NOIDAT OVILLA

pääsiäistipu

Taas lähestytään pääsiäistä ja mistäs sen paremmin huomaa kun pikku virpojista, jotka tulevat oven taakse virpomaan. Oletko varautunut antamaan pikku palkkion ja mitä annat heille? Vai avaatko ovea lainkaan?

32

2620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Minä avaan ja annan karkkia, tottakai. Niitä oli niin kiva saada. :)

    • minä

      varaan pääsiäismunia

    • niin tuota

      voiko antaa rahaa?

      • Muistellen...

        Muistan miten itse olin aina innoissani rahasta muistan parhaat palkat oli yhteensä yli 20mk täällä maaseudulla


      • äittä

        Suklaamunat ovat paikallaan. Rahan antoon suhtaudun epäröiden. Eikö raha ansaita työtä tehden, vai jaetaanko sitä jossain?


    • turhaa

      En aio varata mitään karamellejä tms. joten en myöskään avaa ovea.

    • Tuleva täti

      Tottakai avaan oven ja annan karkkeja tuntemattomille virpojille ja tutuille pääsiäismunia. Kuulin parisen viikoa sitten että musta tulee täti vuoden loppuun mennessä ja maltan tuskin odottaa tulevan vauvelin syntymää, saati sitä että hän on virpomisiässä. Sitten täti puettaa noidaksi ja ei muuta kuin ovelta ovelle!=) Muistan niin selvästi vieläkin, että kuinka hauskaa trullittelu oli!=)

      • täti jo!

        Mä oon tähän mennesä jo 8 täti ku mun kaks veljeä on menny naimisiin! Ne lapset on tosi sulosia ja varsinki sillon ku ne tullee omalle kotiovelle virpomaan!!sillon kyllä vois palkan pari kertaa suurentaa!


    • oppiorava

      Minusta trullit ovat ihania. Emmeköhän me heille jotain karkkia/suklaamunia/tms. varaa. :) :)

      Muistan itsekin, miten lapsuudessa kiersimme lähiseutujen taloja. :)

      HArmi, että ainakin täälä trulleja tuntuu olevan vuosi vuodelta yhä vähemmän. :(

      • JjJ

        Mitä ihanaa virpojissa on. NIISSÄ EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN IHANAA


      • {[(ö)]}--{[(ö)]}
        JjJ kirjoitti:

        Mitä ihanaa virpojissa on. NIISSÄ EI OLE YHTÄÄN MITÄÄN IHANAA

        virpojia kaipaa vaan kaikki lässynlässy ihmiset. normaali ihminen haistattaa niille pitkät


    • Namutäti

      Viime vuonna lopetin trullien laskemisen kun olin päässyt 40!! En ehtinyt ovea vetää kiinni kun ovikello taas soi.. Siellä oli myös sellaisia yli 5 hengen ryhmiä joista osa antoi vaan lapun jossa luki; Vitsa sulle palkka mulle, eivätkä puhua pukahtaneetkaan, ojensivat vaan korit ym.! Noh, kaikille annoin kuitenkin karkkia :) Taas oon selkä vääränä kantanu namuja että riittää.

      • muumi

        Voi ei siitä tarvi noin orjallista tehdä siitä
        jakamisesta.Sitähän voi vaikka pienen hätävaleen heittää,että nyt en muistanut varata.Jos noin hirveästi käy ja sitäpaitsi tuommoisille en
        antaisi. Sanoisin kun ette virponeetkaan niin mitään ei tipu.Minäkin annoin ennen aina vähän rahaa,mutta enää en ole antanut pitkiin aikoihin.


    • Pääsiäiskani

      ...vitsa sulle palkka mulle.
      -Ne jotka ovat kyllästyneet tauottomaan ovikellon pimputteluun palmusunnuntaisin, lienevät miettineet kaikki mahdolliset keinot, joilla virpojilta voisi välttyä.
      Meillä pääsiäisnoidat eivät ole aikoihinkaan piipahdelleet, mutta tämän mahdollisuuden varalle on mieleeni juolahtanut oivallinen, suorastaan hykerryttävä ajatus.
      Voisihan pikku virpojille, etenkin tuntemattomille antaa rahan, tai makeisten sijasta yhtä hyvin täyden roskapussin vietäväksi matkan varrella olevaan jäteastiaan.

      • henni8

        veljen kolme lasta virpomassa, oli niin ihania.. vanhin sitten virpoi ja kaksi pienintä seurasi vieressä, kyllä hymy oliu herkässä kun ne näki ne pääsiäismunat mitkä annoin, ja oksat laitoin maljakkoon koristeeksi.. kyllä tollaset virpojat piristää päivää..:) meille saa tulla.


      • VastaÄidiksiTullut
        henni8 kirjoitti:

        veljen kolme lasta virpomassa, oli niin ihania.. vanhin sitten virpoi ja kaksi pienintä seurasi vieressä, kyllä hymy oliu herkässä kun ne näki ne pääsiäismunat mitkä annoin, ja oksat laitoin maljakkoon koristeeksi.. kyllä tollaset virpojat piristää päivää..:) meille saa tulla.

        Oli se niin ihanaa kun ovella oli pikkuisia trulleja :). Olen aika vasta saanut vauvan ja sekin sylissä katsoi noita pikku trulleja. Annoin munia, mutta nekin pääsi kyllä yllättäen loppumaan. Meni siinä pari euroa, mutta kerran vuodessahan ne vaan käy. :D


      • JjJ
        henni8 kirjoitti:

        veljen kolme lasta virpomassa, oli niin ihania.. vanhin sitten virpoi ja kaksi pienintä seurasi vieressä, kyllä hymy oliu herkässä kun ne näki ne pääsiäismunat mitkä annoin, ja oksat laitoin maljakkoon koristeeksi.. kyllä tollaset virpojat piristää päivää..:) meille saa tulla.

        Ota niiltä virpojilta se risu ja katko se miljoonaan palaseen ja sano että älkää tulko tänne enää ikinä.


      • +++

        Tuo olisikin kätevää!!! Siinä palkka virpomisesta.. x)


      • vauva hullu
        VastaÄidiksiTullut kirjoitti:

        Oli se niin ihanaa kun ovella oli pikkuisia trulleja :). Olen aika vasta saanut vauvan ja sekin sylissä katsoi noita pikku trulleja. Annoin munia, mutta nekin pääsi kyllä yllättäen loppumaan. Meni siinä pari euroa, mutta kerran vuodessahan ne vaan käy. :D

        Olen samaa mieltä! trullit ne pääsiäisenä eniten ilahduttaa!!Ja onnea sulle, vasta äidiks tullut. Ite oon aivan hulluna vauvoihin! Sulosena ne jokeltaa mitään tietämättä tästä pahasta maailmasta..


    • JjJ

      Älkää avatko ovea virpojille. Kun niille virpojille sanoo että painuu vi***n niin ne ei tule seuraavana pääsiäisenä.

      • kunnon mies

        Minä haastan lapset käräjille kotirauhan rikkomisesta. Tietysti lapset eivät ole rikosoikeudellisessa vastuussa, mutta haluaisinkin heidän kerjäämiseen kannustavat vanhempansa tuomiolle.


    • Helminauha

      Tulostin nättejä pääsiäiskuvia netistä ja laitoin pohjaksi kartonkia...Näin sain hienoja pienejä kortteja joihin kirjoitin hyvät pääsiäiset. Ne liitin sitte suklaapupuihin jotka olen päällystänyt sellolla...Tuli ihan kivoja ja värikkäitä..Paljoa ei tarvinnu niitä ostaan kun ei meillä päin käy niin paljon trulleja=)=)

      • JjJ

        Miten joku näkee tuollaisen vaivan joidenkin virpojien takia.

        Tässä hyvä miten karkoittaa virpojat.

        Kun ne tulee kerjään karkkia anna niille koiran
        p-läjä ( jos omistat koiran ) ja sano että tossa on sun palkkas siitä risulla sohimisesta


      • muumi
        JjJ kirjoitti:

        Miten joku näkee tuollaisen vaivan joidenkin virpojien takia.

        Tässä hyvä miten karkoittaa virpojat.

        Kun ne tulee kerjään karkkia anna niille koiran
        p-läjä ( jos omistat koiran ) ja sano että tossa on sun palkkas siitä risulla sohimisesta

        KYLLÄ OLET KATKERA ONKO SINUN ELÄMÄSSÄ MITÄÄN MU-
        KAVAA,KUN SUHTAUDUT NOIN KIELTEISESTI VIRPOJIIN.
        JOTENKIN TUNTUU ETTÄ SUHTAUDUT KAIKEEN HYVIN
        KIELTEISESTI.
        VANHA SANANLASKU SANOO:NIIN METSÄ VASTAA KUN SINNE HUUTAA TOIVON ETTÄ SAAT SAMALLA MITALLA JOSKUS TAKAISIN.


      • että
        muumi kirjoitti:

        KYLLÄ OLET KATKERA ONKO SINUN ELÄMÄSSÄ MITÄÄN MU-
        KAVAA,KUN SUHTAUDUT NOIN KIELTEISESTI VIRPOJIIN.
        JOTENKIN TUNTUU ETTÄ SUHTAUDUT KAIKEEN HYVIN
        KIELTEISESTI.
        VANHA SANANLASKU SANOO:NIIN METSÄ VASTAA KUN SINNE HUUTAA TOIVON ETTÄ SAAT SAMALLA MITALLA JOSKUS TAKAISIN.

        mä luulen, että hän melko huvittuneena kirjoittelee niitä juttujaan, joten se siitä....


      • kielteisesti
        muumi kirjoitti:

        KYLLÄ OLET KATKERA ONKO SINUN ELÄMÄSSÄ MITÄÄN MU-
        KAVAA,KUN SUHTAUDUT NOIN KIELTEISESTI VIRPOJIIN.
        JOTENKIN TUNTUU ETTÄ SUHTAUDUT KAIKEEN HYVIN
        KIELTEISESTI.
        VANHA SANANLASKU SANOO:NIIN METSÄ VASTAA KUN SINNE HUUTAA TOIVON ETTÄ SAAT SAMALLA MITALLA JOSKUS TAKAISIN.

        Kaikkiin kotiovelle tulleisiin kerjääjiin. Se on kotirauhan häirintää. Sama pätee jehoviinkin ja pölyimuri ym. kauppiaisiin. Omassa lapsuudessani ei ikinä kerjätty ihmisten ovilla, oli sitten pääsiäinen, joulu tai juhannus...

        Toivo ihan mitäs haluat mutta kaikki ei tykkää tuntemattomista oviensa takana kerjäämässä. Kakaroita käy meilläpäin kerjäämässä jo muulloinkin kuin pääsiäisenä ja se ei ole todellakaan kivaa. Potkitaan ovia jos kieltäytyy mitään antamasta. Ovet ei aukee enään kenellekkään asiattomille, oli sitten mitä helvetin trulleja tahansa! Kaikki saisivat tehdä saman niin loppuisi koko kerjuu perinne. Leikkisivät kakarat niitä trulli leikkejään vaan siellä kotonansa.


      • samaa mieltä
        kielteisesti kirjoitti:

        Kaikkiin kotiovelle tulleisiin kerjääjiin. Se on kotirauhan häirintää. Sama pätee jehoviinkin ja pölyimuri ym. kauppiaisiin. Omassa lapsuudessani ei ikinä kerjätty ihmisten ovilla, oli sitten pääsiäinen, joulu tai juhannus...

        Toivo ihan mitäs haluat mutta kaikki ei tykkää tuntemattomista oviensa takana kerjäämässä. Kakaroita käy meilläpäin kerjäämässä jo muulloinkin kuin pääsiäisenä ja se ei ole todellakaan kivaa. Potkitaan ovia jos kieltäytyy mitään antamasta. Ovet ei aukee enään kenellekkään asiattomille, oli sitten mitä helvetin trulleja tahansa! Kaikki saisivat tehdä saman niin loppuisi koko kerjuu perinne. Leikkisivät kakarat niitä trulli leikkejään vaan siellä kotonansa.

        On törkeää että pääsiäisen uskonnollinen sanoma on jäänyt nykyisin pakanallisen ja maallistuneen virpomis- ja pääsiäiskoristekulttuurin alle. Virpominen ja kerjääminen on rienaavaa eivätkä siihen syyllistyneet ole taivasten valtakuntaa näkevä.


    • pääsiäispupu

      Pääsiäisen kohokohta on tietenkin suloiset pikku trullit! Suklaamunia ja muita pääsiäis karkkeja trulleille annetaan. Ja onhan se kiva trullista saada vähä rahaakin, joilla voi sitten ostaa jotain omaan mieleen. Vaikka muuten olen karkin ja suklaamunien puolella!! Meillekkin voi tulla virpoon, suklaamunat odottaa!

    • Janscu

      onneksi ole enää moneen vuoteen niitä virpojia käynyt...

    • tyttönen vain

      Enpäs arvannutkaan että suklaamunat kesken loppuisi. Pikkusiskon ja hänen ystäviensä tiesin olevan tulossa käymään, ja heille ostettiin pääsiäismunat, mutta koska viimeiseen viiteen vuoteen ei ole tuolla ovella tuntemattomia virpojia käynyt, niin emmepä osanneet varautua...

      Jätin avaamatta, ja hieman hävetti. Mutta mie en periaatesyistä (äiti opetti!) rahaa anna, ja tilanne olisi ollut kiusallinen. Luulen, että lapsukaisetkin pettyivät vähemmän kiinni pysyvään oveen kuin "ei meillä mitään oo" -vastaukseen. Ja kun tuntemattomien ovilla rimpauttelee, niin on varmaan osannut varautuakin siihen, ettei kaikki avaa...

      Kiva olis ollut olla virvottavana toisenkin kerran, ja piristää lasten päivää suklaamunilla, mutta näin pääsi käymään... Pitää muistaa ensi vuonna!

    • Pääsiäis-Höbero :)

      ....palkaksi annan jokaiselle 1,5 € sekä pienet pussukat, joissa on pääsiäiskarkkeja :) Ei ole paljoa tuo rahasumma, mutta kyllä se niitä trulleja tuntuu kiinnostavan :)

    • xD :-)

      Vaikka oon poika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe