Kansanäänestys aborttilaeista?

Minulle se sopisi oikein hyvin. Jos joku aloittaa nimienkeräämisen aiheesta, saattaisin jopa allekirjoittaakin sen ja ihan vain siksi, että olisi mielenkiintoista nähdä millaisen hulabaloon osapuolet aikaan saisivat.

Kansanäänestyksen tulosta en kovin paljoa tosin epäile.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kas kummaa, ei mitään kommentteja tänne. Miksiköhän?

      Onko vaikeneminen myöntymisen merkki? Vai, mistä se on merkki?

    • Anonyymi

      Mulle sopisi kanssa. Mut ei taida olla tarpeeks kiinnostava asia. Kun kaikki kannattaa niin miks kysellä turhia.

    • Kyse lienee lähinnä siitä, että palstallamme riekkuu trolli, joka tietää olevansa tässä asiassa heikoilla. Siksi hän ei kommentoi.

      • Anonyymi

        Mitä kommentointia odotat tähän iän ic.uiseen jancc.aukseesi? Kuinka pic.aisesti tällä cerd.aa ajattelit poistattaa kaikki eb.ä mieluisat eli vastustajien vastaukset?
        Monella muulla on varmaan hiukan muutakin el.ämää kuin haask.ata aikaa näitä samoja levyn pyörityksiä jauh.aen täällä hiekkalaatikollasi.

        "Kun kaikki kannattaa niin miks kysellä turhia."

        Kun tiedetään, että jouduttaisiin sitten oic.easti toimimaan enemmistön tahdon mukaan ja lakia olisi pacc.o muuttaa, niin eihän sitä kannata kysyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kommentointia odotat tähän iän ic.uiseen jancc.aukseesi? Kuinka pic.aisesti tällä cerd.aa ajattelit poistattaa kaikki eb.ä mieluisat eli vastustajien vastaukset?
        Monella muulla on varmaan hiukan muutakin el.ämää kuin haask.ata aikaa näitä samoja levyn pyörityksiä jauh.aen täällä hiekkalaatikollasi.

        "Kun kaikki kannattaa niin miks kysellä turhia."

        Kun tiedetään, että jouduttaisiin sitten oic.easti toimimaan enemmistön tahdon mukaan ja lakia olisi pacc.o muuttaa, niin eihän sitä kannata kysyä.

        Mihin perustuu oletuksesi siitä, että suomalaisten enemmistö olisi abortista Sinun kannallasi?

        Tämä on se kysymys, johon ikinä Sinulta ei oikein suoraa vastausta valitettavasti saa. Et pysty - etkä edes halua yrittää? - esittämään sellaisia ilmiöitä, jotka tukisivat näkemystäsi. Sinulta tulee vain epämääräisiä väitteitä siitä, miten ihmisten enemmistön "täytyy" olla kanssasi samaa mieltä. Eihän se mitään todista! Toiveet ovat toiveita.

        Et myöskään näytä käsittävän sitä mekanismia, jonka perusteella Suomessa kansanäänestykset järjestetään. Ei niitä oikeasti ihan huvin vuoksi järjestetä. Kun katsot niitä suoria kansanäänestyksiä, jotka tässä maassa on järjestetty, ne ovat olleet suuria asioita. Aborttia ilmiselvästi ei sellaiseksi lasketa?

        Voisit samalla vastata ,yös tähän: MIKSI eduskunnassa eivät ne lukuisat abortin vastustajat aktivoidu ja pyydä kansanäänestystä abortista, jos he kerran olettavat suuren osan kansasta olevan kireämpien aborttilakien takana? Mikä heitä pidättelee? Miksi ylipäätään ottaen abortti ei nouse teemaksi vaaleissa? Mikä siinä on takana? Kertoisitko?


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Mihin perustuu oletuksesi siitä, että suomalaisten enemmistö olisi abortista Sinun kannallasi?

        Tämä on se kysymys, johon ikinä Sinulta ei oikein suoraa vastausta valitettavasti saa. Et pysty - etkä edes halua yrittää? - esittämään sellaisia ilmiöitä, jotka tukisivat näkemystäsi. Sinulta tulee vain epämääräisiä väitteitä siitä, miten ihmisten enemmistön "täytyy" olla kanssasi samaa mieltä. Eihän se mitään todista! Toiveet ovat toiveita.

        Et myöskään näytä käsittävän sitä mekanismia, jonka perusteella Suomessa kansanäänestykset järjestetään. Ei niitä oikeasti ihan huvin vuoksi järjestetä. Kun katsot niitä suoria kansanäänestyksiä, jotka tässä maassa on järjestetty, ne ovat olleet suuria asioita. Aborttia ilmiselvästi ei sellaiseksi lasketa?

        Voisit samalla vastata ,yös tähän: MIKSI eduskunnassa eivät ne lukuisat abortin vastustajat aktivoidu ja pyydä kansanäänestystä abortista, jos he kerran olettavat suuren osan kansasta olevan kireämpien aborttilakien takana? Mikä heitä pidättelee? Miksi ylipäätään ottaen abortti ei nouse teemaksi vaaleissa? Mikä siinä on takana? Kertoisitko?

        Tähänkin kuten kaikkeen muuhunkin janc.uddamaasi on vastattu jo monet cerrat.
        Miksi sin.ä oletat, että enemmistö haluaisi sinun tavoin ennemmin olla lasten muc.avuus t-pp.amisen kuin siltä suoj.elemisen puolella? Ihan cäs.ittämätöntähän se olisi, eikä tähän tietysti ole vieläkään saatu selv.yyttä. Väität myös ihan suoraan asian olevan näin, toisin kuin minä. Niitäkään todisteita vaan ei ole cosc.aan nähty.

        "esittämään sellaisia ilmiöitä, jotka tukisivat näkemystäsi."

        Esität sellaisia pelcc.ien mutujesi pohjalta, joten niillä ei ole mitään merkitystä.

        "Ei niitä oikeasti ihan huvin vuoksi järjestetä."

        Ei niin, silloinhan lakia jouduttaisiin oic.easti muuttamaan kansan tahdon mukaiseksi. Ja tässä ycs.i syy, coska eihän viher vass.areiden tr.endi-ideologian aiv.o pesemä edustajiston enemmistö näin halua tehdä.

        "Mikä heitä pidättelee? "

        Mistä minä sellaisia heidän puolestaan tietäisin? Sitä sinun on kysyttävä heiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tähänkin kuten kaikkeen muuhunkin janc.uddamaasi on vastattu jo monet cerrat.
        Miksi sin.ä oletat, että enemmistö haluaisi sinun tavoin ennemmin olla lasten muc.avuus t-pp.amisen kuin siltä suoj.elemisen puolella? Ihan cäs.ittämätöntähän se olisi, eikä tähän tietysti ole vieläkään saatu selv.yyttä. Väität myös ihan suoraan asian olevan näin, toisin kuin minä. Niitäkään todisteita vaan ei ole cosc.aan nähty.

        "esittämään sellaisia ilmiöitä, jotka tukisivat näkemystäsi."

        Esität sellaisia pelcc.ien mutujesi pohjalta, joten niillä ei ole mitään merkitystä.

        "Ei niitä oikeasti ihan huvin vuoksi järjestetä."

        Ei niin, silloinhan lakia jouduttaisiin oic.easti muuttamaan kansan tahdon mukaiseksi. Ja tässä ycs.i syy, coska eihän viher vass.areiden tr.endi-ideologian aiv.o pesemä edustajiston enemmistö näin halua tehdä.

        "Mikä heitä pidättelee? "

        Mistä minä sellaisia heidän puolestaan tietäisin? Sitä sinun on kysyttävä heiltä.

        "Tähänkin kuten kaikkeen muuhunkin janc.uddamaasi on vastattu jo monet cerrat."

        Ei ole vastattu. Käytännössä vain toteat, että on vastattu ja se siitä sitten. Jauhat samat sanat loputtoman monta kertaa eri järjestyksessä.

        "Miksi sin.ä oletat, että enemmistö haluaisi sinun tavoin ennemmin olla lasten muc.avuus t-pp.amisen kuin siltä suoj.elemisen puolella? Ihan cäs.ittämätöntähän se olisi, eikä tähän tietysti ole vieläkään saatu selv.yyttä. Väität myös ihan suoraan asian olevan näin, toisin kuin minä. Niitäkään todisteita vaan ei ole cosc.aan nähty."

        Minä väitän, että jos suomalaisista merkittävä osa suhtautuisi aborttiin ja seksuaalisuuteen laajemminkin konservatiivisesti ja Sinun laillasi, se takuuvarmasti näkyisi! Mutta kun ei vain näy - ei sitten millään eikä missään.

        Suomalaisten suuri enemmistö ei hirveästi aborttia pohdi. Aika moni ajattelee luultavasti kuitenkin niin, että kyseessä on henkilökohtainen ratkaisu. On täysin selvää, että lähinnä uskovaiset kokevat oikeudekseen puuttua ihmisten valintoihin. Jos Sinä väität, että on olemassa jokin mystinen "hiljainen enemmistö", on SINUN ongelmasi esittää siitä asiasta todisteita. On mieletöntä ajatella, että minun täytyisi jotenkin todistaa, että jotakin EI ole olemassa! Logiikkasi on pielessä ja pahasti.

        "Esität sellaisia pelcc.ien mutujesi pohjalta, joten niillä ei ole mitään merkitystä."

        Höpön höpön. Sinä tässä mutuilet! Jankkaat, että suomalaiset ovat tiettyä mieltä, mutta et pysty löytämään ensimmäistäkään todistetta sen tueksi, että niin olisi! Et yhtään mitään! Ei ole näkyvissä minkäänlaista merkittävää toimintaa, mikä viittaisi siihen, että moni haluaisi muuttaa aborttilakia. Jos olisi, se näkyisi.

        "Ei niin, silloinhan lakia jouduttaisiin oic.easti muuttamaan kansan tahdon mukaiseksi. Ja tässä ycs.i syy, coska eihän viher vass.areiden tr.endi-ideologian aiv.o pesemä edustajiston enemmistö näin halua tehdä."

        TAAS täyttä roskaa ja tietoista valehtelua. Meillä oli nykyistä ennen vallassa oikeistohallitus. Soinin riekkumista lukuunottamatta mitään ei tapahtunut. Esimerkiksi Persujen Halla-ahokin kannattaa aborttioikeutta. Sonille olisi käynyt köpelösti, jos jo lähes kadonnut Siniset ei olisi tehnyt hänen luottamuksestaan hallituskysymystä. Tämäkin on täällä monissa ketjuissa esillä. Kommenteissasi lähinnä kiertelet ja väistelet ja länkytät joutavia.

        "Mistä minä sellaisia heidän puolestaan tietäisin? Sitä sinun on kysyttävä heiltä."

        Minä arvasin tuon vastauksesi. Olet suossa ja tiedät sen. Räsänen tietää vallan hyvin, että pyrkimys kiristää aborttilakeja ei etene. Hän ei ole vakavissaan ponnistellut asian vuoksi edes silloin, kun KD on ollut hallituksessa. Räsänen tietää vallan hyvin, miten selkeästi suomalaiset asiasta ajattelet. Uskonnollinen konservatiivisuus ei ole Suomessa järin suosittua.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        "Tähänkin kuten kaikkeen muuhunkin janc.uddamaasi on vastattu jo monet cerrat."

        Ei ole vastattu. Käytännössä vain toteat, että on vastattu ja se siitä sitten. Jauhat samat sanat loputtoman monta kertaa eri järjestyksessä.

        "Miksi sin.ä oletat, että enemmistö haluaisi sinun tavoin ennemmin olla lasten muc.avuus t-pp.amisen kuin siltä suoj.elemisen puolella? Ihan cäs.ittämätöntähän se olisi, eikä tähän tietysti ole vieläkään saatu selv.yyttä. Väität myös ihan suoraan asian olevan näin, toisin kuin minä. Niitäkään todisteita vaan ei ole cosc.aan nähty."

        Minä väitän, että jos suomalaisista merkittävä osa suhtautuisi aborttiin ja seksuaalisuuteen laajemminkin konservatiivisesti ja Sinun laillasi, se takuuvarmasti näkyisi! Mutta kun ei vain näy - ei sitten millään eikä missään.

        Suomalaisten suuri enemmistö ei hirveästi aborttia pohdi. Aika moni ajattelee luultavasti kuitenkin niin, että kyseessä on henkilökohtainen ratkaisu. On täysin selvää, että lähinnä uskovaiset kokevat oikeudekseen puuttua ihmisten valintoihin. Jos Sinä väität, että on olemassa jokin mystinen "hiljainen enemmistö", on SINUN ongelmasi esittää siitä asiasta todisteita. On mieletöntä ajatella, että minun täytyisi jotenkin todistaa, että jotakin EI ole olemassa! Logiikkasi on pielessä ja pahasti.

        "Esität sellaisia pelcc.ien mutujesi pohjalta, joten niillä ei ole mitään merkitystä."

        Höpön höpön. Sinä tässä mutuilet! Jankkaat, että suomalaiset ovat tiettyä mieltä, mutta et pysty löytämään ensimmäistäkään todistetta sen tueksi, että niin olisi! Et yhtään mitään! Ei ole näkyvissä minkäänlaista merkittävää toimintaa, mikä viittaisi siihen, että moni haluaisi muuttaa aborttilakia. Jos olisi, se näkyisi.

        "Ei niin, silloinhan lakia jouduttaisiin oic.easti muuttamaan kansan tahdon mukaiseksi. Ja tässä ycs.i syy, coska eihän viher vass.areiden tr.endi-ideologian aiv.o pesemä edustajiston enemmistö näin halua tehdä."

        TAAS täyttä roskaa ja tietoista valehtelua. Meillä oli nykyistä ennen vallassa oikeistohallitus. Soinin riekkumista lukuunottamatta mitään ei tapahtunut. Esimerkiksi Persujen Halla-ahokin kannattaa aborttioikeutta. Sonille olisi käynyt köpelösti, jos jo lähes kadonnut Siniset ei olisi tehnyt hänen luottamuksestaan hallituskysymystä. Tämäkin on täällä monissa ketjuissa esillä. Kommenteissasi lähinnä kiertelet ja väistelet ja länkytät joutavia.

        "Mistä minä sellaisia heidän puolestaan tietäisin? Sitä sinun on kysyttävä heiltä."

        Minä arvasin tuon vastauksesi. Olet suossa ja tiedät sen. Räsänen tietää vallan hyvin, että pyrkimys kiristää aborttilakeja ei etene. Hän ei ole vakavissaan ponnistellut asian vuoksi edes silloin, kun KD on ollut hallituksessa. Räsänen tietää vallan hyvin, miten selkeästi suomalaiset asiasta ajattelet. Uskonnollinen konservatiivisuus ei ole Suomessa järin suosittua.

        Kummasti vaan tästäkin joudut ryncyttämään vastauksen jadcuvasti poistoon,....

        "Ei ole vastattu."

        V-leht.elet. Ei ole muiden vika, että olet socea caicille vastauksille.

        "Jauhat samat sanat loputtoman monta kertaa eri järjestyksessä."

        Mitä muutakaan jauh.ajan jauh.annoille voisi tehdä.

        "se takuuvarmasti näkyisi! Mutta kun ei vain näy - ei sitten millään eikä missään. "

        On täysin mut.ujesi varassa, millä tavoin ja missä mitta kaavassa sen pitäisi näkyä. Ja miten se voisi sinulle näkyäkään, kun tunnetusti cielt.äydyt näkemästä mitään hiukankaan eb.ä miel.uisaa. Kun umm.istat silmäsi niiltä ja huud.at r-aiv.oisasti vastaan, niin cuv.iddelet että ne muuttuu sillä ol.emattomiksi.
        Kommenteissasi lähinnä cierd.elet ja väist.elet ja länc.ytät joud.avia.

        "Jos Sinä väität, että on olemassa jokin mystinen "hiljainen enemmistö", on SINUN ongelmasi esittää siitä asiasta todisteita."

        Cosc.a ycs.in sin.ä olet väittänyt ettei ole ja että ne O.N sin.un kannallasi, on sin.un asiasi todistaa se. Turh.a vieritellä muualle sitä taacc.aasi.

        "Logiikkasi on pielessä ja pahasti. "

        Et vain osaa vieläkään cerd.oa millä tavoin. Cud.en et muitakaan ep.ä loogisia

        "Jankkaat, että suomalaiset ovat tiettyä mieltä,"

        Höb.ö höb.ö! Ainoastaan joudutaan jadc.uvasti muist.uttamaan, ettei sin.ulla edelleenkään ole mitään todisteita jancc.aamallesi mutulle enemmistön abortti myönteisyydestä.

        "Esimerkiksi Persujen Halla-ahokin kannattaa aborttioikeutta."

        Niinkö? Oliko tästä jotain virallisempaa lähdettä olemassa, kun on luettu myös pain vastaista tietoa. Vai oliko tämäKIN taas tietoista v-lh.e rosc.aasi...

        "Olet suossa ja tiedät sen"

        Missä suossa? En minä vaan ole huomannut. Toisin kuin sen, että tosiasiat on edelleen oic.ein muc.avasti meidän lapsia suojelevien puolella. :)

        "Räsänen tietää vallan hyvin, miten selkeästi suomalaiset asiasta ajattelet."

        Mistä hän sen voi cys.ymättä tietää?
        Millä tavoin muuten pitäisi ponn.istella, jos lukuisat aloitteet lain muuttamisen suhteen ei riitä?

        "Uskonnollinen konservatiivisuus ei ole Suomessa järin suosittua."

        Ei varmaankaan. Onn.ecsi se onkin ihan erillinen asia lasten ihm.is oic.euksista.


      • Anonyymi
        murhia kirjoitti:

        Kummasti vaan tästäkin joudut ryncyttämään vastauksen jadcuvasti poistoon,....

        "Ei ole vastattu."

        V-leht.elet. Ei ole muiden vika, että olet socea caicille vastauksille.

        "Jauhat samat sanat loputtoman monta kertaa eri järjestyksessä."

        Mitä muutakaan jauh.ajan jauh.annoille voisi tehdä.

        "se takuuvarmasti näkyisi! Mutta kun ei vain näy - ei sitten millään eikä missään. "

        On täysin mut.ujesi varassa, millä tavoin ja missä mitta kaavassa sen pitäisi näkyä. Ja miten se voisi sinulle näkyäkään, kun tunnetusti cielt.äydyt näkemästä mitään hiukankaan eb.ä miel.uisaa. Kun umm.istat silmäsi niiltä ja huud.at r-aiv.oisasti vastaan, niin cuv.iddelet että ne muuttuu sillä ol.emattomiksi.
        Kommenteissasi lähinnä cierd.elet ja väist.elet ja länc.ytät joud.avia.

        "Jos Sinä väität, että on olemassa jokin mystinen "hiljainen enemmistö", on SINUN ongelmasi esittää siitä asiasta todisteita."

        Cosc.a ycs.in sin.ä olet väittänyt ettei ole ja että ne O.N sin.un kannallasi, on sin.un asiasi todistaa se. Turh.a vieritellä muualle sitä taacc.aasi.

        "Logiikkasi on pielessä ja pahasti. "

        Et vain osaa vieläkään cerd.oa millä tavoin. Cud.en et muitakaan ep.ä loogisia

        "Jankkaat, että suomalaiset ovat tiettyä mieltä,"

        Höb.ö höb.ö! Ainoastaan joudutaan jadc.uvasti muist.uttamaan, ettei sin.ulla edelleenkään ole mitään todisteita jancc.aamallesi mutulle enemmistön abortti myönteisyydestä.

        "Esimerkiksi Persujen Halla-ahokin kannattaa aborttioikeutta."

        Niinkö? Oliko tästä jotain virallisempaa lähdettä olemassa, kun on luettu myös pain vastaista tietoa. Vai oliko tämäKIN taas tietoista v-lh.e rosc.aasi...

        "Olet suossa ja tiedät sen"

        Missä suossa? En minä vaan ole huomannut. Toisin kuin sen, että tosiasiat on edelleen oic.ein muc.avasti meidän lapsia suojelevien puolella. :)

        "Räsänen tietää vallan hyvin, miten selkeästi suomalaiset asiasta ajattelet."

        Mistä hän sen voi cys.ymättä tietää?
        Millä tavoin muuten pitäisi ponn.istella, jos lukuisat aloitteet lain muuttamisen suhteen ei riitä?

        "Uskonnollinen konservatiivisuus ei ole Suomessa järin suosittua."

        Ei varmaankaan. Onn.ecsi se onkin ihan erillinen asia lasten ihm.is oic.euksista.

        Mitäpä tähän hyödyttää kommentoida? Toimintatapasi on vain kieltää kaikki kuvitelmiisi sopimaton. Jatka siis tielläsi.

        IR


      • Jos tosiasiat ovat puolellasi, aborttilaki varmaankin pian muuttuu, eikös niin? Lisäksi meidän seuraavassa peruskoulunkin opetussuunnitelmassamme todetaan ihan selvästi, että jo tsygootti on ihminen? Opettajat kurssitetaan vastustamaan abortteja?

        Harmitusta enemmän koen ihmetystä tekstiesi kohdalla.


      • Anonyymi
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jos tosiasiat ovat puolellasi, aborttilaki varmaankin pian muuttuu, eikös niin? Lisäksi meidän seuraavassa peruskoulunkin opetussuunnitelmassamme todetaan ihan selvästi, että jo tsygootti on ihminen? Opettajat kurssitetaan vastustamaan abortteja?

        Harmitusta enemmän koen ihmetystä tekstiesi kohdalla.

        Käsitätkö että biologia ja lainsäädäntö on kokonaan erillisiä tieteitä toisistaan? Cud.en se jancc.aaamasi usc.ontokin. Miksi laki biologian takia muuttuisi? Miksi abortti on niin rajattua monin paikoin maailmaa, jos se on pel.ccä merkityksettömän "solu möyc.yn poisto"?
        Biologiassa pätee tieteelliset faktat, ja mm. sen perusteella moni muodostaa omat arvonsa ja näc.emyksensä. Sinä sakkeinesi pyrit tietenkin jadc.uvasti sec.oiddamaan nämä toisiinsa, kun tosiasiat ei miellytä. Tiedät tämän varsin hyvin ids.ecin ja olet heic.oilla. Siksi kai joudutkin lob.uttomasti äncc.äämään factoja vastaan kun et muutakaan voi.


    • Anonyymi

      Ketään ei haluta julistautua nimellään naisten seksin kieltäjäksi. Samalla sitä kiistää miestenkin oikeuden seksiin. Seksi on yhteinen asia ja jos ehk pettää niin abortti pelastaa naisen ja miehen epämiellyttävältä kohtalolta ja ehkäisee surua.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      958
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      694
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe