Kiusaajan tunne-elämässä vikaa, jotain tarttis tehdä

Anonyymi

Kiusaajat oireilevat omaa pahaa oloaan tai ovat ( kasvatettu ?) empatiakyvyttömiksi, joka tapauksessa heidän toimintaansa pitäisi puuttua nopeasti, sillä he tarvitsisivat kiireesti apua, jotteivat sairastuttaisi muita ympärillään.

Heillä saattaa olla esim. kotona ongelmia, ja kiusaajien tekemisiin pitäisi puuttua nopeasti, ehkä se herättäisi usein heidän vanhempansa huomaamaan ja tekemään asialle jotain.
Tottakai perheissä on erilaisia ja eriasteisia ongelmia, ja se kuuluu elämään, mutta jos lapsi tai nuori rupeaa kiusaamaan, siinä voisi olla paikka hakea perheterapiaan, ja pelastaa monen ihmisen elämä.

Parasta olisi kun kiusaamisesta tulisi häpeällistä, niin kiusaaja ei saisi kyseenalaista kunniaa, vaan alkaisi vältellä kiusaamista siinä pelossa, että hän itse laimautuisi psykologin apua tarvitsevaksi.

Oikeasti kiusaaja tai hänen vanhempansa tarvitseekin apua, sillä joku on mennyt pieleen.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä syyllistetään kiusattu, ja niin että mainitaan kiusatun olevan "jotenkin erilainen "
      Syrjäänvetäytyvä, tai sanojen välistä , joko ruma, lihava, tai muulla tavoin erikoinen,
      liian kaunis, fiksu, huono tai ruma, ...pukeutuminen, ulkonäkö tmv. ,
      siis kaikkien tulisi olla persoonattomia, kuin yhdestä muotista tehtyjä, ajatella ja toimia samointavoin, .....ellei niin on itse syyllinen kiusaamiseen.......
      Jos herätät kateutta, tai olet hyvä koulussa, ei hyvä.... kiusataan...
      Mutta itseasiassa kiusaajassa se vika oikeasti on ja sen pitäisi olla hätä huuto,

    • Anonyymi

      Olisi väärin tehdä kiusaajille traumoja

      • Anonyymi

        Viekää aloittajan agendaa eteenpäin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viekää aloittajan agendaa eteenpäin

        Moni leikkii kovista kiusaamalla muita, ehkä pelkää ajattelemattomuuttaan , ymmärtämättä lopultakaan mitä tekee. Mutta totta, että jos kiusaamisesta tehdään psykologinen diagnoosi, niin suurimmalta osin kiusaaminen loppuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni leikkii kovista kiusaamalla muita, ehkä pelkää ajattelemattomuuttaan , ymmärtämättä lopultakaan mitä tekee. Mutta totta, että jos kiusaamisesta tehdään psykologinen diagnoosi, niin suurimmalta osin kiusaaminen loppuisi.

        Kiusaajat hakevat itselleen kunniaa, ja kiusaaminen nostaa heidän itsetuntoaan.

        Mutta jos olisikin niin, että meedia ja koulu yhdessä kuuluttaisivat sitä, että kiusaajalla on ongelma, niin Johan kiusaaminen loppuisi siihen.


    • Anonyymi

      Tiedän yhden naisen, joka pisti perheen pystyyn oman entisen koulukiusaajansa kanssa.. Mistäs sitten kertoo? Kummalla siinä on ongelmia vai onko molemmilla? Sääliksi käy sitä lasta, joka siihen perheeseen syntyi

      • Anonyymi

        No jaa , jos tuossa edellä mainitussa tapauksessa olikin kyse sellaisesta pienestä viattomasta flirttikiusaamisesta ?
        Ja joskus onneksi kiusaajat tekevät syystä tai toisesta parannuksen , ehkä kotiolot parantuneet ja järki voittanut.


    • Anonyymi

      Vankilapsykiatrin mukaan joillakin 3-4 vuotiailla lapsilla on jo nähtävissä psykopaatin piirteitä, ja silloin asiaan pitäisi tarttua, jolloin olisi mahdollisuus auttaa heitä.
      Itse olen sitä mieltä, että enemmän tulisi lapsille lukea satuja joissa paha saa palkkansa ja joka opettaisi lapsille omaatuntoa. En usko etteikö loppujen lopuksi psykopaatti voisi parantua,.......... rakkautta , hellyyttä, rajoja, ja ennenkaikkea lempeää ohjausta , mutta paras tulos mitä nuorempana ........ Oikeaa ja väärää.........

    • Anonyymi

      En ymmärrä lainkaan sellaista jotta toiset saavat ilon kiusaamisesta

    • Anonyymi

      Älköös viittikö, sillä kiusaajille voi tulla traumoja jos heitä aletaan pitämään tunnevammaisina ja osoittaa heitä sormella.

      • Anonyymi

        Olisi nöyryyttävää kiusaajille, mikäli heidät luokiteltaisiin ........


      • Anonyymi

        Kiusaajia "paapotaan" kun vastaavasti sormella osoitetaan jotenkin kiusattuja, ikäänkuin kiusatulla olisi jokin oma syy kiusatuksi tulemiseen, tai ainakin hänellä on jotain vikaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe