Kuka se kissan hännän nostaa....

Olen aistivinani, turhautuneisuutta, kun selailin palstaa, masennustako pukkaa. Mitä kivaa keksittäis näin pikkulauantai-iltana, sellaista, mikä piristäisi?

Koitko tänään edes hitusen hyvää mieltä?

No, minä koin, kävin heittää pikku työkeikan ja vaihdatin autoon talvirenkaat.

Saunailtakin vielä ja avaamaton punkkupullo.

105

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos sellaista ilmenisi tuskin voisit auttaa sitä.
      Keksi itsellesi turhautuneisuuteen jotain - muuta.

      • Minulla on saunailta ja se vinkkupullo, joten en ole turhautunut. Tuossa odotellessa vastauksia pelasin kaksi hard-sudokua. Sinulla siis kaikki hyvin, kiva.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minulla on saunailta ja se vinkkupullo, joten en ole turhautunut. Tuossa odotellessa vastauksia pelasin kaksi hard-sudokua. Sinulla siis kaikki hyvin, kiva.

        Kuulostaa kovin yksinäiseltä. Viinipullo ja sudokut. Ja vain keskustelupalstan tylsät vanhukset seurana. Mutta onneksi siedät hyvin yksinäisyyttä, etkä rupea ilkeilemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kovin yksinäiseltä. Viinipullo ja sudokut. Ja vain keskustelupalstan tylsät vanhukset seurana. Mutta onneksi siedät hyvin yksinäisyyttä, etkä rupea ilkeilemään.

        No, käytännön syistä juuri nyt asuntan tätä isoa taloa yksin, mutta en kauaa. Huomenna tulee P.n tytär ja olihan se minun kuopuskin äskeen täällä. Kohta matkustan esikoisen synttäreille sinne isolle kirkolle, josta sitten nousen Finnairin siiville.

        Korppis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, käytännön syistä juuri nyt asuntan tätä isoa taloa yksin, mutta en kauaa. Huomenna tulee P.n tytär ja olihan se minun kuopuskin äskeen täällä. Kohta matkustan esikoisen synttäreille sinne isolle kirkolle, josta sitten nousen Finnairin siiville.

        Korppis.

        Kukas se sanoikaan että pitää elää tässä päivässä ? Ei menneessä eikä tulevaisuudessa. Kukaan meistä ei tiedä mitä huomenna tapahtuu. Voisi omia neuvojaa itsekkin noudattaa, vai eikö ne sinua itseäsi koske ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, käytännön syistä juuri nyt asuntan tätä isoa taloa yksin, mutta en kauaa. Huomenna tulee P.n tytär ja olihan se minun kuopuskin äskeen täällä. Kohta matkustan esikoisen synttäreille sinne isolle kirkolle, josta sitten nousen Finnairin siiville.

        Korppis.

        Nauti nyt tänään siellä Peen isossa rivitalon pätkässä kun saat yksin sitä hallita. Vielä isommalta tuntuu kun ei ole muita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukas se sanoikaan että pitää elää tässä päivässä ? Ei menneessä eikä tulevaisuudessa. Kukaan meistä ei tiedä mitä huomenna tapahtuu. Voisi omia neuvojaa itsekkin noudattaa, vai eikö ne sinua itseäsi koske ?

        Et ole sisäistänyt... elää tätä päivää... jonka perjantai TV-ohjelmassa oli teemana. Sitä painotti kolme vaikeassa elämän tilanteessa olevaa henkilöä. Ei ole minun oivalluksia vaan oivalsin tuon ohjelmaa seuratessani.


    • Itseasiassa aloitukseni aiheessa haluaisin käsitellä vanhenemisen prosessia. Ilon aiheiden vähenemistä. Kerrotaan lapsista, lapsenlapsista, mutta jälkipolvella on oma elämä ja vanhukset jäävät huomiotta, mikä voi masentaa.

      Olen myös huomannut, että jos tarjoaa apua vanhempien ihmisten ongelmiin he eivät halua neuvoja. He iskevät mieluummin päätään seinään ennen kuin antavat periksi en hallitse tätä osaamisen aluetta. Luonnollisesti se turhauttaa ja saa masennusta aikaan.

      Aman keisi aukaisi silmäni ymmärtämään missä mennään jos on vain yksi kanava pitää yhteyttä ulkomaailmaan. Fakta ja fiktio sekoittuu, ei ymmärretä mistä nyt oikein on kysymys.

      Aletaan luomaan jännitystä elämään kuten entinen naapurini rouva kun ompeli essun jossa oli iso etutasku. Lähti kauppoihin varastelemaan vaikka ei ollut rahallista syytä varastella. Nyt netti antaa myös vanhuksille jännitystä elämään esiintymällä useampana minänä, et saa mua kiinni...hihihii.


      Nyt takaisin löylyyn ;))

      • Pysykööt sentään nuo faktat ja fiktiot poissa minusta, siinä kun lentää mun leivänpäällisetkin 🤣)) raa'asti vaan!
        Onneksi taxi stalkkaajani on häippäissyt, eikä suurempia harmeja ole ilmaantunut.
        Öitä!


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Pysykööt sentään nuo faktat ja fiktiot poissa minusta, siinä kun lentää mun leivänpäällisetkin 🤣)) raa'asti vaan!
        Onneksi taxi stalkkaajani on häippäissyt, eikä suurempia harmeja ole ilmaantunut.
        Öitä!

        Taisin ampua talkkaajan alas.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Höpsistä, jos nyt kirjoitat omasta tuttavapiiristäsi, niin älä ihmeessä yleistä.

        Mitä tulee nettiin, niin on tämä kaiketi monelle tarpeellinen "henkireikä"? Oletan näin, kun kaikki tekemiset ja syömiset ym pitää tänne kirjoitella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä, jos nyt kirjoitat omasta tuttavapiiristäsi, niin älä ihmeessä yleistä.

        Mitä tulee nettiin, niin on tämä kaiketi monelle tarpeellinen "henkireikä"? Oletan näin, kun kaikki tekemiset ja syömiset ym pitää tänne kirjoitella.

        "Mitä tulee nettiin, niin on tämä kaiketi monelle tarpeellinen "henkireikä"? Oletan näin, kun kaikki tekemiset ja syömiset ym pitää tänne kirjoitella."

        Kuiskailet sieltä nurkan takaa. Mutta kerroppa, mitä plus 70-vuotiaitten  nettikirjoituksien pitäisi mielestäsi käsitellä?

        En tietty saa vastausta, sillä sinä et keskustele sinä vain valitat, se on sinun henkireikäsi.

        Jos selailet otsikoita,  kotimaan politiikkaa, ulkomaisia päämiehiä, sotia maailmalla, ikäviä asioita mielestäni. Lisäksi näistä otsikoista jokainen pystyy lukemaan joko paperilehdistä tai netistä. Niissä aloituksissa riidellään vaikka mitään vaikutusta niillä ei maailmantapahtumiin ole, mutta erimieltä oleminen, oikeassa oleminen ja siitä syntyvä riita kiinnostaa.

        Minun pieni lähipiirini on minulle hyvin tärkeää he ovat "henkireikiäni." Heidän hyvinvointinsa ja menestymisensä elämässä ovat elämäni suola ja niistä on kiva kertoa. He huomiovat minut ja ovat tarvittaessa lähelläni, en jää ikinä yksin. Yksinäisyys aiheuttaa valittamista ja ilkeilyä toisen hyvästä jne.

        Ilman päivittäisiä ruokailujamme emme selviä ja jos niistä kalkkunaleikkeistä mainitsee ne eivät ole sinun leivältäsi pois, eikä ne hyökkää ilkeästi näyttöpäätteellesi.

        Omat päivän tekemiset eivät loukkaa ketään ja jos menemiset ja tekemiset nostaa niskakarvojasi pystyyn se on sen pään ongelma.

        Mitähän sitä tänään, no, mutta ensin ylös keittiöön kahvin keittoon ja laittamaan sitä kalkkunaleikettä sämpylän väliin, ehkäpä eilen iltaista rapusalaattiakin sinne väliinsekä lämpimäisenä kulho riisipuuroa. Sillähän tämä kroppa lähteekin taas käyntiin.Aivotoiminta on  tämän viestin avulla pukattu vauhtiin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        "Mitä tulee nettiin, niin on tämä kaiketi monelle tarpeellinen "henkireikä"? Oletan näin, kun kaikki tekemiset ja syömiset ym pitää tänne kirjoitella."

        Kuiskailet sieltä nurkan takaa. Mutta kerroppa, mitä plus 70-vuotiaitten  nettikirjoituksien pitäisi mielestäsi käsitellä?

        En tietty saa vastausta, sillä sinä et keskustele sinä vain valitat, se on sinun henkireikäsi.

        Jos selailet otsikoita,  kotimaan politiikkaa, ulkomaisia päämiehiä, sotia maailmalla, ikäviä asioita mielestäni. Lisäksi näistä otsikoista jokainen pystyy lukemaan joko paperilehdistä tai netistä. Niissä aloituksissa riidellään vaikka mitään vaikutusta niillä ei maailmantapahtumiin ole, mutta erimieltä oleminen, oikeassa oleminen ja siitä syntyvä riita kiinnostaa.

        Minun pieni lähipiirini on minulle hyvin tärkeää he ovat "henkireikiäni." Heidän hyvinvointinsa ja menestymisensä elämässä ovat elämäni suola ja niistä on kiva kertoa. He huomiovat minut ja ovat tarvittaessa lähelläni, en jää ikinä yksin. Yksinäisyys aiheuttaa valittamista ja ilkeilyä toisen hyvästä jne.

        Ilman päivittäisiä ruokailujamme emme selviä ja jos niistä kalkkunaleikkeistä mainitsee ne eivät ole sinun leivältäsi pois, eikä ne hyökkää ilkeästi näyttöpäätteellesi.

        Omat päivän tekemiset eivät loukkaa ketään ja jos menemiset ja tekemiset nostaa niskakarvojasi pystyyn se on sen pään ongelma.

        Mitähän sitä tänään, no, mutta ensin ylös keittiöön kahvin keittoon ja laittamaan sitä kalkkunaleikettä sämpylän väliin, ehkäpä eilen iltaista rapusalaattiakin sinne väliinsekä lämpimäisenä kulho riisipuuroa. Sillähän tämä kroppa lähteekin taas käyntiin.Aivotoiminta on  tämän viestin avulla pukattu vauhtiin.

        Arvoisa Korpikirjailija!

        Missä kohtaan minä valitin?

        Minä en myöskään missään kohtaa kirjoittanut, mitä tänne saa kirjoitta ja mitä ei?

        Tämä jääköön nyt tähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arvoisa Korpikirjailija!

        Missä kohtaan minä valitin?

        Minä en myöskään missään kohtaa kirjoittanut, mitä tänne saa kirjoitta ja mitä ei?

        Tämä jääköön nyt tähän.

        Piilotetun samoman tuominen julki viesteissä on hyvin yleistä, olet varmaan huomannut.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        "Mitä tulee nettiin, niin on tämä kaiketi monelle tarpeellinen "henkireikä"? Oletan näin, kun kaikki tekemiset ja syömiset ym pitää tänne kirjoitella."

        Kuiskailet sieltä nurkan takaa. Mutta kerroppa, mitä plus 70-vuotiaitten  nettikirjoituksien pitäisi mielestäsi käsitellä?

        En tietty saa vastausta, sillä sinä et keskustele sinä vain valitat, se on sinun henkireikäsi.

        Jos selailet otsikoita,  kotimaan politiikkaa, ulkomaisia päämiehiä, sotia maailmalla, ikäviä asioita mielestäni. Lisäksi näistä otsikoista jokainen pystyy lukemaan joko paperilehdistä tai netistä. Niissä aloituksissa riidellään vaikka mitään vaikutusta niillä ei maailmantapahtumiin ole, mutta erimieltä oleminen, oikeassa oleminen ja siitä syntyvä riita kiinnostaa.

        Minun pieni lähipiirini on minulle hyvin tärkeää he ovat "henkireikiäni." Heidän hyvinvointinsa ja menestymisensä elämässä ovat elämäni suola ja niistä on kiva kertoa. He huomiovat minut ja ovat tarvittaessa lähelläni, en jää ikinä yksin. Yksinäisyys aiheuttaa valittamista ja ilkeilyä toisen hyvästä jne.

        Ilman päivittäisiä ruokailujamme emme selviä ja jos niistä kalkkunaleikkeistä mainitsee ne eivät ole sinun leivältäsi pois, eikä ne hyökkää ilkeästi näyttöpäätteellesi.

        Omat päivän tekemiset eivät loukkaa ketään ja jos menemiset ja tekemiset nostaa niskakarvojasi pystyyn se on sen pään ongelma.

        Mitähän sitä tänään, no, mutta ensin ylös keittiöön kahvin keittoon ja laittamaan sitä kalkkunaleikettä sämpylän väliin, ehkäpä eilen iltaista rapusalaattiakin sinne väliinsekä lämpimäisenä kulho riisipuuroa. Sillähän tämä kroppa lähteekin taas käyntiin.Aivotoiminta on  tämän viestin avulla pukattu vauhtiin.

        Ei ole yhtäkään äitiä, jolle ei olisi lähipiirin, nimenomaan lasten ja lastenlasten onni ja hyvinvointi tärkein asia. Ulkoinen menestyminen ei ole tärkeintä, vaan se että ovat onnellisia ja oman paikkansa yhteiskunnassa löytäneet. Lapsilla on ollut omat perheet jo kauan, minä osaan olla yksinkin ja on minulla aikuisystäviä ihan tarpeeksi. Ei ole mahdollistakaan tavata edes viikottain, koska asuvat kaukana ja on omat perheet heillä tietysti etusijalla, Luonnotonta olisikin muuten. En kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteivät minua rakastaisi ja minä heitä. Jos apua tarvitsen, sitä saa . Nyt minulla on aikaa ja terveyttä, käyn auttamassa lasteni perheitä esimerkiksi kun vanhemmat lähtevät kahdestaan matkalle. Nykyinen kumppanini ymmärtää asian, hänellekkin omien lasten perheet tosi tärkeitä ja hänkin pitää yllä omiinsa hyviä suhteita. Jää aikaa paljon yhdessä oloonkin.

        Kalskahtaa pahalle, kun sanot yksinäisyyden liittyvän ilkeyteen.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Piilotetun samoman tuominen julki viesteissä on hyvin yleistä, olet varmaan huomannut.

        Piilotajuisen älyn löytyminen viesteistä, kuuluukin hauskojen oivallusten piiriin. Harvoin niitä vaan @ koottujen huolestumisten @ joukkopsykooseista löytyy.


      • Anonyymi
        sini.sirkku kirjoitti:

        Piilotajuisen älyn löytyminen viesteistä, kuuluukin hauskojen oivallusten piiriin. Harvoin niitä vaan @ koottujen huolestumisten @ joukkopsykooseista löytyy.

        Onko sanoma ja äly sinulle sama asia? :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole yhtäkään äitiä, jolle ei olisi lähipiirin, nimenomaan lasten ja lastenlasten onni ja hyvinvointi tärkein asia. Ulkoinen menestyminen ei ole tärkeintä, vaan se että ovat onnellisia ja oman paikkansa yhteiskunnassa löytäneet. Lapsilla on ollut omat perheet jo kauan, minä osaan olla yksinkin ja on minulla aikuisystäviä ihan tarpeeksi. Ei ole mahdollistakaan tavata edes viikottain, koska asuvat kaukana ja on omat perheet heillä tietysti etusijalla, Luonnotonta olisikin muuten. En kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteivät minua rakastaisi ja minä heitä. Jos apua tarvitsen, sitä saa . Nyt minulla on aikaa ja terveyttä, käyn auttamassa lasteni perheitä esimerkiksi kun vanhemmat lähtevät kahdestaan matkalle. Nykyinen kumppanini ymmärtää asian, hänellekkin omien lasten perheet tosi tärkeitä ja hänkin pitää yllä omiinsa hyviä suhteita. Jää aikaa paljon yhdessä oloonkin.

        Kalskahtaa pahalle, kun sanot yksinäisyyden liittyvän ilkeyteen.

        Ei se ollut kenellekään henkilökohtaista, kaikki mitä kirjoitit sopii yleisesti ikäryhmämme arkeen, mutta tuo kalsealta kalskahtava lauseeni liittyy viime aikojen yllättäviin käänteisiin ja oivalluksiini plus 70-palstalla. Kaksi vuotta on heitetty hiekkaa rattaisiini. Jospa ihmisten silmät aukeaisivat tiedostamaan, että minä haluan vain kirjoittaa kivoista asioista. En maailman pahuudesta ja ihmisten julmuudesta.

        "Yksinäisyys aiheuttaa valittamista ja ilkeilyä toisen hyvästä jne."

        Tämä on täyttä faktaa, ei sinulle eikä minulle, mutta näitäkin on joukossamme.


      • Anonyymi
        sini.sirkku kirjoitti:

        Piilotajuisen älyn löytyminen viesteistä, kuuluukin hauskojen oivallusten piiriin. Harvoin niitä vaan @ koottujen huolestumisten @ joukkopsykooseista löytyy.

        " sini.sirkku kirjoitti:
        Pysykööt sentään nuo faktat ja fiktiot poissa minusta, siinä kun lentää mun leivänpäällisetkin 🤣)) raa'asti vaan!" (Rituliinin kirjoittama, kuten moni muukin sini-sirkun ruokailuun liityvä juttu).


        Johon korppis vastasi:
        "Taisin ampua talkkaajan alas.!

        Hämmästyin todellakin, että sinä oletkin se "talkaaja", joka kiusaa korppista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        " sini.sirkku kirjoitti:
        Pysykööt sentään nuo faktat ja fiktiot poissa minusta, siinä kun lentää mun leivänpäällisetkin 🤣)) raa'asti vaan!" (Rituliinin kirjoittama, kuten moni muukin sini-sirkun ruokailuun liityvä juttu).


        Johon korppis vastasi:
        "Taisin ampua talkkaajan alas.!

        Hämmästyin todellakin, että sinä oletkin se "talkaaja", joka kiusaa korppista!

        Ymmärtää viestien sisältö tai tulkita niiden sisältö on kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko sanoma ja äly sinulle sama asia? :)

        Ei tietenkään, vaan sanoman takana oleva älyn välähdys.
        Sanomiahan on niin monenlaisia, aikamme, ja tämä media on yleisen huolestumisen ja mielipiteiden kahtiajaon aikaa!
        Yleensä pidän elämää nautittavana, ja viihdyn positiivisessa ilmapiirissä!
        Ai niin tykkään,...Sanoma Oy älysi ostaa erään tauluni parhaalla hinnalla ikinä! 😊)))


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Ei se ollut kenellekään henkilökohtaista, kaikki mitä kirjoitit sopii yleisesti ikäryhmämme arkeen, mutta tuo kalsealta kalskahtava lauseeni liittyy viime aikojen yllättäviin käänteisiin ja oivalluksiini plus 70-palstalla. Kaksi vuotta on heitetty hiekkaa rattaisiini. Jospa ihmisten silmät aukeaisivat tiedostamaan, että minä haluan vain kirjoittaa kivoista asioista. En maailman pahuudesta ja ihmisten julmuudesta.

        "Yksinäisyys aiheuttaa valittamista ja ilkeilyä toisen hyvästä jne."

        Tämä on täyttä faktaa, ei sinulle eikä minulle, mutta näitäkin on joukossamme.

        Pitää pyrkiä elämään juuri tätä päivää ja unohtaa kahden vuoden tapahtumat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitää pyrkiä elämään juuri tätä päivää ja unohtaa kahden vuoden tapahtumat.

        Keskustelun kannalta on järkevää viittauset keskustelu historiaan. Ilman niitä sanoma ymmärretään väärin kuten sinä nyt.


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Ei tietenkään, vaan sanoman takana oleva älyn välähdys.
        Sanomiahan on niin monenlaisia, aikamme, ja tämä media on yleisen huolestumisen ja mielipiteiden kahtiajaon aikaa!
        Yleensä pidän elämää nautittavana, ja viihdyn positiivisessa ilmapiirissä!
        Ai niin tykkään,...Sanoma Oy älysi ostaa erään tauluni parhaalla hinnalla ikinä! 😊)))

        Onnitteluni hyvälle kaupallesi. Itse koin positiivisia tunteita kun eilisen päivän työpalkkioni tuli tililleni.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Keskustelun kannalta on järkevää viittauset keskustelu historiaan. Ilman niitä sanoma ymmärretään väärin kuten sinä nyt.

        En ymmärtänyt mitenkään väärin, vaan tympii nää ikuiset vanhat palstariidat ja valitukset, kuinka mua kohdeltiin jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärtänyt mitenkään väärin, vaan tympii nää ikuiset vanhat palstariidat ja valitukset, kuinka mua kohdeltiin jne.

        No, olisit uskottavampi jos et lainaisi aikaisempia kirjoittuksiani muotoillessasi vastauksia minulle..


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No, olisit uskottavampi jos et lainaisi aikaisempia kirjoittuksiani muotoillessasi vastauksia minulle..

        Nyt en ymmärtänyt? Mitä olen lainannut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en ymmärtänyt? Mitä olen lainannut?

        Tuolla toisessa ketjussa, jonka jatkumona poiki tämä ketju ja jossa silmiäni avattiin.. Painotin ihmisen selviytymistä vaikeista kokemuksista esim. terveyden menetyksestä, palata niin pian kuin mahdollista tähän päivään. Ottaa tämä päivä ja elämä haltuun.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla toisessa ketjussa, jonka jatkumona poiki tämä ketju ja jossa silmiäni avattiin.. Painotin ihmisen selviytymistä vaikeista kokemuksista esim. terveyden menetyksestä, palata niin pian kuin mahdollista tähän päivään. Ottaa tämä päivä ja elämä haltuun.

        Korppis

        Luuletko sinä todellakin, että tuo "elä tätä päivää" on vain sinun käyttämäsi lausahdus.

        Olen myös käsittänyt, että ei täällä tarvitse kaikkia ketjuja lukea ja painaa mieleensä mitä sanoja joku korppis on kirjoittanut.

        Kiitos, kuitenkin päivän nauruista ja tästä on mukava lähteä liikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko sinä todellakin, että tuo "elä tätä päivää" on vain sinun käyttämäsi lausahdus.

        Olen myös käsittänyt, että ei täällä tarvitse kaikkia ketjuja lukea ja painaa mieleensä mitä sanoja joku korppis on kirjoittanut.

        Kiitos, kuitenkin päivän nauruista ja tästä on mukava lähteä liikenteeseen.

        Korppikselle on tyypillistä lainailla erilaisia lausahduksia ja lähes aina ne ovat joko kirjoitettu väärin tai käsitetty kummallisesti ja omaa näkemystä esiintuovasti.

        Tuollaisen korppismaisen itseriittoisuuden voi kuvitella ennen kylän juoruämmille. Nykyään tuollaiset trollit roikkuvat nettipalstoilla häiritsemässä ja riitaahaastamassa muita kirjoittajia kohtaan.


      • Anonyymi

        Miten nopeasti itse pystyisit elämään täysillä tätä päivää ja unohtamaan traagiset asiat, jos oman poikasi menettäisit tuolla tavoin ? Ylipäätään ei ole sinun asiasi toisten ihmisten tragedioita sohia julkisella palstalla eikä muutenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten nopeasti itse pystyisit elämään täysillä tätä päivää ja unohtamaan traagiset asiat, jos oman poikasi menettäisit tuolla tavoin ? Ylipäätään ei ole sinun asiasi toisten ihmisten tragedioita sohia julkisella palstalla eikä muutenkaan.

        10.36 on kysymys korppikselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko sinä todellakin, että tuo "elä tätä päivää" on vain sinun käyttämäsi lausahdus.

        Olen myös käsittänyt, että ei täällä tarvitse kaikkia ketjuja lukea ja painaa mieleensä mitä sanoja joku korppis on kirjoittanut.

        Kiitos, kuitenkin päivän nauruista ja tästä on mukava lähteä liikenteeseen.

        Oliko sisäänpäin vetäytynyt nauru ; (


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Oliko sisäänpäin vetäytynyt nauru ; (

        Tuohonko vain kykenit?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohonko vain kykenit?

        Vastaukset kysyjän kykyjä kunnioittaen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Vastaukset kysyjän kykyjä kunnioittaen.

        Tyypillistä korpikirjailijaa, kun ei kykene myöntämään olevansa väärässä, niin sitten alkaa ivaamaan muiden kykyjä.

        Tuollaiselle "keskustelulle" on nimityskin, vaan en alennu moiseen nälvimiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä korpikirjailijaa, kun ei kykene myöntämään olevansa väärässä, niin sitten alkaa ivaamaan muiden kykyjä.

        Tuollaiselle "keskustelulle" on nimityskin, vaan en alennu moiseen nälvimiseen.

        Missä asiassa olin väärässä?

        korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä asiassa olin väärässä?

        korppis

        Tarkistin joko olet keksinyt misä asiassa olen väärässä. No, et sitten.
        Täällä kirjoitetaan tavan arjesta eikä siinä kukaan voi olla oikeassa eikä liioin väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10.36 on kysymys korppikselle.

        Eipä ole tuo aikuiskasvattaja korppis vastannut tähän, miten nopeasti lapsensa menettäneen pitäisi unohtaa menneet ja elää vain tätä päivää. Ajatella positiivisesti ja vain iloisia asioita. Ja niitä palstalle suoltaa. Kysynkin uudestaan, Jos menettäisit oman lapsesi, miten pian palaisit tähän päivään ja unohtaisit menneet ?????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole tuo aikuiskasvattaja korppis vastannut tähän, miten nopeasti lapsensa menettäneen pitäisi unohtaa menneet ja elää vain tätä päivää. Ajatella positiivisesti ja vain iloisia asioita. Ja niitä palstalle suoltaa. Kysynkin uudestaan, Jos menettäisit oman lapsesi, miten pian palaisit tähän päivään ja unohtaisit menneet ?????

        Myöhäisiltaa@ Osaatko itse vastata minä en.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Myöhäisiltaa@ Osaatko itse vastata minä en.

        Miksi sitten Aman keisiä ( tosi inhottavasti sanot keisiksi toisen tragediaa) tänne toit ja teit siitä ketjun ?! Ja mestaroit miten pitäisi nykypäivässä elää märehtimättä suruja. Sinä olet itse vastuussa sanomisistasi ! Vastaa siis itse !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten Aman keisiä ( tosi inhottavasti sanot keisiksi toisen tragediaa) tänne toit ja teit siitä ketjun ?! Ja mestaroit miten pitäisi nykypäivässä elää märehtimättä suruja. Sinä olet itse vastuussa sanomisistasi ! Vastaa siis itse !

        Sinähän Aman menetyksen toit tähän ketjuun. Tämä on positiivisten asioiden ketju.

        Kysyit neuvoja, tässä linkissä on selviytymis neuvoja lapsensa menettäneille.

        https://yle.fi/uutiset/3-11011462?utm_source=facebook&utm_campaign=yleuutiset&utm_medium=social

        Korppis


      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi omin silmin todeta, kuka tuon asian otti puheeksi, joten turha korppikotkan muita syyttää.

        Huomenta@

        Sinulla on vikana tulkita kirjoitukseni tavalla mikä ei ole minun kirjoitustani. Sinä toin Aman pojan kohtalon ketjuun.

        Minä kirjoitin aivan eriasiasta.

        Koska et ymmärrä lukemaasi kuvittelet omiasi, joten selvennän.

        "Aman keisi aukaisi silmäni ymmärtämään missä mennään jos on vain yksi kanava pitää yhteyttä ulkomaailmaan. Fakta ja fiktio sekoittuu, ei ymmärretä mistä nyt oikein on kysymys."

        Tähän johtopäätöksiin tulin kun Ama ei kyseisessä ketjussa ymmärtänyt tuon taivaallista minulle osoitetetusta kuolemani toive kirjeestä, jota kotvankotka nimimerkki yritti hänelle monta kertaa selittää. Liekö ollut Aman tekstiä. Aman käyttämä ilkeä kirjoituskieli sinisirkulle avasi silmiäni sillä olen saanut puskasta vastaavia.


      • Anonyymi

        Vanhenemisen prosessi on luonnollista ja siksi se on täysin hyväksyttävää.

        Xenia


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        "Mitä tulee nettiin, niin on tämä kaiketi monelle tarpeellinen "henkireikä"? Oletan näin, kun kaikki tekemiset ja syömiset ym pitää tänne kirjoitella."

        Kuiskailet sieltä nurkan takaa. Mutta kerroppa, mitä plus 70-vuotiaitten  nettikirjoituksien pitäisi mielestäsi käsitellä?

        En tietty saa vastausta, sillä sinä et keskustele sinä vain valitat, se on sinun henkireikäsi.

        Jos selailet otsikoita,  kotimaan politiikkaa, ulkomaisia päämiehiä, sotia maailmalla, ikäviä asioita mielestäni. Lisäksi näistä otsikoista jokainen pystyy lukemaan joko paperilehdistä tai netistä. Niissä aloituksissa riidellään vaikka mitään vaikutusta niillä ei maailmantapahtumiin ole, mutta erimieltä oleminen, oikeassa oleminen ja siitä syntyvä riita kiinnostaa.

        Minun pieni lähipiirini on minulle hyvin tärkeää he ovat "henkireikiäni." Heidän hyvinvointinsa ja menestymisensä elämässä ovat elämäni suola ja niistä on kiva kertoa. He huomiovat minut ja ovat tarvittaessa lähelläni, en jää ikinä yksin. Yksinäisyys aiheuttaa valittamista ja ilkeilyä toisen hyvästä jne.

        Ilman päivittäisiä ruokailujamme emme selviä ja jos niistä kalkkunaleikkeistä mainitsee ne eivät ole sinun leivältäsi pois, eikä ne hyökkää ilkeästi näyttöpäätteellesi.

        Omat päivän tekemiset eivät loukkaa ketään ja jos menemiset ja tekemiset nostaa niskakarvojasi pystyyn se on sen pään ongelma.

        Mitähän sitä tänään, no, mutta ensin ylös keittiöön kahvin keittoon ja laittamaan sitä kalkkunaleikettä sämpylän väliin, ehkäpä eilen iltaista rapusalaattiakin sinne väliinsekä lämpimäisenä kulho riisipuuroa. Sillähän tämä kroppa lähteekin taas käyntiin.Aivotoiminta on  tämän viestin avulla pukattu vauhtiin.

        Ihmellinen kirjoittaja olet !! Riidan ja eripuran kylväjä. Joka asiassa. Sinä saat kommentoida kaikki, mutta kukaan ei sinua. Häpeä itseäsi.


    • Anonyymi

      Olet itse palstan turhamaisin tärkeilijä ja kuvittelet itsestäsi liikoja. Kainuun likan kannattaisi aina muistaa, että ilman koulutusta ihminen ei kehity ja jää syntymätolloksi, kuten kohdallasi näköjään on käynyt.

      • Anonyymi

        Tarkotat siis itseriittoisuudessasi, että menneet polvet kansassamme, olivat vailla sydämen sivistystä?

        Tuo viimeinen lauseesi paljastaa vastaansanomattomasti alhaisen luonteesi. huh huh


      • Anonyymi

        Kerroppa mitä tarkoitat koulutuksella?


        utelias


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mitä tarkoitat koulutuksella?


        utelias

        Sinun kannattaa mennä kansalaisopistoon, vaikka suomen kielen kielen kurssille. Siellä selviää mitä "koulutus" - sana tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa mennä kansalaisopistoon, vaikka suomen kielen kielen kurssille. Siellä selviää mitä "koulutus" - sana tarkoittaa.

        Koulutusta on monenlaista. Ei kaikki "koulutus" ole kouluista hankittua.


    • Koulutus ei välttämättä ole henkisen hyvinvoinnin edellytys. Ulkopuolisuuden tunne olipa korkeasti koulutettu tai peruskoulun käynyt ilmenee siten, että ei pysty lukemaan muiden eleitä, sanomisia eikä tuntoja oikein.

      • Anonyymi

        Täällä palstallako sitä ulkopuolisuutta hoidetaan ? Onko jotain hienoa olla sisäpiirissä tai kunkku jollain yleisellä palstalla ? Miten täällä muka pystyy lukemaan muiden eleitä ja tuntoja ? Et välttämättä ole oikea henkilö täällä saarnaamaan henkisestä hyvinvoinnista etkä vakuuta omalla esiintymiselläsi siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä palstallako sitä ulkopuolisuutta hoidetaan ? Onko jotain hienoa olla sisäpiirissä tai kunkku jollain yleisellä palstalla ? Miten täällä muka pystyy lukemaan muiden eleitä ja tuntoja ? Et välttämättä ole oikea henkilö täällä saarnaamaan henkisestä hyvinvoinnista etkä vakuuta omalla esiintymiselläsi siitä.

        Eihän minusta saarnamieheksi ei todellakaan.
        Enkä kunkkua esitä, takarivissäkin pystyn istumaan ja kstsomaan muiden takatukkaa.
        Luin tuosta ulkopuolisuuden tunteesta ja miten ulkopuoliseksi tunteva käyttäytyy tai ilmaisee itseään. Sitä voisi ajatella yksinäisyysvertauksen sisareksi.

        Korppis


      • Anonyymi

        Se on henkilössä sisäänrakennettua älyä. Hoxaa.


      • Anonyymi

        Noin sanovat juuri ne ei-koulutetut, mutta yleensä kaikenlaisesta oppisesta ja kouluttautumisesta on hyötyä elämässä. Toiset vaan ovat niin toivottaman tyhmiä, että eivät pysty opiskelemaan. Luulen korppikirjailija nimimerkillä kuuluvan tähän joukkoon. Suomen kieltä opiskelleet kunnioittavat Ilmari Kiantoa sen verran syvästi, etteivät varasta tämän kirjailijanimeä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noin sanovat juuri ne ei-koulutetut, mutta yleensä kaikenlaisesta oppisesta ja kouluttautumisesta on hyötyä elämässä. Toiset vaan ovat niin toivottaman tyhmiä, että eivät pysty opiskelemaan. Luulen korppikirjailija nimimerkillä kuuluvan tähän joukkoon. Suomen kieltä opiskelleet kunnioittavat Ilmari Kiantoa sen verran syvästi, etteivät varasta tämän kirjailijanimeä.

        Huomenta@

        Heräsin tänään aikaisin, sanotaan, että aikainen lintu löytää madon. No, kyllä se paikkansa pitää. Talo perjantai-siivottu, kukat hoidettu sekä patio siistitty. Eihän näillä eläkeläishommilla enää opintopisteitä, kuhan puuhastellaan.

        Opetan sinua hiukan, olenhan toiminut aikuiskouluttajana. Yksi tieto on sinulta jäänyt oppimatta ja se koskee Suomen lakia. Varastaminen on rikos ja rikoksesta joutuu vastaamaan oikeudessa.

        Enhän minäkään tietty kaikkea ole vielä oppinut kuten esim. peukuttamaan omia kirjoituksiani.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Heräsin tänään aikaisin, sanotaan, että aikainen lintu löytää madon. No, kyllä se paikkansa pitää. Talo perjantai-siivottu, kukat hoidettu sekä patio siistitty. Eihän näillä eläkeläishommilla enää opintopisteitä, kuhan puuhastellaan.

        Opetan sinua hiukan, olenhan toiminut aikuiskouluttajana. Yksi tieto on sinulta jäänyt oppimatta ja se koskee Suomen lakia. Varastaminen on rikos ja rikoksesta joutuu vastaamaan oikeudessa.

        Enhän minäkään tietty kaikkea ole vielä oppinut kuten esim. peukuttamaan omia kirjoituksiani.

        Patio on suomeksi sisäpiha, joten mitäpä jos lopettaisit tuollaisen hienostelun, joka ei kuulu kainuulaiseen perimään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Patio on suomeksi sisäpiha, joten mitäpä jos lopettaisit tuollaisen hienostelun, joka ei kuulu kainuulaiseen perimään.

        Minä jo ihmettelin kun tuo naputtavan käden pikkusormi oli ylöspäin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Heräsin tänään aikaisin, sanotaan, että aikainen lintu löytää madon. No, kyllä se paikkansa pitää. Talo perjantai-siivottu, kukat hoidettu sekä patio siistitty. Eihän näillä eläkeläishommilla enää opintopisteitä, kuhan puuhastellaan.

        Opetan sinua hiukan, olenhan toiminut aikuiskouluttajana. Yksi tieto on sinulta jäänyt oppimatta ja se koskee Suomen lakia. Varastaminen on rikos ja rikoksesta joutuu vastaamaan oikeudessa.

        Enhän minäkään tietty kaikkea ole vielä oppinut kuten esim. peukuttamaan omia kirjoituksiani.

        Oletko koko rivitaloyhtiön siivooja ?


    • Vilkaisin aloitustasi ja luin sen mutta vain osittain.
      Tyttärenpoika soitti taas eilen ja sanoi mummi saanko tulla taas viikonlopuksi jos eno voisi katsoa näitä matikanläksyjä mun kaa ja sanoin kyllä vaan ja mietin sitten jälkeenpäin että elämäähän tämä on, ihan täyttä ("pura vida" sanoo meksikaanit). En ole juuri käynyt palstalla viime aikoina kuin ihan nopeasti vilkaisemassa onko mitään kiinnostavia aloituksia, mutta ei ole ollut sellaista mihin jää koukkuun. Kääntämistyöni edistyy mutta se on hidasta kun paitsi käännän editoin tekstiä koko ajan. Luulen että englanninkielisestä versiosta tulee parempi kuin suomenkielisestä)
      Mutta aloitukseen:
      kun keksitte jotain mukavaa ja poikkeavaa jekkua tai jippoa lähden kyllä mukaan! Harmaata ja syksyä pukkaa täälläkin. Taidan lähteä paikalliseen suomalaisten lukupiiriin eli kirjakerhoon ja kuulostella mitä kirjoja ne lukee siellä ja saisko keskustelua aikaan esim. Elena Ferrantesta.
      Alajuoksulta, syksy on tullut aikaiseen tänä vuonna,
      /Paloma non sequitur

      • Meillä on kuukauden lukupiiri tänä iltana kirjastolla. Tuskin Aleksis Kiveä muistellaan, vaikka hänelle liput liehuvat ja hän kirjallisuutemme kulmakivi onkin, ja nautin hänen kielestään valtavasti. Luettavana oli kanadalaisen Nobel-kirjailijan Alice Munron novellikokoelma Liian paljon onnea. Vaikka kyse on novelleista, ne ovat täydellisiä kertomuksia täynnä merkityksiä, elämää kaikissa väreissään. Olin aivan hämmästynyt, sillä yleensä novellit eivät minua sytytä. Feminismi on eräs teema , niminovellin venäläisen matemaatikkonaisen kohtalossa eniten. Valinnat voivat olla sattumanvaraisia, mutta niillä on kohtalokkaat seuraukset. Suosittelen. Laitan korvan taakse tuon Ferranten, nimi kuulostaa tutulta, olen saattanut joskus jotain lukea häneltä.
        Hyvää jatkoa kirjaprojektillesi !


    • Anonyymi

      Pyllystä on tämä aloitus.
      Kukas se täällä kissan hännän nostaa ja taas pyllyn näyttää.

      • Anonyymi

        Kakkafetistikö taas asialla ; D

        Huvittavaa seurata näitä itseään peukuttavia. Niinkuin tuo kommenttisi olisi ollut huippulta.

        Korppis


      • Anonyymi

        Voi että sain nauraa, kun luin ketjua missä Korppiksen kalkkunaleikkeet ei lätki ilkeämielisesti kenenkään ruutuun, 🤣)))) haha haa,..olihan nasevasti kuvailtu!

        Siunattu asia kun saa nauraa joskus vedet silmissä! Uutisetkin tuolla kuuluu haastattelevan Niinistöä maailmantilanteesta. Minä kiitän, että nauru voitti tällä kerta sodan kauhu!, heippa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi että sain nauraa, kun luin ketjua missä Korppiksen kalkkunaleikkeet ei lätki ilkeämielisesti kenenkään ruutuun, 🤣)))) haha haa,..olihan nasevasti kuvailtu!

        Siunattu asia kun saa nauraa joskus vedet silmissä! Uutisetkin tuolla kuuluu haastattelevan Niinistöä maailmantilanteesta. Minä kiitän, että nauru voitti tällä kerta sodan kauhu!, heippa!

        Tässä puuttuva nimimerkki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että sain nauraa, kun luin ketjua missä Korppiksen kalkkunaleikkeet ei lätki ilkeämielisesti kenenkään ruutuun, 🤣)))) haha haa,..olihan nasevasti kuvailtu!

        Siunattu asia kun saa nauraa joskus vedet silmissä! Uutisetkin tuolla kuuluu haastattelevan Niinistöä maailmantilanteesta. Minä kiitän, että nauru voitti tällä kerta sodan kauhu!, heippa!

        Hymy on minunkin suupielissä. Positiivisuutta tarvitaan, iloa ja naurun pyrskähdyksiä tähän pimeään vuoden aikaan. Vaikka luin jostain, että pimeään tunnelmaa tuovat kynttilälyhdytkin saattavat herättää naapurssa raivon tunteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hymy on minunkin suupielissä. Positiivisuutta tarvitaan, iloa ja naurun pyrskähdyksiä tähän pimeään vuoden aikaan. Vaikka luin jostain, että pimeään tunnelmaa tuovat kynttilälyhdytkin saattavat herättää naapurssa raivon tunteita.

        Minultakin jäi tuo vastausviesti kuittaamatta.

        Korppis


    • Anonyymi

      Se on jo iltapäivä, tein 5 km kävelylenkin. Ihana happirikas ulkoilutuokio. Olin neljän kilsan kohilla aika väsyneen oloinen, selkä verottaa reipasta etenemistä, meinasin istahtaa puiston penkille vaan pelkäsin, jotta tokenenko ylös. En siis istahtanut vaan vasta nyt kun pääsin kotiin.

      Ihmettelin kun nälkäkin kurni mahassa vaan sitten tajusin, että olin aikaisin jaloilla ja söin aamiaisen yheksän korvilla. Tavallisesti keitän aamukahvit kymmenen ja yhentoista välillä.

      Onneksi potut keitin jo aamulla joten nyt alan kalaleikkeiden paistoon. Tillikermaviiliä ja
      vuononsalaattia hörsteineen. Tuore kauraleipäsiivu ja vettä. Jälkkäriksi hedelmäsalaattia.

      Hyvää ruokahalua Korppis

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Näin vanha on vuosikymmenet takana edessä olevaa en tiedä.

      • Anonyymi

        Lisä: Kyllä suomenkieli on hyvä kaiken voi kirjoittaa sanoilla.


    • Anonyymi

      Kyllä paistetut muikut ja pekoni reissumiehen välissä uunissa rapeaksi paistettuna, jos on kasvis vege linjalla, niin leppäsavu polar voisi korvata pekonin pajon parempia kun jotkut riisipaperi vietamilaiset kevätrullat hoi sin kastikkeessa. Vähän on kuin kortsua imisi, ja maistuukin kevätrullat samalta

      • Anonyymi

        Sattui vanahanaikaiset. Syötyöni alakoi raokasemmaan joten heittäyvyin pitkälleen. Heräsin ilta kuuvelta. Oekeastaan on taevaan lahja nukkuo päiväunet. No, ei jokapäevä van sillo tällön.

        Oottelen tytön tylleröä ja koera vanhusta. On se mukava koera kun meen keittiöön on heti seläntakana, silimät napittaa, outtaa makupaloja. On muuten aenut.koera josta tykkään. En tykkää hökälehtivistä koerista van raohallisista. Ikkää sillä on ihmisen ikkään verrattuna yli sata vuotta.

        Pitännee laettaa saona päälle. Tännään ei viinie vuan appelsiinimehua, iltapala vielä aoki.

        Korppis


      • Anonyymi

        Jostain syystä ruotoineen paistettu pikkukala, vaikka ahven, silakka ja muikku on mielestäni maittavampa kuin fileet samasta kalasta.
        Paistoin eilen tuoreita silakkafileitä voilla ja rapeaksi kypsytettynä. Kyllä; hyviltä maistuivat nälkään ihan kuoriperunoiden ja kastikkeen kanssa.


    • Anonyymi

      Voi kiitos korpis ! Ihanaa kun jaksat meitä muita yksinäisiä viihdyttää näin aamusta iltaan. Tuntuu niin mukavalta kun tietää että jollain on aina aikaa kivasti jutustella , ja syöminenhän se on yksinäisen paras lohtu. Halit sinne korpeen toiselta yksinäiseltä. Ihan kyllä katteeks käy kun on saunailta ja joillakin on oma selänpesijäkin. No mulla ei omaa saunaakaan ja saunailta vasta huomenna. Mutta otetaan me kohtalotoverit paukut lohduksi yksinäisyyteen.Kippis korpis ja halit !!!!

    • Anonyymi

      Kissahan sen itse nostaa..... kiitos sinne korpeen.

      • Anonyymi

        Kyllä minunkin täytyy yhtyä kiitoksiin. Tul7n ihan varta vasten katsomaan millaisen iltapalan korppis loihti itselleen.
        On todellakin hyvä tämä palsta yksinäisten kokoontua. Pitkä kesä sinullakin mökillä. Nyt on hyvä, kun pääset sähkösaunaan. Ei tarvii reutuuttoo järvestä vesiä eikä hakata niitä petzen pihalta vietyjä pöllejä. Tuoreitahan ne vielä saunapuiksi.
        Harvemmin minä riisipuuroa itelleni keittelen. Kauramaitoonko keitit?
        Minä jo sängyssä, ei ole ylinen eikä alinen vaan on keskinen. Ei ole Vesa K3eskisellä mitään asiaa tähän.
        Unettaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minunkin täytyy yhtyä kiitoksiin. Tul7n ihan varta vasten katsomaan millaisen iltapalan korppis loihti itselleen.
        On todellakin hyvä tämä palsta yksinäisten kokoontua. Pitkä kesä sinullakin mökillä. Nyt on hyvä, kun pääset sähkösaunaan. Ei tarvii reutuuttoo järvestä vesiä eikä hakata niitä petzen pihalta vietyjä pöllejä. Tuoreitahan ne vielä saunapuiksi.
        Harvemmin minä riisipuuroa itelleni keittelen. Kauramaitoonko keitit?
        Minä jo sängyssä, ei ole ylinen eikä alinen vaan on keskinen. Ei ole Vesa K3eskisellä mitään asiaa tähän.
        Unettaa.

        Huomenta@

        Mökkielämä on ihanaa. Toivonkin pystyväni vielä vuosia siellä puuhastelemaan.
        Onhan se helpompaa napsautta sauna päälle kiukaan kylestä ja istua odotellessa vaikka uutisia katsella. Vaikka eipä huvita maailman pahuutta tuijottaa. Sotia ja tappamista.
        Nobelin rauhanpalkinto jaettiin onneksi oikealle rauhaa edistäneelle valtiomiehelle. Rauhaa me tarvitsemme ja jokapäiväisen leipämme.

        Enhän toki puita haloiksi hakkaa sen tekee kone. Ja vesikin tulee letkua pitkin järvestä saunaa. Poikani tosin tykkäävät fyysisestä työstä henkisen työn vastapainona ja kantavat puut ja vedet saunaan. Petzen pölkyt on vielä pilkkomatta j
        Liiterissä ja lähtevät ensi kesänä hänen omalle mökilleen. Minulla on loppuelämäkseni omia puita tontiltani kaataa saunapuiksi.

        Iltapalana söin merenherkkusalaattia. Ihana koiravieras keittiössä kärkky makupaloja. Ei se salaattia syö, mutta leipä ja leikkeet kelpaa.

        Riisipuuron keitän veteen. Minäkin täällä kaupungin alisilla nykyään nukun. Mökin ylinen on aivan uskomaton nukkumapaikka. Aamuaurinko säteillään herättää idänpuoleisesta ikkunasta ja ilta-aurinko toivottaa hyvää yötä läntisestä ikkunasta.

        Pitänee lähteä aamupalan tekoon.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Mökkielämä on ihanaa. Toivonkin pystyväni vielä vuosia siellä puuhastelemaan.
        Onhan se helpompaa napsautta sauna päälle kiukaan kylestä ja istua odotellessa vaikka uutisia katsella. Vaikka eipä huvita maailman pahuutta tuijottaa. Sotia ja tappamista.
        Nobelin rauhanpalkinto jaettiin onneksi oikealle rauhaa edistäneelle valtiomiehelle. Rauhaa me tarvitsemme ja jokapäiväisen leipämme.

        Enhän toki puita haloiksi hakkaa sen tekee kone. Ja vesikin tulee letkua pitkin järvestä saunaa. Poikani tosin tykkäävät fyysisestä työstä henkisen työn vastapainona ja kantavat puut ja vedet saunaan. Petzen pölkyt on vielä pilkkomatta j
        Liiterissä ja lähtevät ensi kesänä hänen omalle mökilleen. Minulla on loppuelämäkseni omia puita tontiltani kaataa saunapuiksi.

        Iltapalana söin merenherkkusalaattia. Ihana koiravieras keittiössä kärkky makupaloja. Ei se salaattia syö, mutta leipä ja leikkeet kelpaa.

        Riisipuuron keitän veteen. Minäkin täällä kaupungin alisilla nykyään nukun. Mökin ylinen on aivan uskomaton nukkumapaikka. Aamuaurinko säteillään herättää idänpuoleisesta ikkunasta ja ilta-aurinko toivottaa hyvää yötä läntisestä ikkunasta.

        Pitänee lähteä aamupalan tekoon.

        Jopas on käynyt sinulla tuuri. Meidän pojilla kun on jo omat perheet ja omat mökit, ei ne ehtisi muorin luona asustelemaan ja työpaikatkin Hesassa. Onneksi on minulla riuska poikaystävä, tekee tässä minun mökillä kaikki miehen työt. Asustellaan täällä melkein läpi vuoden, on kaikki mukavuudet. Kaupunkiasunnoilla käydään vaan kun on kulttuuririen toja ja molemmat käy lapsiaan tervehtimässä. Joka ilmansuuntaan tästäkin näkee, yläkerran makkarista suoraan järvelle ja voi katsoa sängystä auringonlaskuja ja tähtitaivasta ja toisen päädyn parvekkeelta auringon nousuja. Olkkari on korkeaa tilaa, tulee luonto sillä tavalla ihan lähelle, ja valoa ihanasti. Vieraat nukkuu tuolla vierastuvassa tai saunatuvassa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Mökkielämä on ihanaa. Toivonkin pystyväni vielä vuosia siellä puuhastelemaan.
        Onhan se helpompaa napsautta sauna päälle kiukaan kylestä ja istua odotellessa vaikka uutisia katsella. Vaikka eipä huvita maailman pahuutta tuijottaa. Sotia ja tappamista.
        Nobelin rauhanpalkinto jaettiin onneksi oikealle rauhaa edistäneelle valtiomiehelle. Rauhaa me tarvitsemme ja jokapäiväisen leipämme.

        Enhän toki puita haloiksi hakkaa sen tekee kone. Ja vesikin tulee letkua pitkin järvestä saunaa. Poikani tosin tykkäävät fyysisestä työstä henkisen työn vastapainona ja kantavat puut ja vedet saunaan. Petzen pölkyt on vielä pilkkomatta j
        Liiterissä ja lähtevät ensi kesänä hänen omalle mökilleen. Minulla on loppuelämäkseni omia puita tontiltani kaataa saunapuiksi.

        Iltapalana söin merenherkkusalaattia. Ihana koiravieras keittiössä kärkky makupaloja. Ei se salaattia syö, mutta leipä ja leikkeet kelpaa.

        Riisipuuron keitän veteen. Minäkin täällä kaupungin alisilla nykyään nukun. Mökin ylinen on aivan uskomaton nukkumapaikka. Aamuaurinko säteillään herättää idänpuoleisesta ikkunasta ja ilta-aurinko toivottaa hyvää yötä läntisestä ikkunasta.

        Pitänee lähteä aamupalan tekoon.

        Hohhoijjaa. Sanotaan että kertaus on opintojen äiti, mutta pitääkö välttämättä mökkielämäänsä selostaa vuodesta toiseen kesät talvet, samoja asioita jotka ei mitenkään yleisesti kiinnostavia ole. Suomessa on yli puoli miljoonaa mökkiä, meilläkin sellainen josta on tehty lehtijuttu. Mitenkäs tuon auringon nousuun heräämisen kanssa onkaan, kun tähän asti olet selostanut nukkuvasi myöhään ? Ja kesällä se aurinko nousee melkein aamuyöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjaa. Sanotaan että kertaus on opintojen äiti, mutta pitääkö välttämättä mökkielämäänsä selostaa vuodesta toiseen kesät talvet, samoja asioita jotka ei mitenkään yleisesti kiinnostavia ole. Suomessa on yli puoli miljoonaa mökkiä, meilläkin sellainen josta on tehty lehtijuttu. Mitenkäs tuon auringon nousuun heräämisen kanssa onkaan, kun tähän asti olet selostanut nukkuvasi myöhään ? Ja kesällä se aurinko nousee melkein aamuyöllä.

        Haluat siis vatvoa politiikkaa, ja juorujako? vaiko yleensä haukkua kaikki, mikä ei sinua miellytä. Teitä tyytymättömiä menee 13 tusinaan tälläkin palstalla. Onneksi sentään käy palstalla omaan elämäänsä tyytyväisiä ihmisä, jotka jakavat hyväolontunteitaan ja iloaan! Siksi heistä niin pidetäänkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjaa. Sanotaan että kertaus on opintojen äiti, mutta pitääkö välttämättä mökkielämäänsä selostaa vuodesta toiseen kesät talvet, samoja asioita jotka ei mitenkään yleisesti kiinnostavia ole. Suomessa on yli puoli miljoonaa mökkiä, meilläkin sellainen josta on tehty lehtijuttu. Mitenkäs tuon auringon nousuun heräämisen kanssa onkaan, kun tähän asti olet selostanut nukkuvasi myöhään ? Ja kesällä se aurinko nousee melkein aamuyöllä.

        "Aamuaurinko säteillään herättää idänpuoleisesta ikkunasta ja ilta-aurinko toivottaa hyvää yötä läntisestä ikkunasta"😊 en maininnut auringon nousustTein juuri kolme videota kevät ja kesäkuvista, pitää nyt vielä tsekata minkä valitsen julkaisuun. Oliko se sinun mökkijuttu joka julkaistiin, facen mokkiläisten palstalla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jopas on käynyt sinulla tuuri. Meidän pojilla kun on jo omat perheet ja omat mökit, ei ne ehtisi muorin luona asustelemaan ja työpaikatkin Hesassa. Onneksi on minulla riuska poikaystävä, tekee tässä minun mökillä kaikki miehen työt. Asustellaan täällä melkein läpi vuoden, on kaikki mukavuudet. Kaupunkiasunnoilla käydään vaan kun on kulttuuririen toja ja molemmat käy lapsiaan tervehtimässä. Joka ilmansuuntaan tästäkin näkee, yläkerran makkarista suoraan järvelle ja voi katsoa sängystä auringonlaskuja ja tähtitaivasta ja toisen päädyn parvekkeelta auringon nousuja. Olkkari on korkeaa tilaa, tulee luonto sillä tavalla ihan lähelle, ja valoa ihanasti. Vieraat nukkuu tuolla vierastuvassa tai saunatuvassa.

        Ikävää, että lapsesi eivät ehdi luoksesi eivätkä ota osaa kesiesi viettoon, no, mutta onhan sulla se kesärenki.

        Pistin jo möksän talviteloille. Ensi kevättä ootellen, talvi kuluukin kivasti matkustellen.

        Kerroit, että sulla on "poikaystävä", nuorikin? Omistatko sinä ne mökit ja asunnot vai "poikaystävä" eli onko kyse poikaystäväsi mökistä ja asunnosta, vai sinun ja perikunnan?

        Jännä ratkaisu, kaupunki asunnossa vieras- ja saunatupa?

        Minulla möksällä saunatupa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijjaa. Sanotaan että kertaus on opintojen äiti, mutta pitääkö välttämättä mökkielämäänsä selostaa vuodesta toiseen kesät talvet, samoja asioita jotka ei mitenkään yleisesti kiinnostavia ole. Suomessa on yli puoli miljoonaa mökkiä, meilläkin sellainen josta on tehty lehtijuttu. Mitenkäs tuon auringon nousuun heräämisen kanssa onkaan, kun tähän asti olet selostanut nukkuvasi myöhään ? Ja kesällä se aurinko nousee melkein aamuyöllä.

        "Suomessa on yli puoli miljoonaa mökkiä, meilläkin sellainen josta on tehty lehtijuttu"! Wau!

        Miksi olet niin kyllästynyt hänen juttuihinsa, koska minä luen niitä mieluummin, kuin kaikenlaista politiikapeloiteluja miljoonista pakolaisista ja mullan loppumisesta. Olihan sinunkin "pakko" mainita, että olet päässyt mökkeinesi jopa lehden palstoille, mutta niin on päässyt moni muukin.

        Entäs tuo ylempänä oleva, vaikka ei siedä toisten mökkijuttuja, niin oli kuitenkin "pakko" kertoa, miten heillä on. Wau!

        Minä tulkitsen hänen kirjoituksensa itseleen pitämälle päiväkirjalle, vaikka voisihan sen siirtää tuonne blogi-osastolle, niin olisi ehkä paremmin tallessa. Vai oletko sittenkin "kehujen kipee", että joku vastaisi, mutta kun nuo vastaukset on niin, niin, tyhmiä.

        Mitähän minä tänään söisin? Ei ole rapuja katkoista ja isoista puhumattakaan. Liikoja vinkkejäkään en nyt tarvitse, koska sini-sirkku toisten ohella aina kirjoitteli lohesta, milloin missäkin muodossa ja nyt se pala on tuolla pakastimessa, koska ei vain maistu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa on yli puoli miljoonaa mökkiä, meilläkin sellainen josta on tehty lehtijuttu"! Wau!

        Miksi olet niin kyllästynyt hänen juttuihinsa, koska minä luen niitä mieluummin, kuin kaikenlaista politiikapeloiteluja miljoonista pakolaisista ja mullan loppumisesta. Olihan sinunkin "pakko" mainita, että olet päässyt mökkeinesi jopa lehden palstoille, mutta niin on päässyt moni muukin.

        Entäs tuo ylempänä oleva, vaikka ei siedä toisten mökkijuttuja, niin oli kuitenkin "pakko" kertoa, miten heillä on. Wau!

        Minä tulkitsen hänen kirjoituksensa itseleen pitämälle päiväkirjalle, vaikka voisihan sen siirtää tuonne blogi-osastolle, niin olisi ehkä paremmin tallessa. Vai oletko sittenkin "kehujen kipee", että joku vastaisi, mutta kun nuo vastaukset on niin, niin, tyhmiä.

        Mitähän minä tänään söisin? Ei ole rapuja katkoista ja isoista puhumattakaan. Liikoja vinkkejäkään en nyt tarvitse, koska sini-sirkku toisten ohella aina kirjoitteli lohesta, milloin missäkin muodossa ja nyt se pala on tuolla pakastimessa, koska ei vain maistu.

        Olin tosi onnellinen saadessani kestitä nuorimmaistanimiehineen, ja muutamia hyviä ystäviäni tänään.
        Miten ihana tunne molemminpuolin saada istua ruokapöytään, ja samalla jutella kuulumiset. Nähdä miten maistui silli ja mätihyytelö, johon halusivat reseptin. Minä kun jo teen ne sormituntumalla, saaristoelämästä lähtien, jolloin iänikuiseen haukeen oli keksittävä maukas hyytelöliemi.

        Kalakeitto lohesta on minusta maukasta, enhän minä itselleni viitsisi herkkuja laittaakaan, mutta tiivis hyvä liemi on siinäkin A-ja O.
        No, ystävättärelle piti sanoa/pyytää puheenvuoroa, nauroi kyllä kun lapsensakin on oppineet sitä vaatimaan.
        Hyvä mieli jäi yhteisöllisyydestä ja lämmöstä, Limoncello di Sorrento ja ihana ruusukimppu tuliaisinakin, kaunistaa vielä pöytää.


      • sini.sirkku kirjoitti:

        Olin tosi onnellinen saadessani kestitä nuorimmaistanimiehineen, ja muutamia hyviä ystäviäni tänään.
        Miten ihana tunne molemminpuolin saada istua ruokapöytään, ja samalla jutella kuulumiset. Nähdä miten maistui silli ja mätihyytelö, johon halusivat reseptin. Minä kun jo teen ne sormituntumalla, saaristoelämästä lähtien, jolloin iänikuiseen haukeen oli keksittävä maukas hyytelöliemi.

        Kalakeitto lohesta on minusta maukasta, enhän minä itselleni viitsisi herkkuja laittaakaan, mutta tiivis hyvä liemi on siinäkin A-ja O.
        No, ystävättärelle piti sanoa/pyytää puheenvuoroa, nauroi kyllä kun lapsensakin on oppineet sitä vaatimaan.
        Hyvä mieli jäi yhteisöllisyydestä ja lämmöstä, Limoncello di Sorrento ja ihana ruusukimppu tuliaisinakin, kaunistaa vielä pöytää.

        Sulattelen broileripataa. Pitää syödä pakkasesta valmiit ruoat pois ennen matkaa.

        Tykkään myös hemmotella ruoalla vieraitani ja omiani ; ) se on totuttu tapa viettää aikaa yhdessä. Nykyisin tosin valmistelemme poikien kanssa yhdessä ruokia heidän lomilla ollessaan. Me olemme sellainen triangeli, jokaisella oma osuus kokonaisuutta rakennellessamme.

        Kokosin videopätkiä kesäkuvistani.

        Kesäpäivät sujuivat määrätyllä kaavalla. Aamiaisella tuumailtiin mitä tänää tehtäisiin. Sitten ei kun toimeksi ja työt alta pois, sen jälkeen grilliin valkia pöytä koreaksi ja syömään, huili ja sauna tulille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa on yli puoli miljoonaa mökkiä, meilläkin sellainen josta on tehty lehtijuttu"! Wau!

        Miksi olet niin kyllästynyt hänen juttuihinsa, koska minä luen niitä mieluummin, kuin kaikenlaista politiikapeloiteluja miljoonista pakolaisista ja mullan loppumisesta. Olihan sinunkin "pakko" mainita, että olet päässyt mökkeinesi jopa lehden palstoille, mutta niin on päässyt moni muukin.

        Entäs tuo ylempänä oleva, vaikka ei siedä toisten mökkijuttuja, niin oli kuitenkin "pakko" kertoa, miten heillä on. Wau!

        Minä tulkitsen hänen kirjoituksensa itseleen pitämälle päiväkirjalle, vaikka voisihan sen siirtää tuonne blogi-osastolle, niin olisi ehkä paremmin tallessa. Vai oletko sittenkin "kehujen kipee", että joku vastaisi, mutta kun nuo vastaukset on niin, niin, tyhmiä.

        Mitähän minä tänään söisin? Ei ole rapuja katkoista ja isoista puhumattakaan. Liikoja vinkkejäkään en nyt tarvitse, koska sini-sirkku toisten ohella aina kirjoitteli lohesta, milloin missäkin muodossa ja nyt se pala on tuolla pakastimessa, koska ei vain maistu.

        Näitä vastauksia lukiessani on pakko myöntää, että on ollut opettelua lukea ja yrittää tulkita niitä oikein. Koska ymmärrän kehumisen ja kertomisen eron, mietinkin, miksi ei oteta selvää esim. omistussuhteista ennen tarinan kertomista. Kirjailijathan tekevät taustatutkimusta tuleviin tarinoihin niiden uskottavuuden tueksi.

        Pitäisihän ymmärtää, että omistussuhteet eivät ole yksi selitteisiä useamman avioliiton, usean lapsen ja avio/avoliiton ja uuden puolison lapsien kesken, esim. aviopuolison kuoltua omaisuus on kuolinpesän nimissä. Erotessa omaisuus jaetaan kuka mitenkin sen jakaa. Avopuolisot ja poika- ja tyttöystävät ovat jaon ulkopuolella, jos kuolleen puolison testamentti ei toisin määrää.

        Usein tulee huomautus jos käytän minun liitteellä "koti" sanaa kumppanini omistuksessa olevasta asunnosta, että ei se sinun kotisi ole vaan kumppanisi. Se on minulle itselle ihan tsestään selvyys, mutta se on myös samalla minun kotini.

        No, kirjoitin jo sini,sirkulle syöneeni aikaisemmin tekemääni broileripataa. Se oli pakkasessa annospaketissa. Ostin sokerisia vaniljadonitsija ja pistin yhden poskeeni makean puutteessa.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Näitä vastauksia lukiessani on pakko myöntää, että on ollut opettelua lukea ja yrittää tulkita niitä oikein. Koska ymmärrän kehumisen ja kertomisen eron, mietinkin, miksi ei oteta selvää esim. omistussuhteista ennen tarinan kertomista. Kirjailijathan tekevät taustatutkimusta tuleviin tarinoihin niiden uskottavuuden tueksi.

        Pitäisihän ymmärtää, että omistussuhteet eivät ole yksi selitteisiä useamman avioliiton, usean lapsen ja avio/avoliiton ja uuden puolison lapsien kesken, esim. aviopuolison kuoltua omaisuus on kuolinpesän nimissä. Erotessa omaisuus jaetaan kuka mitenkin sen jakaa. Avopuolisot ja poika- ja tyttöystävät ovat jaon ulkopuolella, jos kuolleen puolison testamentti ei toisin määrää.

        Usein tulee huomautus jos käytän minun liitteellä "koti" sanaa kumppanini omistuksessa olevasta asunnosta, että ei se sinun kotisi ole vaan kumppanisi. Se on minulle itselle ihan tsestään selvyys, mutta se on myös samalla minun kotini.

        No, kirjoitin jo sini,sirkulle syöneeni aikaisemmin tekemääni broileripataa. Se oli pakkasessa annospaketissa. Ostin sokerisia vaniljadonitsija ja pistin yhden poskeeni makean puutteessa.

        Niinhän me kaikki tykätään omien rakkaiden hemmottelusta hyvällä ruualla ja muutenkin. Ystävien kesken puolin ja toisin kesteissä ja usein myös ravintolassa. Miksei ne sinun miniät osallistu mihinkään mökillä, vai käykö ne siellä edes miestensä mukana ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän me kaikki tykätään omien rakkaiden hemmottelusta hyvällä ruualla ja muutenkin. Ystävien kesken puolin ja toisin kesteissä ja usein myös ravintolassa. Miksei ne sinun miniät osallistu mihinkään mökillä, vai käykö ne siellä edes miestensä mukana ?

        "Miksei ne sinun miniät osallistu mihinkään mökillä, vai käykö ne siellä edes miestensä mukana ?"

        Utelet, miksi?


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        "Miksei ne sinun miniät osallistu mihinkään mökillä, vai käykö ne siellä edes miestensä mukana ?"

        Utelet, miksi?

        En kuulu tälle palstalle, jos ikää pidetään edellytyksenä kirjoittaa tänne.
        Uskaltauduin kuitenkin mukaan, vaikken tuota vaatimusta täytäkään.

        Jos satut muistamaan, niin 60 palstalla kerroin, että kirjoitan pojastani, jos hän antaa siihen luvan. Siitä periaatteesta pidän edelleen kiinni tinkimättä. Sama periaate koskee kaikkia läheisiäni.

        Älä nyt pahastu, mutta mielestäni sinä olet toiminut aivan toisin.
        Kirjoitat avoimesti sulhasestasi, pojistasi ja yksityiselämästäsi.
        Oletko sinä kysynyt heiltä luvan kirjoituksiisi?

        Nyt koet uteluksi, jos joku kyselee asiallisesti miniöistäsi, joista et liiemmin ole koskaan kertonut.
        Miksi pidät kysymyksiä uteluina?
        Minä en kysymyksiä esittänyt, mutta ne herättivät mielenkiintoni.

        Ovatko he evänneet sinulta oikeuden kirjoittaa itsestään? Vai ovatko poikasi kieltäneet sinua kertomasta heidän kumppaneistaan ja perheistään?

        Eihän mitenkään voi olla mahdollista, että miniäsi eivät sovikaan siihen muottiin, johon halusit heidät lokeroida. Olethan avarakatseinen ihminen, jolle lokerointi on tuntematonta.

        kylmätotuus


      • Anonyymi kirjoitti:

        En kuulu tälle palstalle, jos ikää pidetään edellytyksenä kirjoittaa tänne.
        Uskaltauduin kuitenkin mukaan, vaikken tuota vaatimusta täytäkään.

        Jos satut muistamaan, niin 60 palstalla kerroin, että kirjoitan pojastani, jos hän antaa siihen luvan. Siitä periaatteesta pidän edelleen kiinni tinkimättä. Sama periaate koskee kaikkia läheisiäni.

        Älä nyt pahastu, mutta mielestäni sinä olet toiminut aivan toisin.
        Kirjoitat avoimesti sulhasestasi, pojistasi ja yksityiselämästäsi.
        Oletko sinä kysynyt heiltä luvan kirjoituksiisi?

        Nyt koet uteluksi, jos joku kyselee asiallisesti miniöistäsi, joista et liiemmin ole koskaan kertonut.
        Miksi pidät kysymyksiä uteluina?
        Minä en kysymyksiä esittänyt, mutta ne herättivät mielenkiintoni.

        Ovatko he evänneet sinulta oikeuden kirjoittaa itsestään? Vai ovatko poikasi kieltäneet sinua kertomasta heidän kumppaneistaan ja perheistään?

        Eihän mitenkään voi olla mahdollista, että miniäsi eivät sovikaan siihen muottiin, johon halusit heidät lokeroida. Olethan avarakatseinen ihminen, jolle lokerointi on tuntematonta.

        kylmätotuus

        Huomenta@

        Olen tietoinen, että kirjoitat myös puskista ja tännekin, olet hyvin utelias tietämään elämästäni, kuten nytkin, miniäni kiinnostavat sinua.

        Ethän sinä voi juttujani ottaa todesta viisas nainen. Kai muistat johdatin kerran sinut tahallani Portugaliin golffaamaan. ; )


        Olen minäkin lukenut pojastasi. Hyvin älykäs poika. Helsingin rautatieasemalla oli sinua vastassa kukkakimpun kanssa. Sitten lähditte hänen asunnolleen. Otitko kukat mukaan palatessasi Savoon?

        Vieläkö hän opiskelee vai onko jo valmistunut? Onko hän sinulle miniä ehdokkaita esitellyt?

        Meillä on yksi samanlainen tapa, istua iltaa, nauttia viiniä ja jutustellla menneitä ja nykyisiä, nauraa ja vakavoitua. Minä kutsun noita hauskoja illanviettoja poikiei kanssa turpakäräjiksi.

        Minä ja poikani olemme kuin triangeli me pidämme omalla tavallamme yhtä. Pojilla on omat perheensä ja he pitävät yhtä. Totakait vierailemme toistemme luona.

        Ei ole minun asiani kertoa heidän parisuhteistaan. Olet varmaan samaa mieltä.

        Että onko lupakirjoja kirjoittaa, on. kirjoitanhan elämästäni kuvien kera myös faceen ja instaan blogiinkin tulossa tarinaa. Siellähän me koko suku sisaruksia ja serkkuja myöten kaikki yhtä pidämme. Ei olla kasvettu säkissö.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Olen tietoinen, että kirjoitat myös puskista ja tännekin, olet hyvin utelias tietämään elämästäni, kuten nytkin, miniäni kiinnostavat sinua.

        Ethän sinä voi juttujani ottaa todesta viisas nainen. Kai muistat johdatin kerran sinut tahallani Portugaliin golffaamaan. ; )


        Olen minäkin lukenut pojastasi. Hyvin älykäs poika. Helsingin rautatieasemalla oli sinua vastassa kukkakimpun kanssa. Sitten lähditte hänen asunnolleen. Otitko kukat mukaan palatessasi Savoon?

        Vieläkö hän opiskelee vai onko jo valmistunut? Onko hän sinulle miniä ehdokkaita esitellyt?

        Meillä on yksi samanlainen tapa, istua iltaa, nauttia viiniä ja jutustellla menneitä ja nykyisiä, nauraa ja vakavoitua. Minä kutsun noita hauskoja illanviettoja poikiei kanssa turpakäräjiksi.

        Minä ja poikani olemme kuin triangeli me pidämme omalla tavallamme yhtä. Pojilla on omat perheensä ja he pitävät yhtä. Totakait vierailemme toistemme luona.

        Ei ole minun asiani kertoa heidän parisuhteistaan. Olet varmaan samaa mieltä.

        Että onko lupakirjoja kirjoittaa, on. kirjoitanhan elämästäni kuvien kera myös faceen ja instaan blogiinkin tulossa tarinaa. Siellähän me koko suku sisaruksia ja serkkuja myöten kaikki yhtä pidämme. Ei olla kasvettu säkissö.

        Kas kun et ole nuoremman poikasi häistä mitään kertonut, et mitään että olisi oma perhe hänellä ? Montako lastenlasta jo on sinulla ? Kerrot kyllä sen P:n lapsista ja lapsenlapsista , nytkin oli joku tyttö sieltä käymässä ja on kuvia heistä näytillä. Eipä ole kuvia näkynyt kuin vanhemman poikasi vaimosta. Hänkään ei tunnu siellä mökilläsi koskaan olevan, varmasti kehuisit jos olisi. Taitaa olla sellainen triangeli, ettei muilla naisilla ole asiaa väliin. Sentään keski-ikäisiä miehiä. On se kumma kun pitää lastensa älykkyyskin täällä todistella, eikö sekin ole heidän oma asiansa todistaa ?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta@

        Olen tietoinen, että kirjoitat myös puskista ja tännekin, olet hyvin utelias tietämään elämästäni, kuten nytkin, miniäni kiinnostavat sinua.

        Ethän sinä voi juttujani ottaa todesta viisas nainen. Kai muistat johdatin kerran sinut tahallani Portugaliin golffaamaan. ; )


        Olen minäkin lukenut pojastasi. Hyvin älykäs poika. Helsingin rautatieasemalla oli sinua vastassa kukkakimpun kanssa. Sitten lähditte hänen asunnolleen. Otitko kukat mukaan palatessasi Savoon?

        Vieläkö hän opiskelee vai onko jo valmistunut? Onko hän sinulle miniä ehdokkaita esitellyt?

        Meillä on yksi samanlainen tapa, istua iltaa, nauttia viiniä ja jutustellla menneitä ja nykyisiä, nauraa ja vakavoitua. Minä kutsun noita hauskoja illanviettoja poikiei kanssa turpakäräjiksi.

        Minä ja poikani olemme kuin triangeli me pidämme omalla tavallamme yhtä. Pojilla on omat perheensä ja he pitävät yhtä. Totakait vierailemme toistemme luona.

        Ei ole minun asiani kertoa heidän parisuhteistaan. Olet varmaan samaa mieltä.

        Että onko lupakirjoja kirjoittaa, on. kirjoitanhan elämästäni kuvien kera myös faceen ja instaan blogiinkin tulossa tarinaa. Siellähän me koko suku sisaruksia ja serkkuja myöten kaikki yhtä pidämme. Ei olla kasvettu säkissö.

        Minä jaan myös lasteni ja lastenlapsien kuvia kysymättä heiltä erikseen joka kerta. Etenkin kun kaikilla on instagram ja Facebook-tilit eikä kukaan perusta siitä mitä kerrotaan ja mitä ei, kunhan pysytään säädyllisyyden ja hyvien tapojen rajoissa. Profiilikuvassani täälläkin on kaksi palstalaista kamuani ja en muista edes kysyneeni haluatteko olla kanssani Macbethin noitia…
        hirmu kulttuurisidonnaista muuten tuo yksityiseen suhtautuminen: Pohjois-Savon ja Lempeiden tuulien Calin välillä on koko maailma ajatuskuvioita jjohon menisi ihmisikä jos ne haluaisi kaikki ymmärtää. Mitä jotkut pitävät "lörpöttelynä" toiset katsovat normaaliksi sosiaaliseksi kanssakäymiseksi :)
        (Ja se ikivanha ja kulunut klishe suomalaisesta joka näki lastun joessa otti kirveensä ja lähti ylävirtaan …)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä jaan myös lasteni ja lastenlapsien kuvia kysymättä heiltä erikseen joka kerta. Etenkin kun kaikilla on instagram ja Facebook-tilit eikä kukaan perusta siitä mitä kerrotaan ja mitä ei, kunhan pysytään säädyllisyyden ja hyvien tapojen rajoissa. Profiilikuvassani täälläkin on kaksi palstalaista kamuani ja en muista edes kysyneeni haluatteko olla kanssani Macbethin noitia…
        hirmu kulttuurisidonnaista muuten tuo yksityiseen suhtautuminen: Pohjois-Savon ja Lempeiden tuulien Calin välillä on koko maailma ajatuskuvioita jjohon menisi ihmisikä jos ne haluaisi kaikki ymmärtää. Mitä jotkut pitävät "lörpöttelynä" toiset katsovat normaaliksi sosiaaliseksi kanssakäymiseksi :)
        (Ja se ikivanha ja kulunut klishe suomalaisesta joka näki lastun joessa otti kirveensä ja lähti ylävirtaan …)

        Vähän aikaa sitten kerroit, ettei sinulla ole lastenlapsia . Pitääkö käydä se ketju kaivamassa esiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän aikaa sitten kerroit, ettei sinulla ole lastenlapsia . Pitääkö käydä se ketju kaivamassa esiin ?

        Tais mennä väärään osoitteeseen tuo. Sori paloma.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Minä jaan myös lasteni ja lastenlapsien kuvia kysymättä heiltä erikseen joka kerta. Etenkin kun kaikilla on instagram ja Facebook-tilit eikä kukaan perusta siitä mitä kerrotaan ja mitä ei, kunhan pysytään säädyllisyyden ja hyvien tapojen rajoissa. Profiilikuvassani täälläkin on kaksi palstalaista kamuani ja en muista edes kysyneeni haluatteko olla kanssani Macbethin noitia…
        hirmu kulttuurisidonnaista muuten tuo yksityiseen suhtautuminen: Pohjois-Savon ja Lempeiden tuulien Calin välillä on koko maailma ajatuskuvioita jjohon menisi ihmisikä jos ne haluaisi kaikki ymmärtää. Mitä jotkut pitävät "lörpöttelynä" toiset katsovat normaaliksi sosiaaliseksi kanssakäymiseksi :)
        (Ja se ikivanha ja kulunut klishe suomalaisesta joka näki lastun joessa otti kirveensä ja lähti ylävirtaan …)

        Eikö olekin somaa kun elämäni ei voi vähempää kiinnostaa, mutta kun kiinnostaa niin vain pirusti.

        Kävin päivittelemässä blogiani, sain päivitetyksi loppu kevättä ja alkukesää. On siinä hommansa kun siirtää kuvia ja kirjaa tapahtumia pienen kännykän ruudun kautta, ltablettia välillä apuna käyttäen, kivannäköistä sain aikaan. Päiväkirjahan se minulle, mutta voi sieltä vieras jotain oppiakin jos haluaa samaistua touhuihini.

        Kohtaa pitää lähteä aivoja tuulettamaan, asfaltti lenkille.

        Tytöntyllerökin on kohta tulossa mummolasta, jossa on ollut äitinsä kanssa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Eikö olekin somaa kun elämäni ei voi vähempää kiinnostaa, mutta kun kiinnostaa niin vain pirusti.

        Kävin päivittelemässä blogiani, sain päivitetyksi loppu kevättä ja alkukesää. On siinä hommansa kun siirtää kuvia ja kirjaa tapahtumia pienen kännykän ruudun kautta, ltablettia välillä apuna käyttäen, kivannäköistä sain aikaan. Päiväkirjahan se minulle, mutta voi sieltä vieras jotain oppiakin jos haluaa samaistua touhuihini.

        Kohtaa pitää lähteä aivoja tuulettamaan, asfaltti lenkille.

        Tytöntyllerökin on kohta tulossa mummolasta, jossa on ollut äitinsä kanssa.

        Tuota mökkihehkutusta kannattaisi ehkä vähentää. Se Nuasjärvi on pahoin saastunut Talvivaaran kaivoksen purkuputken takia. Käykää netissä lukemassa ja varsinkin paikkakuntalaisten sivuilla.
        Me paikalliset ei syödä Nuaksen kaloja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuota mökkihehkutusta kannattaisi ehkä vähentää. Se Nuasjärvi on pahoin saastunut Talvivaaran kaivoksen purkuputken takia. Käykää netissä lukemassa ja varsinkin paikkakuntalaisten sivuilla.
        Me paikalliset ei syödä Nuaksen kaloja.

        Huomenta@

        Rakastan mökkipaikkaani ja asustelen siellä kesät niin kauan kuin jaksan, iloiten, että en saa sinua mökkinaapurikseni.

        Nuaksen kuha ja muikku ovat kysyttyjä kaloja.
        Nuas on syvä järvi ja haitalliset päästöt on minimoitu. Terrafame antaa työtä niin paikallisille kuin alihankkijoille muualla. Korvessa on tilaa elää, on metsiä marjastaa ja järviä kalastaa. On meillä myös syrjäytyneitä, joita ei kiinnosta kalastus eikä marjastus, työnteosta puhumattakaan, vaan päivät kuluu turhautuneisuudesta valittaminen.

        Ilmeisesti siellä paikallispalstalla kirjoittaa juuri näitä saamattomia, monikossa asioita kokevia kuten sinä.

        Mökkini on talvikunnossa, odottaa emäntää moalimalta. Tänään pyyhin Korven pölyt jaloistani. En jätä palstaa kuten joku anonyymi itkee, vaan heittelen kuulumisia, milloin mistäkin.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Rakastan mökkipaikkaani ja asustelen siellä kesät niin kauan kuin jaksan, iloiten, että en saa sinua mökkinaapurikseni.

        Nuaksen kuha ja muikku ovat kysyttyjä kaloja.
        Nuas on syvä järvi ja haitalliset päästöt on minimoitu. Terrafame antaa työtä niin paikallisille kuin alihankkijoille muualla. Korvessa on tilaa elää, on metsiä marjastaa ja järviä kalastaa. On meillä myös syrjäytyneitä, joita ei kiinnosta kalastus eikä marjastus, työnteosta puhumattakaan, vaan päivät kuluu turhautuneisuudesta valittaminen.

        Ilmeisesti siellä paikallispalstalla kirjoittaa juuri näitä saamattomia, monikossa asioita kokevia kuten sinä.

        Mökkini on talvikunnossa, odottaa emäntää moalimalta. Tänään pyyhin Korven pölyt jaloistani. En jätä palstaa kuten joku anonyymi itkee, vaan heittelen kuulumisia, milloin mistäkin.

        ammattikalastajat ovat joutuneet lopettamaan, koska Nuaksen kaloja ei osteta. En ole syrjäytynyt enkä muutakaan millä herjaat kaikkia jotka tuovat esiin sinulle epämieluisia asioita. Kyllä tuo Talvivaaran aiheuttama saastutus esim. Nuasjärveen aiheuttaa huolta ja vastarintaa myös maamme vastuullisissa päättäjissä ja laajoissa kansalaispiireissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ammattikalastajat ovat joutuneet lopettamaan, koska Nuaksen kaloja ei osteta. En ole syrjäytynyt enkä muutakaan millä herjaat kaikkia jotka tuovat esiin sinulle epämieluisia asioita. Kyllä tuo Talvivaaran aiheuttama saastutus esim. Nuasjärveen aiheuttaa huolta ja vastarintaa myös maamme vastuullisissa päättäjissä ja laajoissa kansalaispiireissä.

        Oletko poliittisesti korpikommunisti tai peräti vihreä sekä sen risupartaisen aktivistin hengenheimolainen, joka on televisiossa kiistellyt Talvivaarasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        ammattikalastajat ovat joutuneet lopettamaan, koska Nuaksen kaloja ei osteta. En ole syrjäytynyt enkä muutakaan millä herjaat kaikkia jotka tuovat esiin sinulle epämieluisia asioita. Kyllä tuo Talvivaaran aiheuttama saastutus esim. Nuasjärveen aiheuttaa huolta ja vastarintaa myös maamme vastuullisissa päättäjissä ja laajoissa kansalaispiireissä.

        Talvivaara on menneisyyttä, tietosi eivät ole ajantasalla.

        Googlaa uutta tietoa laita hakusanaksi Terrafame.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Talvivaara on menneisyyttä, tietosi eivät ole ajantasalla.

        Googlaa uutta tietoa laita hakusanaksi Terrafame.

        Onko Pekka Perä jo luopunut unelmabisneksestään Talvivaaraprojektista. Silloin pääministeri oli kyllä hyvin vaikuttunut vierailtuaan Talvivaarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Pekka Perä jo luopunut unelmabisneksestään Talvivaaraprojektista. Silloin pääministeri oli kyllä hyvin vaikuttunut vierailtuaan Talvivaarassa.

        Jo kauan sitten, eikös Jua Siåplän lapset sitä nyt hoida??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      1992
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1526
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1438
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1395
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe