Olen yskin

Anonyymi

Olen 13 vuotias nuori joka aloitti juuri ylä-asteen. Olen ollut viimeiset kuukaudet yksin. Terveydenhoitaja ja opettajat ovat huomanneet tämän. Mutta tuntuu siltä ettei heidän avusta ole hyötyä. Esim terveydenhoitajalle ei tullut yhtäkään oppasta mieleen joka voisi olla minun tyylinen ihminen, ja tiedän kyllä että voihan kaksi erillaista ihmistä olla ystäviä. Mutta minulla on jäänyt traumoja ja huonoja kokemuksia liian erillaisista ihmisistä. Tässä tarina siitä. Ykkös luokalla minua kiusasivat kaksi vähän vanhempaa poikaa. Mutta silloin minulla oli sentään muutama kaveri. Niina, Stella ja Niko (keksittyjä nimiä). He olivat tukenani. Mutta yhtenä päivänä minut siirettiin toiseen luokkaan. Tarkalleen ottaen pienluokalle (johtuen ujoudestani ja siitä että tarvitsin enemmän apua eikä minulla ole mitään oppimis vaikeuksia). En jutellut paljoa heille koska luokka oli toisella puolen koulua. Sain pienluokalta muutaman kaverin Henrin ja Liisan (keksittyjä nimiä). He olivat todella mukavia ja heidän kanssaan oli mukavaa viettää aikaa. Muutaman vuoden aikana he muutuivat aika radikaalisti. He alkoivat kirjoilemaan ja kiinostuksen kohteet muutuivatkin leluista teinisarjoihin. Kun taas minä kuudes luokkalainen pidin leluista ja "lastenohjelmista". Tästä Liisasta tuli aika loukkaava erityisesti minua kohtaan. Olen ollut aina luokassa se rauhallinen ja "näkymätön" oppilas. Lisätäkseni tähän että olen/olin aika moinen kynnysmatto. Meinaan silloin kutos luokalla oleva Bella (keksitty nimi) alkoi kiusaamaan/ärsyttämään minua lähes päivittäin. Kaiken maailman ärsyttävillä äänillä kuten röhnöttämisellä. Hän kiusasi minua sen takia kun joskus ykkös luokalla Liisa ja Henri eivät halunneet olla hänen kavereitaan (juuri tämän Bellan ärsyttävyyden takia). Tarkalleen ottaen tämä Bella oli kiusannut/härnännyt minua ihan ykkös luokalta saakka, ja kyllä opettajat olivat huomanneet tämän ja tekivät asian eteen jotakin, ja saivat itseasiassa tämän vuosia kestävän kidutuksen loppumaan. Onneksi tämä Bella ei ole samalla ylä-asteella kuin minä. Mutta palataampa aiheeseen. Tuli aika päättää ala-aste ja siirtyä ylä-asteelle. Valitettavasti Liisa muutti lähi kaupunkiin ja meni eri ylä-asteelle. Mutta tämä Henri tuli samalle ylä-asteelle kuin minä. Pidämme/pidimme yhteyttä vielä Whatsappin avulla. Sitten Liisa tuli tänne isänsä luo kylään kolmeksi päiväksi. Josta syntyi pieni kina kun harmistuin kun hän valehteli siitä että voisi silloin hengailla. Olin silloin niin "takertuvainen" häneen koska minulla ei ollut muita kavereita. Liisa välillä kyseli Henriltä miksi emme hengaile vaikka olemme samassa koulussa niin hän sai vastaukseksi tämän vastauksen "Koska se olis liia akwardii". Minulle kyllä todellakin henggailu kaveri kelpaisi. Siitä asti kun koulut alkoivat olen siitä asti ollut yksin. En tiedä mitä tehdä enään. Olen katsonut Youtubesta apu videoita. Mennyt jonottamaan Sekaisin chattiin. Enkä ole saanut mistään oikeaa hyvää vastausta. Kaikkialla puhutaan yhteisistä harrastuksista. Mutta en harrasta mitään muutakuin piirtämistä yksin kotona. Enpä usko että yksinään kotona piirtäminen tuo minulle ystäviä. Enkä usko että kukaan enään hirveästi tykkää lelujen keräilystä tai lastenohjelmien katselusta. Etten voi löytää oikeen yhteisten mielenkiinon kohteiden avulla ystäviä, ja jos joku tarvitsee selvennyksen mistä kaikista tykkään niin tässä "pieni" lista.
-My little ponyt (tv sarja)
-Petshopit (leluja)
-Miraculous Ladybug and Cat Noir (tv sarja)
-Anime (animaatio)
-Pokemon (tv sarja)
-Piirtäminen
-Turrit/Turri jutut
Tossa oli kaikki mistä tykkään. Eikä myöskään ystävien puute johdu erillaisista mielenkiinon kohteista. Sillä en ole kertonut kenellekkään tykkääväni tälläisistä asioista. Muutenkin koulu on todella hämmentävä paikka kun tuntuu siltä että ihansama missä koulussa olen niin minusta ei pidetä. Perustelu. Vanhassa koulussa (ala-asteella) minua kiusattiin, ja nyt ylä-asteella ruotsin tunnilla eräs Velma (keksitty nimi) taisi suutahtaa minulle siitä että olen huono ruotsissa. Meinaan meidän tehtävämme oli se että toinen lukee tekstin ruotsiksi (se oli valmiiksi ruotsiksi). Kun taas toinen suomentaa juuri luetun tekstin. (olen todella kömpelö ruotsissa vaikkakin olen opiskellut sitä nelos luokalta saakka). Minä olin se joka suomensi tekstin, ja minulla kesti varmaan 5 min suomentaa yksi lause koska piti etsiä jotkut sanat luettelosta. Tämä Velma vain huokaili kokoajan. Kuulin kun takanani istuva oppilas kysyi Velmalta "onko kivaa". Velma vastasi sarkastisimmalla tavalla ikinä "joo tosi". Kun olin suomentamassa viimeisiä virkkeitä tämä Velma vain lähti kesken minun puhuessani. Eikä hän edes ehtinyt suomentamaan ennen kuin hän lähti. Luulin tätä Velmaa kivaksi koska hän oli aikaisemmin kysynyt minulta tykkäänkö piirtää, ja hän vaikutti sellaiselta jota olisin voinut lähestyäkkin. Mutta taisin erehtyä. En enää oikeastaan tiedä mitä voisin tehdä. Pistäkää minulle vinkkejä miten voisin rohkaistua, kun en haluaisi olla aina yksin.

3

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      oletko vieläkin yksin. tämä on harmillista ettei kukaan ole tullut aikasemmin laittamaan viestiä. mutta jos vielä yksinäisyys vaivaa niin suosittelen etsimään netistä kuten discordista kavereita vaikka siellä ihmiset ovatkin tuomitsevia ja välillä vittumaisia niin siitä huolimatta sieltä taatusti löydät jonkun jolla on samoja mielenkiinnon kohteita kuin sinulla.

      • Anonyymi

        mutta muista kriittisyys ja jos haluat vaikka tavata heitä internetin ulkopuolella niin tavatkaa julkisella paikalla kuten torilla niin mikään perverssi ei uskalla tulla sinua siellä kourimaan.


    • Anonyymi

      Mäki oon 13v ja tykkään animest ja turreist et jos haluut olla kavereit ni hmu :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4041
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3398
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2929
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2861
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2214
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2161
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2097
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1925
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1920
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1869
    Aihe