Eka Bemariko ostoon..

Anonyymi

320 bensa Touring -mallia hahmotellut saksanmaalta, siellä kun autoja riittää valita asti.. Yks mitä katsoin on 2006 mallinen ja vajaa 100thkm ajettu, automaatti. Mitä ensisijaista huomioitavaa on bemun vaihdelaatikoissa? Mitenkäs tekniikka yleensäkin noissa malleissa, mikähän on se paikka, mikä huolta aiheuttaa ensimmäisenä? Entäs korin kunto yli 10v ikäisissä bemareissa..

12

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikke pientä joutu kuiteski laitta aina noihi, mitäs toi bensa malli mahtaako kiihtyy tahmeasti?

    • Anonyymi

      Paaliin tuollaiset menee, ei niitä kannata tänne uittaa. Jos haluat vanhuksen niin kannattaa etsiä suoraan yli 30v vanhaa alkuperäisessä kunnossa olevaa peliä.

    • Anonyymi

      Korjaamolla seisoo 320i tupla turbo, 7v. ja 203 tkm , huollettu ja pidetty hellästi kuin kipeää kivestä, jakoketjun vaihto vuosi sitten ja nyt koko moottori korjauskelvoton. Maahantuoja pahoillaan moottorin häiriöstä mutta liian vanha ja liian paljon ajettu eli kalliiksi tulee. Joko paska moottori tai jakoketjun vaihdossa huolimattomuutta ja kaiken maksaa tyhmä Bemarin ostaja. Kannattaa harkita hankintaa....

      • Anonyymi

        Ja tuokin tarina tosi, uskotaan ihan varmasti, no ei!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tuokin tarina tosi, uskotaan ihan varmasti, no ei!!

        Hei,
        Pahoittelut vastauksen viivästymisestä. On ollut erittäin ikävä kuulla autonne moottorin häiriöstä.
        BMW valmistetaan korkeinta mahdollista laatua käyttäen. Vaikka osien valmistus ja alihankkijoiden valinta tehdäänkin erittäin huolellisesti, niin aina on mahdollisuus olemassa, että jokin osa tai osakokonaisuus saatetaan joutua vaihtamaan auton käyttöiän aikana. Mikäli tällainen häiriö tapahtuu takuuaikana, niin kustannuksista vastaa luonnollisesti BMW. Takuunjälkeiset häiriöt käsittelemme aina tapauskohtaisesti Suomen kuluttajaviranomaisten ohjeistuksia käyttäen, jolloin päätökseen vaikuttaa mm. auton ikä, km-lukema ja historia.
        Omistamanne auto on rekisteröity TraFin mukaan 27/7 2012, jolloin auton myynyt BMW jälleenmyyjä on myöntänyt sille kahden vuoden takuun. Mainitsemallenne häiriölle ei valmistajalla ole valitettavasti ollut poikkeavaa Goodwill-mahdollisuutta n. 7 vuoden ikäiseen ja yli 200 tkm ajettuun autoon.


      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja..
        Juu, tuli jokunen päivä sitten päädyttyä saksalaismerkkiin ja ihan orkkis-saksalaiseen, ei siis bulvaani-maassa tehtyyn. BMW ei ollut merkki! On vielä alkujaan Suomessa rekisteröitykin eli ei itse tuotu.. Jos noista bemareista, kattelin joitain myyntilmoituksia, siis Suomen eri palstoilta ja sen huomas, että aivan ihmekilometreissä(suht vähän ajettu) koneita vaihdettu ja eri-asteisia remppoja jouduttu tekeen.. Mikä hvetti on mennyt autonvalmistajiin, kun ei voi enää, vaikkapa saksalaiseenkaan ns.laatubrändiin luottaa, ainakaan alemman hintaluokan autoissa.. Tai, syyhän on lie puhtaasti siinä, että osia valmistetaan ties missä halpismaassa, jossa työmoraali, standardit, jne. ei kuitenkaan yllä sille tasolle, mikä on alunperin ollut tarkoitus ja toinen juttu tietty, että joitain malleja tehdään kokonaankin halpis-maissa.. Se säästö se säästö, kustannuksissa ja tietty, "pääoman" nyky-ajattelu, että tuote tehtävä, autokin, ns.elinkaarimallin(auto kestää tietyn ajan tavanmukaista käyttöä) mukaan, jotta kauppa kävis.. Laatu, merkissä kuin merkissä -löytynee vasta kun hintaa on tarpeeksi ja autot valmistetaan täysin orkkismaassa. Juttelin vasta yhden Toyota-liikkeen omistajan kanssa ja hän, kun kyselin hieman Toyotoista, sanoi, että Japanissa valmistetaan vielä ainakin Camryt ja olikohan lava-autotkin(?) ja sitte tietty Lexus, joka Toyotan oma "mersu".. eli kalliimman pään autot tulee yleensä orkkismaasta ja siinä ainakin yksi, eikä ole vähäisin peruste -auton hankintaan..


    • Anonyymi

      Kakkia tuntuu olevan tarjolla baijerista, mites tollanen Mitsubishi hybrid olisko pähee?

    • Anonyymi

      Jos sulla ylimääräistä rahaa niin miksei, kohta pääset vaihtamaan jakoketjun, eikä ole halpaa, muutama tonni menee, samalla rahalla saa paremminkin kestävän kulkupelin.

    • Anonyymi

      Aina vaan tuntuu Saksasta riittävän noita 8 000 km vuodessa ajettuja isoja autoja Suomeen rahdattavaksi.
      Paikallisen autoliiton mukaan Saksassa joka 4. auto on kilometriväärennetty.

      Kannattaa terveellä epäilyllä suhtautua ilmoitettuun kilometrimäärään. Virallisella jälleenmyyjällä saattaa jopa pitääkin kilometrit paikkansa.
      Käytettyjä autoja myyvästä villistä liikkeestä ostetun auton kilometrit on todennäköisesti säädetty pienemmälle.

      • Anonyymi

        Onhan sitä, monenalaista autonmyyjää "tällä telluksella". Joissain merkeissä lienee(tämä kyllä vain arvaus) helppoakin, ammattilaisen kilometrit säätää myyntiä varten.. Itsellä oli aiemmin vm.2005, 1.8, 180C bensa mersu, joka tuli saksasta mulle. Siinä silloin alle 60tkm mittarissa. Moni sanoi minulle "ei voi olla noin vähän ajettu, sinua huijattu".. Näinhän se "massa" ajattelee, se kun niin helppoa olla käyttämättä omia aivoja ja että miettis hiemankaan sitä, mikä on tod. automäärä saksassakin ja sitä, minkä verrran niitä on myynnissä joka päivä, vaikkapa nyt saksan omia merkkejä, mersua, bemari, audia, jne.. Kun möin mesen tälle vuotta, n.89000km ajettuna, tarkistutin pyynnöstä kilometrit ns.merkkipajassa ja ohjainlaite-kompuutteri antoi 400km:n erolla saman lukeman, kuin mittarissa ja tuo ero johtuu siitä, että ohjainlaite-yksikkö päivittyy 500km:n välein vastaamaan mittarilukemaa.
        Jos noista saksankuvioista, mulle sanoi tuttu, joka autoja joskus hakee(tilauksesta) saksasta, että Berliinin alue sellainen, jota tulee välttää, jossa autot ehkä halvempia, kuin muualla, mutta helposti tulee huijatuksi, siellä kun monen kanasllisuuden "karvaranteita" -automyyjinä..
        Niin, aina kannattaa olla realisti auton ostossa, suomestakin ostettuna niin säästyy paljolta harmilta.


    • Anonyymi

      Öljyt kenttään ja dösällä himaan...

    • Anonyymi

      Uudet nahkabyysät baijerista, maito meijeristä ja uraani uralilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe