Uskomisprosntit

Huomioni herätti eräs radio-ohjelma, jossa käsiteltiin Japanin uskontoasioita. Uskovien kokonaisprosentiksi tuli 151. Me voimme rationaalisina ihmisinä hämmästellä tätä, mutta sille on luonnollinen selitys. Monet ihmiset harjoittavat kahta uskontoa, varmuuden vuoksi.

Jos Suomessa tehtdään samanlainen kartoitus, tuemme paljon suurempiin lukuihin. Ennen Helluntaikirkon syntyä ihminen voi olla Luterilaisessa kirkossa jäsen ja sen lisäksi Helluntaiherätyksen jäsen. Herätysliikkeen jäsenet kirkon sisällä ovat luterilaisuuden lisäksi jotain muuta.

Olisi mielenkiintoista kysyä moniltakin ihmisiltä: Kumpi on se perimmäinen identiteetti? Kun täällä herätettiin keskustelua toimituksen tuplaamisesta, minulle syntyy epävarma olo siitä, että identiteetti ei ole riittävän vahva mihinkään suuntaan.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikeassa Jumalanpalveluksessa vaikuttaa Pyhä Henki ja tässä linkin kokokuksessa tämä Jumalan voima vaikuttaa vahvasti ja todistaa ja toimii,koska julistajat ovat todellisesti pouhtaita ja Jeesuksen verellä pestyjä. https://www.youtube.com/watch?v=GWByyqyT6Xs

      • Anonyymi

        He eivät ole kuitenkaan lukeneet raamatusta, että nainen vaietkoon seurakunnassa, en minä sallin naisen opettaa, nainen oppikoon hiljaisuudessa, kuten ei myöskään naisen pään peittämisestä rukouksessa, eikä myöskään hiusten leikkaamisesta jne, jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He eivät ole kuitenkaan lukeneet raamatusta, että nainen vaietkoon seurakunnassa, en minä sallin naisen opettaa, nainen oppikoon hiljaisuudessa, kuten ei myöskään naisen pään peittämisestä rukouksessa, eikä myöskään hiusten leikkaamisesta jne, jne...

        Juu, jos naista kiinnostaa jokin uskonasian, hänen pitää kysyä sitä mieheltään kotona. Näin se alkuseurakunnassa eli lestadiolaisuudessa on. Missään muualla kuin lestalaisuudessa ei ole oikeata oppia. Näin se meille joka seuroissa saarnataan.


    • Kaikenlaista kilpalaulantaa on siitä, kuka on vahvin. 😒 Jumalan valtakunnassa ei sellaista kilpailua käydä, tällaiset voimainnäytökset ja Jumalan komenteleminen ovat lihan töitä. "Astu alas ristiltä, niin me uskomme sinuun."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1985
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1463
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      105
      836
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe