Onko vaatteiden teko vaikeaa?

Anonyymi

Tuli idea mieleen kun tarvitsen housut. Minä olen melkoisen reidekäs mutta hoikka mies. Farkkuja löytyy mutta ne mitkä sopivat on mustia ja sinisiä. Ei kiitos.
Haluan ruutua ja raitaa, punaista ja vihreää ja keltaista.

Onko siis vaikeaa jos revin sopivat kappaleiksi, ostan kangasta ja käytän niitä revittyjä farkkuja mallina? Ompelukone löytyy, se on minun koska vaimo ei osaa ommella. Korjaan ja lyhennän vaatteeni itse jos täytyy.

5

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onnistuu noinkin - sanoisin silti että on helpompaa kun tekee paperikaavoilla.
      Kun löytää yhden sopivan voi käyttää useasti.
      Tee sellaiset joissa on vyötärönauha erikseen saa istuvammat.

    • Anonyymi

      Ei kannata revittyjä käyttää mallina varsinkaan jos on jo käytetyt, on jo venyneet ettei ole enää täysin alkuperäisessä mitoissaan, vaikka se ei näykään...….heti uutena jos vaatteen purkaa saumoistaan niin kaavat saa piirrettyä suht kunnolliset mutta käytetyistä ei saa......kokemusta on ja yhtä istuvat ei ole tulleet

      Hommaa siis kunnollinen paperikaava, yleensä kangaskaupoissa myynnissä ja mallikappaleen voi tehdä ensin vaikka vanhasta lakanasta niin näkee onko sopiva

      • Anonyymi

        Kirjastosta voi katsella, josko löytyisi käsityölehtiä kaavoineen.


    • Anonyymi

      Tosi upeeta, mies joka haluaa ommella housut ja vieläpä värikkäät. Voin vaan sanoa että mikään ei kait ole vaikeaa jos haluaa tehdä. On myös helpompi oppia kaikkea sellaista mikä kiinnostaa.
      Itseänikin on alkanut mietityttää josko alkaisin ommella jotain, koneet järjestyisi omaiselta.
      Olen itse nainen, sen takia laitoin alkuun että upeeta kun mieskin innostuu.

    • Anonyymi

      Ompelusta vähemmän kokemuksia lahkeitten lyhennystä lukuunottamatta, mutta noin niinkuin yleisesti: Harjoitus tekee mestarin! Joka kerta kun epäonnistut, olet keksinyt yhden tavan lisää siitä, miten ainakaan hommaa ei kannata tehdä. Kyllä se oikeakin tapa viimein tulee, kun ensin kaikki väärät teet etkä toista samoja virheitäsi.

      Niinkuin se entinen kirurgikin joka rohkaisi pelokasta potilasta kertomalla, että hän on tehnyt tämän leikkauksen jo 50 kertaa. Tähän potilas, että huhhuh kun helpotti. En pelkää enää. Ja kirurgi jatkoi: Niin, joskushan sen on onnistuttava...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe