Auto töytäisi kevyesti sen verran, että lensin nurin polkupyörällä, mutta mitään ei sattunut. Joku kuitenkin oli salamana soittanut ambulanssin ja käytännössä minut pakotettiin sinne. Minut vietiin terveyskeskuksen vuodeosastolle, jossa vain kävin allekirjoittamassa paperin, että lähden pois omasta halustani ja kieltäydyn hoidosta jne. Vuodeosastolla olin tuossa kirjoitushommassa noin 10 minuuttia.
Tänään tuli kuitenkin yllätys. Tuli lähes 50€ lasku jossa luki: "Terveyspalveluja erittelyn mukaisesti. Terveyskeskussairaala hoitoaika 2.9.2019."
Mitä ihmettä? Minä olen kirjallisesti kieltäytynyt hoidosta, mutta laskutusperusteena on "hoitoaika 2.9.2019" ??? Olin siellä 10 minuuttia allekirjoittamassa "lähtöpaperia" ja menin taksilla kotiin. Terveyskeskus ei suostu olemaan perimättä maksua "hoidosta", jota se ei allekirjoitetulla paperilla ole edes antanut. Miksi vitussa Suomessa asiat ovat aina tällaista ihmisten kiusaamista? Taas saa marssia oikeusavustajan vastaanotolle tämän asian takia. Laskua en tule maksamaan.
Ei mitään hoitoa, mutta lasku tuli siitä huolimatta
2
<50
Vastaukset
Nuo laskut taitaa olla ulosottokelpoisia ilman päätöstä eli lasku kannattaa kyllä maksaa ja sen jälkeen vaatia rahoja takaisin. Melkoisia änkyröitä saattavat olla tuon maksun palauttamisen suhteen eli siihen kannattaa varautua.
Kannattaa katsoa mitä käynnistä lukee omakannassa https://www.kanta.fi/
Kun vaadit maksua palauttettavaksi niin siitä pitää tehdä valituskelpoinen päätös, en usko että valittaminen kannattaa mutta voithan kokeilla.- Anonyymi
Tätäkin olen toki miettinyt, mutta tässä esittämässäsi menettelyssä on eräs huono juttu. Oikeusavustajat ottavat käsiteltäväkseen asioita, joista on tehty selkeä hallintopäätös tai muu päätös. Toisin sanoen, jos maksan tuon ja menen oikeusavustajan pakeille, niin mitään hallintopäätöstä ei enää ole. Olisin maksanut sen ja hyväksynyt laskun, jolloin oikeusavustaja voisi sanoa, "emme toimi asianajajina saatavien takaisinperinnässä. "
Varmemmalta menettelyltä tuntuisi se, että antaa mennä ulosottoon ja maksuhäiriömerkintään ja sitten vahingonkorvauslain perusteella oikeusavustajan kanssa vaatia korvauksia täysin aiheettomasta laskusta. Omakannassa lukee tiivistetysti niin, että kävin kääntymässä allekirjoittaakseni tuon "lähtöpaperin, jossa kieltäydyin hoidosta.
Asia ei ole 50€ kiinni, vaan se on periaatteellinen. Vastaava tilanne voisi tulla esimerkiksi elintarvikeliikkeessä, jossa kuitin mukaan asiakas ostaa 35 eurolla, mutta hänelle lyödään 135€ lasku. Eihän sitäkään tietenkään maksettaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763392
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t312001Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681919Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian171466- 281401
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261328Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61306Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671247Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101207Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531025