Keho ahdistus

Anonyymi

Moi muita saman asian kanssa painivia. Tiiättekö miltä tuntuu keho ahdistus.. siis sellanen ettei mikään "kierrä" ja jähmeä olo niinku ois ihan pysähtynyt. Vähä niinku odottais kunnon flunssaa että ees jotakin lähtee pois mutta ei tule flunssakaan.
Mä en usko mihinkään hormonihoitoihin mutta mitä ihmettä voi tehä käytännössä?

3

1016

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Reipas liikunta auttaa tähän

• Anonyymi

Kehoahdistusta potee nämä ihmiset jotka ei tiedä ovatko miehiä vai naisia, tai jotka kokee olevansa ns. väärässä kehossa. Se on mielentilan häiriö, jonka taustalla on psyykkiset, hormonaaliset, sosiaaliset tms asiat. Nämä ihmiset saa avun parhaiten esittämällä SETA:lle, YLElle tms kysymyksen "mikä minä olen?"

Sinulla taitaa olla kyseessä lihas- ja/tai hermostoperäiset ongelmat, tai psykosomaattiset oireet. Joudun nyt arvailemaan, kun et anna liiemmin tietoja itsestäs. Vähäinen liikunta, staattisuus, löhöäminen tv:n edessä, nukut liian pitkään tai liian vähän, ravintosi on köyhää, jatkuva stressi, huomaamaton ylihengittäminen, epäsäännöllisyys, yliherkkyys, allergiat, imeytymishäiriö, piilevä sairaus... listaa voi jatkaa metri tolkulla. Moni asia tuntuu kropassa ja yhtä aikaa sekä kropassa että mielessä. Arvon sulle tässä nyt syyksi oireiluusi vaikka lyijymyrkytyksen. Tuskin se pitää paikkaansa, mutta....

• Anonyymi

Luulisin että aloittaja tarkoitti että miltä ahdistus tuntuu kehossa. Kun on ahdistunut niin kyllähän se voi aiheuttaa tuntemuksia myös kehossa. Mutta se on psyykkinen juttu miksi sen tuntee kehossa. On monia erilaisia tapoja kokea ahdistusta. Joillain se ilmenee sillä tavalla että tuntee kipuja tai muita fyysisiä vaivoja. Ja ahdistuneena saattaa vielä enemmän tarkkailla omaa kehoaan ja tuntemuksiaan.

Itsestänikin tiedän kun olen liikuntarajoitteinen eikä ole kivaa olla niin paljon kotona yksikseen kuin nykyään joudun olemaan, niin paljon enemmän silloin tuntuu ikävältä sekä psyykkisesti että fyysisesti. Vaivat nousevat enemmän pintaan ja mieleen kun ei ole seuraa eikä jatkuvasti jaksa tehdä jotain.

Kun taas pääsen ihmisten ilmoille muiden seuraan niin olotilakin helpottaa kun siinä keskittyy kaikkeen muuhun kuin omaan itseensä. Omat vaivat vähän niinkuin siirtyvät sivuun, taka-alalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      93
      1496
    2. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1255
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      901
    4. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      855
    5. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      67
      846
    6. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      164
      803
    7. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      84
      758
    8. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      719
    9. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      56
      683
    10. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      638
    Aihe