Moi muita saman asian kanssa painivia. Tiiättekö miltä tuntuu keho ahdistus.. siis sellanen ettei mikään "kierrä" ja jähmeä olo niinku ois ihan pysähtynyt. Vähä niinku odottais kunnon flunssaa että ees jotakin lähtee pois mutta ei tule flunssakaan.
Mä en usko mihinkään hormonihoitoihin mutta mitä ihmettä voi tehä käytännössä?
Keho ahdistus
3
906
Vastaukset
- Anonyymi
Reipas liikunta auttaa tähän
- Anonyymi
Kehoahdistusta potee nämä ihmiset jotka ei tiedä ovatko miehiä vai naisia, tai jotka kokee olevansa ns. väärässä kehossa. Se on mielentilan häiriö, jonka taustalla on psyykkiset, hormonaaliset, sosiaaliset tms asiat. Nämä ihmiset saa avun parhaiten esittämällä SETA:lle, YLElle tms kysymyksen "mikä minä olen?"
Sinulla taitaa olla kyseessä lihas- ja/tai hermostoperäiset ongelmat, tai psykosomaattiset oireet. Joudun nyt arvailemaan, kun et anna liiemmin tietoja itsestäs. Vähäinen liikunta, staattisuus, löhöäminen tv:n edessä, nukut liian pitkään tai liian vähän, ravintosi on köyhää, jatkuva stressi, huomaamaton ylihengittäminen, epäsäännöllisyys, yliherkkyys, allergiat, imeytymishäiriö, piilevä sairaus... listaa voi jatkaa metri tolkulla. Moni asia tuntuu kropassa ja yhtä aikaa sekä kropassa että mielessä. Arvon sulle tässä nyt syyksi oireiluusi vaikka lyijymyrkytyksen. Tuskin se pitää paikkaansa, mutta.... - Anonyymi
Luulisin että aloittaja tarkoitti että miltä ahdistus tuntuu kehossa. Kun on ahdistunut niin kyllähän se voi aiheuttaa tuntemuksia myös kehossa. Mutta se on psyykkinen juttu miksi sen tuntee kehossa. On monia erilaisia tapoja kokea ahdistusta. Joillain se ilmenee sillä tavalla että tuntee kipuja tai muita fyysisiä vaivoja. Ja ahdistuneena saattaa vielä enemmän tarkkailla omaa kehoaan ja tuntemuksiaan.
Itsestänikin tiedän kun olen liikuntarajoitteinen eikä ole kivaa olla niin paljon kotona yksikseen kuin nykyään joudun olemaan, niin paljon enemmän silloin tuntuu ikävältä sekä psyykkisesti että fyysisesti. Vaivat nousevat enemmän pintaan ja mieleen kun ei ole seuraa eikä jatkuvasti jaksa tehdä jotain.
Kun taas pääsen ihmisten ilmoille muiden seuraan niin olotilakin helpottaa kun siinä keskittyy kaikkeen muuhun kuin omaan itseensä. Omat vaivat vähän niinkuin siirtyvät sivuun, taka-alalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101621- 1671571
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671472Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231278Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901164Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70951Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146943- 89819
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr184772Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud207749