Näennäisoodi annettakoon lieksalaisten uunien lämmitykselle.

Meissä lieksalaisissa on montaa, moneksi. Huomasin harmikseni erään kirjautuneen poistuneen kirjautuneista, joko heikkouttaan, tai vahvuuttaan tuntien, rekisteröityjen kirjoittajien piiristä.
Perusihmisyyttä harkiten teroittelen nyt henkistä teräketjuani.

Minä tunnustan olevani tietyllä pienellä osatekijävaikutuksella tähän tapahtumaan osasyyllinen.

Mielestäni meidän jokaisen on mentävä itseemme. Kaikella on merkityksensä. Toinen ymmärtää humaanit asiat eritavalla. Minä tavallani taas vakaasti ymmärrän ominani. Turha painostus liiaksi on aitoa kiusaamista. Toki molemmin osapuolin on näitä ilmeitä tapahtunut. Uuni on pari kertaa liian kuumaksi tullut lämmitettyä, mutta puolustukseksi sanottakoon, silloin oli tosi kova pakkanen. Esim. 2015 talvella, vai oliko joku muu talvi?

Me kaikki olemme ihmisiä. Omatunto on terveenä viekas, ja likiterveenä viekkaampi, kuin poliittinen pyrkyryys. Järki on suppea, mutta joskus laajempi, kuin tyhjänpäiväinen hyväksymättömyyden hyväksyntä.
Hyväksyin monta lämmintä ajatusta. Kaikki ei silti ensinkään elossamme käy yksiin. Lepoaika on meille hyväksi. Olen minäkin sitä osannut itse itselleni vaatia. Levon jälkeen on sitten kukkeampi.

Tulikiven ja Nunnanlahden uunieni piipuista päästelen hiukkasia tulevana talven pakkasilla. En uhoten, vaan sopivan niukasti, ilmaston ja tuulivaikutuksen huomioiden, oikein oikeiden oikeuksien tavoin polttaen, ja laajemmat kokonaisuudet, yrittäen ymmärtää.

Siirrän sähköä teille. Siirto olkoot in.

Puuni sahaan edelleen Stihlilläni. Haluan olla ympäristömme suojelija. Harkiten kaikki tehdä. Mitähän öljyä huomenna laittaisin teräketjun voitelupuolelle? Toimisikohan rypsiöljy, tai vernissa? Kaikkea löytyy liiteristäni, isosta.

Minä erehdyin kuuntelemaan metsäradiota, ja tuli sivuni kipeiksi. Siksi joutelen täällä näitkin hölynpölyjä kirjoittelemaan.

2

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Resetoin vaan vähän tilannetta. Ihan niin kuin kirjoitit aamulla, ei ole mitään mieltä provosoida ja ärsyttää. Nämä turhat jankutukset vievät tilan ja fiiliksen asiakeskusteluilta. Tulen takaisin sinisenä ja yritän keskustella järkevämmin kun ennätän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      257
      15231
    2. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      125
      10146
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      108
      9371
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      23
      7109
    5. 182
      6547
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      176
      6228
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      33
      5612
    8. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      47
      4806
    9. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      25
      1766
    10. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      147
      1702
    Aihe