurin "kiva isäntä" vaihtoi räntäsateessa nastarenkaita, hah hah haaa!!!...

        Ensimmäiset kitkarenkailjat uutisoinnin mukaan jo suistuneet tieltä sohjossa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset kitkarenkailjat uutisoinnin mukaan jo suistuneet tieltä sohjossa...

        Uutinenhan voi periaatteessa olla ihan paikkansapitävä MUTTA itse asian suhteen tässä on sellainen harha ja ilmeisesti yleinen tietämättömyys että kitkarenkaat taitavat itse asiassa jopa pitää sohjossa paremmin kuin nastarenkaat koska ovat suunniteltu nimenomaan pitämään ilman nastoja!


    • Anonyymi

      Talvirengaspakkohan muuttuu tässä tulevaisuudessa keliperustaiseksi joten ei liene tarvitse olla kovin suuri ennustaja jos povaa kitkarenkaille jatkossa parempaa menekkiä, ainakin täällä eteläsuomessa.

      Itsekin ajoin ensimmäiset noin 35 talvea nastarenkailla kunnes sitten auton vaihdon yhteydessä tulikin kitkat talvirenkaiksi. "Hetken" mietin että mitäs nyt tehdään mutta eipä siinä muuta kuin renkaat alle ja menoksi.

      Nyt olen ajellut noin 5 talvea kitkoilla ja kolme kertaa käynyt lapissakin talven aikana ja ei ole ollut mitään ongelmia. Totta kai jos joudut ajelemaan jotain sivu- tai mökkiteitä jotka jäätyvät peilijäälle pitkän suojan jälkeen niin ongelmia varmaan on kitkoilla MUTTA jos pääasiassa ajelet pääteillä ja kaupungeissa niin kyllä kitkoilla pärjää aivan hyvin!

      • Anonyymi

        Alkaahan sieltä hiljalleen tulla asiallisiakin kommentteja. Ilmeisesti ihmiset ovat alkaneet ajatella "syvällisemmin" esittämiäni mielipiteitä ja kokemuksia kitkarenkaiden puolesta - erinomaisuudesta. Eikä tämä ole mikään uusi asia. Olen tätä ja muutakin julistustyötä tehnyt jo yli 30 vuotta. Kuten muovikassien kieltämistä, ja monia muitakin "sakramentteja". Tupakoinnin kieltäminen julkisissa tiloissa toteutui. Tosin moni neronleimaukseni on vielä viimeistä sinettiä "vaille valmis", mm autojen turvavyölukko, Kokkojärvi Kaustariin, silta Kokkojokisuistoon, pari saostusallasta Kokkojoki- latvoille, perusteellinen Kokkojoen pengerrys, Potin kunnostus suunnitelmani mukaan, risteysalueiden raivaukset; ruotsinkielipakon ja -päivän (6.11.) lakkauttaminen totaalisesti, virallinen liputuspäivä Saamelaisille (6.2.) jne jne...
        Näyttää tosiaan siltä, että Suomalainen (etenkin ruotsinmurteinen) on saa..nanmoinen jääräpää. Ensin pitää pähkäillä 30 vuotta, ennen kuin uskotaan, ja silloinkin vasta, kun toinen jalka on jo haudassa, tai pää kainalossa lasaretin aulassa, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaahan sieltä hiljalleen tulla asiallisiakin kommentteja. Ilmeisesti ihmiset ovat alkaneet ajatella "syvällisemmin" esittämiäni mielipiteitä ja kokemuksia kitkarenkaiden puolesta - erinomaisuudesta. Eikä tämä ole mikään uusi asia. Olen tätä ja muutakin julistustyötä tehnyt jo yli 30 vuotta. Kuten muovikassien kieltämistä, ja monia muitakin "sakramentteja". Tupakoinnin kieltäminen julkisissa tiloissa toteutui. Tosin moni neronleimaukseni on vielä viimeistä sinettiä "vaille valmis", mm autojen turvavyölukko, Kokkojärvi Kaustariin, silta Kokkojokisuistoon, pari saostusallasta Kokkojoki- latvoille, perusteellinen Kokkojoen pengerrys, Potin kunnostus suunnitelmani mukaan, risteysalueiden raivaukset; ruotsinkielipakon ja -päivän (6.11.) lakkauttaminen totaalisesti, virallinen liputuspäivä Saamelaisille (6.2.) jne jne...
        Näyttää tosiaan siltä, että Suomalainen (etenkin ruotsinmurteinen) on saa..nanmoinen jääräpää. Ensin pitää pähkäillä 30 vuotta, ennen kuin uskotaan, ja silloinkin vasta, kun toinen jalka on jo haudassa, tai pää kainalossa lasaretin aulassa, hah hah haaa!!!...

        Hyvä ressu. olet sinä mainio tyyppi. Tämä sivusto olisi kuollut ilman sinua jo vuosia sitten. Silti ihmettelen, että sinun kommentteja poistetaan jatkuvasti. Ovathan ne joskus provosoivia, mutta eihän sen pitäisi olla syy niitä poistaa. Olen huomannut ettet sinä koskaan hauku ketään. Asiaa saa arvostella ja vaikka henkilöitä, mutta ei haukkumalla vaikkapa ripulistiksi, Börjeksi, Tahavoksi, yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ressu. olet sinä mainio tyyppi. Tämä sivusto olisi kuollut ilman sinua jo vuosia sitten. Silti ihmettelen, että sinun kommentteja poistetaan jatkuvasti. Ovathan ne joskus provosoivia, mutta eihän sen pitäisi olla syy niitä poistaa. Olen huomannut ettet sinä koskaan hauku ketään. Asiaa saa arvostella ja vaikka henkilöitä, mutta ei haukkumalla vaikkapa ripulistiksi, Börjeksi, Tahavoksi, yms.

        Nöyrä kiitos. Tackar och bockar, eller hur det måste gå. Jag "ska int at förstå", eller hur det går... Förlåt mina kära flickorna och dom alla mina skärskilda frökena. Jag ällskar dig på varge dag och natten...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkaahan sieltä hiljalleen tulla asiallisiakin kommentteja. Ilmeisesti ihmiset ovat alkaneet ajatella "syvällisemmin" esittämiäni mielipiteitä ja kokemuksia kitkarenkaiden puolesta - erinomaisuudesta. Eikä tämä ole mikään uusi asia. Olen tätä ja muutakin julistustyötä tehnyt jo yli 30 vuotta. Kuten muovikassien kieltämistä, ja monia muitakin "sakramentteja". Tupakoinnin kieltäminen julkisissa tiloissa toteutui. Tosin moni neronleimaukseni on vielä viimeistä sinettiä "vaille valmis", mm autojen turvavyölukko, Kokkojärvi Kaustariin, silta Kokkojokisuistoon, pari saostusallasta Kokkojoki- latvoille, perusteellinen Kokkojoen pengerrys, Potin kunnostus suunnitelmani mukaan, risteysalueiden raivaukset; ruotsinkielipakon ja -päivän (6.11.) lakkauttaminen totaalisesti, virallinen liputuspäivä Saamelaisille (6.2.) jne jne...
        Näyttää tosiaan siltä, että Suomalainen (etenkin ruotsinmurteinen) on saa..nanmoinen jääräpää. Ensin pitää pähkäillä 30 vuotta, ennen kuin uskotaan, ja silloinkin vasta, kun toinen jalka on jo haudassa, tai pää kainalossa lasaretin aulassa, hah hah haaa!!!...

        Ylläolevasta luettelosta unotui muutama tärkeä "kehitysideani", kuten peliautomaattien siirtäminen pelihalleihin. Tein tämän esityksen jo vuonna 2007. Nyt yksi Heisingin mu...u on ideani varastanut kysymättä minulta lupaa. Toki sen luvan olisin myöntänyt ehdolla, että mainitset idean isän ja että muistat "isiä" pienellä ruskealla kuorella, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Ajelin aamulla kaupungilla mm VesiVeijarin pihalla. Ei ollut "hajuakaan" liukkaudesta, siis kaduilla ja teillä. Mutta onhan autoissamme "ainapitävät" kitkarenkaat pysyvästi, vaikka sataisi "ämmiä äkeet perässä", tai "teräväkielisiä nastamummuja", hah hah haaa!!!...

      • Anonyymi

        Sama juttu. Mitä se radiotoimittaja sönkkää. Vain paskaa puhuu Petri. Ei täällä mitään liukasta ollut aamulla, eikä ole, Kadut ovat sulat.


    • Anonyymi

      Täysin kitkarenkailijoiden syytä nämä talvirajoitukset. Siinäpdä muutama typerys välttyy kuolemalta toistaiseksi.

    • Anonyymi

      Myös ammattiautoilijoilla on paljon nastarenkaita alla vastoin ripulistin väittämää. Mm. säiliörekoissa käytetään nastarenkaita tietyissä akseleissa talviaikaan.

      • Anonyymi

        Saattaapi olla. En ole ammatti-autoilija, vaikka Krazia ja Uralia olen ajanut tykki (57 mm) perässä, eikä taatusti nastarenkailla. Huonoissa olosuhteissa ja mm Lohtajan hietikoilla "laskettiin" ilmanpaineet noin puoleen vain ohjaamosta nappia painamalla, ja rekka tykkeineen kiipesi lähes "pystysuoraa seinää"...
        Johan yllä kerroin, että muutamissa linja-autoissa (koulubussi?) on nastarenkaat edessä.
        On se silti merkillistä, että maanteillä on "rekka kumossa" keskimäärin 1/vuorokausi, oli sitten kesä tai talvi, nastat tai ei; Tiet ovat aivan toista luokkaa tänään, kuin appi-isäni nuoruudessa (1950- 60 -luvulla). Appi kertoi: "Kerran valtava tuulenpuuska "heitti" tukkikuorman kyljelleen peltoaikialle. eikä siinä ees yskästä ehtiny."...
        Saman kaltaisen tapauksen näin työmatkalla Vaasaan. Linja-auto oli kaukana Koivulahden pellolla, tosin renkaillaan. Kova länsipuhuri oli "ohjannut" auton väistämättä pois tieltä...
        JK Kaikesta huolimatta kadut ja maantiet on jyrsitty korjauskuntoon nastojen "ansiosta" 2-3:ssa vuodessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaapi olla. En ole ammatti-autoilija, vaikka Krazia ja Uralia olen ajanut tykki (57 mm) perässä, eikä taatusti nastarenkailla. Huonoissa olosuhteissa ja mm Lohtajan hietikoilla "laskettiin" ilmanpaineet noin puoleen vain ohjaamosta nappia painamalla, ja rekka tykkeineen kiipesi lähes "pystysuoraa seinää"...
        Johan yllä kerroin, että muutamissa linja-autoissa (koulubussi?) on nastarenkaat edessä.
        On se silti merkillistä, että maanteillä on "rekka kumossa" keskimäärin 1/vuorokausi, oli sitten kesä tai talvi, nastat tai ei; Tiet ovat aivan toista luokkaa tänään, kuin appi-isäni nuoruudessa (1950- 60 -luvulla). Appi kertoi: "Kerran valtava tuulenpuuska "heitti" tukkikuorman kyljelleen peltoaikialle. eikä siinä ees yskästä ehtiny."...
        Saman kaltaisen tapauksen näin työmatkalla Vaasaan. Linja-auto oli kaukana Koivulahden pellolla, tosin renkaillaan. Kova länsipuhuri oli "ohjannut" auton väistämättä pois tieltä...
        JK Kaikesta huolimatta kadut ja maantiet on jyrsitty korjauskuntoon nastojen "ansiosta" 2-3:ssa vuodessa...

        Taas pitää toistaa ressun neroutta. Mistä tuo mies on ilmestynyt Kokkolaan, avaruudestako.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas pitää toistaa ressun neroutta. Mistä tuo mies on ilmestynyt Kokkolaan, avaruudestako.

        Järkevästi kyllä ajelee talvikelin renkailla ympäri vuoden. Lainoistahan se on. Toivottavasti ei vahingoita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkevästi kyllä ajelee talvikelin renkailla ympäri vuoden. Lainoistahan se on. Toivottavasti ei vahingoita ihmisiä.

        Niin on laillista ja suotavaa. Turvallista, vaivatonta ja halpaa on ajelu kitkarenkailla kesät ja talvet. Liittykää tekin viisasten kerhoon, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on laillista ja suotavaa. Turvallista, vaivatonta ja halpaa on ajelu kitkarenkailla kesät ja talvet. Liittykää tekin viisasten kerhoon, hah hah haaa!!!...

        Hyvin pitivät kitkarenkaat tänäkin aamuna, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin pitivät kitkarenkaat tänäkin aamuna, hah hah haaa!!!...

        Joku oli luistellut tieltä kesärenkailla lähellä Perhossiltaa. Olisi kaverilla ollut kitkarenkaat, niin ulosajoa ei olisi sattunut, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku oli luistellut tieltä kesärenkailla lähellä Perhossiltaa. Olisi kaverilla ollut kitkarenkaat, niin ulosajoa ei olisi sattunut, hah hah haaa!!!...

        Ressu on oikeassa. En enää ikinä aja nastarenkailla. Ajoin ne loppuun kahdessa vuodessa. Puolet nastoista oli lentänyt taivaan tuuliin, tai takanatulevien etumaskiin, nokkapellille ja tuulilasiin. Olen nyt ajanut samoilla kitkoilla jo neljä vuotta, ja renkaat ovat paremmat kuin huonot uudet. Tosiaan, mitä mahdotonta vahinkoa nastarenkaat aiheuttavat. Miljardien eurojen kustannukset vain parissa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on oikeassa. En enää ikinä aja nastarenkailla. Ajoin ne loppuun kahdessa vuodessa. Puolet nastoista oli lentänyt taivaan tuuliin, tai takanatulevien etumaskiin, nokkapellille ja tuulilasiin. Olen nyt ajanut samoilla kitkoilla jo neljä vuotta, ja renkaat ovat paremmat kuin huonot uudet. Tosiaan, mitä mahdotonta vahinkoa nastarenkaat aiheuttavat. Miljardien eurojen kustannukset vain parissa vuodessa.

        Nöyrä kiitos. Seuraavakin asia liittyy avaukseeni - rengaskeskusteluun...
        Eilen uutisoitiin ulosajosta Köyhäjoentiellä Halsualla. Niin eiköhän joku "nero" alkanut kitistä, että se ei tapahtunut Halsualla, sillä Köyhäjoki sijaitsee Kaustisella...
        Köyhäjoentie alkaa (päättyy) kiertoliittymästä Halsuan keskustasta. Liittymästä alkaa myös Perhontie, Lestijärventie ja Sillanpääntie. Kunnanrajat sijaitsevat kaukana mainitusta liikenneympyrästä, hah hah haaa!!!...
        JK Harmi kun uutisessa ei mainittu millaiset renkaat olivat alla, tarkempi paikka, esim kilometri Köyhäjoen suuntaan, oliko kuski nainen/mies yms. Tuskin alkoholilla oli osuutta tapahtumaan, sillä se olisi takuulla mainittu - "ensimmäisenä", sillä vaikka mitä tapahtuisi, niin se olisi aina alkoholin (huumeiden) syytä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nöyrä kiitos. Seuraavakin asia liittyy avaukseeni - rengaskeskusteluun...
        Eilen uutisoitiin ulosajosta Köyhäjoentiellä Halsualla. Niin eiköhän joku "nero" alkanut kitistä, että se ei tapahtunut Halsualla, sillä Köyhäjoki sijaitsee Kaustisella...
        Köyhäjoentie alkaa (päättyy) kiertoliittymästä Halsuan keskustasta. Liittymästä alkaa myös Perhontie, Lestijärventie ja Sillanpääntie. Kunnanrajat sijaitsevat kaukana mainitusta liikenneympyrästä, hah hah haaa!!!...
        JK Harmi kun uutisessa ei mainittu millaiset renkaat olivat alla, tarkempi paikka, esim kilometri Köyhäjoen suuntaan, oliko kuski nainen/mies yms. Tuskin alkoholilla oli osuutta tapahtumaan, sillä se olisi takuulla mainittu - "ensimmäisenä", sillä vaikka mitä tapahtuisi, niin se olisi aina alkoholin (huumeiden) syytä...

        ...Eihän syy ole koskaan ratin ja penkin välissä, vaan aina autossa, renkaissa, raiteissa, räntäsateessa ja säässä - ei koskaan päässä - ällissä, hah hah haaa!!!...


    • Anonyymi

      Hyvin onnistuu ainakin taksimiehillä. He ostavat kitkarenkaat syksyllä, ajavat talven ja kesän. Taas ostavat uudet kitkarenkaat seuraavana syksynä. Mutta jos ajaa vähän ja käyttää useampana talvena ja kesänä samoja kitkoja, se voi olla vaarallista.

      • Anonyymi

        Näin tekevät, mutta eivät välttämättä osta uusia kitkoja joka syksy. Riippuu siitä paljonko vuodessa on kertynyt kilometrejä, ja että ajaako samalla autolla pelkästään "kaupunkiajoa" sulilla ja kuivilla kaduilla. Eivät taksikuskitkaan hölmöläisiä ole, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tekevät, mutta eivät välttämättä osta uusia kitkoja joka syksy. Riippuu siitä paljonko vuodessa on kertynyt kilometrejä, ja että ajaako samalla autolla pelkästään "kaupunkiajoa" sulilla ja kuivilla kaduilla. Eivät taksikuskitkaan hölmöläisiä ole, hah hah haaa!!!...

        Emme ole, se on totta, ja ressu kirjoittaa asiaa. Näin tehdään. T taksisetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Emme ole, se on totta, ja ressu kirjoittaa asiaa. Näin tehdään. T taksisetä.

        Kiitos. Kitkarenkailla kesät ja talvet, ja piste, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Kitkarenkailla kesät ja talvet, ja piste, hah hah haaa!!!...

        No ripulisti ei sentään montaa talvea enää onneksi ajele...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ripulisti ei sentään montaa talvea enää onneksi ajele...

        Noin 30 vuotta, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 30 vuotta, hah hah haaa!!!...

        ... ja senkin jälkeen aina kitkarenkailla, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. Kitkarenkailla kesät ja talvet, ja piste, hah hah haaa!!!...

        Noin 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin 30 vuotta.

        Taas on kadut ja tiet täynnä polanteita. Ettekö te saa..... osaa ajaa urien ulkopuolella. Juuri päällystetyt tiet ja kadut on jyrsitty urille nastarenkaiden ansiosta, ja siksi että ajetaan aina sitä samaa uraa kuin laput silmillä ravaava koni, hah hah haaa!!!...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas on kadut ja tiet täynnä polanteita. Ettekö te saa..... osaa ajaa urien ulkopuolella. Juuri päällystetyt tiet ja kadut on jyrsitty urille nastarenkaiden ansiosta, ja siksi että ajetaan aina sitä samaa uraa kuin laput silmillä ravaava koni, hah hah haaa!!!...

        Minäkin tykkään ajella kitkoilla.


    • Anonyymi

      Toi kivelä on oikesti hullu. eikä tiedä perhonjoen alkulähteistä paskanvertaa. pitää vain päästä pätemään joka asiassa.

      • Anonyymi

        Ressu on nero, Kokkolan Kingsi, Perhon Pioneeri...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on nero, Kokkolan Kingsi, Perhon Pioneeri...

        On se vaan sekopää. Ei yhtäkään järkevää aloitetta. Pitäytyköön vaan sääennusteissaan sinne pöytälaatikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vaan sekopää. Ei yhtäkään järkevää aloitetta. Pitäytyköön vaan sääennusteissaan sinne pöytälaatikkoon.

        Ressu on nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ressu on nero.

        Kiitos Börje! Rakas rakas rakas. Hah hah haaa!!!...


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1796
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1564
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1387
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe