Näennäisoodi annettakoon lieksalaisten uunien lämmitykselle.

Meissä lieksalaisissa on montaa, moneksi. Huomasin harmikseni erään kirjautuneen poistuneen kirjautuneista, joko heikkouttaan, tai vahvuuttaan tuntien, rekisteröityjen kirjoittajien piiristä.
Perusihmisyyttä harkiten teroittelen nyt henkistä teräketjuani.

Minä tunnustan olevani tietyllä pienellä osatekijävaikutuksella tähän tapahtumaan osasyyllinen.

Mielestäni meidän jokaisen on mentävä itseemme. Kaikella on merkityksensä. Toinen ymmärtää humaanit asiat eritavalla. Minä tavallani taas vakaasti ymmärrän ominani. Turha painostus liiaksi on aitoa kiusaamista. Toki molemmin osapuolin on näitä ilmeitä tapahtunut. Uuni on pari kertaa liian kuumaksi tullut lämmitettyä, mutta puolustukseksi sanottakoon, silloin oli tosi kova pakkanen. Esim. 2015 talvella, vai oliko joku muu talvi?

Me kaikki olemme ihmisiä. Omatunto on terveenä viekas, ja likiterveenä viekkaampi, kuin poliittinen pyrkyryys. Järki on suppea, mutta joskus laajempi, kuin tyhjänpäiväinen hyväksymättömyyden hyväksyntä.
Hyväksyin monta lämmintä ajatusta. Kaikki ei silti ensinkään elossamme käy yksiin. Lepoaika on meille hyväksi. Olen minäkin sitä osannut itse itselleni vaatia. Levon jälkeen on sitten kukkeampi.

Tulikiven ja Nunnanlahden uunieni piipuista päästelen hiukkasia tulevana talven pakkasilla. En uhoten, vaan sopivan niukasti, ilmaston ja tuulivaikutuksen huomioiden, oikein oikeiden oikeuksien tavoin polttaen, ja laajemmat kokonaisuudet, yrittäen ymmärtää.

Siirrän sähköä teille. Siirto olkoot in.

Puuni sahaan edelleen Stihlilläni. Haluan olla ympäristömme suojelija. Harkiten kaikki tehdä. Mitähän öljyä huomenna laittaisin teräketjun voitelupuolelle? Toimisikohan rypsiöljy, tai vernissa? Kaikkea löytyy liiteristäni, isosta.

Minä erehdyin kuuntelemaan metsäradiota, ja tuli sivuni kipeiksi. Siksi joutelen täällä näitkin hölynpölyjä kirjoittelemaan.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Resetoin vaan vähän tilannetta. Ihan niin kuin kirjoitit aamulla, ei ole mitään mieltä provosoida ja ärsyttää. Nämä turhat jankutukset vievät tilan ja fiiliksen asiakeskusteluilta. Tulen takaisin sinisenä ja yritän keskustella järkevämmin kun ennätän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe