Mikä vika? Nuori avun tarpeessa..

Anonyymi

Moikka.
Mietin sattusko täällä olemaan jonkun sortin nettilääkäreitä tai joitain joilla olis samanlaisia kokemuksia tai arvauksia mikä homman nimi nyt olisi.

Olen siis vasta 16vuotias nuori tyttö ja kuukautiskierron 35 päivä menossa.
Aiemmat kierron kestot ovat heitelleet: 34, 32, 19, 26, 32, 34...
Kuukautiset alkoivat jo 4 vuotta sitten.
Tässä kierrossa minulla oli ensimmäistä kertaa välivuotoa 16-22 päivien välillä.

En usko, että raskaana olisin sillä poikaystäväni kanssa käytämme kondomiehkäisyä ihan huolellisesti.. Kuulemma kuitenkin välivuoto voi olla merkki kypsyneen munasolun kiinnittymisestä ja nyt tuntuu, että menkkoja ei olisi tulossakaan. Rinnat kuitenkin arkoina niinkuin aina ennen menkkoja.

Voisiko välivuoto ja rajusti heittelevä kuukautiskierto johtua myös merkittävästä painon laskusta? Paino on juuri ja juuri normaalipainon puolella. Kyse ei ole ollut laihdutuksesta.

Kiitos jos löytyisi niitä asiallisia vastaajia :)

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä voi.

    • Anonyymi

      Jos epäilet, että olet raskaana, niin tee raskaustesti. Sen saa marketista muutamalla eurolla. Sitä ei kannata tehdä ennenkuin kuukautisten olisi pitänyt viimeistään alkaa.

      Hedelmällisyys alenee, jos kuukautiskierto on huomattavan pitkä tai huomattavan lyhyt. 21 - 35 pv kierto on vielä kuitenkin kohtuullisen normaali. Eli todennäköisesti ovuloit.

      Jos olet laihtunut ilman laihdutusta, niin mistä se johtuu? Ilman laihdutusta laihtuminen ei ole normaalia ja tervettä. Toki ihminen laihtuu myös, jos on riittävän rahaton, mutta se on rinnastettavissa melkeinpä laihdutukseen. Eli onko jokin terveysongelma? Huomattavan matala tai korkea paino heikentää hedelmällisyyttä, mutta yleensä kuukautiskiertokin silloin häiriintyy.

      Ehkäisyvälineistä luotettavimmat ovat hormonikierukka ja implantit. Kaikissa menetelmissä, missä käyttäjävirhe on mahdollinen, sattuu myös ehkäisyn pettämisiä. Eli niissä annetaan kaksi erilaista luotettavuuslukua. Oikea käyttö ja tavallinen käyttö. Iso osa porukasta mokailee ehkäisyvälineiden kanssa. Pillereitä jää väliin ja kondomia ei käytetä koko aikaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      78
      3785
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3012
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2930
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2788
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2734
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2485
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      2273
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      214
      1961
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1937
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1887
    Aihe