Nyt on aika kertoa rehellinen mielipiteesi

Iltapäiviä nettikansa!

Haluaisin kuulla todellisen mielipiteenne seksuaalivähemmistöistä.
S24:stä löytyy paljon keskustelua homoista, mutta en muista törmänneeni keskusteluun lesboista tai biseksuaaleista?

Onko yhtä sairasta olla homo kuin lesbo?
Onko se sairasta?
Mitä näille pitäisi tehdä?
Onko muitakin kuin raamatullisia argumentteja näitä vähemmistöjä vastaan?

Antaa tulla kaikki.

5

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hei. Kiinnostava aihe, ja satuin näkemään, niin vastaan. Olen 30 nainen.

ICD-10 tautiluokitus kattaa Suomessa diagnosoitavissa olevat sairaudet. Sieltä löytyy kaikkea syövistä influenssaan ja varvasvälisilsasta alkoholismiin. Homoutta sieltä ei kuitenkaan löydy. Myöskään lesboudesta ja bi-seksuaalisuudesta ei mainita, puhumattakaan muista variaatioista. Mitäköhän siitä voisi päätellä?

Sairaus määritellään pääsääntöisesti niin, että on oireet, lääkitys/parannuskeino ja toipuminen/kuolema.

Raamatusta en paljoakaan tiedä, kun mua enemmän kiinnostaa buddhalaisuus ja hindulaisuus. Lisäksi en myöskään osaa yhdistää seksuaalisuuttani uskontoon, kuten en osaa yhdistää uskontoa ja politiikkaakaan, vaikka moni tuntuu sitäkin tekevän. Itse näen ne ihan erillisinä asioina.

Kuitenkin kaikki seksuaalisuuden muodot ovat musta tosi jees ja olen sitä mieltä että rakkautta vaan lisää maailmaan. Kohdistuu se sitten mihin tahansa ihmiseen tai asiaan. ❤️✌️

• Anonyymi

Rehellistä mielipidettä siis haetaan. Vastaan.

Onko yhtä sairasta olla homo kuin lesbo?
      Ei ole mielestäni sairaudesta kyse. Mutta rinnastan kyllä homot ja lesbot siinä mielessä, että mielenkiinto kohdistuu samaan sukupuoleen.

Onko se sairasta?
      Ei.

Mitä näille pitäisi tehdä?
      Ei mitään

Onko muitakin kuin raamatullisia argumentteja näitä vähemmistöjä vastaan?
      Minulla ei ole mitään argumentteja vähemmistöjä vastaan. Enkä koe raamatullista argumentteja minään, joten ne ovat mielestäni tyhjää täynnä.

Toisin sanoen: mielestäni ihminen on, mitä on. Lain puitteissa, kun toimii eikä ketään satuta tahallaan, niin hyvä on se ihminen.

• Anonyymi

Minusta kyseessä on seksuaalisuuden vääristymä, jota ei pyritäkään oikaisemaan vaan päätetään elää vääristymän mukaan.
      Vääristymä johtuu usein erilaisista traumoista ja ihmiset ovat myös vapautuneet ei toivottavista haluistaan
      En pidä moraalisesti oikeana toteuttaa ei hetero-seksuaalisuutta.
      Ei minulla ole ihmisinä mitään heitä vastaan.
      Tämä on rehellinen mielipiteeni.

• Anonyymi

Ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa sille, että seksuaaliset vähemmistöt johtuisivat traumoista. Toki vähemmistöihin kuuluu niitäkin, joilla on historiassaan traumoja. Mutta niin on heteroissakin. Korrelaatiota ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole minkäänlaista tieteellistä pohjaa sille, että seksuaaliset vähemmistöt johtuisivat traumoista. Toki vähemmistöihin kuuluu niitäkin, joilla on historiassaan traumoja. Mutta niin on heteroissakin. Korrelaatiota ei ole.

Tieteellistä tutkimusta aiheesta on mahdotonta tehdä kun asenneilmasto on mikä on.
        Homoudesta päässeet ja sen kanssa kamppailevat ihmiset kyllä kertovat taipumuksensa alkaneen yleensä juuri trauman seurauksena.
        Yleensä triggerinä on pedofilia.
        Naisilla taas huonot mieskokemukset ajavat usein hakemaan lohtua naisista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2183
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1749
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe