Tuleeko kellekkään mieleen mitään mitä yksinäisyys ei pilaisi ? Matkat, konsertit, baari ja tämän kaltaiset tapahtumat. Vaikka kuinka yrittäisi ettei välitä niin muiden ihmisten ympärillä olevat seurslaiset/kaveriporukat kyllä muistuttaa että eipä tästäkään voi täysin nauttia kuten muut. Vapaat, vkl, vuosilomat. Melkein mieluummin olis töissä kun tuijottaisi vaan ikkunasta ulos. Riitaa ei taida yksinäisyys pilata, kun ei saa edes sitäkään.
Yksinäisyys pilaa kaiken.
16
155
Vastaukset
- Anonyymi
Liiankin tutulle kuulostaa. En näe muutenkaan elämässäni mitään järkeä. Olen varmasti masentunut. Mietin paljon itsemurhaa.
- Anonyymi
Sosiaaliselle ja ulospäinsuuntautuneelle ihmiselle yksinolo on raskasta. Itse taas nautin eniten siitä, että voin mennä ja tehdä yksin. On sentään muutama harrastus, joissa tapaan ihmisiä ja osasta on tullut kavereita. En kuitenkaan harrastusporukan ulkopuolella halua liikkua heidänkään kanssaan.
Kaikki on kaverin kanssa hitaampaa, vaikka ihan tavallinen kauppareissu. Itse selviän kauppareissusa isossakin marketissa 15 minuutissa. Kaverin kanssa kapassa kuluu helposti lähes tunti, kun kaveri ei malta olla hypistelemättä ja kommentoimatta tarjolla olevia tuotteita - vaikka ei ole aikaissakaan ostaa.- Anonyymi
Näinpä, vapaasta tahdosta yksinolo on täysin eri asia kuin tahtomattaan. Yksinäisyys on minulle elinkautinen vapausrangaistus, ilman mahdollisuutta armahdukseen. Loppu vuodesta olisi 3 tapahtumaa, mihin haluaisin mennä. Tiedän entuudestaan että jäljestä päin fiilis yms tapahtumasta pilalla, koska kokemus yksinään jää vajaaksi mitä ihminen kaipaa. Parempi säästää sekin lippu jonkun muun ostettavaksi. On tämä yhden näköistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä, vapaasta tahdosta yksinolo on täysin eri asia kuin tahtomattaan. Yksinäisyys on minulle elinkautinen vapausrangaistus, ilman mahdollisuutta armahdukseen. Loppu vuodesta olisi 3 tapahtumaa, mihin haluaisin mennä. Tiedän entuudestaan että jäljestä päin fiilis yms tapahtumasta pilalla, koska kokemus yksinään jää vajaaksi mitä ihminen kaipaa. Parempi säästää sekin lippu jonkun muun ostettavaksi. On tämä yhden näköistä.
Odotatko, että joku tulee kotoa sinut noutamaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Odotatko, että joku tulee kotoa sinut noutamaan?
En odota, en ole taikauskoinen enkä niin lapsellinen. 10-15 vuotta sitten pyysin ihmisiä mukaani keikoille, festareille yms tapahtumiin. Aina oli menot sovittu parempien kavereiden ja ystävien kanssa. Nyt ei ole ollut viimeiseen 5-10 vuoteen minkäänlaista kaveri suhdetta, joten ei ole ketään ketä pyytää.
Anonyymi kirjoitti:
En odota, en ole taikauskoinen enkä niin lapsellinen. 10-15 vuotta sitten pyysin ihmisiä mukaani keikoille, festareille yms tapahtumiin. Aina oli menot sovittu parempien kavereiden ja ystävien kanssa. Nyt ei ole ollut viimeiseen 5-10 vuoteen minkäänlaista kaveri suhdetta, joten ei ole ketään ketä pyytää.
Oletko mies vain nainen?
Minulle kelpaisi naisseura keikoille, festareille ja elokuviin.
Ensin tutustuisi kirjoitellen ja alkaisi tapailemaan..- Anonyymi
Elämäntapasinkku kirjoitti:
Oletko mies vain nainen?
Minulle kelpaisi naisseura keikoille, festareille ja elokuviin.
Ensin tutustuisi kirjoitellen ja alkaisi tapailemaan..Lähes 40 vuotias mies, et sinä minun seuraa kaipaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes 40 vuotias mies, et sinä minun seuraa kaipaa.
Tuolla asenteella varustettuna pysytkin yksinäisenä.
- Anonyymi
Mikä on että olet yksin?
Varmasti halutessaan löytää seuraa, pitää vaan uskaltaa mennä tinderiin tai laittaa jollekin viestiä, että lähteekö kahville. Ja jos saa pakit niin ei saa lannistua siitä. On muitakin yksinäisiä. Kotoa ei vaan kukaan tule hakemaan.
Tiedän yhden miehen kuka on ollut yksinäinen erottuaan ja kotona solvattu ettei osaa edes naista tyydyttää. Mutta pitää uskaltaa, ei kaikki naiset odota mitään petoa sängyssä, ja naisen voi tyydyttää monella tapaa.
Joskus vaan on jotain pelkotiloja miksi ihminen tyytyy jäämään yksin.
Tepa- Anonyymi
Yksinäisyyteen laitostuu. Liian kauan kun on täysin yksin, niin ei enää muuta osaankaan. Se ei toki tarkoita, sitä että olisi tyytyväinen hallitsevaan olotilaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinäisyyteen laitostuu. Liian kauan kun on täysin yksin, niin ei enää muuta osaankaan. Se ei toki tarkoita, sitä että olisi tyytyväinen hallitsevaan olotilaan.
Yksinäisyyteen laitostuu. Päivät ovat saman laisia päivästä toiseen ja vuodesta toiseen. Omiin tylsiin rutiineihin tottuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinäisyyteen laitostuu. Päivät ovat saman laisia päivästä toiseen ja vuodesta toiseen. Omiin tylsiin rutiineihin tottuu.
Minä olen elämäni aikana asunut vain hetken aikaa täysin yksin, kun on lapsia heistä on seuraa vuosiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hmm... mitkäköhän ovat mun rutiinit, lapsiperheissä (0-12-vuotiaat lapset)
rutiinit pyörii lasten ympärillä, pitää tehdä sitäsuntätä viikon sisään. Minä
olen naimaton ja lapseton mies. Ja lapsen saantia pidetään elämää rikastut-
tavana tapahtumana. Eikö elämä ole henkisesti rikasta jo muutenkin, tarviiko
rahalla, tavaroilla ja lapsilla täyttää tyhjiötään?
Maailma on muutenkin markkinakoneistolla kyllästettyä, että eikö
yksinkertaisempi ja seesteisempi elämä olisi enempi tavoittelemisen
arvoisempaa? Muinaisina aikoina yksinkertaisuus hallitsi elämänmenoa,
moni oppi elämässään erätaidot ja ruoka saatiin omalta pellolta. Monelta
nykypäivän kaupunkilaiselta ovat kadonneet erätaidot ja ruokakin ostetaan
puolivalmisteena ruokakaupasta, jonka joku elintarviketehdas tarjoaa
muoviin pakattuna.
Kevyt ja luomu ruokavalio takaa sen että on sisäisesti fyysisesti hyvä olo.
Vatsa- ja suolistovaivat lisääntyvät sitä mukaan mitä enemmän sisäelimet
yrittää suodattaa lisäaineilla kyllästettyä puolivalmisteruokaa. Kyllä luomumpi
ruoka maistuu 100 kertaa paremmalta kuin lisäaineilla kyllästetty ruoka.
- Anonyymi
Metsämaisemia ja kylmää.
- Anonyymi
Juurikin tuo, jos jossain paikassa/tapahtumassa
on hemmetisti pariskuntia paikan päällä, niin
minä siellä yksinäisenä kärvistelen joukon jatkeena,
ja seuraan kun näillä pariskunnilla (iältään 18-40)
on niin maan perusteellisesti hauskaa yhdessä,
ja vielä jos itse naiskumppani näillä miehillä on
perin seksikkään/kauniin näköinen, niin mua har-
mittaa kahta kauheammin, että olen siellä paikassa/
tapahtumassa ilman daamia. Sitten lähden sieltä
pois harmistuneena vaikka olisi mielenkiintoinenkin
paikka/tapahtuma.
Kesäkaudet (touko-, kesä-, heinä- ja elokuu) ovat
kylläkin hienoinen kompastuskivi mulle, kun naiset
pukeutuvat hihattomaan paitaan, mikroshortseihin,
minihameeseen, minimekkoon, leninkiin taikka bikineihin
ja varvassandaaleihin, eikä nuo naiset halua jakaa aikaansa
mun kanssa, pötkivät matkoihinsa jos menenkin liian lähelle
heitä. Useimmilla noilla naisilla on jo elämänkumppani
(mies) käsikynkässä.
En sitten tiedä, onko minulla yksinkertaisesti vain
läheisriippuvuus, että pitää olla joku vierellä jolle
jutella, muulle kuin psykiatrille. Se on kaksijakoinen
suhtautuminen yksinoloon yleisestikin, yhdet suhtautuu
että yksinolo on osa elämää ja toiset taas kauhunsekaisin
ajattelevat jos joutuvatkin olemaan yksin pitkiä aikoja,
mä lukeudun tuohon jälkimmäiseen, ei kyllä 24/7 yksin
oleminen kauheasti inspiroi minua. Pakko saada purkaa
ajatuksia, ettei ne purkaudu ulos häiriökäyttäytymisenä
ja aggressioina yhteisön sisällä, varsinkin jos on sovittu
yhteisistä pelisäännöistä, miten toimitaan yhteisön sisällä.
Siinä on erityinen jännite miehen ja naisen välisessä
fyysisessä kanssakäymisessä, ei samaa fiilistä synny
miesten seurassa. Miehet tuppaa olemaan sen verta
suoraviivaisempia ja sarkastisempia, että välillä oikein
ällöttää miehenä miesten seurassa, eikä sellaisessakaan
naisseurassa kauan viihdy, jossa miehiä haukutaan
monelta kantilta eikä ymmärretä miesten olemassaoloa
pienimmässäkään määrin, ymmärrän toki feministien
mielipiteitä, mulle kun Naisasialiitto Unionin periaa-
teohjelma on päivän selvä juttu. Taasen miehet jotka
osaavat vilpittömästi katsella naisia objektiivisesta näkö-
kulmasta, kuten vaikkapa Jorma Uotinen ja Tony Dunderfelt,
tällaisille miehille nostan hattua ja hurraan. Ikävä kyllä Tony
Halmeen ja Matti Nykäsen hengenheimolaisia tuppaa olemaan
enempi miesten keskuudessa, kuin näitä objektiivisesta
näkökulmasta ajattelevia miehiä.- Anonyymi
Sama. Liian monet festarit ja konsertit menneet perseelleen, koska aina on yksin. On iha vitu käheetä valmistautua yksin ja kuulla kello tikitys seinällä, kun muilla samaan tapahtumaan tulevilla laulu raikaa ja nauru sorisee. En edes pysty enää kuuntelee kaikki yhtyeitä, joita olen mennyt suurin odotuksin katsomaan. Yksinäisyys pilaa kaiken, aivan kaiken. Jopa pankin mainoksessa sanottiin "kaiken voi korvata, paitsi elämän". Nyt menen itkemään ja juomaan viiniä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972