mistä tietää että kissa olis tiineenä? meilä oli tässä poikakisu kylässä ja molemmat leikkaamattomia kiimassa... osaisko joku neuvoo???
kissa tiineenä?
16
794
Vastaukset
- Henna
Ihan aluksi...on melkoisen suuri riski että tämä tyttökisu on pieniin päin jos on ollut kiimassa ja poikakisu kylässä. Mutta...
Ekat merkit tiineydestä taitaa löytyä masun alta. Nisät turpoavat ja tulevat punaisiksi.
Maha alkaa pyöristyä ja kisusta tulee "äidillisempi", haluaa hellyyttä ja silityksiä tavallista enemmän.
Siinä vaiheessa jo yleensä kyllä huomaa kun kissan mahasta tulee iso että pentuja tulee.
Tietysti jos et ole sata varma asiasta niin eläinlääkäri voi myös katsoa ultralla.
Jos teille sitten on tulossa pentuja, niin muistathan oikean luovutus iän ja katsoa kenelle pentuja annat/myyt, kesä on tuloillaan, sitä mukaa kesäkissat.
Ethän halua, että oman kissan pentusi jäävät syksyn tullen kodittomiksi.
Hyvää kevättä kissallesi ja sinulle- kissa ihminen
voiko noin tapahtua yhdessä yössä? aluks oli sähinää tytön puolelta mutta siihen se jäi. yölä hirmu rääkäsy ja sit oli hiljasta
- fennojunkkari
kissa ihminen kirjoitti:
voiko noin tapahtua yhdessä yössä? aluks oli sähinää tytön puolelta mutta siihen se jäi. yölä hirmu rääkäsy ja sit oli hiljasta
Kävisit äkkiä leikkauttamassa kissasi, ennenkuin mahd. tiineys etenee liian pitkälle. (Et taida olla rotukissojen kasvattaja, eikä maatiaiskissojen kannattaisi koskaan antaa tehdä pentuja.)
Kissallehan voi tehdä abortin leikkauksen yhteydessä, jos tiineys ei ole liian pitkällä. En tosin ole varma, suostuuko kaikki eläinlääkärit sitä tekemään edes alkuvaiheessa, mutta jotkut ainakin tekevät. Onneksi, sillä muuten meille olisi syntynyt 7 sekarotuista kissaa, ja tuskin yhdellekään olisi löytynyt kotia...
Silloinkaan ei kannata antaa kissan tehdä pentuja, jos joku kaveri toivoo kissanpentua, sillä hän voi hakea kissan löytöeläinkodista, jotka tulvivat kodittomia kissoja. - fennojunkkari
Kissaäidin nisät turpoavat vasta tiineyden loppupäässä.
- gitta
fennojunkkari kirjoitti:
Kävisit äkkiä leikkauttamassa kissasi, ennenkuin mahd. tiineys etenee liian pitkälle. (Et taida olla rotukissojen kasvattaja, eikä maatiaiskissojen kannattaisi koskaan antaa tehdä pentuja.)
Kissallehan voi tehdä abortin leikkauksen yhteydessä, jos tiineys ei ole liian pitkällä. En tosin ole varma, suostuuko kaikki eläinlääkärit sitä tekemään edes alkuvaiheessa, mutta jotkut ainakin tekevät. Onneksi, sillä muuten meille olisi syntynyt 7 sekarotuista kissaa, ja tuskin yhdellekään olisi löytynyt kotia...
Silloinkaan ei kannata antaa kissan tehdä pentuja, jos joku kaveri toivoo kissanpentua, sillä hän voi hakea kissan löytöeläinkodista, jotka tulvivat kodittomia kissoja."eikä maatiaiskissojen kannattaisi koskaan antaa tehdä pentuja"
Eli kaikki maatiaiskissat kuolkoot maan päältä vai? - Mamitsu
fennojunkkari kirjoitti:
Kissaäidin nisät turpoavat vasta tiineyden loppupäässä.
Ymmärrän kun kissat lisääntyvät vahingossa ja jäävät heitteile,mutta miksei maatiais-kissa saisi saada pentuja muutoin?
Maatiais-kissa on yhtäläilla kissa kuin "rotu-kissakin",miksi sitä aina väheksytään?
Monesti olen kuullut myös sanottavan että maatiainen on kauniimpi,kissamaisempi kuin rotukissa! - fennojunkkari
gitta kirjoitti:
"eikä maatiaiskissojen kannattaisi koskaan antaa tehdä pentuja"
Eli kaikki maatiaiskissat kuolkoot maan päältä vai?Suomessa on älyttömästi kodittomia maatiaisia. Oma maatiainen kannattaa leikata, koska on varmaa, että muita maatiaisen omistajia, jotka antavat kissansa lisääntyä, on riittämiin.
Minusta ainakin tuntuu kamalalta, kun löytöeläinkodit tulvivat kodittomia katteja, ja kuitenkin lemmikkien omistajat antavat jatkuvasti uusien pentujen syntyä. Maatiaiskissanpennuille ei hirveästi riitä ottajia, usein ne täytyy lopettaa. Ja senhän tietää, miten kamalilla tavoilla jotkut tappavat kissanpentuja, esim. hukuttamalla. Kissanhan saa lopettaa vain eläinlääkärin pistoksella, heti tappavalla kaasulla tai ampumalla suoraan päähän aseella, joka varmasti tappaa, ei siis millään ilmakiväärillä.
Tietenkään en tahdo maatiaiskissoja pois maailmankartalta, soisin vain, ettei niitä olisi niin paljoa kuljeksimassa vailla kotia. - fennojunkkari
Mamitsu kirjoitti:
Ymmärrän kun kissat lisääntyvät vahingossa ja jäävät heitteile,mutta miksei maatiais-kissa saisi saada pentuja muutoin?
Maatiais-kissa on yhtäläilla kissa kuin "rotu-kissakin",miksi sitä aina väheksytään?
Monesti olen kuullut myös sanottavan että maatiainen on kauniimpi,kissamaisempi kuin rotukissa!Kyllä minä maatiaiskissoja rakastan, muutama on minullakin täällä ystävänäni.
Rotukissoille löytyy yleensä koti helpommin kuin maatiaiselle. Maatiaisia kun on paljon enemmän "tarjolla".
Kirjoitin tuohon jo yhden viestin, missä tätä selittelin, joten en uudestaan ala kirjoittamaan. Toivoisin vain, että maatiaiskissan omistajat ymmärtäisivät, että kannattaa ennemmin tarjota koti löytöeläintarhan kissalle.
Ymmärrän kyllä, kuinka ihanaa on, kun oma kissa tekee pentuja, ja niiden kehitystä ja kasvua on mahtavaa seurata, olen saanut kokea sen itsekin. - Tabby
fennojunkkari kirjoitti:
Kyllä minä maatiaiskissoja rakastan, muutama on minullakin täällä ystävänäni.
Rotukissoille löytyy yleensä koti helpommin kuin maatiaiselle. Maatiaisia kun on paljon enemmän "tarjolla".
Kirjoitin tuohon jo yhden viestin, missä tätä selittelin, joten en uudestaan ala kirjoittamaan. Toivoisin vain, että maatiaiskissan omistajat ymmärtäisivät, että kannattaa ennemmin tarjota koti löytöeläintarhan kissalle.
Ymmärrän kyllä, kuinka ihanaa on, kun oma kissa tekee pentuja, ja niiden kehitystä ja kasvua on mahtavaa seurata, olen saanut kokea sen itsekin.Kaikki eivät kuitenkaan halua ottaa kissaa löytöeläinkodista.
Miksipä maatiaisella ei saisi teettää vaikkapa vain yhtä pentuetta, jos kaikki asiaan kuuluvat jutut (madotukset, rokotukset, molempien vanhempien testit jne.) hoidetaan kuntoon ja pennuista pyydetään maksu ja pennuille etsitään hyvät kodit? En toisaalta ymmärrä sitä rasismia, että vain ja ainoastaan rotukissoilla on oikeus lisääntyä. - fennojunkkari
Tabby kirjoitti:
Kaikki eivät kuitenkaan halua ottaa kissaa löytöeläinkodista.
Miksipä maatiaisella ei saisi teettää vaikkapa vain yhtä pentuetta, jos kaikki asiaan kuuluvat jutut (madotukset, rokotukset, molempien vanhempien testit jne.) hoidetaan kuntoon ja pennuista pyydetään maksu ja pennuille etsitään hyvät kodit? En toisaalta ymmärrä sitä rasismia, että vain ja ainoastaan rotukissoilla on oikeus lisääntyä.Tietenkin, jos kodit varmasti löytyvät, eikä kissa jää heitteille tai päädy kesäkissaksi.
Olen minäkin antanut maatiaiseni tehdä pennut, mutta ne on leikattuja nyt. Hienoja kissoja niistä tulikin, ei onneksi tehnyt kuin kolme niin pysyivät kaikki oman perheen parissa.
Minä en todellakaan ole sitä mieltä, että vain rotukissat ovat kissoja ja saavat lisääntyä. Minä tykkään kaikista kissaeläimistä, maatiaiskissoista, rotukissoista, tiikereistä, ilveksistä, gepardeista ja kaikista mahdollisista siitä väliltä. - gitta
fennojunkkari kirjoitti:
Tietenkin, jos kodit varmasti löytyvät, eikä kissa jää heitteille tai päädy kesäkissaksi.
Olen minäkin antanut maatiaiseni tehdä pennut, mutta ne on leikattuja nyt. Hienoja kissoja niistä tulikin, ei onneksi tehnyt kuin kolme niin pysyivät kaikki oman perheen parissa.
Minä en todellakaan ole sitä mieltä, että vain rotukissat ovat kissoja ja saavat lisääntyä. Minä tykkään kaikista kissaeläimistä, maatiaiskissoista, rotukissoista, tiikereistä, ilveksistä, gepardeista ja kaikista mahdollisista siitä väliltä.Melko outoa, että oma kissasi on saanut pennut, ja silti sanot, ettei maatiaiskissoilla tulisi KOSKAAN teettää pentuja.
Sanavalintaa kannattaisi harkita hieman tarkemmin, jos ei ihan tuota tarkoita. - fennojunkkari
gitta kirjoitti:
Melko outoa, että oma kissasi on saanut pennut, ja silti sanot, ettei maatiaiskissoilla tulisi KOSKAAN teettää pentuja.
Sanavalintaa kannattaisi harkita hieman tarkemmin, jos ei ihan tuota tarkoita.No se tosiaan taisi melko jyrkältä kuulostaa tuo viesti, en ihan niin kielteinen ole pentujen teettämisen suhteen kuin saattoi vaikuttaa.
Ymmärrän kyllä täysin sen, jos tahtoo itse seurata kissanpennun kehitystä. Minä annoin pentujen syntyä lähinnä, koska tahdoin vielä jatkajan kissasuvulle. Isoisoisoäiti-kissalla kun oli todella suuri vaikutus elämääni...
Pahoittelen tuota jyrkältä vaikuttavaa viestiäni, mutta toivon edelleen, että maatiaiset leikattaisiin, jos ei pentujen hankinnasta ole täysin varma.
Itse aion tästä lähtien ottaa kissoja vain löytöeläinkodeista, ja suosittelen sitä muillekin. - moon
kissa ihminen kirjoitti:
Rääkäisy merkitsee että ne onnistuivat. Oliko tämä tarkoituksella tehty? Tai miksi ihmeessä päästitte nartun joka on kiimassa ja leikkaamattoman uroksen samaan huoneeseen?
Jos ette pentuetta halua vie kissasi leikattavaksi hyvin pian. - emokissan omistaja
kissa ihminen kirjoitti:
joo.. rääkäsy.. todnäk tiineenä...poikakissan peniksessä on niitä nystyröitä..
onnee - tööt
Tabby kirjoitti:
Kaikki eivät kuitenkaan halua ottaa kissaa löytöeläinkodista.
Miksipä maatiaisella ei saisi teettää vaikkapa vain yhtä pentuetta, jos kaikki asiaan kuuluvat jutut (madotukset, rokotukset, molempien vanhempien testit jne.) hoidetaan kuntoon ja pennuista pyydetään maksu ja pennuille etsitään hyvät kodit? En toisaalta ymmärrä sitä rasismia, että vain ja ainoastaan rotukissoilla on oikeus lisääntyä.ei maksua kannata pyytää. uusi omistaja hoitaa kyllä rokotukset. eli vaan elättää pennut luovutusikään asti ja annat pois.
- feenojunkkari tavallaan oik...
gitta kirjoitti:
Melko outoa, että oma kissasi on saanut pennut, ja silti sanot, ettei maatiaiskissoilla tulisi KOSKAAN teettää pentuja.
Sanavalintaa kannattaisi harkita hieman tarkemmin, jos ei ihan tuota tarkoita.siis eihän maatiaisilla kanata TEETTÄÄ pentuja. jos fennojunkkari on sitä mieltä, eikö ollut jalosti tehty hyväksyä tapahtunut eikä hylätä pentuja. tosiasiahan on, että maatiaiskissan pennuista kokaan saisi pyytää rahaa. se palvelee vain omaa etua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361