Valokuituliittymä

Anonyymi

Suosittelen lämpimästi, ihan omien henkilökohtaisten kokemusteni myötä, että kannattaa käyttää järkeä, toisin kuin minä tein ja hankkia langaton verkko valokuidun sijaan.

Perusteluni: Asennusaika / se aika, mikä kestää sopimuksen tekemisestä siihen, että kuituliittymä oikeasti toimii, voi olla vaikka vuosi.

VARSINKIN, jos asennuksesta huolehtii ELTEL, voit olla varma, että viivästyksiä tulee.

Samalla rahalla maksaa langatonta liittymää paikasta rippuen aika kauan, ja sen saa asennettunakin alle viikon. Vaikka laittaisi katolle lisäantennin.

8

471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paljonko maksoi? Pitikö kaapeliojan kaivaa itse tontilla?

• Anonyymi

Sehän maksoi aika vitusti tänne haja-asutusalueelle vedettynä. Kaivoivat yhden firman puolesta. En suosittele.

• Anonyymi

Joo mutta jos haluaa vapautta kanttattaa ostaa WIFI reititin jos virustorjunta on kunnossa laitteilla, silloin ei ole vanki kotiin.

• Anonyymi

Ei se nyt mun mielestä ihan noinkaan ole, koska virusturva täytyy olla muutenkin. Reitittimen saa myös langattomille verkoille.

• Langaton reititin on hyvä ja parempi ratkaisu juuri nyt ja se antaa vapautta ottaa reitin mukaan autoon, matkoille, ja vaikka veneeseen, mutta ei Elisaa.

• Anonyymi

Olet oikeassa...

• Anonyymi

Kokemusten perusteella langattoman toimivuus on hyvin vaihtelevaa. Heikosta kentästä selviää usein ulkoantennilla. Mikäli tukiasema ruuhkautuu tiettyinä aikoina, ei mitään ole tehtävissä. Kannattaakin välttää pitkiä sopimuksia ja kokeilla ainakin muutama kuukausi toistaiseksi voimassa olevalla liittymällä. Näin ei jää tilausansaan vuosiksi mikäli yhteys ei toimikaan hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kokemusten perusteella langattoman toimivuus on hyvin vaihtelevaa. Heikosta kentästä selviää usein ulkoantennilla. Mikäli tukiasema ruuhkautuu tiettyinä aikoina, ei mitään ole tehtävissä. Kannattaakin välttää pitkiä sopimuksia ja kokeilla ainakin muutama kuukausi toistaiseksi voimassa olevalla liittymällä. Näin ei jää tilausansaan vuosiksi mikäli yhteys ei toimikaan hyvin.

Ei kukaan enää tee määräaikaisia sopimuksia ne ovat toistaiseksi ja voi irtisanoa koska haluaa. Reitin kannattaa ostaa hyvä jossa on vähintään 100 megaa ja mulla on 200 megaa Telia ja toimii Huawei pienikokoinen ns.mokkulaa ei kannata ottaa,ota tuollainen setti et kadu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      195
      2757
    2. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      304
      2693
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      47
      2361
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      159
      1424
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1132
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1106
    7. 57
      822
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      803
    9. 55
      712
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      19
      709
    Aihe