minkä ikäisenä??

YliKypsä

Tunnen olevani nuori.En vain mieleltäni vaan myös kuoreltani.Kuitenkin kun omat lapset täyttävät yli neljännesvuosisadan, on ehkä aika pysähtyä miettimään olenko enää nuori.

Jos olenkin vain ylikypsä.Tiedättehän....kuin pilaantunut omena freesien omenoiden joukossa...kaikki muut omenat tietävät että yksi haisee...vain se joka hajun aiheuttaa, ei sitä huomaa kun on niin tottunut hajuunsa...
Mene ja tiedä sitten.
Tämä ikä on kuitenkin se jossa viihdyn enemmän kuin koskaan missään.Saa tehdä mitä haluaa,olla se joka on,ei tarvitse esittää muuta kuin itseään

olen helkkarin ONNELLINEN nainen

60

3179

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljännesvuosisata

Nehän on vaan numeroita. Ihminenhän on juuri sen ikäinen, miksi hän itsensä tuntee. Ittelläkin olo aina vaan kun teinitytöllä, vaikken tosin vielä hirveen vanha ookkaan...

• :)))

Voi olla että ihminen on juuri sen ikäinen kun tuntee olevansa, mutta jos fyysisesti yli 40 vuotta elänyt ihminen, tuntee olevansa 18 -25 niin onko kyse poikkeavasta kehityskaaresta josta pitäis huolestua.

Voi olla että saivartelen mutta, hiukan ärsyttää toi ympäripyöreä nuoruuden ylistys.

Toki varttunut ihminen voi säilyttää nuoruuden onaisuuksista, esimerkiksi: halun kokea uutta ja energisyyden vaikuttaa elämäänsä.
        Mutta jos kokee olevansa henkisesti huomattavasti kehoaan nuorempi niin kannatttaisi ehkä vähän miettiä että millä ladulla sitä on hiihtänyt.

Iloista Kevänodotusta itsekullekkin :
        bluepoem

• olen
        :))) kirjoitti:

Voi olla että ihminen on juuri sen ikäinen kun tuntee olevansa, mutta jos fyysisesti yli 40 vuotta elänyt ihminen, tuntee olevansa 18 -25 niin onko kyse poikkeavasta kehityskaaresta josta pitäis huolestua.

Voi olla että saivartelen mutta, hiukan ärsyttää toi ympäripyöreä nuoruuden ylistys.

Toki varttunut ihminen voi säilyttää nuoruuden onaisuuksista, esimerkiksi: halun kokea uutta ja energisyyden vaikuttaa elämäänsä.
        Mutta jos kokee olevansa henkisesti huomattavasti kehoaan nuorempi niin kannatttaisi ehkä vähän miettiä että millä ladulla sitä on hiihtänyt.

Iloista Kevänodotusta itsekullekkin :
        bluepoem

72-vuotias mies, enkä vieläkään tunne itseäni ainakaan ylivanhaksi. Tajuan harvoin todellisen ikäni, vain kun kysytään johonkin asiaan syntymäaikaa. Harrastan kaikenlaista. Minulla on useita naisia (osa puolet omasta iästäni). Olen aina ollut hyvin menevä mies. Tämä on hieno ikä.

• samaikä
        olen kirjoitti:

72-vuotias mies, enkä vieläkään tunne itseäni ainakaan ylivanhaksi. Tajuan harvoin todellisen ikäni, vain kun kysytään johonkin asiaan syntymäaikaa. Harrastan kaikenlaista. Minulla on useita naisia (osa puolet omasta iästäni). Olen aina ollut hyvin menevä mies. Tämä on hieno ikä.

olen kanssasi samaa mieltä,ihminen on sen ikäinen kun haluaa,mieleltään tarkoitan.tämä kroppahan tahtoo rapistua,mutta mieli se on virkeä.eletään vaan vaikka kiusallaan.jaei alistuta ainoastaan mummu ja pappa rooleihi.

• Olet varmaan huomannut eri kommentteja iloisista
      myötäelämisistä aina ärtymyksen piirteisiin.
      Mitä kuoreen tulee yllätyn usein kun tapaan "nuo-
      rekkaan vanhuksen", kalkkiksen, muumion tms., joka
      vaikuttaa ikäistään nuoremmalta. Mutta, hei, unoh-
      taako nämä pikkusielut, että geriatria etenee ja
      ihmiset elävät muutenkin pitempään kuin pimeällä
      keskiajalla. Ehkäpä nämä arvostelijat itse väsy-
      neitä ja kohtaloihinsa alistuneita mummoja ja
      pappoja.

Jos haluaa tuntea itsensä nuoreksi, mitä väärää
      siinä on? Ei pitäisi osoittaa sormella tai huo-
      mauttaa sopivasta käytöksestä ikäisekseen. Sehän
      on lokerointia, johon kritiikin esittäjät ovat
      itse asettuneet.
      Nuoruuden ylistystä se ei tietenkään ole. Nuoruus
      on jo eletty, ei sitä takaisin saa eikä kapinal-
      lisia olla, vain elämme niin kuin mielimme, ol-
      koonkin sitten leimamme mikä hyvänsä.

Kun tuntee olevansa nuori, se on mitä parhainta
      lääkettä niin fyysiseen, kuin psyykkiseen ikään-
      tymiseen. Siinä toimitaan mielestäni hyvänä esi-
      merkkinä nuorillekin. Näin iskostetaan, että
      elämä ei lopu "kolmekymppisenä". Kyllä aika kol-
      huineen muistuttaa oikeasta elämästä.

Kypsä hedelmä maistuu parhaimmalta, niin kuin
      viini ja viinihän voi säilyä jopa vuosikymmeniä.

Ps. Olen kateellinen onnellisuudestasi. Etenkin
      kun korostat sitä helkkaristi :))

• japanitar

numeroita..ei muuta, jos pitää huolta itsestään. Minulle paras aika elämässä on alkanut nyt, kun lapset ovat "lennelleet" kuka minnekin. Nyt on aikaa itselle ja sille, mikä ehkä aiemmin ei olisi ollut mahdollista:) Ihminen on "nuori" niin kauan kuin on mieleltänsä virkku. Positiivinen elämänasenne on yksi iso plussa elämässä nyt ja eteenpäin. Huonokuntoisena ja pettyneenäkin on helpompaa, kun näkee valoa tunnelin päässä..

• ikä ole haitannut! 65 v tulee täyteen tasan kahden kuukauden päästä, mutta sattuuhan sitä
      että nuoremmaksi luullaan kun ei ole vielä sukat makkaralla ja hampaat yöllä vesilasissa :)

Selväähän se että jos on otsa kurtussa, suupielet alaspäin niin näyttää seitsemältä vaikealta vuodelta.

Positiivisuus heijastuu ihmisestä ja iloinen mieli pitää nuorena. Niin, ja nauru pidentää ikää.

• japanitar

Kyllä ne vastoinkäymiset näkyvät kasvoilta..ja nauru pidentää ikää, se on tosi. Moni nainen pelkää myös ryppyjä..nekin korostuvat, jos valvoo ja kärsii..

• savon seppä

savolaisilla ole otsa kurtussa vielä sata vuotiaanakaan, tullee vaan iän myötä kommeemmaksi ja virkeemmäksi...:)

• japanitar
        savon seppä kirjoitti:

savolaisilla ole otsa kurtussa vielä sata vuotiaanakaan, tullee vaan iän myötä kommeemmaksi ja virkeemmäksi...:)

noita otsaryppyjä pakkaa ilmaantumaan..aina välillä..Niille pitää antaa vain kyytiä:)

• bag_gie
        japanitar kirjoitti:

noita otsaryppyjä pakkaa ilmaantumaan..aina välillä..Niille pitää antaa vain kyytiä:)

vikaa otsarypyissä on?
        Tai muissakaan sen puoleen. Kyllä ihminen saa rypistyä ja ulkokuori rapistua ihan rauhassa. Eihän se sisintä muuta minnekään.

Vättäisin jopa että ryppynsä kunniakkaasti kantava on huomattavasti paremman näköinen kuin keinotekoisesti niistä eroon pyrkivä.

Jos ei joku tahdo niitä ryppyjä nähdä voi katsoa toiseen suuntaan=)

• savon seppä
        bag_gie kirjoitti:

vikaa otsarypyissä on?
        Tai muissakaan sen puoleen. Kyllä ihminen saa rypistyä ja ulkokuori rapistua ihan rauhassa. Eihän se sisintä muuta minnekään.

Vättäisin jopa että ryppynsä kunniakkaasti kantava on huomattavasti paremman näköinen kuin keinotekoisesti niistä eroon pyrkivä.

Jos ei joku tahdo niitä ryppyjä nähdä voi katsoa toiseen suuntaan=)

mielestä rypyt ovat rupsahtamisen merkki. Eipä ne rypyt sílleen haitaksi ole, paitsi silloin jos nahka alkaa silmille valumaan..:))

• bag_gie
        savon seppä kirjoitti:

mielestä rypyt ovat rupsahtamisen merkki. Eipä ne rypyt sílleen haitaksi ole, paitsi silloin jos nahka alkaa silmille valumaan..:))

ja voihan ne pyykkipojilla napsasta kulmakarvoihin kiinni jos näköä haittaa ;)

• savon seppä
        bag_gie kirjoitti:

ja voihan ne pyykkipojilla napsasta kulmakarvoihin kiinni jos näköä haittaa ;)

vaihtehto on rullata riippuva otsanahka niskan puolelle, se käy tarvittaessa vaikka tyynystä..:)

• bag_gie
        savon seppä kirjoitti:

vaihtehto on rullata riippuva otsanahka niskan puolelle, se käy tarvittaessa vaikka tyynystä..:)

ajattelua=)
        Sitähän täällä tarvitaan ;)

• savon seppä
        bag_gie kirjoitti:

ajattelua=)
        Sitähän täällä tarvitaan ;)

heti tullut ajatelleeksi, että tämäkin vois olla innovatiivistä. Innovatiivisyys liityy aika pitkälle liike-elämän puolelle, kehittämiseen.
        Kiitos sinulle..;)

• bag_gie
        savon seppä kirjoitti:

heti tullut ajatelleeksi, että tämäkin vois olla innovatiivistä. Innovatiivisyys liityy aika pitkälle liike-elämän puolelle, kehittämiseen.
        Kiitos sinulle..;)

nuita termejä tarvitse aina niin kapealla sektorilla käyttää=)

Sitä paitsi onhan se oma kehittämisalueensa tuo otsa-nahan sijoittelu ja hyväksi käyttäminen ;)

• utelias111

Minkä takia et ole ennen elänyt oman itsenäsi, eistitkö nuorena vanhempaa ??

Eikö ihminen ole kaiken ikäisenä onnelisin silloin jos ei tarvi esittää jotain muuta kuin itseän.

No onneksi olet onnelinen nyt.

• YliKypsä

Ilahduttavasti kommentteja;)Kiitos

En tarkoitakaan että ylistäisin jotenkin nuoruutta,vaikka tunnen itseni nuoreksi se tosiaankaan tarkoita sitä että olisin yhtä kypsymätön kuin 15vee.

Ehkä nuoruus kohdallani tulee enemmänkin asenteissa(sallivat),musiikkimaussa(ei matti teppo osastoa),itsestänsä huolehtimisessa,jne..
      Sen oivaltamisessa että onnellisuutta ei toinen ihminen voi tuoda,vaan onnellisuus lähtee jokaisesta itsestään,tarkoitan tällä sitä että ihmis-suhteissa ei voi olla aina vain saajapuoella.

Rakkaus itseä kohtaan,joka kuitenkin on aivan ERI asia kuin itserakkaus,siinä on ollut minulle elämänikäinen opintie...

• Olen tallentamassa vanhoja super 8-filmejä DVD:lle ja filmeistä näkee että omat vanhempani ovat vanhentuneet "ennen aikojaan".
        Elämä sodan jälkeisessä Suomessa ei ollut heidän sukupolvelleen helppoa ja on tietysti jättänyt jälkensä kaikin puolin.

Olen kanssasi samaa mieltä kanssasi että elämässä kaikella tavalla mukana oleminen ei saa ihmistä jämähtämään paikoilleen.
        Hyvän olon tunne lähtee ihmisestä itsestään.

• japanitar
        MdK-MdK kirjoitti:

Olen tallentamassa vanhoja super 8-filmejä DVD:lle ja filmeistä näkee että omat vanhempani ovat vanhentuneet "ennen aikojaan".
        Elämä sodan jälkeisessä Suomessa ei ollut heidän sukupolvelleen helppoa ja on tietysti jättänyt jälkensä kaikin puolin.

Olen kanssasi samaa mieltä kanssasi että elämässä kaikella tavalla mukana oleminen ei saa ihmistä jämähtämään paikoilleen.
        Hyvän olon tunne lähtee ihmisestä itsestään.

on. Kun harrastaa ja liikkuu ihmisten parissa ja erilaisissa paikoissa, tapahtumissa, pysyy ajan hermolla. Kai se hyvän olon tarve lähtee ihmisestä itsestään eikä siitä, että viitsiikö ja jaksaako lähteä liikkeelle?

• bag_gie

olo ole ehkä nuori mutta eipä juuri vanhakaan.

Pentuna kuvitteli millaisia on minkäkin ikäiset ihmiset ja miten missäkin iässä käyttäydytään. Totuus kuitenkin on ettei varsinkaan nykyään ole mitään malleja eri-ikäisille vaan kaikki ovat ja saavat olla omanlaisiaan.

Eli kyse ei niinkään ole minkä ikäinen olen vaan siitä että olen aina minä iästä riippumatta. Toki vuosien mukana tulee tietoa ja kokemusta elämästä, uskaltaa paremmin olla piittaamatta muiden mielipiteistä ja mustavalkoisuus ajattelussa häviää.

Jos alkaa ajatella että ennen oli paremmin niin silloin voi jo sanoa vanhenneensa piirun verran liikaa ;)

Nuoruuden ihannointi on kyllä mennyt liian pitkälle nykyaikana. Pitäisi olla nuorekas näöltään ja mennä markkinoiden mukana. Onneksi ei enää kaikkea usko ja voi jatkaa matkaa ihan omana itsenä.

• tuffe

kuvailit tuota pilaantunutta omenaa :)))

Minä koen ettei sillä ole niinkään mitään tekemistä sen kanssa onko nuori vai vanha, vaan sillä että sinussa asuu aina se sama 16,5 vuotias tyttönen. En ihannoi nuoruutta, enkä kaipaa siihen ikään takaisin, mutta olen silti se sama tyllerö kuin silloinkin, ja tulen varmaan olemaan vielä 80 vuotiaanakin. Muutama kokemus ja ryppy rikkaampana.

• (.)Y(.)

mutta..
        pysyy sisältä sileenä.. :DDD
        Aina 25v...

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

mutta..
        pysyy sisältä sileenä.. :DDD
        Aina 25v...

ja moikkaa aina peilikuvaansa kuin ventovierasta: "Ai, miten sinä tänne sisään pääsit?" ;))

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

ja moikkaa aina peilikuvaansa kuin ventovierasta: "Ai, miten sinä tänne sisään pääsit?" ;))

kuoret, on vanhaa mallistoa.. :DDD
        Sisällä, uusinta teknologia..
        mutta..
        hyvin toimii kimpassa.. ;)))

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

kuoret, on vanhaa mallistoa.. :DDD
        Sisällä, uusinta teknologia..
        mutta..
        hyvin toimii kimpassa.. ;)))

nykyisin voi päivittää ohjelmistoa :) Voi vaikka täältä ladata muutama nauru... ;))

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

nykyisin voi päivittää ohjelmistoa :) Voi vaikka täältä ladata muutama nauru... ;))

ja silleen, pysyykin nuorena.. ;)))

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

ja silleen, pysyykin nuorena.. ;)))

nauru pidentää ikää, sinä eläät takuulla 120-vuotiaaksi ;))

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

nauru pidentää ikää, sinä eläät takuulla 120-vuotiaaksi ;))

mutta..
        yritetään, yritetään.. :DD
        Pitkäikäistä sorttia, olet itsekkin.. ;))

• tuffe
        (.)Y(.) kirjoitti:

mutta..
        yritetään, yritetään.. :DD
        Pitkäikäistä sorttia, olet itsekkin.. ;))

paikka samalle vanhainkodille :D

• (.)Y(.)
        tuffe kirjoitti:

paikka samalle vanhainkodille :D

niin..
        sielläkin on hauskaa..:DDD
        Pietään, vaipanvaihto kisat kaikille asukille..
        ja..
        juostaan kilpaa.. ;)))

• savon seppä
        (.)Y(.) kirjoitti:

niin..
        ja..
        juostaan kilpaa.. ;)))

teillähän on kivoja kevät leikkejä, vaipanvaihtoa, kilpajuoksua.....sitähän ne kevät tunteet teetättää...:))
        Terkut taas täältä Suomen Floridasta, savosta...

• (.)Y(.)
        savon seppä kirjoitti:

teillähän on kivoja kevät leikkejä, vaipanvaihtoa, kilpajuoksua.....sitähän ne kevät tunteet teetättää...:))
        Terkut taas täältä Suomen Floridasta, savosta...

Harrastaisit siekin pussihyppelyy,
        kevät hangilla..
        Pimpparautojen taonnan välissä.. ;))

Terkkuja, sinne Savonmualle...

• savon seppä
        (.)Y(.) kirjoitti:

Harrastaisit siekin pussihyppelyy,
        kevät hangilla..
        Pimpparautojen taonnan välissä.. ;))

Terkkuja, sinne Savonmualle...

arvasit harrastukseni....:))pussihyppelyksiä on aivan kiva pitää, kuntoa yritän hoitaa lumikenkä kävelyllä...Lämpöiset kiitokset terkuista, pitänee joskus lähettää sinulle pimpparauta, sitä kun soittaa pysyy ilo koko ajan elämässä ja murheet kaukana, siinä säästää ryypyissä tosi paljon...:)))

• japanitar
        savon seppä kirjoitti:

arvasit harrastukseni....:))pussihyppelyksiä on aivan kiva pitää, kuntoa yritän hoitaa lumikenkä kävelyllä...Lämpöiset kiitokset terkuista, pitänee joskus lähettää sinulle pimpparauta, sitä kun soittaa pysyy ilo koko ajan elämässä ja murheet kaukana, siinä säästää ryypyissä tosi paljon...:)))

lumikenkäkävely voisi olla ihan ookoo..mutta vauhti ei riitä minulle ainakaan:))) Täällä meillä ainakin niistä lumikengistä olisi enemmänkin hyötyä..

• savon seppä
        japanitar kirjoitti:

lumikenkäkävely voisi olla ihan ookoo..mutta vauhti ei riitä minulle ainakaan:))) Täällä meillä ainakin niistä lumikengistä olisi enemmänkin hyötyä..

pitää olla teräs kunto, jos kävelet niillä lumikengillä noita vuoren rinteitä ylös ja alas...muutama kilsa piisaa, siinä on äkkiä mehut lopussa..:)

• japanitar
        savon seppä kirjoitti:

pitää olla teräs kunto, jos kävelet niillä lumikengillä noita vuoren rinteitä ylös ja alas...muutama kilsa piisaa, siinä on äkkiä mehut lopussa..:)

vuoret ja tunturit:)) Parisataa metriä kokeilin kerran kävellä lumikengillä, ja oudoltahan se tuntui..huteralta..ei raskasta ehkä kevyeltäkin..olisi omiaan tänne ..

• savon seppä
        japanitar kirjoitti:

vuoret ja tunturit:)) Parisataa metriä kokeilin kerran kävellä lumikengillä, ja oudoltahan se tuntui..huteralta..ei raskasta ehkä kevyeltäkin..olisi omiaan tänne ..

perusteella paikat kulkee...Eihän täällä kovin suuria vuoria ole, mutta kun nousee esimerkiksi puoli kilometriä suht koht jyrkkää rinnettä ylös, niin keveys on siitä kaukana. On mulla sen verran kuntoa, että jaksaisin kantaa yhden selässäni rinnettä ylös...:)))

• (.)Y(.)
        savon seppä kirjoitti:

mikä sitten osuikin..
        ihan kohilleen.. ;))
        Oleppa hyvä ja kiitti omista terveisistäsi..
        Laita tulemaan, niin pääsee pimputtelemaan.. ;))

• savon seppä
        (.)Y(.) kirjoitti:

mikä sitten osuikin..
        ihan kohilleen.. ;))

se ollut hakuammuntaa, olet turhaan vaatimaton, käytit naisen logiikkaa tosta lonkalta vaan...:)
        Mitä eroa on muuten pussihyppelyllä ja pussinhypistelyllä..:)

• (.)Y(.)
        savon seppä kirjoitti:

se ollut hakuammuntaa, olet turhaan vaatimaton, käytit naisen logiikkaa tosta lonkalta vaan...:)
        Mitä eroa on muuten pussihyppelyllä ja pussinhypistelyllä..:)

ihan, silkka sattuma..
        Blondin pitää miettiä!.. .. *nauraa*..

Oiskoon niiden ero, siinä jotta?..
        toisessa on..
        jalat pussissa..
        ja toisessa..
        pussit käsissä.. .. *nauraa makeasti*..

• savon seppä
        (.)Y(.) kirjoitti:

ihan, silkka sattuma..

toisessa on..
        jalat pussissa..
        ja toisessa..

tuohan oli pimpparaudan arvoinen vastaus, jälkimmäinen meni oikein. Ensimmäisessä oli kysymys sellaisesta jonotuksesta...:)))

• (.)Y(.)
        savon seppä kirjoitti:

tuohan oli pimpparaudan arvoinen vastaus, jälkimmäinen meni oikein. Ensimmäisessä oli kysymys sellaisesta jonotuksesta...:)))

ollaankin, jalat valmiina pussissa,
        jonossa odottamassa, omaa kisavuoroa.. ;))

Vai..
        tarkoititko alkon jonoa?.. ..*nauraa*..

Kaunista sunnuntaipäivää, sinne Savon mualle..
        Virpojat, on liikkeellä.. ;))

• savon seppä
        (.)Y(.) kirjoitti:

ihan, silkka sattuma..

toisessa on..
        jalat pussissa..
        ja toisessa..

tähän, tuo edellinen jo täytyi. Virpojat on tosiaan liikkeellä, virpovat niillä vitsoillaan. Tuo vitsa homma kävis myös jouluna hyvin, tuhmia vois ropsauttaa ennen joulua, niin olisivat sitten jouluna kilttinä ja saisivat lahjoja...
        Toisaalta sitä tuota tuhmuutta on aina sen verran, että vitsaa sais olla joka päivä pieninä annoksina, niin ei sitten kertynyttä tuhmuutta tarvis vitsastaa tuntitolkulla. Päivittäin riittäis sellainen pieni rapsäys..:))))
        Hyvää palmista sinulle...

• (.)Y(.)
        savon seppä kirjoitti:

tähän, tuo edellinen jo täytyi. Virpojat on tosiaan liikkeellä, virpovat niillä vitsoillaan. Tuo vitsa homma kävis myös jouluna hyvin, tuhmia vois ropsauttaa ennen joulua, niin olisivat sitten jouluna kilttinä ja saisivat lahjoja...
        Toisaalta sitä tuota tuhmuutta on aina sen verran, että vitsaa sais olla joka päivä pieninä annoksina, niin ei sitten kertynyttä tuhmuutta tarvis vitsastaa tuntitolkulla. Päivittäin riittäis sellainen pieni rapsäys..:))))
        Hyvää palmista sinulle...

kun ropsauttais,niin
        olisi kerrasta..
        niin kilttiä, niin kilttiä että.. ;))

Hyvää palmista siulkii...

• savon seppä
        (.)Y(.) kirjoitti:

mikä sitten osuikin..
        ihan kohilleen.. ;))

oli tuo viestin hierarkia liian syvä jo toisen kerran peräkkäin. Siun kanssa joutuu koko ajan syviin vesiin...:) Kuusi olis aivan hyvä ropsaustus väline tai kovennettua vois antaa kuivalla katajalla...
        Ensi viikko on sitten hiljainen viikko, täällä palstalla on varmaan yhtä hiljaista kuin muulloinkin, ei kuulu kuin näppisten rutina. Pitää varmaan alkaa värittämään tuota munaa, niin onpahan jotain pääsiäis koristetta...:)

• ( . )Y( . )
        savon seppä kirjoitti:

oli tuo viestin hierarkia liian syvä jo toisen kerran peräkkäin. Siun kanssa joutuu koko ajan syviin vesiin...:) Kuusi olis aivan hyvä ropsaustus väline tai kovennettua vois antaa kuivalla katajalla...
        Ensi viikko on sitten hiljainen viikko, täällä palstalla on varmaan yhtä hiljaista kuin muulloinkin, ei kuulu kuin näppisten rutina. Pitää varmaan alkaa värittämään tuota munaa, niin onpahan jotain pääsiäis koristetta...:)

uimisesta..
        mie oon syytön siihen.. ;)
        Niimpä, eikös se ollut niin?..
        Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa..

Joo, varmaan onkin, kun kaikki on nytkin kadoksissa.. :(
        Ei kuulu, näppiksien rutinoita!..

Väritä sie munaa, niin pääsiäinen on värikkäämpi ja ilosempi.. ;))
        Laitatko höyheniä, pajunkissan koristeeksi?..

• MystikkoNainen
        savon seppä kirjoitti:

että millä sinä sen ajattelit värittää...:)))???

• savon seppä
        ( . )Y( . ) kirjoitti:

uimisesta..
        mie oon syytön siihen.. ;)
        Niimpä, eikös se ollut niin?..
        Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa..

Joo, varmaan onkin, kun kaikki on nytkin kadoksissa.. :(
        Ei kuulu, näppiksien rutinoita!..

Väritä sie munaa, niin pääsiäinen on värikkäämpi ja ilosempi.. ;))
        Laitatko höyheniä, pajunkissan koristeeksi?..

runsaammin juurelle ja yleensä varteen väritystä,
        sillai saa enemmän korostettua pajunkissaa. Mites sulla noi purjeet on isommat illasta...:)

• savon seppä
        MystikkoNainen kirjoitti:

että millä sinä sen ajattelit värittää...:)))???

värittää vesiväreillä perinteisesti, niin silloin on se ongelma, että väri helposti häviää kosteuden vaikutuksesta. Jos taas tavan maaleilla, niin väri on kyllä pysyvää jopa seuraavaan pääsiäiseen....:)
        Yleensä pääsiäismunat värjätään vesiväreillä..;)
        Terkut vaan sinne pk seudulle..:)

• savon seppä kirjoitti:

värittää vesiväreillä perinteisesti, niin silloin on se ongelma, että väri helposti häviää kosteuden vaikutuksesta. Jos taas tavan maaleilla, niin väri on kyllä pysyvää jopa seuraavaan pääsiäiseen....:)

Ymppää värejä täytevärillä. Saat samalla pastelli-
        sävyjä. Säilyvät hiukka pitempään (ilman sisusta,
        tietenkin).

• MystikkoNainen
        savon seppä kirjoitti:

pelkäsinkin, että liian aikaisin olet nyt sen värjäämisen kanssa liikkeellä... jos pääsiäiseksi meinaat koreaksi ;) Malta siis vielä...
        Uskon juu, ett se tavan maali pysyy vaik kuin kuluttas, mutta eikös siinä ole pelko jotta syövyttää jos sillä värjäilee...???

Terkut ja mukavat illanjatkot myös sinne savvoon :)

• MystikkoNainen
        savon seppä kirjoitti:

Mutta Pojongg miten niin ilman sisustaa?? Siis jonkunlaisen kuorenko rakentaisi hän...???

• (.)Y(.)
        savon seppä kirjoitti:

runsaammin juurelle ja yleensä varteen väritystä,
        sillai saa enemmän korostettua pajunkissaa. Mites sulla noi purjeet on isommat illasta...:)

tekstareiden vaikutusta..
        Muru mielessä.. ;))

Pitäisköhän, ruveta itsekkin värkkäämään..
        koristeitä pääsiäiseksi?.. hmmm...

• kalle-p
        (.)Y(.) kirjoitti:

niin..
        ja..
        juostaan kilpaa.. ;)))

Vai hauskaa... Minä odotan teitä nurkan takana... ;)
        Sitten ajan rollaattorilla teitä perästä. ;)

• tuffe
        kalle-p kirjoitti:

... ne hamput varmuuden vuoksi taskuun ;) jos vaikka jarrut pettää... Minulla on kyllä nitrot

• (.)Y(.)
        kalle-p kirjoitti:

Päästäänkin leikkimään muumioleikkejä..
        Sideharsoja on varattuna, siun sitomiseen.. :DDD
        Böö...

• ele-lee

Oletko huomannut että (tuonti)omenat ovat nykyään sellaisia, että säilyvät vaikka kuinka kauan hyvän näköisinä, mutta ovat sisältä ihan mätiä? :-)

Mieluummin olen luomu, ja kurtistun rehellisesti...

Mutta numeroilla ilmaistu ikähän tarkoittaa vaan kuinka kauan on siitä kun on syntynyt, jotenkinhan me ihmiset määrittelemme kaiken. Minustakin on hyvä olla tämänikäinen ja tässä hetkessä: aurinko paistaa, palkkapäivä ja omalta kullalta (45v) tuore sähköposti inboxissa...

• Animus

...miksi pitäisi tuntea olevansa nuori että on hyvä olla? Eikö voi olla aikuinen ja jo aikansa elänyt ja silti onnellinen?

Mä olen myös onnellinen nainen, mutta en tunne olevani nuori, vaan seesteinen aikuinen. Taistelin aikuisuutta vastaan aikaisemmin. Se edusti mun mielestä todella tylsää luovuttaneisuutta, ajelehtimista ja ällöä keskiluokkaisuutta joka asiassa. Löysin kuitenkin omanlaisen aikuisuuden, joka on kaukana nynnyilystä. Sen jälkeen olen viihtynyt tässä ja tänään - 41v - ihan uudella tavalla. Ei kaikkien aikuisten tarvitse tykätä tangomarkkinoista, vekkihameista tai ruuanlaitosta. Aikuiset on monesti tosi tylsiä! Vaikka pukeudun mustaan ja kuuntelen hard rockia kovalla, samaan aikaan kolottaa polvia, hampaita lähtee ja maksaläiskät värittää ihoa...;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4286
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      68
      4136
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2324
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      21
      1446
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1272
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      74
      1049
    Aihe