Norwegianin toistuvat aikataulumuutokset

Vaikka olenkin Norwegianin ystävä ja käytän heidän lentojaan aina kun mahdollista, alkaa tämä aikataulujen jatkuva muuttaminen häiritsemään jo. Meille tämä on helppoa kun asutaan Helsinki-Vantaan lentokentän vieressä, mutta kun ajattelee jatkolennoilla/junilla kentälle tulevia niin onhan tämä aika häiritsevää. Kuukausi sitten muuttui meidän syksyn lennoista 4/6, nyt näistä muuttui taas 2/4.
Jos tällainen muutos tulee, niin EI KANNATA automaattisesti hyväksyä sitä ehdotusta, vaan katsoa ne vaihtoehtoiset lennot, sieltä voi välillä löytää ihan positiivisiakin yllätyksiä. Jos ei hyvää löydy niin yhteys suoraan asiakaspalveluun.
Miksi näitä muutoksia sitten tulee? Aika selkeetä on, että MAX8 koneiden jatkuva lentokielto aiheuttaa vajausta konekapasiteetissä, siitä kärsivät muutkin lentoyhtiöt, jotka yrittävät haalia konkurssifirmojen kalustoa kynsin hampain (esim. Cookin koneet). Toinen on ihan perus business asia, vajailla koneilla ei kannata lentää, joten kannattaa yhdistellä lentoja jos mahdollista. Kolmas on kenttien ja ilmatilojen hinnoittelupolitiikka, tiettyinä aikoina on vaan halvempaa lentää maiden ilmatilojen läpi ja käytää kenttien palveluita.
Norwegianin kannattaisi nostaa hintojaan niin, että saisivat operatiivisen tuloksen positiiviseksi, muuten tarinan päätös on selkeä. Uskoisin useiden ihmisten valitsevan Norwegianin vaikka hinnat olisivat melkein Finnairin tasoa, on ne koneet sen verran modernimpia ja tarjoilut toimii molemmissa yrityksessä tarpeen mukaan.

10 kommenttia

Vastaukset

  • Juuri eilen katsoin erään Eu.n pääkaupungin lentoja ja olivat muuttaneet myöhemmäksi suoria, eli perillä 19.30 ja seurauksena, ettei jatkoyhteys enää toimi kenellekään ko.kentältä, koska on tärkeä olla ajoissa jatkon kannalta. Hinta toki on satasen suunta, mutta Finnairilla 600 halvinkin!? Näyttää siltä, että Norski on ryhtynyt suosimaan muita pohjoismaita enemmän ja on vaikeuttamassa Suomen lentoja.

  • Aloittaja on selkeesti asiantuntija. Niin sakeaa paskaa tuli että taitaa olla ihan joka alan asiantuntija.

    • Todista kommenttini vääräksi sen sijaan, että väität paskaksi. Et pysty, tiedän.


  • Norskilla ei ole konepulaa vaan liikaa koneita joita seisotetaan kentillä.

    • Ja tämän takia Norwegian käyttää joillakin reiteillä GetJetin palveluita, kuten Finnairikin?


    • Aurinkokuningas kirjoitti:

      Ja tämän takia Norwegian käyttää joillakin reiteillä GetJetin palveluita, kuten Finnairikin?

      Veikkaan, että kommentoija tarkoitti Boeing 737 MAX koneita. Norwegianilla niitä on 18, kaikki lentokiellossa. Harmillinen ongelma, joka ei ole Norwegianin syy millään lailla.


    • Aurinkokuningas kirjoitti:

      Ja tämän takia Norwegian käyttää joillakin reiteillä GetJetin palveluita, kuten Finnairikin?

      itämaalaiset on halpatyövoimaa. siksi niillä ajellaan


    • Anonyymi kirjoitti:

      itämaalaiset on halpatyövoimaa. siksi niillä ajellaan

      No kyllä vuokratyövoima on yleensä huomattavasti kalliimpaa kuin oma väki, miksi lentotoiminta olisi poikkeus.


    • Anonyymi kirjoitti:

      This message has been removed by moderator.

      Tai sitten palkkaan työssäni konsultteja jatkuvasti hommiin. Sulla ei ole koskaan mitään asiaan liittyvää sanottavaa, kannattaisiko poistua ja sulkea laite.


  • Norwegianin toiminta alkaa muistuttaa airBalticia, kun niillä oli hurjan kasvun jälkeen haasteellinen vaihe. airBaltic selvisi hyvin, toivotaan samaa myös norwegianille.

    Samaa mieltä aloittajan kanssa, oli firma mikä tahansa ensimmäistä korvaavaa lentoa ei kannata automaattisesti hyväksyä, usein löytyy parempiakin vaihtoehtoja - ne kannattaa tsekata etukäteen ja neuvotella lentoyhtiön kanssa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.