Mustasaaren kuntaliitos

Anonyymi

Ulkomailta palasin ja kuntaliitostakin on kuulemma sinä aikana yritetty, mitenkäs tuo nyt sitten lopullisesti menee, mikä on näitten valitusten kohtalo ja käsitelläänkö liittymistä vielä uudestaan vai horjuuko jo liittymistä kannattaneidenkin usko liitoksen järkevyyden suhteen. Lehdistä ei mitään tietoa löytynyt kuin itse äänestystulos.

16

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seuratkaa Seinäjokea siellä kuuluu kaupunkiin kohta Lapua, Alavus , Kurikka jne.
      Sielä ei vielä puhuta klustereista.

      • Anonyymi

        Missä muuten on Vaasan teollisuusalue, Seinäjoellahan on tuo Roves jossa kortteli korttelin perään on yrityksiä, sitten on nämä jättiläismäiset Atriat, Saarioiset ja Valiot. Silmämääräisesti paljon monipuolisempi ja elinvoimaisempi yrityselämä kuin Vaasassa vaikka tosiaan ei klusterista puhutakkaan. Mutta tosiaan tuo kuntaliitoshomma, joko kaikki toivoo että kukaan ei enää muistaisi koko asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä muuten on Vaasan teollisuusalue, Seinäjoellahan on tuo Roves jossa kortteli korttelin perään on yrityksiä, sitten on nämä jättiläismäiset Atriat, Saarioiset ja Valiot. Silmämääräisesti paljon monipuolisempi ja elinvoimaisempi yrityselämä kuin Vaasassa vaikka tosiaan ei klusterista puhutakkaan. Mutta tosiaan tuo kuntaliitoshomma, joko kaikki toivoo että kukaan ei enää muistaisi koko asiaa?

        Onhan siellä ne strömberg parkit ja runsorit mitä lie ja se wärtsilä aivan oma alueensa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siellä ne strömberg parkit ja runsorit mitä lie ja se wärtsilä aivan oma alueensa

        Mun mielestä Seinäjoki on vaan täynnä kauppoja...teollisuusalueilla on niitä vuokrahalleja perä toisensa jälkeen...velkarahalla rakennettu peltokylä..ei teollisuutta muuta kun Altaria ja valio


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä Seinäjoki on vaan täynnä kauppoja...teollisuusalueilla on niitä vuokrahalleja perä toisensa jälkeen...velkarahalla rakennettu peltokylä..ei teollisuutta muuta kun Altaria ja valio

        Tarkoitti edellinen varmaan valio.mutta on se ihme että täällä annetaan sen pienen sekasikiö porukan jota myös ristiin naiduiksi kutsutaan päättää kaikista...toki e-p aluella on vahvana myös oma sellainen porttien perällä pimeässä näitä suku rutsi mutta tunnetusti hiljaista laatua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitti edellinen varmaan valio.mutta on se ihme että täällä annetaan sen pienen sekasikiö porukan jota myös ristiin naiduiksi kutsutaan päättää kaikista...toki e-p aluella on vahvana myös oma sellainen porttien perällä pimeässä näitä suku rutsi mutta tunnetusti hiljaista laatua..

        Seinäjoki jyrää monipuolisuudellaan Vaasan mennen tullen, siitä osoituksena tuo lounassalaattitehtaan siirtyminenkin. Vaasassa on vain kaksi isoa, Srömppä ja Wärtsilä mutta Seinäjoki on kaikessa hiljaisuudessa muodostunut merkittäväksi keskittymäksi metalli ja elintarviketeollisuuden sektoreilla, logistiikan alalla, maanrakennus- ja maatalouskonekaupassa, autokaupassa, ideapark tähän päälle niin kyllä saa Vaasalaiset vaan olla huolissaan tulevaisuudessa. Ainut asia missä Vaasalla vielä on etumatkaa on koulutustarjonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjoki jyrää monipuolisuudellaan Vaasan mennen tullen, siitä osoituksena tuo lounassalaattitehtaan siirtyminenkin. Vaasassa on vain kaksi isoa, Srömppä ja Wärtsilä mutta Seinäjoki on kaikessa hiljaisuudessa muodostunut merkittäväksi keskittymäksi metalli ja elintarviketeollisuuden sektoreilla, logistiikan alalla, maanrakennus- ja maatalouskonekaupassa, autokaupassa, ideapark tähän päälle niin kyllä saa Vaasalaiset vaan olla huolissaan tulevaisuudessa. Ainut asia missä Vaasalla vielä on etumatkaa on koulutustarjonta.

        Martti Manner kirjoittaa erinomaisen osuvasti Vaasan tilanteesta pohjalaisen mielipideosastolla otsikolla Vaasan viimeaikaiset uutiset. Kannattaa lukea rauhassa pohtien ja miettiä montako kertaa voi sanoa ei näille kehitystä, työtä ja toimeentuloa tuoville yrityksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seinäjoki jyrää monipuolisuudellaan Vaasan mennen tullen, siitä osoituksena tuo lounassalaattitehtaan siirtyminenkin. Vaasassa on vain kaksi isoa, Srömppä ja Wärtsilä mutta Seinäjoki on kaikessa hiljaisuudessa muodostunut merkittäväksi keskittymäksi metalli ja elintarviketeollisuuden sektoreilla, logistiikan alalla, maanrakennus- ja maatalouskonekaupassa, autokaupassa, ideapark tähän päälle niin kyllä saa Vaasalaiset vaan olla huolissaan tulevaisuudessa. Ainut asia missä Vaasalla vielä on etumatkaa on koulutustarjonta.

        Seinäjoella toivottavasti menee hyvin, ei ole kivaa jos alkavat muuttamaan vaasalaisten eläteiksi. Lycka till!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä muuten on Vaasan teollisuusalue, Seinäjoellahan on tuo Roves jossa kortteli korttelin perään on yrityksiä, sitten on nämä jättiläismäiset Atriat, Saarioiset ja Valiot. Silmämääräisesti paljon monipuolisempi ja elinvoimaisempi yrityselämä kuin Vaasassa vaikka tosiaan ei klusterista puhutakkaan. Mutta tosiaan tuo kuntaliitoshomma, joko kaikki toivoo että kukaan ei enää muistaisi koko asiaa?

        Kuntaliitoksesta puhuminen on lähes tabu nykyään, niin vaasassa kuin mustasaaressa, eikä se kiinnostakaan enää ketään. Se juna meni jo.

        Kunta liitos asia on ehkä tulevaisuudessa mahdollinen. Esim n 10-20 v kuluttua jopa toden näköinen.

        Eli ei se tällä hetkellä oo millään tavalla enää ajankohtainen.

        Asia on lienee loppuunkäsitelty ainakin lähivuosien osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Martti Manner kirjoittaa erinomaisen osuvasti Vaasan tilanteesta pohjalaisen mielipideosastolla otsikolla Vaasan viimeaikaiset uutiset. Kannattaa lukea rauhassa pohtien ja miettiä montako kertaa voi sanoa ei näille kehitystä, työtä ja toimeentuloa tuoville yrityksille.

        Muistin tämän jutun kun luin uuden HalpaHallin avajaisista, rivien välistä oli luettavissa selkeää kritiikkiä kaupunkia kohtaan. Eipä ole sitten lainkaan yllätys että samasta lehdestä voi lukea kuinka asuntomarkkinat polkee Vaasassa paikallaan mutta kasvaa Seinäjoella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistin tämän jutun kun luin uuden HalpaHallin avajaisista, rivien välistä oli luettavissa selkeää kritiikkiä kaupunkia kohtaan. Eipä ole sitten lainkaan yllätys että samasta lehdestä voi lukea kuinka asuntomarkkinat polkee Vaasassa paikallaan mutta kasvaa Seinäjoella.

        Satamatie tai ohitustie tai millä nimellä sitä haluaakaan kutsua on nyt jo melkoinen fiasko, tie jonka olisi ollut hyvä olla valmiina jo ennen Wärtsilä STH.in valmistumista. Uusi laiva ja uusi tehdas taannee melkoiset ongelmat keskustan liikenteeseen, keväisin ilmanlaatu tulee olemaan keskustassa ennennäkemättömän huono.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satamatie tai ohitustie tai millä nimellä sitä haluaakaan kutsua on nyt jo melkoinen fiasko, tie jonka olisi ollut hyvä olla valmiina jo ennen Wärtsilä STH.in valmistumista. Uusi laiva ja uusi tehdas taannee melkoiset ongelmat keskustan liikenteeseen, keväisin ilmanlaatu tulee olemaan keskustassa ennennäkemättömän huono.

        Eihän ilmanlaatu voi pahemmaksi muuttu, kokoajanhan Wärtsilä ajaa tavaratoimituksiaan keskustan läpi nytkin. Ei ne toimitukset lisäänny, kun Wärtsilä Vaskiluotoon muuttaa.
        Uuden tien rakentaminen voi olla hankalaa kun rahaa ei riitä vanhojenkaan korjaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän ilmanlaatu voi pahemmaksi muuttu, kokoajanhan Wärtsilä ajaa tavaratoimituksiaan keskustan läpi nytkin. Ei ne toimitukset lisäänny, kun Wärtsilä Vaskiluotoon muuttaa.
        Uuden tien rakentaminen voi olla hankalaa kun rahaa ei riitä vanhojenkaan korjaamiseen.

        Vanhalle tehtaale on vaihtoehtoisia reittejä niin työmatkalaisille kuin tavarantoimittajillekkin, ja tehdasalueen uusikäyttö tuo varmasti jonkinlaisen lisän keskustan liikenteeseen. Kaupungin ei pidä tässäkään asiassa miettiä mikä on halvin vaihtoehto, sehän voi olla myös huonoin, halpa ja hyvä kun harvoin sopii samoihin raameihin. Onko viisasta rakentaa pelloille ja metsiin tietä joka ei palvele kaupungin asukkaita vaan rahtiliikennettä, kannattaisiko rakentaa sittenkin hieman kalliimpi tie kaupungin välittömään läheisyyteen jolloin saataisiin edes jollain lailla toimiva kehätien puolikas joka palvelisi koko kaupunkialueen työmatkaliikennettä rahtiliikenteen ohessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistin tämän jutun kun luin uuden HalpaHallin avajaisista, rivien välistä oli luettavissa selkeää kritiikkiä kaupunkia kohtaan. Eipä ole sitten lainkaan yllätys että samasta lehdestä voi lukea kuinka asuntomarkkinat polkee Vaasassa paikallaan mutta kasvaa Seinäjoella.

        Muistan myös lukeneeni aikaisemmin Mini-manin taholta kritiikkiä kylmästä kohtelusta kaupungin taholta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistan myös lukeneeni aikaisemmin Mini-manin taholta kritiikkiä kylmästä kohtelusta kaupungin taholta

        Koko kaupungin kehitys uhkaa tukahtua tähän nokkapokkaan jota käydään Vaasan ja Mustasaaren välillä sekä kielipolitiikkaan, valtataisteluun jossa ei ole voittajia. Päättäjät on tekemässä muutamasta maanviljelijästä syypäitä siihen että satamatietä ei ole, onhan tämä nyt kaikkien aikojen piiloutuminen toisten selän taakse! Mikä on se kuva mikä annetaan sijoituspaikkaa miettiville yrityksille kun satojen miljoonien investoinnitkaan ei takaa sitä että tontille on toimivat kulkuyhteydet? Satamatiestä on useampi vaihtoehto olemassa, huonoja ei taida olla mikään, paras vaihtoehto on Kaupunginselkää pitkin kulkeva linjaus joka mahdollistaa monet toimivat ja keskustan tarpeita palvelevat liikenneratkaisut pitkälle tulevaisuuteen. Teollisuus, kauppa ja rahtiliikenne miettii tarkasti mihin sijoittautua , täällä pulmana on jo orastava pula työvoimasta, epävarmuutta lisäämään ei tarvita enää huonoja liikenneyhteyksiä ja kyvytöntä päätöksentekoa.


    • Anonyymi

      kannattais seurata aikaansa ettei ole vanhanaikainen.Liittymismuoti on jovanhanaikaista, eroamisen on nyt in.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7774
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4606
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3271
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1498
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1496
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      277
      1088
    Aihe