Miksei moottoripyörissä ole peukalokaasua?

Anonyymi

Tuo kahvan vääntäminen ranne solmussa on jotenkin vammaista.

16

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Parin euron lisävaruste.

    • Anonyymi

      Muovinen pieni lepuuttaja kaasukahvaan, lepää kämmentä vasten, eikä kahvasta tarvitse puristaa.

    • Anonyymi

      Se on turvallisempi tapa säädellä kaasun toimintaa ja moottorin kierroksia kuin peukalokaasu. Myös tyylikkäämpi. Itsellä oli sellainen kaasukahvan lepuuttaja, heitin roskiin lepuuttajan koska se osoittautui vaaralliseksi hätätilanteissa. Sen kaasukahvan leputtajan käytön aikana tuli usein tahattomasti käännettyä kaasukahvaa hätäjarrutuksissa jolloin moottori nosti kierroksia muutamaksi sekunniksi hätäjarrutuksen lopuksi. Onneksi oli kuitenkin joka kerta toisella kädellä kytkinkahva pohjaan painettuna, ettei Bandit 1200 pysähtymisen sijasta kiihdyttänyt autoilijan eteen ja itselleni tapahtunut huonosti.

      https://www.motonet.fi/fi/tuote/381431/MP-kaasukahvan-lepuuttaja

      • Anonyymi

        Ei varmasti ole turvallisempi kun ranne on mutkalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti ole turvallisempi kun ranne on mutkalla.

        Jaa a, kannattaa opetella pitämään siitä kahvasta oikein kiinni ettei ole mutkalla.


      • Anonyymi

        Jos sulla jostain syystä tulee kovin usein noita hätäjarrutuksia niin kannattaa varmaan harjoitella sitä. Se että kytkin on pohjassa ja kaasu kiinni on ihan perusjuttu, samalla selaat vaihteita alaspäin niin etä sulla on oikea pykälä silmässä jos tartteekin vielä tehdä joku pikalähtö alta pois. Peukkukaasu saattaisi olla hankala kovassa jarrussa kun hidastuvuus painaa eteenpäin ja pitäis olla aika tukeva ote tangosta.

        Jotenkin tuntuu että tuollaisella peukalokaasulla voisi voiman annostelu olla aika hankalaa kun mennään kovempaa ja puuduttavaa kun ajetaan tuntikausia maantiellä pintakaasulla.


    • Itsellä oli mönkijöissä nuorena peukalokaasu ja sitten crosseissa ynnä muissa toki normi kahvakaasu. Molemmat toimii ihan hyvin mutta en ole ikävöinyt peukalokaasua. Itsellä ainakin sujuu luonnostaan molempien käyttö eikä väsy paikat.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt ja nauranut muutaman kerran kun mönkkäri pojat joutuvat lepuuttamaan peukaloaan kun ilmeisesti väsyy tai kramppaa.
      Vai prätkään tuollainen kaasu, hehee!!

      • Anonyymi

        Mulla on Xiaomin sähköpotkulaudassa peukalokaasu ja cruise. Eli kun pidät "kaasua" 5 sekuntia samassa asennossa se jää päälle. Kun vipuun koskee uudestaan menee cruise pois päältä. Eipä kramppaa peukalo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on Xiaomin sähköpotkulaudassa peukalokaasu ja cruise. Eli kun pidät "kaasua" 5 sekuntia samassa asennossa se jää päälle. Kun vipuun koskee uudestaan menee cruise pois päältä. Eipä kramppaa peukalo.

        Ei taida olla missään muissa kuin leluissa tuollaisia??


      • Anonyymi

        Juu, mäkin ajoin joskus mönkkäri perässä ja kuski väätäytyi kieroon penkillä et ylsi vasemmalla kädellä peukkulaasulle.
        Kovasti poika ravisteli oikeaa kättään et sais krampit pois ja veret kiertoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida olla missään muissa kuin leluissa tuollaisia??

        Ajelen sillä "lelulla" edelleen joka päivä töihin samalla kun motoristien "ei-lelut" ovat tallissa kesää odottamassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelen sillä "lelulla" edelleen joka päivä töihin samalla kun motoristien "ei-lelut" ovat tallissa kesää odottamassa..

        Juuri näin. Jokainen moottoripyörä on pelkkä saastutusleluturhake vaikka pöhöttyneet läskimotoristikaaharit muutta väittäisi.


    • Anonyymi

      Aika hankala olis peukaloksesi kun pitää mennä nopeasti jarrulle ja voimakas jarru painaa eteenpäin. Peukalokaasu myös haittaisi työntöohjausta... ja kun kahvasta kääntää tai mutkassa painoa siirtää niin on syytä pitää kahvasta kiinni kunnolla.

    • Anonyymi

      Joissakin vanhoissa japseissa oli kahvan herkkyyden säätöruuvi. Siitä oli helppo kiristää kaasu matka-ajoon sopivaksi.

      • Anonyymi

        Mulla on uusi itävaltalainen ja siinä on vakionopeussäädin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      163
      9686
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3119
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      43
      2887
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2679
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2085
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      109
      1996
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1913
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      55
      1477
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1286
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe