Lakimuutos: kannabiksen metaboliitit sallitaan liikenteessä!

Anonyymi

Oikeudenmukainen lakimuutos tuli vihdoinkin! Aikaisemmin rattijuopumustuomio tuli, jos kuljettajan veressä havaittiin kannabiksen metaboliitteja eli kannabiksen käytöstä johtuvia hajoamistuotteita.

Elimistössä voidaan havaita hajoamistuotteita jopa viikon päästä päihtymistilasta. Eli kortti on saattanut lähteaä perjantaina töistä tullessa, koska olet viikon sitten vetänyt Savut. Turha tuomio ja yhteiskunnallinen moralistinen leima selvälle kuskille. Toinen skenaario: naapurin Seppo ajaa pihatiellä Jarin perään. Seppo tietää, että syy on itsessä, mutta tietää myös Jari-naapurinsa poltelleen. Seppo soittaa poliisin paikalle. Jari syyllistyy selvinpäin rattijuopumukseen, Jarin pissassa näkyy metaboliitit viikko sitten poltetusta kukasta. Jari maksaa uhrina syyllisen korvausvaatimukset autosta ja Sepon kipeästä niskasta, tietysti kaikki omasta pussista. Vakkutushan ei maksa selvinpäin ajelleen rattijuopon uhriurumista syyttömänä liikenteessä.

Hienoa, että moinen kieroutunut laki muutettiin ja nuo tapahtumat jäävät historiaan!!!

StliiGoingStrong

3

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sentään jotain edistystä suomessa.

    • Anonyymi

      Aino avaan jos polttelee ja jää usein kiinni vaikka ajaessa ei olisikaan niin sanotusti enään pilvessä elki ei rangaistusta voi poliisi määrätä kaikki kuskit huumeseulaan ja ihan direktiivien mukaan joka sanoo huumeiden käyttäjälle EI saa antaa ajooikeutta ollenkaan.Eli kortti pois jos kiinni jää aina.Samahan on jo lääkkeiden kanssa kun pari kaveria saanut mielialalääkkeitä pahaan vihanhallinnan ongelmiinsa vei poliisi ajokortin oitis.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Metaboliiteista tulee sama menettely kuin selvinpäin ratissa. Ei merkintää minnekään. Juu ja olen tietoinen, että vastasin palstatrollille.

        Nähnyt niin monta tapausta. Muutaman tunnin jälkeen paukuista laillista ajaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3370
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2892
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2760
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2668
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2564
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      1867
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1674
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      153
      1522
    Aihe