Rakkautta ei tarvitse

Anonyymi

Jahdata. Se tulee luo omasta tahdosta ja pyrkii lähelle. Siihen luotan. Se mikä elämääni kuuluu ja haluaa osaksi tulla vastavuoroisesti kohtaaville tunteilla tulee omasta tahdosta. Rakkautta ei voi pakottaa.

22

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niille ihmisille joilla ei ole vuorovaikutustaitoja, eikä mahdollisuuksia kohdata muita ihmisiä rakkaus ei kyllä tule itsestään luo! Mutta ei rakkautta kyllä pidä jahdata. Kuten ei ystävyyttäkään. Ihmiset joille olet merkityksellinen, jäävät elämääsi.

      • Anonyymi

        rakkauden voi kohdata ihan missä vaan. Elämä on ihmeitä täynnä.


      • Anonyymi

        Näin on. Ne jotka jää on niitä parhaita ja joiden kuuluukin jäädä. Jahtaamatta.


    • Anonyymi

      Osittain totta.

      Mutta jos kumpikin ei yritä olla vastavuoroisesti liikkeellä niin kyllä siitä aika paska suhde tulee olipa rakkautta tai ei.

      Jos esimerkiksi naisella olisi ja on tunteita niin onhan se typerää ettei anna miehelle mahdollisuuksia edes vaan heti heittää hanskat tiskiin.

      • Anonyymi

        Ihminen voi olla rakastunut mutta voi olla, että ei joistakin syistä anna täyttä valtaa tunteilleen. On esim. Huonoja kokemuksia muiden kanssa tai ei luota tai epäröi olisiko suhteella tulevaisuutta.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen voi olla rakastunut mutta voi olla, että ei joistakin syistä anna täyttä valtaa tunteilleen. On esim. Huonoja kokemuksia muiden kanssa tai ei luota tai epäröi olisiko suhteella tulevaisuutta.?

        Ihan totta.
        Tunteita voi olla, mutta ei heittäydy tai anna valtaa tunteilleen. Ihan tuttua minullekkin.

        Sanon vain että parasta kuitenkin antaa toiselle mahdollisuus vakuuttaa itsensä eikä juosta karkuun ellei toinen ole osoittanut että siihen on tarvetta.

        Pitää yrittää silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen voi olla rakastunut mutta voi olla, että ei joistakin syistä anna täyttä valtaa tunteilleen. On esim. Huonoja kokemuksia muiden kanssa tai ei luota tai epäröi olisiko suhteella tulevaisuutta.?

        Olen samaa mieltä siitä, että tunteita ei voi jahdata eikä etsimällä mitään löydä. Tapahtuu kohtaamisia, mutta ihmisten pitää silti toimia tämän jälkeen rakkauden eteen. Herkkyys tilanteissa on tällöin tärkeä tunnistaa ite oon varovainen etten lupailis kellekkään liikoja, jos tilanteet on sotkuisia ja epäselviä, mutta dekin pitäis toiselle sanoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä siitä, että tunteita ei voi jahdata eikä etsimällä mitään löydä. Tapahtuu kohtaamisia, mutta ihmisten pitää silti toimia tämän jälkeen rakkauden eteen. Herkkyys tilanteissa on tällöin tärkeä tunnistaa ite oon varovainen etten lupailis kellekkään liikoja, jos tilanteet on sotkuisia ja epäselviä, mutta dekin pitäis toiselle sanoittaa.

        Miten niin "etsimällä" ei löydä?
        Suurin osa tuttavapiiristäni on löytänyt seuransa "etsimällä": baarista, tinderistä jne.

        Et sinä kotoa istumalla löydä ketään.
        "Etsiminen" tarkoittaa vain että olisi jonkinlainen haku päällä, silmät auki ja pyrkisi niihin kohtaamisiin.

        Suomessa tosin naiset kulkevat laput silmillä tuolla arkielämässä ja vain vieraan aksentin jankutus näyttää kelpaavan kiinnostuksen merkiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan totta.
        Tunteita voi olla, mutta ei heittäydy tai anna valtaa tunteilleen. Ihan tuttua minullekkin.

        Sanon vain että parasta kuitenkin antaa toiselle mahdollisuus vakuuttaa itsensä eikä juosta karkuun ellei toinen ole osoittanut että siihen on tarvetta.

        Pitää yrittää silti.

        Totta tuo, jos ei ole annettu aihetta poistua on kaikki vielä mahdollista. Tuleeko mies vielä minun elämään pysyvästi omasta tahdosta? Toivon, että tulee. Hän on rakkaus.

        -aloittaja


    • Anonyymi

      Odottamaan joutuu joskus liian pitkään, mutta uskon aloittajan sanoihin. Pakottamalla tai väkisin valitsemalla kun ei mistään tule mitään. Oikeat kohtaavat ja oikeat asiat tapahtuvat ilmankin. Mutta odottavan vuodet ovat joskus liian pitkiä ja turhauttavaa kyllä.

      • Anonyymi

        Aloittaja on jo löytänyt rakkauden mutta saanko sitä todeksi hänen kanssaan elää. Sen kertoo aika. Pakota en enkä jahtaa. Hyvää yötä nukkukaa hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on jo löytänyt rakkauden mutta saanko sitä todeksi hänen kanssaan elää. Sen kertoo aika. Pakota en enkä jahtaa. Hyvää yötä nukkukaa hyvin.

        Niin löysit. En uskaltanut sitä myöntää. Mutta myönnän jos törmätään ja kun törmätään, välimatka on lyhyt onneksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin löysit. En uskaltanut sitä myöntää. Mutta myönnän jos törmätään ja kun törmätään, välimatka on lyhyt onneksi.

        Minä tiesin vaikka et myöntänytkään. Kiva kuitenkin jos nyt törmätessämme myönnät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin löysit. En uskaltanut sitä myöntää. Mutta myönnän jos törmätään ja kun törmätään, välimatka on lyhyt onneksi.

        Niin löysin ja rakkaudeksi kutsun tätä tunnetta ja miestä, joka tunteen herättää. Tunteeko hän samoin vai ei sitä en tiedä. Tiedän kuitenkin hänen kertovan, kunhan sen aika on. Ehkä hän itsekin miettii ja järjestää ajatuksiaan vielä.

        Aloittajalta hyvää yötä.


    • Anonyymi

      Jeejee, tää on paras. Kiitos.

    • Anonyymi

      Noihin se menee. Silti on tilanteita, että ihminen jännittää, ei uskalla ympäristön takia, potee huonoa omaatuntoa tunteista (esim. varattuna ollessa tai kun asiaan liittyy sovinnaisuutta). Näissä tilanteissa ihminen voi vetäytyä, vaikka juuri eniten haluaisi lähentyä. Joskus siis omalle tahdolle pitää antaa aikaa. Ja joskus on niin hämmentynyt tunteesta, että tarvitsee hetken aikaa kaiken kelaamisesta.

      Vapaan tahdon odottamisen kääntöpuoli on, että jos kumpikaan ei tee aloitetta vaan pelkästään odottaa, ei asia mihinkään etene, vaikka molemmilla olisi sama tahtotila. Jos jättää aloitteellisuuteen vain toiselle, ei itse osoita tahtovansa. Jos haluaa itse pitää olla valmis se jotenkin tuomaan ilmi.

      • Anonyymi

        Odotatko aloitetta toiselta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotatko aloitetta toiselta?

        Olen kertonut tunteeni. Asia ja tilanteet ei ole ihan yksinkertaisia. Aikaa kuluu ymmärrettävistä syistä. Ja ymmärrän ja hyväksyn täysin hänen sanansa.

        Häneltä odotan vasta-aloitetta, jos hän itse haluaa minut. Ilmeistä, eleistä, syvistä katseista ja sanoistakin itse vedän johtopäätöksen, että vetovoima ei ole yksipuolista. Jos toistaisin aloitteeni, en antaisi hänen itse päättää mitä hän haluaa. Lisäksi toistuva suora aloite on jo melkein ahdisteluun verrattavaa.


    • Anonyymi

      kuka viddu mua sitten jahtaa

    • Anonyymi

      Noinhan se juuri on. Tietysti pelkästään ystävän saaminen voi olla vaikeaa, jos ei osata keskustella. Yllättävät tilanteet saattavat saada ihmisen lukkoon yhä uudelleen.

      • Anonyymi

        Onko tämä rakkautta. Epäilen. En tiedä. Sano sinä


    • Anonyymi

      No niin näyttäs tulevan, kuin salama kirkkaalta taivaalta, täysin odottamatta. Ikävä kyllä se ei päässyt ikinä loistamaan täydellä voimalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe